Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 3:14



Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Milieuzone Rotterdam ontheffing 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Dat kan de VVD ook niet, want ze zitten niet alleen in het kabinet. Snappie Franzie :mrgreen: ?
Dus allemaal VVD stemmen volgende verkiezingen en die 1000 euro worden gewoon overgemaakt en de milieuzones verdwijnen als sneeuw voor de zon :ba:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 nov 2015 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik kreeg vandaag een brief met folder van de gemeente Rotterdam over de milieuzone. In de gepersonaliseerde brief staat dat mijn auto niet de milieuzone in mag omdat die te oud is. Maaaar in het foldertje staat dat auto's die met een aanduiding E2, K6-G of U9 bij de RDW geregistreerd staan er toch in mogen. En laat dat voor mijn 964 nou net het geval zijn :ba: En ik hoef dus ook geen €178 neer te tellen voor een ontheffing. :thumleft:
Ik durf het bijna niet te geloven :drive:


14 nov 2015 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Een langdurige ontheffing
Het aanvragen van een langdurige ontheffing kost 178,20 euro. Er zijn verschillende langdurige ontheffingen:

1 Auto die om medische redenen is aangepast
Heb je een auto die om medische reden is aangepast? Dan kom je in aanmerking voor een langdurige ontheffing als:
je een gehandicaptenkaart hebt;
je kunt aantonen dat je voor minimaal 500 euro je auto hebt aangepast;
je een vast woon-, studie- of werkadres hebt in Rotterdam;
je de auto al vóór 1 juni 2015 in je bezit had en op je naam had staan.

2 Ondernemers die failliet dreigen te gaan
Ben je ondernemer in Rotterdam? En kun je aantonen dat je failliet dreigt te gaan als je aan de voorwaarden van de milieuzone moet voldoen? Dan kun je in aanmerking komen voor een ontheffing. De exacte voorwaarden die hieraan verbonden zijn, worden momenteel uitgewerkt.

3 Bijzondere gevallen
Heb je bijvoorbeeld een trouwauto of foodtruck van 25 tot 40 jaar oud? En verdien je daar je geld mee? Dan kun je een ontheffing krijgen.
Heb je een benzineauto met de aanduiding E2, K6-G en U9? Dan is het ook mogelijk om een langdurige ontheffing te krijgen. Staat de auto niet als zodanig bij de RDW geregistreerd? Dan moet je zelf aantonen dat je auto voldoet aan de toegangseisen van de milieuzone.
Heb je een andere auto? En denk je dat die net zo schoon of schoner is dan de auto"s die de milieuzone wél in mogen? Dan moet je dat zelf aantonen. De gemeente Rotterdam bekijkt dan of je in aanmerking komt voor een ontheffing.
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


15 nov 2015 8:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
puntje 1
kan ik wel wat mee!
wegens langdurige werkstress is door mijn huisarts een verplichte hobbymatige ontspanning voorgeschreven
3x per week in te nemen met een gezonde dosis benzine , ter bevordering van de geestelijke gezondheid...
de modificaties aan de auto zijn opgelopen tot 25K, lijkt mij geen probleem dus!

puntje 3
in te huren voor al uw bruiloften!

;-)
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


15 nov 2015 8:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
en nog dank aan gemeente Rotterdam voor het verlenen van de vergunningen voor de nieuwe kolencentrales!!!
tja je mag pas vervuilen als je het echt goed kan!

Afbeelding

Schone nieuwe, efficiënte techniek?

Diverse partijen hebben bezwaar aangetekend tegen de nieuwe centrales van GDF Suez en Eon. Zo zal de centrale van GDF Suez ons niet alleen voorzien van een jaarlijkse hoeveelheid CO2 van 4 megaton (Mton = 1.000.000.000 kg). Maar ook meer dan 50.000 kg fijnstof dat voornamelijk over Rotterdam en omstreken zal neerdalen; grofweg 1.000.000 kg stikstofoxide, dat vooral zeer schadelijk is voor natuurgebieden, zoals de naastgelegen duinen; en zo’n 300 kg aan zware metalen, waarvan ongeveer 50 kg kwik.

Een deel van die CO2 en andere giftige stoffen zou in eerste instantie worden opgevangen en worden opgeslagen onder de Noordzee. Deze installaties zijn wegens gebrek aan geld niet gerealiseerd. Tijdens de bouw van de centrales sprak de Rotterdamse gemeente met de energiereuzen af dat de centrales niet mogen starten als de afvang niet gerealiseerd zou zijn. Maar deze installaties zijn duur en verlagen het rendement van een centrale aanzienlijk en dus de winstgevendheid. De gemeente heeft ondanks die afspraken toch toegestemd, de centrales mogen nu gewoon starten en uitstoten.
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


15 nov 2015 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
En dat is de keerzijde van al dat elektrisch rijden.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


15 nov 2015 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
@Hermen 2: je hebt de tekst van de website gekopieerd. Wat me gisteren opviel is dat de tekst in de folder anders is. Daarin staat dat je voor auto's met E2, K6-G en U2 ook geen ontheffing hoeft aan te vragen.


15 nov 2015 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Hermen 2 schreef:
puntje 1
kan ik wel wat mee!
wegens langdurige werkstress is door mijn huisarts een verplichte hobbymatige ontspanning voorgeschreven
3x per week in te nemen met een gezonde dosis benzine , ter bevordering van de geestelijke gezondheid...
de modificaties aan de auto zijn opgelopen tot 25K, lijkt mij geen probleem dus!

puntje 3
in te huren voor al uw bruiloften!

;-)


En punt drie koppel ja aan punt twee
Je vraagt een hoge huurprijs en word niet vethuurd je dreigt failliet te gaan en daar weer stress van zie punt een
_________________________________________
remmen is angst


15 nov 2015 11:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Mijn 964 heeft ook U9, niet dat het nu nog uitmaakt maar toch.


15 nov 2015 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Afbeelding


15 nov 2015 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik ben bezig met de PON Afdeling typegoedkeuring om toch die ontheffing te krijgen. Mijn 964 van feb/1992 heeft die niet op het kenteken maar voldoet volgens mij wel en met wat documentatie van Porsche moet ik toch kunnen aantonen dat ie net zo schoon is als andere 964's van voor 1992 die wel de U9 hebben. Mijn 930 van 1987 USA uitvoering moet ook OK zijn omdat die al aan de USA normen voldeed. Helaas gaan ze niet zo snel bij de afdeling typegoedkeuring. Wellicht zijn er nog meer geintereseerden en kunnen we ons als groep organiseren en zo wat meer druk uitoefenen.

Het blijft een schande dat je als een bewoner binnen de milieuzone keihard voor het blok wordt geplaatst. Je hebt geen enkel alternatief (nee ik wil niet verkopen en ik wil ook niet verhuizen). Auto's van buiten de stad kan ik mij voorstellen want die hebben nog een keuze om niet naar Rotterdam te komen. De VVD had dus wel het voorstel dat alle bewoners binnen de zone automatisch een ontheffing krijgen maar dat heeft het (nog) niet gehaald.

Ook voor advocaten die graag in de media komen met een leuke test case (ik dus) werp ik mij graag op als concrete case. (Wel een vrienden porsche prijsje natuurlijk)


15 nov 2015 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Oké, de mijne is van 30-6-1992 en heeft wel de U9 aanduiding. Ik mag er dus gewoon in als ik dat zou willen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


15 nov 2015 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Die van mij uit maart 1992 en ook met U9 dus weer niet :scratch:


15 nov 2015 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Hoezo? Auto's met U9 aanduiding worden toch toegelaten?
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


15 nov 2015 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Als ik mijn kenteken op de site invul mag de mijne ook niet :uh:


15 nov 2015 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik heb zojuist mijn kenteken op http://www.gezonderelucht.nl ingevoerd en kreeg toen 'niet toegestaan'.

Mijn 964 is van 4 maart 1992 MET U9

Ik neem de randstadrail wel. Is nog sneller ook!


15 nov 2015 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik krijg met mijn 964 van mei 1990 ook een 'niet toegelaten' op de site. Ik vermoed dat de site alleen bij de RDW de datum eerste toelating controleert. De tekst in de folder lijkt me toch helder genoeg. Ik ga de folder in ieder geval bewaren mocht ik in mei 2016 in beroep moeten gaan tegen een boete.

Misschien kan iemand met een auto die ouder is dan 40 jaar eens op de site checken of die er in mag...


15 nov 2015 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Als ik de check doe dan mag de mijne er ook niet in. Was ie 1 dag jonger geweest dan wel. Maar volgens de folder mag ik er toch in, want U9. Dus niet alleen de luchtkwaliteit is daar niet helder.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


15 nov 2015 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
TOTMBO komt net thuis van een dagje Sjoppen, iets ouder dan 40 jaar mag dus nog steeds de binnenstad van Rotjeknor in!!!

Is daar niet iets op te verzinnen?


15 nov 2015 19:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Tegen het sjoppen? :lol:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


15 nov 2015 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Storm2001nl schreef:
Misschien kan iemand met een auto die ouder is dan 40 jaar eens op de site checken of die er in mag..


Heb net even het kenteken van een "69 ingevoerd en die mag er gewoon in :wink:


15 nov 2015 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Gelukkig is Rotterdam bezig met haar belangrijkste agendapunten. In mijn optiek is Rotterdam Zuid de Nederlandse molenbeek (heb in R'dam gewoond). Reactie van ons kabinet van de oldtimerregeling was dat de inkomsten tegenvielen. Het milieu zal ze een zorg zijn.bah
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


15 nov 2015 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
WillemB schreef:
Storm2001nl schreef:
Misschien kan iemand met een auto die ouder is dan 40 jaar eens op de site checken of die er in mag..


Heb net even het kenteken van een "69 ingevoerd en die mag er gewoon in :wink:


Dankje, het wordt er allemaal niet duidelijker op. In de brief van de gemeente staat een mail adres als je vragen hebt. Ik ga er maar eens een mail heen sturen of de site ook controleert op U9.


15 nov 2015 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik denk dat de site alleen datum 1e toelating toetst en niet of het een U9, K6 etc is.

Datum 1e toelating staat altijd in de RDW database, de aan- (of af-) wezigheid van een katalysator niet :idea:


15 nov 2015 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Mijn Porsche is van 1990 ik mag er ook niet in niet zo groot probleem want ik kom helaas niet zo vaak in Rotterdam maar wilde het gewoon even checken.


15 nov 2015 21:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.