Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:29



Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Milieuzone Rotterdam ontheffing 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Justin schreef:
.....Het milieu zal ze een zorg zijn.bah


Net zoals al die leaserijders in hun 7% of wat dan ook auto's. Lekker weinig bijtellen, het milieu zal ze idd een zorg zijn.


15 nov 2015 22:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
u9 of k6 op welke site kun je dat detecteren voor je kenzeichen jah ?


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


15 nov 2015 22:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Peter S schreef:
...want ik kom helaas niet zo vaak in Rotterdam.........
:

Mocht je er eens komen, dan staat de koffie klaar voor je , Peter. :thumleft:


15 nov 2015 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
drknauf schreef:
u9 of k6 op welke site kun je dat detecteren voor je kenzeichen jah ?


.


Staat op het kentekenbewijs of vul je kenteken maar in op de RDW site.


15 nov 2015 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Tja,

Symboolpolitiek gaat nog eens héél groot worden in NL.

Die generieke zorg terzijde: op zich valt 't mij nog mee dat R'dam niet de onzinnige DET-richtlijn vasthoudt waar men eerder uit arren moede mee op de proppen kwam (de RDW registreert geen Euro 1, dus dan maar een lompe proxy, hoe incorrect ook). Men heeft daadwerkelijk enigszins geluisterd naar de terechte bezwaren die daartegen zijn aangevoerd, lijkt 't.

Maar ook nu zijn de - voorlopige - resultaten van kentekenchecks op www.gezonderelucht.nl wat bizar: mijn 911 E uit 1972 mag naar binnen, mijn 944 S2 uit maart 1992 niet. Dat de laatste 20 jaar jonger is, zeker 25-30% minder benzine verbruikt, een kat met lambdasonde heeft en elke Duitse milieuzone in mag doet blijkbaar niet terzake: de RDW heeft bij import uit Japan geen U9 oid geregistreerd.

Wat wellicht aanknopingspunten biedt is een stuk dat ik in september in het AD las, waarin o.a. wethouder Pex Langenberg aan het woord komt. Er wordt daarin iets concreter duiding gegeven rond het aantonen dat een benzineauto met DET vóór 07/92 wel Euro-1 equivalent is (of Euro-3 voor diesel).

"Bezitters van een oude auto die kunnen aantonen dat hun voertuig 'schoon' is en voldoet aan bepaalde milieunormen, kunnen alsnog een ontheffing krijgen voor de Rotterdamse milieuzone. Ze moeten dit dan wel zelf bewijzen, bijvoorbeeld aan de hand van een verklaring van een officieel erkende keuringsinstantie zoals de RDW, de fabrikant of de garage. De gemeente kondigt ook aan buitenlandse voertuigen strenger te gaan controleren."

Als dit klopt lijkt 't me dat een (her)keuring door de RDW met specifieke focus op kat + lambdasonde, cq een met foto's gedocumenteerd inspectierapport van een APK-garage ook voldoende moet zijn (naast natuurlijk de weg via de importeur en de fabriek, die echter als ik bovenstaande goed lees niet eenvoudig is). Tav de RDW: moet nog navragen of ze bereid zijn dit te doen, maar in Duitsland is dit exact hoe de TüV bij mij te werk is gegaan toen ik Berlijn in wilde met mijn S2. Er kruipt een vent onder je auto, kijkt of 'ie de kat+ ziet, checkt even een boekje met autotypes en je papieren et voilà, daar is je groene sticker.
_________________________________________
Horses for courses....


19 nov 2015 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Op Facebook is een protestrit georganiseerd, loopt ondertussen behoorlijk hard. Maakt het zichtbaar wie (en wat) de nieuwe milieuzone allemaal treft.

Of het zin heeft is een tweede, maar niets doen verandert niets.

Afbeelding


Link: https://www.facebook.com/events/474621752742401/


21 nov 2015 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Storm2001nl schreef:
Misschien kan iemand met een auto die ouder is dan 40 jaar eens op de site checken of die er in mag...
Had hem al eerder gepost....
Afbeelding

Terzijde, in een kleine garage gaat gewoon de CO-melder af ;)....


22 nov 2015 19:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ontheffing voor U9 enz hoeft niet maar aangevraagd te worden, want automatisch ontheven:

Heb je een benzineauto met de aanduiding E2, K6-G en U9? En staat je auto met een van deze aanduidigen geregistreerd bij de RWD? Dan hoef je niets te doen: je auto is automatisch ontheven.
Auto’s die met een aanduiding E2, K6-G en U9 bij de RDW geregistreerd staan, mogen straks gewoon de milieuzone in. Je hoeft daarvoor niets te doen. Staat je auto niet op deze manier geregistreerd bij de RDW? Maar kun je wel aantonen dat jouw auto net zo schoon, of schoner, is dan een auto die de milieuzone wél in mag? Dan kun je een ontheffing aanvragen.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


22 nov 2015 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Op zich mooi dat jij het schrijft, maar wat is de bron?
Klinkt goed iig. :drive:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


23 nov 2015 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Dat is dan vreemd want als ik mijn kenteken op de site van de RDW invul zie ik bij handelsbenaming '911 carrera 4 cabriolet U9' maar als ik hetzelfde kenteken invul op 'degezonderelucht' dan mag ik er niet in. :scratch:

Ik zie de bui al hangen: ik rij vol goede moed de milieu zone in, krijg toch een prent en moet dan vervolgens (ambtelijke) hemel en aarde bewegen om alles terug te laten draaien. :bang:


23 nov 2015 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ronaldo schreef:
Op zich mooi dat jij het schrijft, maar wat is de bron?
Klinkt goed iig. :drive:


http://www.gezonderelucht.nl/veelgestelde-vragen
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


23 nov 2015 7:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik heb vorige week de gemeente Rotterdam gemaild of de site wel controleert op U9 en kreeg vandaag antwoord:
Citaat:
Op woensdag 18 november’15 ontvingen wij uw e-mail waarin u aangeeft dat u een U9, E2 of K6-G aanduiding op uw kenteken heeft.. Het klopt inderdaad dat de kentekencheck op gezonderelucht.nl de aanduidingen E2, K6-G en U9 helaas niet herkend. Dit kan betekenen dat u wel de milieuzone in mag, maar toch een brief heeft ontvangen.

Staat uw benzineauto met een E2, K6-G en U9 aanduiding geregistreerd bij de RDW? Dan hoeft u niets te doen. U mag dan gewoon in de milieuzone rijden. Via http://www.rdw.nl kunt u het voor alle zekerheid toch even controleren of de auto op deze manier bekend is.


:ba:


25 nov 2015 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Weer een stapje verder met mijn feb-1992 964. Heb van Pon Import een officiele verklaring gekregen dat mijn auto op basis van het chasisnummer ook EURO-2 conform is net zoals de 964's met DET > 1-7-1992. Nu dus proberen om de E2 of U9 vermelding op het kenteken erbij te krijgien want dan krijg je automatisch een ontheffing schijnt het.

De turbo uit 1987 is een lastiger geval. Er zit wel een katalysator met lamdba sonde op maar men kan geen verklaring afgeven aan welke milieunorm die voldoet. Omdat het een USA auto is maar proberen uit te zoeken of ie aan een USA norm voldoet en dat dan als basis gebruiken om aan te tonen dat ie voldoet aan de norm.

superkudos voor de PON typegoedkeuring afdeling. Ik kreeg die verklaring helemaal gratis :thumleft: :cheers: :salut: Dat noem ik nou eens een service!


25 nov 2015 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Mn zoon studeert in Rdam, dus toch maar ff opgezocht of ik een U9 heb op de juni 92 C4 Targa, en ja gelukkig. Zie wel verschil tussen geburtsurkunde waar juni 91 op staat, foutje RDW bij import? Het is een C00 auto.
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


26 nov 2015 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
hier staat dat ik u9 heb !


mag ik nu wel of niet de stad in ? en waar staat dat, iemand kan het wel roepen hier maar wil het graag zelf lezen !


bvd

mvg

knaufffff


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


26 nov 2015 15:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
http://www.gezonderelucht.nl/milieuzone ... n=XJ-RP-71


dit is met de knauf mobiel maar lees vooral de tekst eronder waarin staat dat jij wel mag


Let op! Heb je een benzineauto met een aanduiding E2, K6-G of U9? Dan mag je wél in de milieuzone rijden. De kentekencheck herkent deze aanduidingen niet. Als je auto op deze manier geregistreerd staat bij de RDW, dan hoef je niets te doen. Staat dit niet zo bij de RDW geregistreerd? Dan moet je zelf aantonen dat je auto een aanduiding E2, K6-G of U9 heeft. Heb je daarover een vraag? Stuur dan een e-mail naar gezonderelucht@rotterdam.nl.
_________________________________________
remmen is angst


26 nov 2015 15:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
.

ha das mooi dus ik kan hillegersberg onveilig blijven maken met dat hok :cheers:

thnx guys :thumleft:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


26 nov 2015 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Hillegersberg valt zowieso buiten de millieuzone Dr Knauff.
Ze schijnen daar allemaal uit een goed millieu te komen.


26 nov 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
randje golf club zat er wel net in :lol: de rest van de rottenezen dan :shock: :mrgreen: :wink:

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


26 nov 2015 17:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Reesmees schreef:
Dat is dan vreemd want als ik mijn kenteken op de site van de RDW invul zie ik bij handelsbenaming '911 carrera 4 cabriolet U9' maar als ik hetzelfde kenteken invul op 'degezonderelucht' dan mag ik er niet in. :scratch:

Ik zie de bui al hangen: ik rij vol goede moed de milieu zone in, krijg toch een prent en moet dan vervolgens (ambtelijke) hemel en aarde bewegen om alles terug te laten draaien. :bang:


Ik heb het zelfde wel U9 maar ook ik mag er niet in kunnen dan moeten we maar ergens anders afspreken.


26 nov 2015 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Toe gegeven het eerste beeld is niet zo duidelijk maar als je dan verder leest wel

Staat u9 oo kenteken mag je er wel in , deze simple check herkend die vermelding bij de rdw niet
_________________________________________
remmen is angst


26 nov 2015 19:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Er is weer hoop. Tweede kamer heeft vanavond een motie aangenomen die het kabinet oproept de milieuzones uit de wet te halen.

http://vvdrotterdam.nl/news/vvd-rotterdam/tweede-kamer-legt-milieuzone-aan-banden/3586#.VnMg7qMnrIM.facebook

Afbeelding


17 dec 2015 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Eindelijk zegeviert (hopelijk) het gezond verstand!


18 dec 2015 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Soms luistert een deel van onze volksvertegenwoordigers, maar niet allemaal !!!
Deze aangenomen motie is van de VVD, CDA, SP en PVV. De tegenstemmer was onder andere D66. Toevallig ? ook de partij van de milieuwethouder in Rotterdam Pex Langenberg. Automobilistje pesten is bij die club erg populair.
Als je de eerstvolgende keer in het stemhokje staat kun je er je voordeel mee doen.


18 dec 2015 11:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... zone.dhtml
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 dec 2015 11:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.