Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:29



Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Milieuzone Rotterdam ontheffing 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Dat Pex stug blijft volhouden kan natuurlijk geen verrassing zijn. Dat komt in de politiek wel meer voor. Fyra treinen, automatisering bij de politie, etc. etc.
Uit het artikel in het AD blijkt al dat er een paar partijen in Rotterdam beginnen te schuiven. Die zien de zeteltjes bui al hangen. Overigens is de hele aanpak en uitvoering van dit Rotterdamse project het zoveelste voorbeeld van overheidsgeklungel, waarbij het geld van de belastingbetaler heel makkelijk over de balk wordt gegooid. Voor wie meer wil weten , op Google etc. is meer dan genoeg te vinden.


18 dec 2015 13:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Als deze maatregelen in meer Steden wordt Ingevoerd,zal dit negatieve gevolgen hebben voor de waarde van onze oude Porsche , of zie ik dat verkeerd?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


19 dec 2015 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Betekent ook dat je Rotterdam niet in kunt als je een oudere Porsche hebt bij de Vet Cool Man rit :bang:


20 dec 2015 0:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Citaat:
Per kenteken mag je per kalenderjaar maximaal 12 keer een dagontheffing aanvragen. De ontheffing is 24 uur geldig.

:salut:


20 dec 2015 1:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Laat me raden.......tegen betaling? :scratch:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 dec 2015 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Driver4S schreef:
Er is weer hoop. Tweede kamer heeft vanavond een motie aangenomen die het kabinet oproept de milieuzones uit de wet te halen.

http://vvdrotterdam.nl/news/vvd-rotterdam/tweede-kamer-legt-milieuzone-aan-banden/3586#.VnMg7qMnrIM.facebook

Afbeelding


Dat is niets anders dan armoedige landelijke symboolpolitiek.
In de Tweede Kamer had men natuurlijk ook, net als ieder ander, de Rotterdamse milieuzone al meer dan een jaar geleden zien aankomen. Om nu nog over die milieuzone te beginnen is mosterd na de maaltijd, alleen bedoeld om net te doen of men toch echt tegen is en om stemmen te behouden. In Rotterdam inmiddels zijn alle borden al geplaatst, de belijning is op het asfalt geplakt, enz, enz. Dus in de laatste dagen voor de invoering wordt e.e.a. echt niet ineens teruggedraaid...
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


20 dec 2015 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Franz schreef:
Laat me raden.......tegen betaling? :scratch:


Zal inderdaad vast niet gratis zijn :mrgreen:

Citaat:
Dat is niets anders dan armoedige landelijke symboolpolitiek.
In de Tweede Kamer had men natuurlijk ook, net als ieder ander, de Rotterdamse milieuzone al meer dan een jaar geleden zien aankomen. Om nu nog over die milieuzone te beginnen is mosterd na de maaltijd, alleen bedoeld om net te doen of men toch echt tegen is en om stemmen te behouden.


Eens, vond het ook al zo verdacht dat de VVD hiermee komt net na/tijdens de Tevendeal debatten :roll:


20 dec 2015 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik heb net zonder zelf actie te hoeven ondernemen een brief gekregen waarop staat dat mijn Porsche 911 Carrera U9 uit 3-1991 permanent is vrijgesteld. Dat valt dan weer heel erg mee :cheers:
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


20 dec 2015 12:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Twee vraagjes. Op mijn Boxster S zit een kentekensticker. Dus wordt niet gescand door camera's. Merk ik altijd als ik in een parkeergarage een kaartje krijg zonder kenteken.

1) zouden er alarmbellen afgaan als de Boxster S de zone in zou rijden?
2) zouden ze de sticker kunnen zien of meten ze vanachter?

In dat geval plak ik op mijn 924 racer uit '84 ook een kentekensticker. Ben ik er vanaf :)

Ik weet dat daar ook een boete op staat... Maar ja. Waar op niet?
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


28 feb 2016 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Geen idee.....maar niet piepen als je een fors hoger boete krijgt vanwege kentekenfraude bijvoorbeeld.


28 feb 2016 19:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik piep niet hoor. Vroeg het alleen maar :)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


28 feb 2016 19:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
De gemeente Rotterdam mag oude benzineauto's niet meer uit het centrum weren. Dat heeft de rechtbank besloten. Het gaat om benzinewagens van voor 1 juli 1992. Het verbod van diesels van voor 2001 blijft in stand. NOS en AD 14juni2017
Om de luchtkwaliteit te verbeteren, stelde de gemeente vorig jaar een milieuzone in. Een groep van veertien autobezitters was het daar niet mee eens en stapte naar de rechter.
De rechtbank oordeelt dat de gemeente onvoldoende rekening heeft gehouden met de belangen van mensen met een oude benzineauto. Ook kan de gemeente volgens de rechtbank onvoldoende aantonen dat die wagens een onevenredig deel van de vervuiling in de stad veroorzaken.
Boetes
De rechtbank stelt verder dat er zo weinig oude benzineauto's zijn dat het effect van het weren ervan verwaarloosbaar is. Volgens een rapport van TNO maken ze slecht 0,14 procent van het totale verkeer uit.
Het Rotterdamse college beraadt zich op verdere stappen, maar zegt in afwachting daarvan geen boetes te geven aan automobilisten die met benzineauto's van voor 1992 de milieuzone binnenrijden. Volgens het college blijft het grootste deel van de milieuzone in stand met de uitspraak van de rechtbank.

Toch nog enkele hoog geleerden die normaal kunnen denken en handelen. Nu de rest nog.


15 jun 2017 14:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
John P. schreef:
Toch nog enkele hoog geleerden die normaal kunnen denken en handelen. Nu de rest nog.


Mee eens.

Ik moet zeggen dat ik vind dat er vaak vanuit het 'benzine'-kamp moord en brand geschreeuwd wordt over milieumaatregelen, maar regelgeving is gewoon de enige manier om vooruit te komen. Mensen gaan (helaas) niet uit zichzelf over op milieuvriendelijke alternatieven als er geen economisch voordeel aan kleeft t.o.v. de huidige middelen. Terwijl het onzinnig is om te denken dat we met z'n allen voor ons 'saaie' woon-werkverkeer voort zouden blijven tuffen in benzineslurpers. Bovendien zullen auto's steeds meer zelf gaan rijden, en waar is dan het plezier van je benzinemotor?

Dat plezier halen wij wel uit onze hobbyvoertuigen; er is niets waar ik meer plezier aan beleef dan de geur van olie en benzine, het rauwe geluid en de techniek van het rijden, zoals bijv een perfect gematchte downshift uitvoeren. Maar met die hobby uitvoeren zijn wij niet de oorzaak van bijvoorbeeld de slechte lucht in Rotterdam. Hobbyvoertuigen verbieden voor het milieu is zoiets als een druppelend lekje uit een dakpan aanpakken terwijl alle kranen in je huis open staan en de wc overloopt. Als er in de regeling nou nog een gelijke lijn was getrokken op uitstoot, waarbij er gekeken werd naar een bepaalde hoeveelheid CO/CO2/NOx in de uitlaatgassen, dan had ik me daar nog enigszins in kunnen vinden, echter de lijn trekken op basis van leeftijd, waarbij iemand met z'n golfje uit 91 niet meer mag, terwijl de grote amerikaanse V8 import uit 93 wel zou mogen, is gewoon onzinnig.

Terechte uitspraak van de rechter dus, en ik hoop dat de gemeenten zich in de toekomst gaan richten op échte milieumaatregelen ipv symboolpolitiek.
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


15 jun 2017 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Modelbouwer, rally uitzetter en cursusleider navigatie & kaartlezen.
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Schoorvoetend moet het college van Rotterdam deze maatregel tijdelijk opschorten. Maar de gemeente (D66, wat krom is jippie we recht) is het echt niet mee eens. Dit is wat ze schrijven:

"Het weren van oude personenauto's van voor 1992 op benzine/LPG draagt voor ruim een vijfde bij aan de totale afname van de NOx uitstoot.
Deze resultaten sterken het college in het destijds genomen besluit en de daarbij behorende ingezette maatregelen"

http://www.persberichtenrotterdam.nl/bericht/2083/Reactie-gemeente-Rotterdam-op-uitspraak-rechtbank-milieuzone/

Klaarblijkelijk houdt de D66 fractie van Rotterdam er Trumpiaanse "alternative facts" op na. Pex heeft al eerder bewezen door iets heel hard te roepen zijn gelijk te krijgen. De rechtbank trapt er gelukkig niet in!
_________________________________________
Maarten
ModelCarWorkshop.nl => Unieke schaalmodellen
Rally-Cursus.nl => Kaartleescursus
DutchRallyEvents.nl => Rally-Events


15 jun 2017 15:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
@Niels. Het probleem lost zich vanzelf op omdat elektriciteit dalijk vrijwel gratis is door de ontwikkelingen op gebied van zonnepanelen (vergelijk het met de ontwikkelingen in prijs/prestatie/energievergruik van computer chips). Het is dan het goedkoopst om op electriciteit te rijden of van die electriciteit weer brandstof te maken. Dus de grote stappen gaan vanzelf en zijn de ijsberen ook weer blij (alhoewel die het erg goed doen de laatste jaren :cheers: )

Net zoals er nu nog steeds mensen het leuk vinden paard te rijden zullen er mensen zoals ons zijn die het leuk vinden met oude technolgie te rijden als hobby. Die moet men inderdaad niet onevenredig benadelen want onze hobby auto's rijden vrijwel geen kilometers in de stad.

Morgen komt de 930 weer eens uit zijn hok. Ik hoorde hem al piepen zojuist. :thumleft: :cheers:


15 jun 2017 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
back in town ;-)

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


30 jun 2017 6:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Mooi hè

Ik vraag me alleen af wat onze nieuwe regering voor ons, met oude meuk dus, in petto heeft.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


30 jun 2017 8:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
steeds meer elektrisch en minder focus op oldtimers ! :mrgreen:
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


30 jun 2017 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Oppassen maar weer..

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2883 ... erd__.html


03 aug 2017 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Rotterdam
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
drknauf schreef:
.

ha das mooi dus ik kan hillegersberg onveilig blijven maken met dat hok :cheers:

thnx guys :thumleft:


.


Op vrijdagavond naar Lebbink voor een derdehands vrouw?

wanneer ga je weer? dan ga ik mee :mrgreen:

gelukkig zijn mijn '76 en '77'er nog steeds welkom... balen voor de rest van de crew
_________________________________________
911S 1977 Minerva Blau


04 aug 2017 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Knauf lijkt mij meer een Mendoza type :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 aug 2017 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ze kunnen beter iets gaan doen aan al die schepen,die de Rotterdamse haven binnenvaren! Daar komt een hoeveelheid vervuilende zwarte rook uit :puker:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


04 aug 2017 12:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
En dan nog niet eens als ze binnen en buitenvaren. Die grote schepen schakelen dan over op redelijk 'schone' brandstof. Eens op volle zee wordt de meest dirty viezigheid erdoorheen gejaagd.

https://www.theguardian.com/environment ... on-problem

Ook van toepassing voor Rotterdam. Woon je lekker sjiek bij kop van zuid in je nieuwe woontoren met elke keer weer een nieuw cruiseschip onder je raam te dampen.


05 aug 2017 7:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Het milieu is belangrijk, maar het gemeentebestuur in Rotterdam (en een aantal andere steden) slaan hiermee de plank finaal mis.

Gelukkig is er uit het bericht nog een klein positief punt te behalen: de Rotterdamse editie van Masters of Sound wordt op 16 september georganiseerd, laat dit nu net binnen de gedoogperiode vallen die tot 28 september loopt. Dus ik zou zeggen: rij sowieso mee (met oude en jonge Porsches), al is het om steun te betuigen aan de eigenaren van alle auto's die gedupeerd worden. De inschrijving wordt eind augustus geopend, die aankondiging volgt in een ander topic.
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


Laatst bijgewerkt door Lionhunter op 05 aug 2017 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.



05 aug 2017 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Vraag mij af waarom ze die extra onderbouwing van hun verbod, zoals wordt vermeld, niet hebben voorgelegd aan de rechter tijdens de rechtszaak. Waarschijnlijk wordt dit gewoon weer met succes aangeklaagd. Zover nieuwe zwaarwegende argumenten zullen er niet bij gekomen zijn. Anders had de rechter die ook al wel zelf laten meewegen.


05 aug 2017 15:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.