Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 7:43



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Banden opties porsche boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Banden opties porsche boxster
Binnenkort nieuwe banden nodig. Aangezien ik goede ervaring heb met Vredestein een vraag aan jullie. Kunnen de vredestein ultrac vorti op een boxster(kwa snelheidscodering). Zijn vrij zacht en zullen best snel gaan maar les prijs/kwaliteit een stille topband.


27 nov 2015 16:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
he leuk, een banden topic... :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 nov 2015 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Ik begin straks de welke kleur sokken heb je aan topic.


27 nov 2015 19:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
986, 987 of 981 alle banden met N-codering hebben snelheidsindex Y


27 nov 2015 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Kijk... Dat zijn antwoorden waar je wat aan hebt. Bedankt kerel.. Dus altijd "y". Snapte die n codering nooit.


27 nov 2015 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
N codering is speciaal ontwikkeld voor Porsche, je hebt N0 N1 N2 N3 enz, deze hebben stuggere wangen voor minder beweging van de wang in de bochten.

De Y codering waar over gesproken wordt is dus een snelheidscodering, net zoals je een V of een W codering hebt.

Ik zou persoonlijk niet voor een vredestein gaan, maar voor een Michelin Bridgestone of Pirelli band. Deze worden het meest gebruikt op Porsches.

Even off topic moet ik wel zeggen dan als je de hoofdprijs betaald hebt voor deze auto, ik het wel gek vind dat er geen nieuwe banden op gegaan zijn. Maar dat even terzijde.


27 nov 2015 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
+1, werd dit model niet standaard geleverd op Michelin of Continental?


27 nov 2015 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
http://files1.porsche.com/filestore.asp ... a20d380b31

Wat porsche voor schrijft
_________________________________________
Boxster S '04


27 nov 2015 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
M@rtin schreef:
Kijk... Dat zijn antwoorden waar je wat aan hebt. Bedankt kerel.. Dus altijd "y". Snapte die n codering nooit.


Ik hoop dat je het nu wel snapt :D . ALTIJD N-codeering banden onder je P (dan krijg je die Y er vanzelf bij).

Succes.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


27 nov 2015 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Hey rescue...Ze zijn niet direct "op" eerder halverwege. Maar aangezien ik toch door wil blijven rijden zolang ze niet gestrooid hebben wil ik met al die regen toch iets meer profiel. Vooral bij die breedte. Heb echt mijn best gedaan om er wat af te krijgen. Qua prijs is dat een beetje gelukt,nieuwe accu erin,garantie,nieuw blokken rondom. En ik wilde die auto gewoon... Hahahaha.. Lees idd net die uitleg over n0 n1 n2 enzo.

Maar dit is wel een mooi overzicht van die banden zo(sticky maken?) . Maar wat als je er een xl band onder knalt van een y klasse? Of een ander merk? Wat dan? Kan de verzekering dan moeilijk gaan doen? Zitten nu bridgestone s-02a op. Zal ik die maar weer pakken dan.


27 nov 2015 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Citaat:
Maar wat als je er een xl band onder knalt van een y klasse?


:scratch: ik snap het even niet?

Citaat:
Kan de verzekering dan moeilijk gaan doen?


Het lijkt mij dat je veiligheid toch het belangrijkste is?


27 nov 2015 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Verleden: Porsche Boxster S 987 2006 Porsche Cayman S 987 mk2 2009 Heden: Porsche Boxster 981 GTS 2015
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Heb met de Boxster 987 ervaring met de michelin pilot sport n2 op 19 inch wielen. En rijd nu op pirelli (p-zero dacht ik) met n codering uiteraard. Kwa grip vond ik de michelins beter, en ook ben ik van mening dat de pirelli's vele malen stugger zijn. Vooral met in/uit parkeren knoeppen de pirelli's en hier had ik met de michelins nauwelijks last van!


28 nov 2015 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Daves schreef:
Vooral met in/uit parkeren knoeppen de pirelli's en hier had ik met de michelins nauwelijks last van!


Ah zo noem je dat geluid :D ik heb Michelin Pilot sport N2 op 19" op de 987. En hoor dat geluid bij achteruit rijden met het stuur gedraaid. Is dat normaal?


28 nov 2015 1:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Leesvoer:

Sports cars are often described as vehicles that "stick to the road." Sports car tires make a major contribution to this phenomenon. These tires are very complex products meeting numerous, largely contradictory demands. Finding the proper structure that balances these demands for any given application is the great challenge in tire design.

Porsche designs and manufacturers some of the highest performance vehicles in the world. Because of the integral role that tires play in vehicle performance, Porsche has integrated tire development throughout their process of vehicle development. To be an Original Equipment tire provider on a Porsche vehicle or be approved by Porsche for the replacement market requires the joint product development efforts of the tire engineers working alongside the Porsche vehicle engineers.

The focus in recent radial tire development for Porsche vehicles has primarily included optimum handling on dry surfaces and the safest possible behavior on wet surfaces, even at high speeds. Tires developed by various manufacturers, in concert with Porsche, offer a specific set of wet grip properties which few, if any, other automobile manufacturers demand in equal measure from the tires they use on their vehicles.

Tires may be specified for a particular vehicle or range of vehicles and must successfully pass the tire company's laboratory tests to assure that they would be capable of adequately supporting the Porsche vehicle while allowing it to reach its top speed on the German Autobahn. Additional laboratory, test track and race track tests are conducted to confirm that the prototype tires meet Porsche's noise, hydroplaning and handling requirements. Prototype tires will also be evaluated to assess their high-speed durability, uniformity and serviceability. Upon test completion, the tires will be released for production.

Production tires that have passed all of the tests and received the engineering department's release can be branded with an N-specification. The N-specification brandings include: N-0 (N-zero), N-1, N-2, N-3 or N-4. These markings on a tire's sidewall clearly identify them as approved by Porsche for their vehicles. The N-0 marking is assigned to the first approved version of a tire design. As that design is refined externally or internally, the later significant evolutions will result in a new generation of the tire to be branded with N-1, N-2, N-3, etc., in succession. When a completely new tire design is approved, it receives the N-0 branding and the succession begins again.

It is recommended that only matching tires be used on Porsche vehicles. Since many Porsche vehicles are fitted with differently sized tires on their front and rear axles, this means matching the tire make, tire type and N-specification. If a vehicle was originally delivered with N-specification tires that have been discontinued and are no longer available, it is recommended to change all four tires to a higher numeric N-specification design appropriate for that vehicle. Mixed tire types are not permissible.

It is also important to know that while Porsche N-specification tires have been fine tuned to meet the specific performance needs of Porsche vehicles, the tire manufacturers may also build other tires featuring the same name, size and speed rating as the N-specification tires for non-Porsche applications. These tires may not be branded with the Porsche N-specification because they do not share the same internal construction and/or tread compound ingredients as the N-specification tires. Using tires that are not N-specific is not recommended and mixing them with other N-specification tires is not permissible.

Tires should be replaced no less than in pairs on one axle at a time. Only tires of the same tire make and type must be used. However, in case of tire damage such as cuts, punctures, cracks or sidewall bulges that cause a single tire to be replaced for safety reasons, the remaining matching tire on that axle must not exceed 30 percent wear. If the remaining tire has more than 30 percent wear from new, it should also be replaced. Handling inconsistencies may result if this is not done.

Initially, new tires do not offer their full traction. Drivers should therefore drive at moderate speeds during the first 60-100 miles (100-200 km). If new tires are installed on only one axle, a noticeable change in handling occurs due to the different tread depth of the other tires. This happens especially if only rear tires are replaced. However, this condition disappears as new tires are broken in. Drivers should adjust their driving style accordingly.

Bron: Tire Tech.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


Laatst bijgewerkt door Ivo 3.6 op 28 nov 2015 5:09, in totaal 1 keer bewerkt.



28 nov 2015 5:01
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Wat voor mij weer nieuw is wanneer je bijv. van N2 naar N3 gaat het advies is om alle vier de banden op dezelfde codering te hebben.
Dus mixen van N-coderingen onder je Porsche is af te raden. Maar ik neem aan dat dit voor velen oud nieuws is en iedereen exact dezelfde N-codering heeft onder zijn Porsche. :mrgreen:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


28 nov 2015 5:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Eigenlijk heeft Porsche het liefst dat je de hele auto vervangt, als de banden versleten zijn...


28 nov 2015 9:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Leuk, een n-codering topic. Een aantal jaren geleden dook iedereen daar nog op met opmerkingen zoals: onzin, verplicht in Duitsland, geen verschil met normale banden, semi slicks zijn veeeel beter, etc. Valt nu wel een beetje tegen 8) :mrgreen:


28 nov 2015 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Hahahaha... Mag ik een duim plaatsen bij de reactie van Paulus!!

Maar hiermee gaan ze er vanuit dat iedereen het onderste uit de kan haalt met de auto en elke bocht pakt alsof het zijn laatste bocht zal zijn....


28 nov 2015 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Dat moment doet zich vanzelf een keer of meerdere keren voor.... En het is niet alleen je eigen veiligheid maar ook die van je medeweggebruikers.


28 nov 2015 19:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Schei toch uit.....ik rij alweer 5000 km met Falken fk453 meer dan stevig en flink bochten pakkend rond. Zeer staniele band. Niks aan de hand en bakken vol grip. Nooit platte kanten of bij 4 mm keihard rubber zoals bij Conti's.


29 nov 2015 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
@gullia

Meningen zijn persoonlijk.

Als mensen op falken/linglong/nangkangs willen rijden houdt niemand iemand tegen. Er zijn echter mensen die wel de door Porsche voorgeschreven banden willen gebruiken.

Dus zo'n harde reactie is niet echt nodig.


29 nov 2015 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
@rescue: + 1. Iets minder mag inderdaad wel....


29 nov 2015 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
en @TS, welke gaan het worden ? :popcorn: :popcorn:


29 nov 2015 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Probeer geen oorlog uit te lokken maar te snappen waarom je nou precies die banden erop moet gooien. Uit het hele verhaal wat gepost is haal je heel veel maar ga je op zoek naar bv een bridgestone met n klasering zoals de s-02a komt deze er een stuk slechter uit op nat wegdek,benzine verbruik en geluid dan menig ander xl band met klasse y van een ander a segment band... Dus wie is er nou "veiliger" bezig voor de mede automobilist?


29 nov 2015 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Volgens mij zat er Bridgestone op de oudere modellen zoals de 964, de latere Porsches hebben meer pirelli of Michelin.

Ik zou dan ook voor 1 van deze merken gaan.


29 nov 2015 12:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.