Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 9:24



Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
993 Tip of Hand?[alleen voor eigenaren aub] 

993 Tip of Handbak?
Tiptronic 34%  34%  [ 12 ]
6 bak 66%  66%  [ 23 ]
Totaal aantal stemmen : 35

993 Tip of Hand?[alleen voor eigenaren aub] 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
HORN

wat een GEWELDIG antwoord en ik herken mezelf hierin VOLLEDIG!
halleluja............
and thanks for making me SMILE :lol:
_________________________________________
Alweer een P-dag?
JA!
En het zit ook zo knus achterin..


21 jun 2005 0:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
met een tip kun je toch ook gewoon je versnelling handmatig bedienen 8)

dus ik zie het probleem niet :twisted:


21 jun 2005 1:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
horn schreef:
.

Met een tip kan je dus nooit VROOOOOAAAAAAARRRRRR doen in een tunneltje... :


''Motorisch gehandicapt'' :shock: lukt mij elke keer weer hoor.. :roll:


Joehoeeeeeeeee!

horn die al eerder schreef:
ja, in N zetten en dan het gas intrappen. Maar dat voelt een beetje als het legen van het urinezakje dat aan je ziekenhuisbed hangt - kansloos...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2005 6:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
spike-993 schreef:
met een tip kun je toch ook gewoon je versnelling handmatig bedienen 8)


en dat doe je dus in de praktijk alleen de eerste twee weken (en als je een dagje op Zolder rijdt...)

Mijn ervaring - tiptronic rijdt heerlijk relaxed.... 8)
















JA HALLO! IK BEN NOG GEEN 70... Daar heb ik dat ding niet voor gekocht... :twisted: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2005 6:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ongeloofelijk dat deze discussie telkens weer zo op het scherpst van de snede gevoerd worden...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 jun 2005 7:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Marcel schreef:
ongeloofelijk dat deze discussie telkens weer zo op het scherpst van de snede gevoerd worden...



Inderdaad....en er was alleen maar om een verdeling gevraagd :? :lol:
_________________________________________
t beste maar weer...


21 jun 2005 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Daarom had ik ook alleen maar gestemd, en niet gepost, want een ieder moet gewoon doen wat'ie wil ; ik ga niemand proberen te overtuigen..



..maar hij schakelt wel erg lekker (nietwaar PaSCal? ) :twisted: :lol:


21 jun 2005 12:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
993 Carrera Cabrio
Bericht 
Ik gebruik nu de automatische stand enkel totdat de motor opgewarmd is (of als ik in het stad een geschreven wegbeschrijving probeer te volgen). Daarna gaat hij altijd terug naar manueel. Ik rij er ook nog maar een paar weken mee (ben aan het nagaan wanneer er geschakeld wordt met dit type porsche en waarom). Ik heb ook met een 964 Cabrio handgeschakeld gereden en t.o.v. de mijne is er niet zoveel verschil op gebied van de FUNFACTOR.
Later zal mijn wagen alleen maar in de automatische stand gezet wordt om het sleuteltje uit het contact te kunnen trekken als hij geparkeerd is :)

Het is ook een cabrio dus eigenlijk een wagen om te genieten van de omgeving, niet zo zeer om rubber achter te laten op het wegdek. Daarvoor heb ik mijn andere hobby, iets dat vele malen sneller optrekt dan een gemiddelde Porsche.

Handmatig of Tiptronic? Moet ieder voor zichzelf beslissen, waarvoor ga je de wagen gebruiken?? Misschien ook beetje afhankelijk van het type dat je wenst (coupe, targa, cabrio)


21 jun 2005 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
SeTaKiRa schreef:
Ik gebruik nu de automatische stand enkel totdat de motor opgewarmd is (of als ik in het stad een geschreven wegbeschrijving probeer te volgen). Daarna gaat hij altijd terug naar manueel. Ik rij er ook nog maar een paar weken mee (ben aan het nagaan wanneer er geschakeld wordt met dit type porsche en waarom). Ik heb ook met een 964 Cabrio handgeschakeld gereden en t.o.v. de mijne is er niet zoveel verschil op gebied van de FUNFACTOR.
Later zal mijn wagen alleen maar in de automatische stand gezet wordt om het sleuteltje uit het contact te kunnen trekken als hij geparkeerd is :)

Het is ook een cabrio dus eigenlijk een wagen om te genieten van de omgeving, niet zo zeer om rubber achter te laten op het wegdek. Daarvoor heb ik mijn andere hobby, iets dat vele malen sneller optrekt dan een gemiddelde Porsche.

Handmatig of Tiptronic? Moet ieder voor zichzelf beslissen, waarvoor ga je de wagen gebruiken?? Misschien ook beetje afhankelijk van het type dat je wenst (coupe, targa, cabrio)


Ja, ja, hoef jezelf niet te verdedigen.
:roll:


21 jun 2005 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
SeTaKiRa schreef:

Het is ook een cabrio dus eigenlijk een wagen om te genieten van de omgeving, niet zo zeer om rubber achter te laten op het wegdek. Daarvoor heb ik mijn andere hobby, iets dat vele malen sneller optrekt dan een gemiddelde Porsche.

)



Vertel......
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


21 jun 2005 20:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Als ik met pensioen ga ben ik wellicht rijp voor een tip,
tot die tijd alleen nog maar een 6-bak
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


21 jun 2005 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
RS-R schreef:
fifty-fifty.



41% tegen 58%....[10 tegen 14]er zullen ongetwijfeld wat 4Sers meegestemd hebben[maar die kunnen/konden niet kiezen want immers geen tip mogelijk 8) ]

Strijd onbeslist :shock: :o
_________________________________________
t beste maar weer...


22 jun 2005 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ome piet schreef:
RS-R schreef:
fifty-fifty.



41% tegen 58%....[10 tegen 14]er zullen ongetwijfeld wat 4Sers meegestemd hebben[maar die kunnen/konden niet kiezen want immers geen tip mogelijk 8) ]

Strijd onbeslist :shock: :o

:roll: cognitieve dissonantie
_________________________________________
Got coffee?


22 jun 2005 14:39
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik ben geen eigenaar (maar heb er wel mee gereden) dus mag niet stemmen maar ik weet het wel.

Mijn mening over automaten (inclusief tip) is nog een paar graden koeler dan de (dus toch nog te genuanceerde) mening van Jeroen.

"Liever niet" dus.


22 jun 2005 17:13
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Fred schreef:
toch nog te genuanceerde mening van Jeroen.


= paradox... :lol: :lol:

Heb even de zoekfunctie gebruikt, maar dit is in de bijna tweejarige geschiedenis van het PF de eerste keer dat 'genuanceerd' en 'Jeroen' in één zin worden gebruikt... (de keren dat er 'nooit', 'weer niet' etc voor stond heb ik niet meegeteld :lol: :wink: ) :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2005 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jurgen schreef:
..maar hij schakelt wel erg lekker (nietwaar PaSCal? ) :twisted: :lol:

:thumleft: Had ik net gepost ergens anders...
(zo erg zelfs, dat mijn mening over een 993 in zijn geheel is omgeslagen, da's pas erg ;) )...


22 jun 2005 21:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
en daar heb /had ik inmiddels ook al op gereageerd... :wink: :wink:


22 jun 2005 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 TIP
Amsterdam
Bericht 
Ja de discussie is weer op het scherpst van de snede, mijn ervaring met dit soort discussies is dat de anti's het van de daken schreeuwen en de pro's zich een beetje schamen om zich uit te spreken voor hun 'afwijkende' mening. Helaas wordt de 'waarheid' maar al te vaak bepaald door persoonlijke beleving en nog meer hoe krachtig die wordt gebracht.
Maar goed dat even ter zijde.
Wij rijden al weer zo'n 2 jaar tip. Voor aanschaf hebben wij zeer uitgebreid test gereden in zowel schakel als tip. Wij hebben uit deze redelijk uitgebreide ervaringen de volgende conclusies getrokken:
Wil je die-hard gummen, puur, rubber, bochten gillend door, mannelijk, opgezwollen linkerknie ga dan voor schakel, wil je alles minder extreeem maar daarom niet minder plezier en vooral rijdt je veel dagelijks woon werk verkeer met files en stads ritten en geniet je stiekem wel van die blikken van walging als je verteld dat de een tip hebt, ga dan ook lekker voor de tip. Wij begrijpen echt wel de uitgesproken mening van de schakel lovers, maar een tip is daarom niet minder omdat deze een halve seconden trager naar de 100 flitst of een top van 5 km minder heeft. Wij genieten van juist de relaxedheid van de tip. En om het toch nog even een persoonlijk tintje te geven, mijn vriendin is er ook gek op gummie want terwijl jullie zitten te schakelen zit ik lekker met mijn hand bij het lievelings plekje van mijn vriendin. . . . heheheh
Later allemaal . . .


25 jun 2005 23:02
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ronnie schreef:
Wil je die-hard gummen, puur, rubber, bochten gillend door, mannelijk, ..... wil je alles minder extreeem maar daarom niet minder plezier en vooral rijdt je veel dagelijks woon werk verkeer .....

Is toch juist de redenatie voor keuze C2 of C4 :roll: :lol: ..... en C4 is niet te combineren met tip wat ik overigens helemaal geen probleem vind. :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 jun 2005 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Je kan l#llen wat je wilt... een tiptronic is gewoon een lompe automaat
En de woorden sportauto en automatische versnellingsbak gaan gewoon niet samen in één regel
Als je spillebeentjes hebt of "relaxed wil rijen", lease dan lekker een Audi of een andere suffe file stinker
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


26 jun 2005 2:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Amethyst
Bericht 
Deels mee eens horn
De 2 grootste nadelen van een tiptronic vind ik:
1: trage gaspedaalrespons in 1e versnelling vanuit stilstand door koppelomvormer.
2: slechts een 4 bak (een tekortkoming op het circuit)

Voor de rest bevalt ie mij uitstekend.
Snelle schakeling ook in tipstand, dit in tegenstelling tot veel moderne gerobotiseerde versnellingsbakken.
Het maakt een 964 naast een sportauto tot een heerlijke GT.
Wat betreft dat tunneltje: met een open uitlaatsysteem van FVD (dus weg die katalysator!) is dat probleem opgelost: lekkere knallen tijdens het overschakelen.


26 jun 2005 2:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Cabrio
Waalwijk
Bericht 
Doe mij maar een 6-bak; zit nooit in de file........

Toch wel leuk beetje schakelen.....


26 jun 2005 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
sorry voor de tippelaars onder jullie, hoewel ik jullie comfortoverwegingen ivm dagelijks gebruik erg goed begrijp vind ik altijd dat de flat6 gekoppeld aan een tip een geluid voortbrengt bij het wegrijden, dat je het beste kan vergelijken met het "gekajiet" van een hond die gemuilkorfd een sprintje trekt en dan tot de conclusie komt dat ie nog vasthangt aan zo'n snerterige uitrolbare leiband...

Allez, ik kan dat hier dus duidelijk niet uitleggen , maar ik vind dat een gehandicapte sporter...veel goeie wil, maar niet de juiste loopschoenen... :roll:

Zoiets als onze Kim Gevaert met aigle-laarzen...
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


26 jun 2005 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Amethyst
Bericht 
haha Beltar, grappig vergelijk ondanks dat ik tip rij.


27 jun 2005 16:50
Profiel
Bericht 
Pissen met een condoom om...


27 jun 2005 17:27
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.