Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Strooizout

05 feb 2018 14:37

Cazzo Super Veloce schreef:Maar ik tank gerust Tango 95, dat dan weer wel :mrgreen:


Dan koop ik toch liever een pekel-vreter :twisted:

Afbeelding

Re: Strooizout

05 feb 2018 15:29

Jij zou beter moeten weten; tis een Mezger he (met pingelsensor)

Re: Strooizout

05 feb 2018 15:33

Ga je mond spoelen!



Met 98 ... ;-)

Re: Strooizout

05 feb 2018 19:26

Dus eigenlijk ben ik een oppermietje...
Ik tank 98 en rij niet als er zout op de weg ligt!

Re: Strooizout

05 feb 2018 20:01

Nou, ik heb vandaag toch nog gereden......een paar meter met 3.2 van de garage naar mijn oprit;starten en ‘lopen’.....geen centje pijn. Ik had wat ruimte in de garage nodig om aan de motor te sleutelen.; Kuip verwijderen om een betere H4 lamp te plaatsen

Veel te koud op zo’n ding nu...dus nu een echte mietje met mijn power-ranger pak.....

Re: Strooizout

25 feb 2018 11:23

Zou er nu genoeg zout liggen ! De Daily is in ieder geval goed gepekeld , die zal straks beter smaken :lol:

Re: Strooizout

25 feb 2018 12:21

Zout of niet. Ik heb de P verleden week uit de winterslaap gehaald. Nu kap naar beneden, stoelverwarming aan, muts op mijn kop en lekker :drive: Mooier kan het landschap niet worden.

Re: Strooizout

25 feb 2018 14:37

Gisteren nog een rondje gereden. Lekker met dak helemaal open en verwarming op 25 :-)
Weg is zo droog, nauwelijks zout gezien. Wel de straat even in de rook gezet bij t starten :mrgreen:
Stond al weer even stil.

Re: Strooizout

28 feb 2018 0:57

is dat dan toch echt het begin van de peno-pauze?
met vrieskou met een dameskappersauto met het dak open moeten rijden om andere te laten kijken dat er buiten kale plekken nog wat haar op de zak uhh kop zit
:mrgreen: :mrgreen: :ass: :ass: :res:

zelf vandaag dus ook open gereden in de mx5

Re: Strooizout

28 feb 2018 1:48

Er lag bij ons zóveel zout, dat ik trek in een eitje kreeg.... :!: :mrgreen:

Re: Strooizout

28 feb 2018 11:12

Pffff ik vrees dat we nog lang zullen moeten gaan wachten...

Re: Strooizout

28 feb 2018 15:27

Blauwe Blazer schreef:Dus eigenlijk ben ik een oppermietje...
Ik tank 98 en rij niet als er zout op de weg ligt!

+1 :mrgreen: :drive:

Re: Strooizout

28 feb 2018 19:53

En dan nog een bekentenis: ik rij een cabriolet ....

oeps, oeps en oeps

:shock:

Re: Strooizout

28 feb 2018 20:29

Morgen is het 1 maart, hij mag weer de straat op.... :drive:

Re: Strooizout

04 maart 2018 11:05

Eindelijk het weer word wat beter ..... nu hopen op veel regen de komende 2 weken , dan kan de Porsche ook weer eens naar buiten !!!

Re: Strooizout

04 maart 2018 11:08

Vandaag op sommige plaatsen +10. Het dak kan eraf :D

Re: Strooizout

04 maart 2018 14:51

Ik ga ook zo voor het eerst het dakje openen dit jaar.

Ff nog snel de handleiding lezen :-D

Re: Strooizout

04 maart 2018 21:29

Hoe verleidelijk ook: doe het dakje nog niet naar beneden met deze temperaturen. Het materiaal is te hard en kan scheuren als je je dak met deze kou open doet ... Dat geldt ook voor de vervanging van zo'n lampje zoals hierboven is beschreven. bij een 996 moet je de koplampunit naar voren schuiven door op zo'n kunststof palletje te drukken. Bij de vorige auto van mijn vrouw (VW Beetle) zat het op dezelfde manier vast. In de vrieskou drukte ik dat palletje in. Toen brak hij af ... Dus, wees voorzichtig met kunststof delen met deze lage temperaturen ...


Vandaag wilde ik de 996 even wassen. Bleek dat het water in de waterslang volledig bevroren te zijn .... het vriest dus nog altijd licht . Onder de 9 graden open ik mijn kap niet ....

Re: Strooizout

04 maart 2018 21:42

Het was vandaag hier in Huizen 12 graden.
Maar inderdaad onder de 7 graden doe ik hem ook niet open.

Re: Strooizout

05 maart 2018 21:30

Deze week gaat er goed regen vallen en in het weekend droog.
Aankomend weekend mooie temperaturen dus het zal wel druk zijn met de uitlaters :D :ba:

Re: Strooizout

06 maart 2018 0:16

Wordt net andersom hier, weinig regen door de week en dan zaterdag en zondag regen...

Re: Strooizout

06 maart 2018 8:52

Zout niet zo’n probleem toch, alleen na de rit wel de wielkasten met tuinslang uitspoelen :drive:

Re: Strooizout

06 maart 2018 17:18

Met die enorme zoutwolken mag je de rest vd auto ook doen, dus niet alleen de wielkasten....

Het lijkt heel aantrekkelijk maar mijne blijft gewoon binnen onder de hoes, ik wacht nog op een paar weken regenbuien. Geld overigens ook voor mijn motorfiets.

Re: Strooizout

06 maart 2018 18:17

Maar dan wel met een beetje lauw warm water en dan goed de wielkasten in spuiten om het zout optimaal te verdelen. Daarna terug de warme garage in en lekker laten intrekken / afbakken. :mrgreen:

Ik wachte nog wel even een paar dagen. Het gaat vanaf donderdag goed regenen, al die rotzooi weg eind volgende week. Geen centje pijn daarna.

Re: Strooizout

06 maart 2018 21:14

Dial_888 schreef:Met die enorme zoutwolken mag je de rest vd auto ook doen, dus niet alleen de wielkasten....

Het lijkt heel aantrekkelijk maar mijne blijft gewoon binnen onder de hoes, ik wacht nog op een paar weken regenbuien. Geld overigens ook voor mijn motorfiets.


Same here. Als je ziet hoeveel zout er gestrooid is moet er eerst een paar flinke regenbuien komen. Eind volgende week wordt het weer wat kouder. De dreiging is nog niet weg. Oorspronkelijk had ik voor vandaag een kentekenkeuring gepland voor vandaag (voor mijn Lotus). Gelet op de vele pekel heb ik deze afspraak maar verplaatst.
Plaats een reactie