Hoi Kristof, zoals je ziet ben ik net in het bezit van een Cayman GTS. Ik had een 997, prima wagen, mooi, rijd prima maar "iets" miste...toen de 3.2 Carrera, super wagen qua beleving (geluid etc), voornamelijk tochten naar buitenland mee gereden. Veel duimpjes, veel plezier...maar toch miste ik het 'comfort' van huidige wagens. Heb tijd geleden in een 991 Turbo S gereden, waanzinnig snel, maar alles gaat zo clean en vanzelf dat ik het eigenlijk saai vond. Cayman gereden van MInics hier op het forum, toen was ik "om". Cayman heeft het comfort van nu maar de beleving en karakter van de 3.2. Dus toen moest het een Cayman worden....en het is een feest!! Een aanrader. Uiteraard zullen er andere 911jes nog weer een stap beter zijn maar voor mij, als auto voor erbij, niet haalbaar dus ook niet vergelijkbaar. Ik vind Cayman best of both worlds....maar dan wel voor de 6 cilinder gaan. Mijn GTS was veel duurder dan een huidige 982 maar die 981 heeft zoveel meer karakter dat de 982 geen optie was. Mooie is dat ie heel goed als een gewone wagen te rijden is...maar ga gas geven, of zet m in "sport" of "sport plus", dan wordt het een beest, gaat de uitlaat grommen, gevoelige IMS Lager (niet de motor
) rochelen waar menig oude kerel jaloers van wordt. Je moet ermee rijden, beleven en ik weet bijna zeker...je bent om.
Laatst was er een video (duitse autosite) met vergelijk tussen de Cayman en de huidige 911 992....Conclusie van de test...koop voor het geld van de 911 niet 1 maar 2 Caymans....qua rijgedrag en beleving (uiteraard los van de GT3 /GT3 RS/ GT2 etc) de beste koop!! Maar wel de 6 cylinder met sportuitlaat, dan ben je klaar
P.s. Overigens zou ik niet gaan voor de 2.7 maar de 3.4. Probeer ook zeker de PDK, met de flippers en de juiste "sport" settings een feest, kan je niet tegen schakelen...Max schakelt tenslotte ook niet meer zelf