Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 17:36



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Advies gevraagd - 928 S4 - check up 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Dag porscheliefhebbers,

Heb jullie advies even nodig over het volgende: heb namelijk een porsche 928s4 van 1988 met 98000 km in bezit. De porsche staat al 15 jaar stil, staat in een garage met pyama erover, de wagen was van men vader die 15 jaar geleden overleden is dus vandaar die lange stilstand. De wagen is in goede conditie maar zou hem graag willen verkopen. Na rond vraag aan garagisten, mensen van porsche moet de wagen een volledige check-up hebben , wat ik begrijp na die 15 jaar lange stilstand. Mijn vraag is: is het de moeite waard om die check-up te laten doen, bij porsche spreken ze van minstens 4000 euro, riemen, filters,.....vervangen. Of verkoop ik hem het best in de huidige conditie? Wat mag ik voor de wagen vragen van prijs? Op het net tussen de 20000 en 25000 euro, Realisties?

Alvast bedankt voor jullie reacties,


06 mei 2016 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Advies gevraagd
Ik zou hem zelf eerst laten nakijken en in orde laten brengen. Daarna zou je er een goede prijs voor moeten kunnen krijgen. Als je hem verkoop "as is", zullen kopers altijd een risicoreductie willen bedingen.


06 mei 2016 15:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Advies gevraagd
Riemen en filters??? Daar red je het niet mee. Alle vloeistoffen wisselen, 4 nieuwe banden, stuurhuis staat al 15 jaar in 1 stand etc. etc..
Heb ooit een Mercedes gekocht die 6 jaar in een schuurtje had gestaan.....ik doe het noooooit meer, of het moet wel heel erg goedkoop zijn!!
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


06 mei 2016 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Advies gevraagd
Ik denk dat als je hem op deze manier te koop zet, de opbrengst wel eens flink tegen zal vallen.

Is het een idee om er een klusproject van te maken met wat transaxle enthousiastelingen (928 club), of deze techneuten:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46801

Vloeistoffen en filters vervangen is geen rocket science. Remmen die vastzitten etc ook niet. Ik zou beginnen met te kijken of het blok 'draait' en andere zaken die echt "in de papieren" kunnen lopen (stuurpomp 928 etc).

Succes :thumleft:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


06 mei 2016 22:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Advies gevraagd
felix bahama 912 schreef:
Riemen en filters??? Daar red je het niet mee. Alle vloeistoffen wisselen, 4 nieuwe banden, stuurhuis staat al 15 jaar in 1 stand etc. etc..
Heb ooit een Mercedes gekocht die 6 jaar in een schuurtje had gestaan.....ik doe het noooooit meer, of het moet wel heel erg goedkoop zijn!!


Je gaat misschien van alles tegenkomen. Daarnaast is de 928 zeker geen goedkope auto. Mijn 924 staat op dit moment bij Vof De Loods en deze heeft meer dan 20 jaar stilgestaan. Bel anders even met 1 van de heren van Vof De Loods, zij werken dagelijks aan dit model en kunnen misschien een overzicht voor je maken. Of een betere schatting geven.


06 mei 2016 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Kom gerust eens langs of geef een belletje, morgen ben ik op de loods van 10 tot 15 en ben je van harte welkom! Groeten Djurre van de Loods
_________________________________________
VOF de Loods!

www.facebook.nl/vofdeloods


06 mei 2016 23:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Gekke markt. Ik zou hem zo te koop zetten als een soort barnfind. Er is altijd wel een rukker die denkt dat hij geluk heeft en er alleen maar verse peut in hoeft te gooien.
En anders zeker naar Djurre gaan.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 mei 2016 4:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
als het een handgeschakelde is, dan ben ik meer dan waarschijnlijk die liefhebber die hem "as is" wil overnemen en er een hoop tijd en euro's in wil steken om hem weer rijdend te maken. welke kleurstelling is de auto ?

PS het genoemde bedrag van 4K om hem door een vakman onder handen te laten nemen is laag; eerder een ondergrens.


Laatst bijgewerkt door dpRide op 07 mei 2016 9:10, in totaal 2 keer bewerkt.



07 mei 2016 7:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
:mrgreen: :mrgreen: @ dpRide: in jouw geval bedoelde ik idd 'liefhebber' ipv 'rukker' :salut: :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 mei 2016 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Ben wel benieuwd naar foto's :D


07 mei 2016 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Bij een auto die 15 jaar heeft stilgestaan, zou ik eerder denken aan 8K om 'm een beetje op te lappen. Ik zou er in deze staat zeker niet meer dan 10-12K voor geven.

Als je er gewoon in was gaan rijden destijds, had je niet zoveel kosten nu gehad.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


07 mei 2016 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 928 S4 1987
Eindhoven
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Ik weet niet waar de auto staat. Maar anders wil ik wel eens komen kijken/helpen de auto weer "rijdbaar" te maken.

Zelf heb ik een 928S4 uit 87 met een handbak
_________________________________________
JC:
This is a He-Man car, it's a brute. It's the kind of thing that would just go out and eat a tractor. For fun.


07 mei 2016 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Advies gevraagd
felix bahama 912 schreef:
Riemen en filters??? Daar red je het niet mee. Alle vloeistoffen wisselen, 4 nieuwe banden, stuurhuis staat al 15 jaar in 1 stand etc. etc..
Heb ooit een Mercedes gekocht die 6 jaar in een schuurtje had gestaan.....ik doe het noooooit meer, of het moet wel heel erg goedkoop zijn!!


Ik zou het juist wel doen. Geweldig om zelf een auto weer rijdbaar te maken en er daarna zelf van te genieten. En ja, je hebt momenten dat je niet heel blij bent met de keuze als je iets lastigs tegen komt, maar eenmaal rijden en je bent het echt vergeten :cheers:


07 mei 2016 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Ik ook! Wat is er mooier dan de Porsche van je Pa weer op de weg krijgen?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


07 mei 2016 19:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Dat hangt er nogal vanaf. Als ik in deze situatie zou zitten en weinig met Porsche/928's/auto's zou hebben dan zou ik voor een goede deal gaan waarbij een liefhebber mooi meegenomen is.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 mei 2016 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'97 996 mk1 Carrera 2 M030 '81 928S
Noord-Limburg
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Ik zou gebruik maken van het aanbod van mede-928 bezitter Sander Baas hier boven om eens te bekijken wat er allemaal moet gebeuren om de auto weer 'rijdbaar' te maken en in beeld te krijgen wat de bijbehorende kosten zijn. Dan heb je een idee. Tuurlijk, vloeistoffen, filters, wellicht leidingen, banden, distributie met waterpomp en rollen is wel het minste wat er moet gebeuren schat ik zo in, en dan is een bedrag van €4k niet onrealistisch.

Prijzen van 928's zijn stijgende en als lakwerk, interieur e.d. in goede staat zijn, kan het wellicht interessant zijn om er wat euro's in te steken alvorens te verkopen. 'As is' verkopen kan altijd nog.

Succes er mee i.e.g. :thumleft:


07 mei 2016 22:29
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Als je hem wilt verkopen houd ik me aanbevolen want ik ben op zoek naar een project, zo niet geef ik je graag een stukje advies vanuit mijn 20 jaar ervaring met opknappen van Porsches.

Ik ga ervan uit dat je een S4 met automaat hebt. In top conditie zou je met geduld inderdaad 25k voor kunnen vangen, maar dat is deze auto niet. Een auto die 15 jaar heeft stilgestaan heeft aardig uitdagingen en een 928 is een best complexe auto. Je moet het volgende allemaal als minimum (laten) doen.
Benzine gerelateerd
- Tank demonteren, spoelen en opnieuw monteren
- Benzinepomp vervangen
- alle rubberen benzine leidingen vervangen
- alle filters vervangen (Benzine, olie, lucht)
Stroom gerelateerd
- Nieuwe Accu
- Nieuwe bougies
- Nieuwe bougiekables
- Nieuwe rotor
- Nieuwe verdeelkap
- Zekeringkast nalopen voor oxidatie
- massa punten nalopen
- nieuwe lampjes (optioneel)
Airco gerelateerd (als de airco het niet doet)
- Airco pomp mogeljik reviseren
- Droger vervangen
- condensor en verdamper nalopen en mogelijk vervangen
- Laten afvullen
- Conversie van oude gas naar nieuwe type (R12 naar R134a)
Remmen gerelateerd
- Alle klauwen reviseren
- nieuwe remblokken
- mogelijk nieuwe remschijven
- rembekrachtiger nalopen en mogelijk reviseren
- Slave cylinder reviseren
- nieuwe remvloeistof
Motor gerelateerd
- Motor gangbaar maken en hopen dat er geen vocht in de blok is gekomen. NIET STARTEN alvorens je de distributieriemen hebben vervangen
- olie verversen
- Distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen
- alle overige riemen vervangen
- Nokkenaskettingen nalopen en waar nodig vervangen + geleiders
Stuur gerelateerd
- Vloeistof dreinen
- stuurhuis demonteren, spoelen en nagaan op lekkage en werking (mogelijk reviseren)
- stuurhuis monteren
- Niewe vloeistof vullen
Overig
- versnellingsbak dreinen, spoelen en vullen
- Poetsen en polijsten
- interieur reconditioneren
- Nieuwe banden
- APK
- Grote beurt voor zover nog niet hierboven gedaan
- rubbers van de ophanging nalopen en vervangen waar uitgedroogd

Als je het laten doen denk Ik dat je snel aan 15k+ arbeid en onderdelen zit met bovenstaande lijst.

Veel succes met je beslissing gewenst
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


Laatst bijgewerkt door Johann op 08 mei 2016 9:38, in totaal 1 keer bewerkt.



07 mei 2016 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Doet mij denk aan zo'n geval toen ik tijdens mijn studie bij een Mazda garage werkte. Een klant (of een zoon daarvan of zo) had een goedkope auto nodig. Er werd achter de loods in 'de tuin' gekeken waar de slopers stonden. Een redelijk ogende 323 die van binnen droog was werd naar binnen gesleept. Olie en filter vervangen, starten en lopen. Remmetjes gangbaar gemaakt, paar gaten in de bodem dicht gelast, ik denk nog iets van een rubber aan een aandrijfas vervangen en APK gekeurd. 's morgens in de tuin, 's avonds op de weg.

Er is natuurlijk wel enig verschil in techniek tussen een jaren 70 Mazda 323 en een 928...
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


08 mei 2016 7:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Als ik dat lijstje van johann lees dan zo ik mij afvragen wat het kost om hem op te laten halen ipv wat hij op moet leveren. :D :D
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


08 mei 2016 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Heb zelf ook een 928 S4, die ook een poosje heeft stilgestaan. Inmiddels weer aan de praat, goed rijdend en remmend en een APK keuring. Ik kan je vertellen over de prijzen van het uitbesteden van diverse zaken en het zelf oplossen van diverse klusjes. En over prijzen van onderdelen die je nodig gaat hebben. Denk aan distributie vervangen, brandstofpomp/leiding, accu, banden, remmerij etc.

Ik zou graag eens langskomen om verder te praten en eventueel heb ik zelf ook wel interesse.

Mvg

Cas


08 mei 2016 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
hier nog ontwikkelingen?


20 jun 2016 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Denk dat TS zich de pleuris van Johann ( :mrgreen: ) z'n lijstje en bedrag is geschrokken

Citaat:
Laatst bezocht: 14 mei 2016 17:39


20 jun 2016 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Hahaha, maar Johann heeft wel gelijk... :D

Als een auto zo lang stilstaat, ben je serieus aan de beurt. En bij een 928 kan dat behoorlijk in de papieren lopen.
_________________________________________
rouge et noir


20 jun 2016 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Bij PCG staat een hele mooie S4 te koop voor 29 1/2.

http://www.porschecentrumgroningen.nl/o ... 28-s4-2039

Denk dat 20k tot 25k dan veel gevraagd is voor een auto die 15 jaar stof heeft gehapt.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


21 jun 2016 0:47
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Advies gevraagd - 928 S4 - check up
Ooooh, dat is een mooie auto 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 jun 2016 8:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.