Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 12:31



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Milieuzones in Europa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Milieuzones in Europa
Ik lees net dat na Nederland (Rotterdam etc) nu ook steden als Brussel en Parijs oudere auto's gaan weren uit de binnensteden. Met name in parijs gaat het al snel ingevoerd worden (1 juli 2016!) en dat voor ALLE auto's van voor 1997...dus ook een 993 is daar al ongewenst :scratch:
De Fransen hebben haast, belgie idem en in Nederland is Rotterdam centrum inmiddels ook al onbereikbaar voor een oudere 911. Ik snap dat de buitenwegen/dorpen populairder zijn voor roadtrips, maar af en toe een stad binnenrijden is ook wel eens leuk of handig.
De trend is duidelijk, mijn vraag is wel: gaat dit impact hebben op de prijzen van oudere Porsches?
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


02 jun 2016 8:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
Eens kijken....

Afbeelding

.......Ja, ik zou hem gauw wegdoen :idea: :mrgreen:


02 jun 2016 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
Andere kant van de bol ... nee, houden want ze worden schaars :cheers:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


02 jun 2016 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
en de 40 plussers?


vrijgesteld :twisted: :twisted: :twisted: :lol:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


02 jun 2016 10:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
Als je auto jong of oud genoeg is mag jij er als 40plusser gewoon in hoor André :idea: :wink:


02 jun 2016 12:04
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
Parijs is volgens mij slimmer bezig dan NL

Autoblog schreef:
Vanaf 1 juli 2016 mogen personenauto’s die voor 1997 gebouwd zijn niet meer binnen de Périphérique van Parijs komen...Tenminste, op werkdagen tussen 8 uur ‘s ochtends en 8 uur ‘s avonds. In het weekend en in de avond kun je de Franse hoofdstad dus nog steeds onveilig maken...

Naar het schijnt heeft niemand minder dan burgemeester Hidalgo zelf bepleit om een uitzondering te maken voor historische voertuigen, ofwel alles dat 30 jaar of ouder is
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


02 jun 2016 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
Brabo964 schreef:
Ik lees net dat na Nederland (Rotterdam etc) nu ook steden als Brussel en Parijs oudere auto's gaan weren uit de binnensteden. Met name in parijs gaat het al snel ingevoerd worden (1 juli 2016!) en dat voor ALLE auto's van voor 1997...dus ook een 993 is daar al ongewenst :scratch:

Ik mag dus nog wel Parijs in(als ik dat zou willen tenminste), met de Porsche(juli '97),maar een identieke auto uit '96 niet meer! :scratch: Slaat nergens op!
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


02 jun 2016 12:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Milieuzones in Europa,
nee idd maar was hier ook zo bv in rotterdam,
twee auto's zelfde jaar maar voor juli en na juli (of juni) maakte het verschil.

dat blijf je houden als je een jaar als grens maakt
_________________________________________
remmen is angst


02 jun 2016 12:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Toch denk ik dat het niet eens zo lang meer zal duren voordat we alleen nog naar onze klassiekers kunnen kijken omdat ze nergens meer mogen rijden.


07 jun 2016 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Toch blijft het een raar idee dat er een ongelijkheid ontstaat op basis van de auto die iemand rijdt.
Ik kom dus helemaal niet meer in steden waar ik niet welkom ben op basis van de auto die IK rij.
Als iedereen zo denkt, dan heb je een punt.....maar ja, het aantal autoliefhebbers lijkt ook in rap tempo af te nemen :roll:
(die bewering baseer ik dan weer op de gemiddelde auto die ik zie rondrijden: één groot suf zooitje auto's, nietszeggend, en op het feit dat mensen in het algemeen bijna niets meer weten over hun eigen vervoermiddel).

Wie wil er overigens nog met zijn zuurverdiende P of F door Parijs of Amsterdam rijden? Waarom zou je daar überhaupt gaan rijden? Om dure winkels te bezoeken? Om iedereen te laten zien waar je in rijdt? De bovengenoemde steden worden gebombardeerd tot toeristische trekpleisters, laat ze lekker hun gang gaan.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 jun 2016 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Bespeur ik daar toch een vleugje frustratie?


07 jun 2016 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Milieuzones in Europa
mag je in de rest vd wereld steden met milieuzones net als hier in nederland wel met een auto van 40 jaar of ouder het milieu verontreinigen ?


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


07 jun 2016 23:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Tja ... Nederland regeltjesland ... Ik zeg nieuwe verkiezingen ... ;)


08 jun 2016 0:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Kheldar schreef:
Bespeur ik daar toch een vleugje frustratie?

Jazeker, het is immers wederom een inperking van vrijheid :!:
En de frustratie wordt verder gevoed door het feit dat dit totalitaire maatregelen zijn, ongeacht waar je op stemt.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 jun 2016 1:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Ja hoor ... Ik was maar een beetje ah stoken. Ik begrijp het gevoel wel.

Misschien maar goed dan dat ik hier niet kan stemmen! ;)


08 jun 2016 1:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Milieuzones in Europa
klees net dat je in parijs niet in het centrum mag enkel in het weekend :mrgreen:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


08 jun 2016 9:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Citaat:
Het is de Franse oldtimerlobby op het nippertje gelukt: oldtimers krijgen een ontheffing in de milieuzone van de Franse hoofdstad. De milieuzone wordt op 1 juli a.s. van kracht.

Vorig jaar kondigde de stad Parijs aan dat er een rijverbod komt voor motorvoertuigen van bouwjaar 1997 en ouder. Het rijverbod is van kracht op weekdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur. Afgelopen week heeft de Franse Fédération Française des Véhicules d’Epoque overeenstemming bereikt met het stadsbestuur van Parijs.

Carte Grise de Collection
De Franse oldtimerlobby is vorig jaar al in actie gekomen en heeft diverse keren geprotesteerd tegen de Parijse milieuzone. Dat heeft effect gehad, de FFVE heeft voor elkaar gekregen dat er voor oldtimers een uitzondering wordt gemaakt. Om precies te zijn geldt de ontheffing voor voertuigen van 30 jaar en ouder die zijn voorzien van een officiële oldtimerstatus; in Frankrijk is dat de Carte Grise de Collection (CGC). Gewone auto’s hebben de Carte Grise Normale (CGN), voor hen geldt de milieuzone dus wel, ook als ze ouder dan 30 jaar zijn. De FFVE probeert de komende weken ook voor youngtimers een ontheffing te realiseren.

Bouwjaar 2011
Volgens de World Health Organisation (WHO) zou Parijs een van de meest vervuilde steden van Europa zijn. Het rijverbod voor auto’s vanaf 1997 treft waarschijnlijk zo’n 500.000 tot 800.000 voertuigen, meldt het Franse blad L’Argus. Daarbij gaat het om zowel diesel- als benzineauto’s. Motorfietsen gaan in de ban vanaf bouwjaar 2000. De komende jaren wil Parijs de toelatingsnorm verder aanscherpen, totdat in 2020 alleen auto’s vanaf bouwjaar 2011 de stad in mogen. De milieuzone maakt oudere auto’s bijna onverkoopbaar in het departement Ile de France, de schatting is dat ze de helft van hun waarde verliezen. Een belangengroep probeert nu van de Parijse overheid een schadevergoeding los te krijgen.

Voorbeeld voor anderen
Gautam Sen, bestuurslid van de Europese koepel van oldtimerclubs FIVA, is de ontheffing in Parijs een goed voorbeeld voor steden elders in de wereld. “Iedereen kijkt toch naar wat er in Parijs gebeurt”, zegt hij tegen het Amerikaanse Hemmings Blog.


Bron: http://oldtimerblog.nl/ontheffing-voor- ... ne-parijs/

Goed voorbeeld doet volgen. Nu Rotterdam nog. :cheers:


21 jun 2016 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Dit is toch gewoon autotechnisch profileren, en dus discriminatie :)

Zeker als het gaat om identieke auto's uit verschillende maanden, dan is het belachelijk dat de ene wel mag en de andere niet.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


21 jun 2016 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Dat houd je toch altijd als je ergens een streep zet.
Als je een maand tekort komt mag je dan: als puber wel alcohol kopen, heb je stemrecht, toch op vakantie met een verlopen paspoort, toch alvast je AOW.
:ass:
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


21 jun 2016 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Milieuzone? Ik kom uit een heel goede milieuzone... :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


21 jun 2016 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Volgens mij kun je in Duitsland een 'nachrustkat' kopen voor je oude auto. En als de uitstoot dan weer op orde is krijg je de grünplakete. Tenminste, dat idee had ik...
_________________________________________
rouge et noir


21 jun 2016 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Milieuzones in Europa
rens914 schreef:
Dat houd je toch altijd als je ergens een streep zet.
Als je een maand tekort komt mag je dan: als puber wel alcohol kopen, heb je stemrecht, toch op vakantie met een verlopen paspoort, toch alvast je AOW.
:ass:


Kromme vergelijking. Bij auto's gaat het om zaken die technisch identiek zijn, maar toch wordt de een beperkt. In NL hebben we een APK-keuring waarbij de uitstoot wordt gemeten. Op basis daarvan zou het te rechtvaardigen zijn om bepaalde auto's de toegang te ontzeggen.

In jouw geval ontkom je er niet aan om dat er een grens moet worden getrokken. Maar zodra je 18 bent, mag je wel alcohol kopen. Het is niet zo dat je dan tot je 19e moet wachten.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


21 jun 2016 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Zo, ook weer opgelost... :lol:

klikkerdeklik
_________________________________________
rouge et noir


21 jun 2016 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Milieuzones in Europa
Waar rook is, is vuur.....goed dat oldtimers in Parijs een kans krijgen, maar de regels zijn nog niet duidelijk.....Rotterdam gaat niet door de knieen en zo zullen er meer steden volgen....
Toch meer reacties dan ik verwacht had, onderwerp doet wel wat (fijn)stof opwaaien :mrgreen:
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


21 jun 2016 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 jubileum 303
Bericht Re: Milieuzones in Europa
In Duitsland zijn ze niet zo lastig! Mijn 1993-er heeft gewoon een groene milieu sticker gekregen.


22 jun 2016 11:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.