Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:14

Met enige regelmaat haalde ik al 12 jaar lang mijn Porsche door de wasstraat bij Loogman (Aalsmeer). Meestal in een wascabine met de hand, maar soms dus de wasstraat.
Tot voor kort. Want de laatste keer heeft de machine de achterruitenwisser omhoog getrokken. En is deze achter de droger blijven hangen. Waardoor de opstaande ruitenwisserarm de motorkap heeft krom getrokken. Inclusief de ruitenwissermotor.
De medewerkers van Loogman plakken de wisser altijd met een stuk duct tape vast, maar dat mocht niet baten dus. :-(

Schade al met al (incl. nieuwe kap, spuiten, motor, arbeidsloon etc) ruim €2.000,-

Het is altijd goed gegaan, maar nu dus niet.
Loogman weigert, ook na herhaaldelijke pogingen van mijn verzekerings tussenpersoon, te vergoeden.
Vanuit ondernemersoogpunt gezien hebben ze een nogal korte termijnsvisie want ik tankte daar ook al 12 jaar.
Nu nooit meer dus.

Wellicht dat ik hiermee andere mensen die 'm ook wel eens door de wasstraat halen voortijdig heb kunnen waarschuwen.
:idea:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:19

Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

Schade zou gewoon verhaalbaar moeten zijn...

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:21

Dat is zwaar balen maar vind je reactie wel kort door de bocht.
Je gaat altijd op eigen risico door de wasstraat.
Bij mij trok de wasborstel (roterend) 2 jaar terug van mijn 3 weken oude caddy de spiegelkap er af.
Iedere draai klapte die tegen de zijkant aan.
Gevolg, allemaal deuken.
Maar wel eigen risico

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:37

Ik haal mijn Volvo al niet eens door de (kras)straat. Het is ook altijd op Eigen risico vrees ik (staat altijd bordje bij).
Wat zegt je tussenpersoon ben er wel benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken. Dat een een bordje hangt houd niet in dat het altijd wettelijk zo is natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Mr.Borrie op 09 jun 2016 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:44

Black Betty schreef:Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

Schade zou gewoon verhaalbaar moeten zijn...


Volgens mij niet. Er hangen altijd borden en er staan altijd disclaimers op de kaartjes..

Sowieso een gevalletje karma, door de krasstraat met je lufti. :twisted:

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:46

Al mijn autos gaan door de wasstraat (t Vosje in Etten-Leur, top adres, tevens klant 8) )
Nooit problemen gehad.
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 09 jun 2016 16:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 15:53

Black Betty schreef:Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

Schade zou gewoon verhaalbaar moeten zijn...


Volgens mij wel hoor. Ik weet dat er een wasstraat in Venlo gewoon de schade vergoedde welke een vriend had opgelopen.
Ik hoef nooit te tekenen voor mijn eigenrisico. Maar er is vast juresprudentie over.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 16:09

De ondernemer is wettelijk verplicht tot schadevergoeding bij schade die ontstaat bij normaal gebruik van de wasstraat.
Ook is wettelijk geregeld dat de ondernemer met bepalingen in bijvoorbeeld de kleine lettertjes deze aansprakelijkheid niet mag uitsluiten.

Wettelijke is dat bordje "wij zijn niet aansprakelijk..." van geenerlei waarde. Wel schrikt het mensen af die een klacht willen indienen....

(bron Tros Radar)

8) 8)

dus met schadeformulier naar de ondernemer , vervelend maar het is niet anders

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 16:12

Iedereen kan bordjes ophangen ter afschrikking maar daarom zijn deze nog niet rechtsgeldig toch?

Bij één van mijn vorige dd's werd ooit de achterspoiler "opgegeten" door de wasstraat. Ik op hoge poten naar binnen, helemaal klaar voor een pittige discussie. Zegt de dame achter de kassa, ik zag het al op de camera meneer, ik ga even de formulieren pakken. Was rap geregeld zonder problemen ondanks het feit dat er toch ook een bordje hing...

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 16:35

Geert, balen man, als ik zo de reactie's lees van vorige posters zou ik het nog eens bespreken met Loogman.
Succes anyway.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 16:48

Als ik het goed begrijp heeft een medewerker de wisser vastgeplakt, als deze dus loslaat is hij aansprakelijk. Lijkt me vrij eenvoudig, ondanks de bordjes.

Hebben ze overigens meerdere vestigingen? Als ik namelijk google op "schade wasstraat Loogman", dan kom ik best veel gevalletjes tegen.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 16:57

Dikke pech dat het gebeurd, en ik hoop dat ze het netjes afwikkelen. Ik was mijn lufties altijd met de hand is ook wel een therapeutische bezigheid. Alleen de 997 gaat wel bij het porsche centrum eens door de wasstraat maar die zullen wel extra opletten denk ik. :mrgreen:

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:01

alvin01 schreef:Geert, balen man, als ik zo de reactie's lees van vorige posters zou ik het nog eens bespreken met Loogman.
Succes anyway.


Ja thanks, zitten wel wat nuttige reacties tussen.
Ik zal het nog eens gaan bekijken. En met mijn tussenpersoon overleggen, want die is het ook zeer oneens met de reactie en stelling van Loogman.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:05

Master Ken schreef:Als ik het goed begrijp heeft een medewerker de wisser vastgeplakt, als deze dus loslaat is hij aansprakelijk. Lijkt me vrij eenvoudig, ondanks de bordjes.

Hebben ze overigens meerdere vestigingen? Als ik namelijk google op "schade wasstraat Loogman", dan kom ik best veel gevalletjes tegen.


Dat lijkt mij ook. Ik bied een auto aan, waarbij zij een aanpassing doen (wat overigens goed is).
Doordat deze niet deugdelijk wordt uitgevoerd komt de ruitenwisser omhoog te staan en veroorzaakt een schade.

Enfin, ik ga er nog even induiken.
De auto is uiteraard netjes allrisk verzekerd, maar het kost me wel eigen risico. Zonde, maar vooral onterecht naar mijn mening.

Loogman heeft inderdaad meerdere vestigingen.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:16

Wel goed om te lezen dat mijn gedachten bij de bordjes wel klopt. Puur om af te schrikken dus!
Hopelijk gaat de afwikkeling soepel en volgende keer gewoon met de hand wassen? Kan enorm rustgevend zijn!

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:21

Heel rustgevend. Alleen ik heb 'm gestald in een garage, waar geen water aansluiting beschikbaar is.
En op straat in Amsterdam is ook niet echt ideaal.. ;-)

Ben dus toch aangewezen op wasboxen. Met wat eigen materiaal want je wil niet met die borstels die iedereen over z'n velgen haalt wassen.
Vandaar dus soms de wasstraat, wat tot nu toe altijd goed ging.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:41

Erg zuur. Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Wat ik doe is een jerrycan met water (10 liter) en een emmer met shampoo en washandschoen mee naar een wasbox. Daar wassen met eigen spul. Werkt voor mij prima

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:51

Neem aan dat je toch een allrisk verzekering hebt die deze schade dekt? En zo te zien is dit bedrijf niet aangesloten bij de BOVAG dus sterkte ermee maar ik acht de kans op vergoeding zeer klein.

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 17:59

Gebeurde bij mij met de beemer, had per abuis de wisser op automaat staan :scratch:
Wissers en raam stuk en ze boden alle hulp aan maar mijn (ruit) verzekering betaalde het.
Rob964 met de rode 911 uit Assendelft is volgens mij hetzelfde overkomen jaren terug.
Mijn benzine klepje is al een paar x eraf gevallen, klik je er zo weer op :!:

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 18:12

Idd toen ik de 964 net had toch een keer de pekel eraf willen wassen in een wasstraat
De borstel functioneerde niet juist en daardoor 2000 euro schade aan de voorzijde.

Nu heb ik zelf 4 wasstraten
En ja het is op eigen risico maar bij niet juist functioneren van de wasstraat is het zeker voor de wasstraat verzekering.

Er zijn verschillende voorbeelden te noemen waar het niet aan de wasstraat ligt en men wel denk de schade te kunnen verhalen

Dit geval vind ik lastig
Wel ben ik van mening als de tape loslaat het eerder een slechte invloed heeft doordat het vast pakt in de borstel
Daar zijn eigenlijk die plastic zakjes voor

Van de week de 964 nog door de straat gedaan, ik weet het sorry is vor het eerst na 10 jaar maar druk druk
Wilde ook zo'n hoesje over de achter ruitenwisser doen
Maar stond te bellen en vergat het gelukkig alles goed gegaan

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 18:19

Zie ik het nu niet goed of heb jij een langer wisserblad

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 21:44

rob964.c4 schreef:Idd toen ik de 964 net had toch een keer de pekel eraf willen wassen in een wasstraat
De borstel functioneerde niet juist en daardoor 2000 euro schade aan de voorzijde.

Nu heb ik zelf 4 wasstraten

Moraal van dit verhaal: wanhoop niet, TS, het kan nog goed komen met u! :D

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 22:26

:D :D :D

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 22:29

rob964.c4 schreef:Zie ik het nu niet goed of heb jij een langer wisserblad


Lijkt idd wel zo op de foto :-)
Volgens mij niet, denk dat het rubber verschoven is door de schade.
Heb de achterwisser eigenlijk nog nooit gebruikt, dus geen idee hoe die er precies uitziet/uit hoort te zien..

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

09 jun 2016 22:33

g-loudertje schreef:Erg zuur. Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Wat ik doe is een jerrycan met water (10 liter) en een emmer met shampoo en washandschoen mee naar een wasbox. Daar wassen met eigen spul. Werkt voor mij prima


Ok, dus je neemt zelf water mee naar een (betaalde) wasbox? Kun je dan niet gewoon met de spuit uit de voeten daar?
Eigen washandschoen, shampoo e.d. snap ik wel, lijkt me een goeie.

Ben wel benieuwd hoe andere mensen dat doen hier. Als je niet door de wasstraat gaat en wassen op straat voor de deur geen mogelijkheid is..
Kan ik misschien nog wat van leren ;-)
Plaats een reactie