Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:39



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
1 Jaar Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht 1 Jaar Porsche?
Goedemiddag,

even wat anders. Ik kan er namelijk met mijn verstand niet bij...

Heeft iemand een idee hoe het komt dat er zoveel mensen zijn (ook hier op het forum) die een Porsche kopen, er amper een jaar in rijden en dan ... vrolijk weer doorvliegen naar het volgende "avontuur"?

Is het dan écht zo'n midlifecrisis ding? :scratch:


08 sep 2016 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Kan. Maar wellicht schrikken ze ook van de onderhoudskosten? Porsche rijden = Porsche betalen
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


08 sep 2016 17:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
.. m'n Audi is een stuk duurder in onderhoud dan welke Porsche dan ook, die ik tot nu toe heb gehad :popcorn:


08 sep 2016 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Heb je een R8 Olaf, las net op autoblog dat die erg duur zijn op onderhoud.... :wink:


08 sep 2016 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Iets met 'verlangen' en 'bezit'...? :idea:

En ik denk toch ook dat men vaak de onderhoudskosten onderschat. Dus kopen, rijden tot er kosten aan zitten te komen, offerte opvragen, schrikken en dan zijn er twee mogelijkheden: of repareren en dan verkopen, of als het nog kan direct verkopen. Een van de redenen die het kopen van een Porsche, maar ook van vele andere 'jongensdromen' tot een slangenkuil maakt... :|
_________________________________________
rouge et noir


08 sep 2016 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Hoe weet je dat velen hem naar 1 jaar alweer verkopen?


08 sep 2016 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Regio Utrecht
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Ach.. als je mee kan liften op een gunstige prijsontwikkeling kan het interessant zijn om ook binnen een jaar te verkopen... Dan kan ik er met mijn verstand wel bij..
_________________________________________
993 S


08 sep 2016 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Onderhoudskosten kunnen idd flink aan de hoge kant zijn, maar....... een dure auto kopen (soms als 2e of 3e auto) en er dan vervolgens amper mee rijden..... dat zijn dan wel dure kilometers.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


08 sep 2016 20:50
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Volgens mij heeft het veel meer te maken met droom vs. realiteit. Je ziet een Porsche op plaatjes en voorbij rijden op de snelweg. Op de testrit is het super spannend en leuk maar na enkele maanden met de auto begint het toch te irriteren:

- Men koop vaak een oude(re) auto met veel kilometers op de teller. Een luchtkoeler kost als snel 50k en daar koop je een best goeie Z4, TT, SLK etc. voor.
- Niet iedereen vind het leuk met een stuiterbak te rijden. Met de grote meerderheid van Porsches voel je echt alles op de wegdek
- De meeste Porsche zijn rumoerig en bellen is best lastig
- Afhangend van modeljaar kan een Porsche best inspannend zijn om te rijden i.e. je moet je aandacht bij de auto houden
- Zware koppeling is killing in de file
- Verkeersdrempels die je in een normale auto niet eens voelen is mega irritant in een Porsche
- Parkeren in een parkeervak is een drama want je deuren zijn groter dan de gemiddelde auto (Is trouwens een probleem bij alle coupe's)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


Laatst bijgewerkt door Johann op 08 sep 2016 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.



08 sep 2016 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Precies Johann, iets met 'verlangen' en 'bezit'... :mrgreen:

Oh, en toch geen benzine in het bloed! 8) :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


08 sep 2016 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
A-Line schreef:
Hoe weet je dat velen hem naar 1 jaar alweer verkopen?


Legio voorbeelden A-line, 2 bekenden van het forum van mij die krap na een jaar alweer Porsche-loos zijn en bijv. de zwarte 996 Turbo die te koop staat nu. Hij heeft zich in September voorgesteld en nu is de auto in de verkoop. :scratch:

Daarnaast veel hit-en-run op het forum met mensen die zich voorstellen (of oriënteren, waar ik absoluut geen bezwaar tegen heb trouwens) maar waar we daarna zelden nog iets van horen, totdat plotsklaps de auto via het forum wordt aangeboden met zoiets als "is van een liefhebber geweest". :o

Of is het zo'n rommelmerk dat het na 1 jaar overal begint te piepen en kraken ofzo? Ik heb m zelf ook pas 3 maanden :^:


08 sep 2016 23:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Wacht maar ... Het duiveltje komt nog! ;)


09 sep 2016 1:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Johann schreef:
- Afhangend van modeljaar kan een Porsche best inspannend zijn om te rijden i.e. je moet je aandacht bij de auto houden


Het is gewoon auto-rijden op z'n puurst ... waar 80% van de Nederlandse (snel)weg gebruikers zich niet mee bezig houdt :|


09 sep 2016 8:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Ik de k dat veel mensen m kopen om eindelijk hun jongensdroom te verwezenlijken. Zij kopen dan impulsief een P, hebben zich vooraf onvoldoende ingelezen en dan valt het toch tegen... Kosten omdat auto in impuls is gekocht en verliefd op de buitenkant de auto hebben gekocht. Wellicht minder praktisch, Met een gezin heb je toch een auto erbij nodig en dan staan er dus ineens 2 (of wrs 3) voor de deur. Aangezien men de P niet als DD gebruiken is het al meteen een dure hobby die vaker stilstaat dan rijdt. Dan nog het onderhoud, verzekering etc.

Voor mensen die impulsief kopen is de lol er dan al snel af. Mensen die echt een passie voor P hebben die houden m wel, die weten waar ze aan beginnen of maakt het niet uit dat het wat meer kost. Zij maken iedere dag hun droom waar
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 sep 2016 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
heb de mijne nu iets langer dan een jaar (ruim 5 :mrgreen: ) maar doe hem maar weg vanwege het te weinig gebruiken en om als spaarpotje te laten staan is voor mij niet goed. misschien weer een nieuw project aanschaffen. :| De meeste Porsche zijn rumoerig en bellen is best lastig nah Johann als je echt lekker aan het rijden bent wil je toch niet bellen, en na jouw verhaal gekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat er over enkele jaren alleen maar echte Porsche rijders overblijven. :cheers:
_________________________________________
Picasa album


09 sep 2016 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Ik lees even mee :-) (nog geen P)
_________________________________________
My other ride is a Volvo


09 sep 2016 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Ik heb diverse (5) porsche’s (3.2, 964,964,boxster en 968) gehad. Niet allemaal heel lang gereden. Heb nooit spijt gehad van de aankoop dan wel van de verkoop. Ben een auto liefhebber met een grote voorkeur voor porsche. Maar in de praktijk blijkt vaak, omdat ik de porsche als derde auto in het gezin gebruikte, dat de tijd ontbreekt om eens lekker te gaan toeren. Met 2 kinderen in de leeftijd van 3 en 7 wordt vaak alle tijd opgeslokt door familie dingen. En om dan een auto voor 1000 km per jaar in de garage te zetten is mijn inziens gekken werk. Let wel dit heeft 5 porsches geduurd voordat ik het heb afgeleerd :D . En als daily driver (buiten de Cayenne, Macan of Panamera) is de auto gewoon te klein of het past überhaupt niet. Buiten dat vind ik het ook wel leuk om zo nu en dan eens van auto te wisselen. En daarbij komt er soms ook wel eens iets op je pad waardoor je keuzes moet maken.
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


09 sep 2016 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Waarom laten jullie je vrouw/vriendin niet in de gezinsvrachtwagen rijden? Dan kun je zelf leuke auto's als daily nemen. En dan blijkt een 911 ineens een heel praktische gezinsauto te zijn. :idea: Werkt voor mij al jaren prima... :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


09 sep 2016 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Heb mijn auto nu ruim 13 jaar! Absoluut niet van plan om iets anders te willen.
MarcoB schreef:
Kan. Maar wellicht schrikken ze ook van de onderhoudskosten? Porsche rijden = Porsche betalen

Dat is niet altijd waar,zeker als je zelf de meeste reparaties en onderhoud doet :wink: Hier samen met m'n zoon 8)
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


09 sep 2016 16:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
MickRS schreef:
Waarom laten jullie je vrouw/vriendin niet in de gezinsvrachtwagen rijden? Dan kun je zelf leuke auto's als daily nemen. En dan blijkt een 911 ineens een heel praktische gezinsauto te zijn. :idea: Werkt voor mij al jaren prima... :drive: :drive: :drive:


Ik ook. Peugeot voor de vrouw. Porsche voor mij :)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


09 sep 2016 16:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Geen idee, maar ik kocht mijn eerste op 13-10-1998 en ben sindsdien geen dag Porsche-loos meer geweest. Ik denk gewoon dat die mensen die hem zo snel wegdoen gewoon het P-gevoel niet begrijpen. Zeker de oudere modellen rijden compleet anders dan wat voor auto dan ook waar menigeen dagelijks rijdt, en dan kan een P natuurlijk tegenvallen en niet voldoen aan het beeld wat ze voor ogen hadden. Geef mij maar lekker een auto waarin je moet werken en waarmee je met rijden bezig moet zijn in plaats van een moderne Japanse rijdende PlayStation zoals bijvoorbeeld een (heel veel snellere) Nissan GTR.
_________________________________________
NPC 0577


09 sep 2016 16:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Purmerend
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Ik zit nog in mijn 'witte broodsweken' dus alles is mooi aan de auto :thumleft:
Voor ons is de Porsche ook als daily driver gekocht dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen maar ik denk dat mijn 'waterkoker' makkelijker in dagelijks gebruik is als een 'luftie' :wink:
Het meeste zal mijn vrouw in de auto rijden dus ik heb haar voor de volle 100 % bij de aankoop betrokken, zij mocht zeggen of de kleur goed is :D .
Geintje, zij stond er ook voor de volle honderd procent achter daar wij geen grote gezinsauto meer nodig hebben maar een hobby vervoermiddel buiten de motor ook voldoet.
Zij wist altijd al dat er voor mij altijd maar 1 sportauto is een P. echter nu was de tijd er rijp voor dat dit 'fossiel' (ik dus) er 1 ging aanschaffen.
Ben zelf een fan van boxer motoren daar de wat rauwere mechanische loop mij erg aanspreekt ipv een zachter/ zoevender motor karakeristieken, maar ook hiervoor, ieder zijn meug. :drive:


09 sep 2016 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Je moet idd ook t verschil kunnen waarderen tussen oud en nieuw. Laatst in moderne boxster gereden, tussengas, pdk etc...ja het is Porsche en heel rap maar beetje hetzelfde als moderne BMW sportwagen.
En ja als ik een eind rij met de 3.2 is dat absoluut meer vermoeiend maar dat maakt t wel bijzonder. en je moet jezelf niet teveel inzicht geven in kosten (verz, stalling, taxatie, altijd wel iets, etc) Per km is dat een drama maar plezier per km is uniek en volledig afwijkend van een auto die menigeen dagelijks gebruikt.


09 sep 2016 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Een 3.2 vermoeiend... :scratch: Ik heb toch heel wat kilometertjes met zo'n ding gereden, maar het woord vermoeiend is nooit bij mij opgekomen :idea: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


10 sep 2016 8:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: 1 Jaar Porsche?
Mijn eerste P was een 2.5 Boxster met Tiptronic.
Die heb ik na 6 maanden uit teleurstelling verkocht.
De auto was mooi en in goede staat en ook geen kosten aan gehad.
De beleving viel echter behoorlijk tegen (sorry, just my 2 cents).
Met beleving bedoel ik gebrek aan power (reactie als je het gaspedaal indrukt).

Na de 2.5 kwam er een Honda S2000. Die heb ik 2 jaar gereden, het begon toch weer te kriebelen...
Ben nu met mijn Boxster S (3.2) en Cayman S Sport (3.4) zeer tevreden.

Ik geef ook iedereen die op zoek is naar een Boxster (of Cayman) het advies voor een S te gaan.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


10 sep 2016 8:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paulus911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.