Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

16 nov 2019 20:21

Piezo injectoren op een 996? Volgens mij zijn ze daar pas in 2014 mee gekomen. Merk je trouwens verbetering met die nieuwe injectoren?

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

16 nov 2019 20:41

Geen idee ... zijn het geen piezo spuitmondjes dan?


Nee merk niet veel. Zal ook weinig invloed hebben. Qua rijden heb ik ook geen referentie want het was 3-4 weken gereden sinds ik er mee gereden heb. De auto liep eigenlijk al als een tierelier en dat is niet verandert. Nu nog net met wat meer pit onderin.

Ze willen wel eens beginnen lekken. Was een goeie deal.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

04 dec 2019 19:39

2x apk en beurt, en nog een nieuwe startmotor voor de S. Loopt weer als een zonnetje.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

04 dec 2019 19:57

niet gekocht maar gekregen.

een zonnepaneel met bijbehorende laadunit een morningstar.

deze gemonteerd op een sigarenaanstekerstekker .

nu word de accu van de 996 turbo op peil gehouden door de zon.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

04 dec 2019 20:11

Mooie aankoop.

Ik heb zelf ooit ook zo'n setje gekocht, maar in plaats van opladen of op peil te houden trok hij de accu leeg.
Er zou een diode(?) in moeten zitten die dat moet voorkomen, maar schijnbaar werkte dat niet goed.
Ik ben dus erg benieuwd of het bij jou wel werkt.
Ik had het zonnepaneel achter glas boven de garagedeur geplaatst omdat ik geen stroom heb in de garage.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

04 dec 2019 20:25

Hij zit er nu een weekje op, werkt prima, de accuspanning is in de ochtend 12,3 en tegen de avond 12,8
En dat op donkere dagen, het is een oude havenlicht installatie.
Het paneel ligt buiten op het dak van onze lift.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

05 dec 2019 10:58

john2999 schreef:Vanochtend lekker aan het plakken geweest, heb een tijdje zitten twijfelen maar ben toch blij met de keuze voor zwart met rood. Past goed bij de rode remklauwen vind ik zelf.

Afbeelding


Mooi! Zag ik hem vanmorgen bij Cees staan?

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

05 dec 2019 11:08

Jep, hij staat er voor wat garantie dingetjes, wat rubbers vervangen en veerpootlagers voor. Ik mis hem wel, al is het alleen maar om naar te kijken :D

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

12 dec 2019 20:58

Zie dit ding net op FB voorbij komen. Nooit eerder gezien, maar wel lekker ipv het grote windscherm in de 964. Kunnen de kinderen achterin.

Afbeelding

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

12 dec 2019 21:07

Ik begrijp uit bovenstaand bericht dat Horn (na enige tijd afwezig) opnieuw Porsche bezitter is geworden :wink: , gefeliciteerd! :mrgreen:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

12 dec 2019 22:19

@944S2 schreef:...Ik heb zelf ooit ook zo'n setje gekocht, maar in plaats van opladen of op peil te houden trok hij de accu leeg.
Er zou een diode(?) in moeten zitten die dat moet voorkomen, maar schijnbaar werkte dat niet goed....


Vaak zit er een sperdiode in en die is er idd voor dat de accu niet leeggetrokken wordt. Ik gebruik al jaren een klein zonnepaneel in de winter voor de accu van de boot en nog nooit een lege accu gehad.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

18 dec 2019 16:27

Zojuist een oliefilter gekocht bij PCG......

En de kleinzoon heeft een 911 GT3RS gekregen.... :mrgreen:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

18 dec 2019 21:47

101 projects for your porsche 996 boek (bedankt Sint... :mrgreen: )

Dopje besteld voor luchtfilter resonator af te doppen; https://www.ebay.com/itm/2-Plastic-Blanking-End-Caps-Round-Tube-Inserts-50mm-2/281546824965?epid=1887569445&hash=item418d7f9d05:g:W80AAOSw6aVUo0dS
Moeten nog binnen komen. En dan ff kijken hoe het past. Past het niet helemaal lekker dan koop ik een complete set (buis en afdop dopje erbij). Past het wel naar behoren dan moet ik nog ergens een mooie zwarte inlaat buis bestellen.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

20 dec 2019 20:40

Sirene op aparte accu laten installeren zodat mijn Cayman alarmklasse 3 heeft.
Nu mag die ook tussen 20 en 08.00u buiten staan als ik een keer ergens op bezoek ben.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

20 dec 2019 20:50

Dat mag als het goed is ook zonder klasse 3. Stallingsplicht geldt enkel wanneer de auto binnen een kilometer van huisadres buiten is geparkeerd tussen 20.00 uur en 8.00 uur.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

21 dec 2019 10:31

En bij Turien is de stallingsplicht vervallen na montage van de Lo-Jack. (althans bij mij)

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 15:09

https://ibb.co/k3qfFmT
https://ibb.co/KVPkghB

Liep al tijdje te dubben of ik ander velgen zou kopen...toch maar gedaan. Gister tussen de buien door eronder gezet. Mn garage is wat te klein voor zulke klusjes.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BusterG op 24 dec 2019 15:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 15:17

Staat hem goed hoor!! :res:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 15:19

Mooi man. :thumleft: :thumleft:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 16:41

ruud janssen schreef:Hij zit er nu een weekje op, werkt prima, de accuspanning is in de ochtend 12,3 en tegen de avond 12,8
En dat op donkere dagen, het is een oude havenlicht installatie.
Het paneel ligt buiten op het dak van onze lift.


Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Trekt me de hele batterij leeg.
Heb je een van een specifiek merk dat het bij jou wel werkt?

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 17:50

Een lading bouwmateriaal voor een carpoort van 3 bij 7 meter.....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Na de centralisatie van het gereedschap :D bleek de garage in het nieuwe huis toch te klein om ook nog de 964 te
huisvesten :mrgreen: En snelle check bij de gemeente Keistad bleek dat ik alleen een meldplicht
had en geen vergunningsplicht 8) voor een carpoort. De 964 logeert even bij een schadeherstel klant in de
werkplaats voor de kerst en oud en nieuw periode zodat ik de ruimte en tijd heb om de carpoort te bouwen.

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 18:22

Succes met opbouwen Willem! :res:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

24 dec 2019 18:27

Thanks :!: :thumleft:

Vandaag (tussen de buien door) de eerste 4 paalhouders uitgezet en met snelbeton de grond in gekregen....

Heb nog t/m 5 januari :res:

Ergens in de week van 6 januari komt de dakdekker het platte dak dichtplakken :pale:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

25 dec 2019 8:28

Temperatuur zit iig mee. Voorlopig boven 0. En met Kerst is t lekker klussen. Goed excuus om niet bij de familie op bezoek te hoeven :mrgreen:

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic d

25 dec 2019 10:17

Het is is alleen niet echt klusweer. Tenminste: in 020 regent het
Plaats een reactie