Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:39



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Van BMW naar Porsche Macan 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Macan
Breda
Bericht Van BMW naar Porsche Macan
Na 13 jaar een trouwe BMW rijder te zijn geweest, vond ik het tijd om eens een ander merk auto te gaan rijden. Ik vond BMW de laatste jaren weinig innovatief, vandaar maar eens op zoek gegaan naar een ander merk. Ik kwam uit bij de nieuwe Jaguar F-Pace. Een prachtige auto om te zien. De testrit verliep uitstekend en uiteindelijk een nieuwe Jaguar F-Pace aangeschaft. Ja, en toen begon de ellende; knopjes die niet werkte, gebonk achterin de F-Pace, kortom na 4 weken (en een hele slechte service vanuit de dealer en Jaguar Belux) was ik er wel klaar mee. Wat had ik een spijt! Ik wilde maar wat graag terug naar de Duitse degelijkheid. Ik kwam zijdelings in aanraking met wat mensen die mij Porsche adviseerde. Hmmmmm Porsche, nee daar had ik nog geen ervaring mee. Heb al heel wat auto's in m'n leven gehad, maar nog nooit een Porsche.

Na wat uitzoekwerk kwam ik terecht bij een Porsche Macan, aangezien ik mijn auto's vrijwel alleen zakelijk rij moest de auto ook wel een wat zakelijke uitstraling hebben. Uiteindelijk schoorvoetend een Porsche Macan 2.0 aangeschaft bij Porsche Centrum Gelderland. Inmiddels 1.000 kilometer mee gereden en naar volle tevredenheid. Nou ja, dat is wel een understatement eerlijk gezegd. Wat een feestje om in te rijden, elke dag weer. Nu moet ik zeggen dat mijn Macan wel fully loaded is met bijna alle opties, wat het rijden nog aangenamer maakt, maar toch.... Wat ben ik blij om terug te zijn bij Duitse degelijkheid en mijn eerste ervaringen met Porsche zijn dan ook geweldig. Wat een klassenauto en wat een rijervaring. Fluisterstil zoeft de Macan over de weg en bij tijd en wijlen even de Sport+ inschakelen. De sportuitlaten brullen er dan flink op los, wat klinkt als de 5e van Beethoven! Ja, ook met de Macan 2.0!

Inmiddels ben ik volledig genezen van het "vreemdgaan" en voor mij geen andere auto meer van niet-Duitse afkomst. Ja, het kost je qua aanschaf meer dan een gemiddelde SUV, maar de Porsche Macan is voor mij een geweldige auto waar ik met heel veel plezier in rij. Elke dag weer. En de service? Alsof je in een warm bad terecht komt. Chapeau. Ik ben volledig om en ga de komende tijd genieten van zorgeloos rijden in mijn Porsche Macan. En nee, ik heb geen aandelen in Porsche :lol:
_________________________________________
A Day Without A Smile Is A Lost Day, But A Day Without A Porsche Is A Horrible Day


25 okt 2016 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
gefeliciteerd met je goede (2e) keuze :!:

veel rijplezier gewenst
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 okt 2016 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 cabrio 1984
Beek
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Goede keuze zo te lezen, gaaf! Veel fijne kilometers gewenst :drive:


25 okt 2016 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Welkom op het forum en in Porsche-land :wink:

Ik heb onlangs ook een dag in de Macan gestuurd en was erg onder de indruk! Fijne en uiterst sportieve auto :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


25 okt 2016 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Rijd zelf al jaren een Touring met een 6 pitter erin :thumleft:
Vind de Macan wel een mooi alternatief maar zou toch voor een 6 pitter gaan, mis je dat geluid niet :?:
Oja de prijs is flink hoog :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


25 okt 2016 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Heb je de F-pace ingeruild, of heeft de dealer m teruggenomen?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 okt 2016 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Van BMW naar VAG, je moet het durven :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 okt 2016 11:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Macan
Breda
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Targa Floriaan schreef:
Heb je de F-pace ingeruild, of heeft de dealer m teruggenomen?


De F-Pace heb ik ingeruild dus daar heeft nu iemand anders klapperende oren is :?
_________________________________________
A Day Without A Smile Is A Lost Day, But A Day Without A Porsche Is A Horrible Day


25 okt 2016 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
toch zo benieuwd welke dealert een klant van een nieuwe F-pace laat (over)lopen..


25 okt 2016 14:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
als ik het zo lees had hij deze klant niet behouden al had hij met een fles champagne naakt op de bar staan dansen...

Mooi verhaal - geniet ervan (maar dat lukt wel zo te lezen). Groet van een Jaguar adept :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 okt 2016 16:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Macan
Breda
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Frits77 schreef:
toch zo benieuwd welke dealert een klant van een nieuwe F-pace laat (over)lopen..


Dat is een dealer die niet begrijpt wat service is, met alle respect. Ik ga geen namen noemen, want dat vind ik niet correct maar neem van mij aan dat de service van Jaguar in z'n algemeenheid sterk te wensen overlaat. Problemen aan een nieuwe auto dat kan uiteraard gebeuren, maar het is belangrijk hoe je dit oplost voor je klant, die zich niet telkens met een kluitje het riet in wil laten sturen :bang:
_________________________________________
A Day Without A Smile Is A Lost Day, But A Day Without A Porsche Is A Horrible Day


25 okt 2016 16:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Macan
Breda
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
horn schreef:
als ik het zo lees had hij deze klant niet behouden al had hij met een fles champagne naakt op de bar staan dansen...

Mooi verhaal - geniet ervan (maar dat lukt wel zo te lezen). Groet van een Jaguar adept :mrgreen:


Klopt helemaal, ook al was het Pamela Andersen geweest die naakt op de bar stond te dansen met die fles champagne :ba:
_________________________________________
A Day Without A Smile Is A Lost Day, But A Day Without A Porsche Is A Horrible Day


25 okt 2016 16:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Achtmaal schreef:
Ik ga geen namen noemen, want dat vind ik niet correct maar neem van mij aan dat de service van Jaguar in z'n algemeenheid sterk te wensen overlaat.

Wat een ellende man, balen!
Ik moet wel zeggen dat de service van de dealer waar ik mijn Jaguar in onderhoud heb (Jager Auto in Heemskerk) perfect is. Zou de Porsche dealer hier op het eiland veel van kunnen leren!


25 okt 2016 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Heb ook heel goede ervaringen met Jager , Heemskerk en Purmerend, koop er eerlijk gezegd
alleen kleine dingetjes voor de Defender, maar zijn altijd heel behulpzaam
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


25 okt 2016 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
http://www.knook-jaguarlandrover.nl/

gokje :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 okt 2016 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Achtmaal schreef:
Frits77 schreef:
toch zo benieuwd welke dealert een klant van een nieuwe F-pace laat (over)lopen..


Dat is een dealer die niet begrijpt wat service is, met alle respect. Ik ga geen namen noemen, want dat vind ik niet correct maar neem van mij aan dat de service van Jaguar in z'n algemeenheid sterk te wensen overlaat. Problemen aan een nieuwe auto dat kan uiteraard gebeuren, maar het is belangrijk hoe je dit oplost voor je klant, die zich niet telkens met een kluitje het riet in wil laten sturen :bang:


Idd netjes om niet te noemen op zich, had ik ook niet verwacht.


25 okt 2016 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Welkom en veel plezier van de auto

Cazzo Super Veloce schreef:
http://www.knook-jaguarlandrover.nl/

gokje :popcorn:


Nee is het niet, bij beide F-Pace occasions staat niets geschreven van de ellende welke Achtmaal heeft beschreven :scratch:
_________________________________________
Mvg,

René


25 okt 2016 18:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Zelf goede ervaring met RAC Rotterdam en Cito Motors in Eindhoven.

Alhoewel tegenwoordig Cito niet meer super is, gaande van een recente ervaring van een bekende met een nieuwe Range Rover.


25 okt 2016 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Ik ben het helemaal met je eens. Drie maanden terug ben ik overgestapt van een 335 op een Macan turbo en ik kan geen aspect bedenken waarin de BMW het beter deed dan de Porsche. Zelfs het leer (wat mij betreft een ondergeschikt punt) in de Porsche is veel mooier dan in de beamert.

PS waarom mensen een Engelse auto kopen heb ik nooit gesnapt. De Engelsen bouwen "contraptions" (Engels is ook de enige taal met dit woord, er is geen enkelvoudig equivalent woord in een andere taal), op het vaste land bouwen we auto's, althans de Duitsers.


25 okt 2016 18:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Foto"s dat niemand dat nog gevraagd had?
_________________________________________
Nie janken.


25 okt 2016 19:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Rainer B. schreef:
PS waarom mensen een Engelse auto kopen heb ik nooit gesnapt.

Heb jaren lease BMW's gereden. 318, 320, 325 en 328. Tot volle tevredenheid, weinig of niets op aan te merken. Toen 2 mini jcw cabrio's uit de BMW stal. Erg leuk spul, maar veel gezeik mee. Nu een jaar in een Jaguar youngtimer, nauwelijks iets mee gehad en elke dag met veel plezier in dat ding gestapt. 45K km's op de klok gezet zonder een piep en een kraak. 15 jaar oud and still going strong. En in een jaar meer leuke opmerkingen en gesprekjes over dat ding gehad dan in die ruim 20 jaar BMW...
Maar ieder z'n meuk.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 okt 2016 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Ik begrijp je helemaal, maar de hond kreeg het wat benauwd in de kofferbak van de XJR en toen moest ie toch wijken (de auto, niet de hond) :mrgreen:


25 okt 2016 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Welkom bij de club.

Zelf 3 JAG's gehad. 1 geweldig zonder storingen en de andere twee een kerstboom.
Ze rijden wel heel lekker.


25 okt 2016 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Pa ook een paar jags / daimlers gehad ('90 XJ 40 Daimler 4.0, '99 XJ308 V8 super en '09 XJ350 D last edition). Alleen de super V8 bleek na 10 jaar bij het schutbord compleet weggerot te zijn, kwaaltje van de serie Voor de rest top auto's en voor redelijk geld te rijden. Voor degene die zoekt, op "papier" is dit een werelddeal: http://gijsjansenauto.com/xj/


25 okt 2016 21:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van BMW naar Porsche Macan
Ewout schreef:
maar de hond kreeg het wat benauwd in de kofferbak van de XJR

Hond beter opvoeden. Mijn kinderen hoor ik niet in de kofferbak (kan ook aan de prima isolatie liggen) :twisted:

@ Frits - dat is idd een waanzinnig mooie kar. Als ik er niet al eentje had staan, ging ik die ophalen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 okt 2016 21:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kattekrab


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.