Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 14:27



Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Dank voor jullie leuke reacties :thumleft:
Specs: o.a Sport Chrono, luchtvering, rijstrookwisselhulp, memory pakket, stoelverwarming, stuurwielverwarming (heb in de winter nl atlijd koud handen), navi.

Daarintegen:
Moet wel afscheid nemen van mijn 981S :bang: . Ben er altijd erg zuinig op geweest en hoop dat de volgende eigenaar dat ook is.
Ik weet zeker dat ik "Brulaap" zal gaan missen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


15 jan 2017 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
gefeliciteerd. Welke kleur is het geworden? En waar gekocht?

Hans
_________________________________________
Life's too short to drive boring cars.....


15 jan 2017 12:37
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Wit (vinden we allebei mooi) en gekocht bij PCL. We worden daar altijd prima geholpen en voorzien van goede adviezen :thumleft: .
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


15 jan 2017 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Toch een hele stap van 981 naar Macan. Toch niet helemaal tevreden over de 981?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 jan 2017 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Uitermate tevreden over de 981S (en zal hem zeker gaan missen :pale: ; vooral het geluid), echter ik rij hem zakelijk evenals een BMW 1-serie. Ik merk dat ik steeds minder met de P ging rijden.
Weer een hobby minder (in ieder geval 1 auto minder te detailen) :scratch: .
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


15 jan 2017 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Oké nog een vraag puur uit interesse: je rijdt liever in de 1-serie dan in de 981 mag ik hieruit concluderen?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 jan 2017 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Ik rij niet liever in de 1-serie, maar bij sommige opdrachtgevers ben ik voorzichtig om met de 981S voor te rijden (helaas).
In de winter rij ik liever met 1-serie op winterbanden (mede ivm wintersport). Door tijdgebrek vanwege drukke werkzaamheden ben ik niet dagelijks de gelegenheid om de P op te halen bij mijn bedrijfsruimte.
Ik zal hem wel gaan missen
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 jan 2017 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Ik snap het, triest dat het zo werkt maar heel begrijpelijk
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 jan 2017 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Vandaag in de 2.0 gereden en de indruk daarvan even gemaild naar het andere Porschecentrum (de ene keer ga ik bij de een en de andere keer bij de ander, waarbij ik ze beide geïnformeerd hou):

' Zoals afgesproken hierbij een korte impressie van mijn proefrit vandaag met de Macan 2.0.

De auto blijft op de kandidatenlijst staan, laat ik daar mee beginnen.

In z’n algemeenheid een kleine 100km naar tevredenheid gereden, stad, provinciaal en snelweg (zelfs beetje off road….).

Wat opvalt is dat, daar waar de motor in het algemeen voldoende krachtig is en prettig rustig op kruissnelheden, de auto vanaf stilstand nogal wat gas nodig heeft om weg te komen. Dan gaat het ineens ook als de brandweer. Rustig optrekken is moeilijk, volgens mij i.v.m. het ontbreken van turbodruk. Als die er dan is ga je eigenlijke meteen te hard weg. Aandachtspunt dus (observatie, geen diskwalificatie). [Ben overigens n.a.v. een nogal bruusk vertrek bij een spoorwegovergang aangehouden door een politiewagen (toen ik stilstond om de verloren connectie met mijn telefoon te herstellen). Ze hadden me niet kunnen meten, maar het ging harder dan 50 (en dat klopt..... :oops: ). Waarschuwing :res: ]

Verder merk ik dat ik het prettigste rijd in de stand Sport, met de luchtvering laag. Dat lijkt me als dagelijks gebruik eigenlijk ongewenst. Zelfs met het grootste deel zonder Sport en met kruissnelheden van 60-80km kom ik amper op de 1:10 verbruik, dus als alles in Sport moet dan stijgt dat nog (fyi met mijn Cayman GTS rijd ik gemiddeld 1:10,5 tot 11).

Wat verder blijft opvallen (net als bij de Macan GTS) is dat ik de auto groot vind en daarbij onoverzichtelijk. Inparkeren is vooralsnog een uitdaging en dat is nieuw voor mij want de Cayman draai ik op elke parkeerplek met 5 meter ruimte (om en nabij….). Zowel bij mij thuis als in parkeervakken en al helemaal fileparkeren moet ik de Macan meerdere keren steken. Aan de achteruitrijcamera moet ik wennen, maar dat zal wel lukken. Om zekerder te zijn neem ik de SurroundView optie op in mijn configuratie (net als ConnectPlus op aanraden van je ‘concullega’ in Xxx). Wil je weten hoe mijn configuratie er nu uitziet kun je genoemde 2 opties toevoegen aan Porschecode PH88VRS9.

De configuratie lijkt nu redelijk te staan, als het een Macan wordt, alleen twijfel ik nog over de wielen (en sta ik uiteraard open voor elke constructieve bijdrage).

Nu eerst naar Genève, alle kandidaten bekijken. Dan ook andere merken daadwerkelijk bezoeken (Mercedes, Mini, Range Rover, Jaguar en mogelijk nog Volvo). Dan van de long list een short list maken en rond de verschijning van modeljaar 2018 met de kandidaten uit die lijst verder. Ben benieuwd of de Macan op de shortlist gaat komen! :D '

Behoudens de tekst tussen vierkante haken is dit letteriijk wat ik teruggekoppeld heb...... :salut:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


25 jan 2017 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Mooi verslag. :thumleft: Succes met de rest van je oriëntatie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 jan 2017 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Goed verslag maar dat van het bruusk optrekken herken ik niet. Het verbruik klopt wel, mijn Cayman is zuiniger behalve als je lange afstanden rijdt met de Macan op cruise. Het is een SUV en turbo en die is gevoeliger voor verbruik bij stadsverkeer. Maar ik kijk naar de Macan als de praktische comfortable auto naast de Cayman. Als vervanger van de Cayman zou het toch wel een Macan GTS moeten worden. Voorlopig gaat de Cayman er niet uit. Hooguit voor een 991.
_________________________________________
Life's too short to drive boring cars.....


26 jan 2017 8:18
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Ik kijk altijd wel naar het verbruik en reken dan terug: 50000km/jr met 1:10 of 1:9 scheelt 555ltr a €1,60 = nog geen €900/jr. heb ik dat er extra voor over? Tot op heden nog wel. Succes met de keuzes. En bedankt voor het informatieve verslag.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


26 jan 2017 8:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Mooie rij indruk. Het lezen van je verslag kost me meer tijd dan dat ik normaal voor het uitkiezen en bestellen van een nieuwe uittrek :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jan 2017 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Duidelijk verhaal! Wel raar of je benieuwd bent of ie op JouW shortlist komt; het is tenslotte je eigen lijstje :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 jan 2017 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Porcay schreef:
...Verder merk ik dat ik het prettigste rijd in de stand Sport, met de luchtvering laag. Dat lijkt me als dagelijks gebruik eigenlijk ongewenst.

? Dat snap ik niet. Hoezo ongewenst?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 jan 2017 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
@HansA: bruusk optrekken is mijn gevoel dat samenhangt met het verschil tussen mijn huidige atmosferische 3.4 en de turbo 2.0. Vanuit de start/stop stilstand is mijn 3.4 meteen vol beschikbaar, ook met een licht voetje. De 2.0 heeft een iets zwaardere voet nodig, die ik nog moet vinden. Alle vetrouwen dat dat gaat lukken overigens (indien en mits het een 2.0 wordt....)

@Brulaaap: €900 is wel mooi een kleine beurt, dus als ik die kan verdienen dan vind ik dat prima!

@horn je lijkt m'n vrouw wel, die vindt ook dat ik veel tijd kwijt ben met een nieuwe auto, laat staan twee.....

@mbembe tja wat is van jou en wat is van mij?

@targa floriaan
@targa floriaan
@targa floriaan Als je de normale stand normaal gesproken niet normaal kunt gebruiken, wat is er dan nog bijzonder aan de bizondere stand?

@allen: veel dank! :thumleft:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


26 jan 2017 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Dat bruusk optrekken ligt mijn inziens aan de automaat. (gokje).... Zit daar zo'n DSG in? Of eigenlijk elke VAG automaat? Je trekt op in de tweede versnelling, waardoor je inderdaad net te lang in de lage toeren blijft hangen. Dus wat extra gas, en voilà, daar is een van de turbo's.... Iets met programmeerfout.... Went wel redelijk snel (helaas).....


27 jan 2017 1:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Mijn dsg trekt gewoon op in z'n 1. Maar enige schokkerigheid is de dsg's idd niet vreemd.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 jan 2017 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Niks van gemerkt bij de GTS. Rijdt weg in de 1e versnelling.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


27 jan 2017 8:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Zowel in m'n daily diesel (DSG) als de Porsche rijd altijd weg in de 1. Ken dit probleem dan ook niet maar zal motor/gearbox/model afhankelijk zijn.

Soms is de DSG wel wat hakerig als die van 1 naar 2 gaat bij koud weer/motor.
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


27 jan 2017 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Hm.... Hoe zet ik dit recht? :scratch:
Er is niks aan de hand met de PDK-bak of de 2.0 motor. :?
Ik ben gewoon geen turbo meer gewend en merk dat i.c.m. de start/stop functie en mijn onwennigheid ik aanvankelijk te weinig en daarna te veel gas heb gegeven om soepel weg te rijden. :roll:
Dat zal wel verbeteren als ik langer in zo'n auto rijd, de vraag is alleen of ik dat wil.

Zoals gezegd: een observatie, geen diskwalificatie :salut:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


28 jan 2017 0:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Ik zet de start/stop ALTIJD uit. Scheelt starttijd en kan dan bij stilstand ook nog van het motorgeluid genieten.
Na 4jaar PDK gebruik zou ik in een P eigenlijk niet meer naar handgeschakeld terug willen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


28 jan 2017 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Zeker met een PDK zou je die start/stop functie gewoon zijn werk moeten laten doen (IMHO). Werkt uitstekend, spaart brandstof, vervuilt het milieu minder.

Ben helemaal geen milieufreak, maar in de Merc van Totmbo zit ook start/stop, werkt feilloos.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 jan 2017 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
Ben ook geen mileufreak (ben graag buiten en zal nooit zomaar iets in de natuur weggooien) maar heb niets met dat start/stop (behalve dat de uitstootoogave daardoor lager is en de auto minder kost).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


28 jan 2017 14:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Ervaringen met de Macan 2.0? Geïnteresseerd!
in de Boxster schakel ik het start/stop meestal meteen uit, raar fenomeen........je start de auto (motor is koud) rijdt ca 1km komt voor een stoplicht en hij gooit hem uit...........2x een koude start, ik snap de reden daarvan niet, een koude start levert meer schadelijke uitstoot op dan hem ff aan te laten...:scratch:

Bij de A5 is dit veel minder (handgeschakeld met start stop) die stopt niet als de motor koud is.....


30 jan 2017 10:32
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlaanderen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.