Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:08



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ervaringen eerste jaar Boxster 981 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Cayman_S schreef:
In de 981S met Sport Chrono merk je echt een verschil kan ik uit ervaring zeggen. En dat klokje...'t minst interessante van het pakket dat voor mij een must have is.


+1

Het remmen op de motor in Sport Plus stand vind ik nog het meest indrukwekkend. Je hangt bij het loslaten van het gas in de gordels...


02 feb 2017 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Allereerst dank voor de positieve commentaren, tips en zinvolle aanvullingen.
@ BeatyS981: Het kofferset dat wij gebruiken daarvan zijn de afmetingen (~) 24x45x67 cm. 2 koffers passen precies in de voorste bagageruimte. Een 3e kofer van deze afmeting past ook nog in de achterkofferruimte.

70253
70252


04 feb 2017 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 981 GT Zilver
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Oke thxs ga ook eens kijken
_________________________________________
Loop nooit in de pas van andere maar volg je eigen pad!


14 feb 2017 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Dan kun je nog best wel wat bagage meenemen!


14 feb 2017 10:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Maar waar moet je je schoonmoeder dan kwijt? :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 feb 2017 10:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Kerkhof? :wink:
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


14 feb 2017 13:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
ben dit onderwerp tegengekomen daar ik miss ook een overstap overweeg van 986s naar 981 2.7
alvast dank voor je ervaring te delen
zijn er nog mensen die deze overstap gedaan hebben? of van een boxster 986 naar 981 zijn gegaan ?

groeten


03 okt 2020 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Wilp-Achterhoek
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
patje1970 schreef:
ben dit onderwerp tegengekomen daar ik miss ook een overstap overweeg van 986s naar 981 2.7
alvast dank voor je ervaring te delen
zijn er nog mensen die deze overstap gedaan hebben? of van een boxster 986 naar 981 zijn gegaan ?

groeten


hallo 986
ben in januari overgestapt van een 986S naar de 981 PDK zonder sport grono, wel met de Carnewall modificatie, het snelheids verschil is niet groot, de beleving des te meer.
in sport is er bij terug schakelen met tussengas is het een feest, de beleving veranderd zo veel als er meer vroem uit de uitlaat komt, tunnels zijn een feest, ben een kwajongen van pas 64.
de wegliging in standaard trim is veel strakker als de 986S, nog geen moment spijt gehad, ook in die korte tijd.
_________________________________________
944
986S
944
981


10 feb 2021 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Mooi he het geluid van een 981. Denk er nog vaak aan terug en mis het nog even vaak. Veel plezier er mee :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


10 feb 2021 21:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Tsja, van een 1999 986 2.7 handbak naar een 2005 987 2.7 handbak naar een 2013 981 2.7 PDK kan je wel zeggen dat ik een 100% Boxster fanaat ben. Ik rij een aantal keren per jaar op de circuits in Zandvoort, Assen, Zolder en mijn favoriet Spa Francorchamps. Mijn mankement is dat ik met de Boxster dingen kan op het circuit wat ik met een 991 niet kan. Dat glijden over vier wielen en spelen met de gewichtsverdeling is fenomenaal. Mijn 2.7 heeft een Carnewal uitlaataanpassing (top) en K&N luchtfilters. Meer niet, en zeker voldoende, ook op het circuit vaker de opmerking gehad of ik de duivel in mijn tank had omdat ze mij met meer motorvermogen niet konden bijhouden/afschudden. Voor mij is een S geen must, de 6 cilinder en uitlaat aanpassing absoluut wel. De 6 cilinder is ook de reden dat ik nog geen nieuwere heb gekocht. De PDK vindt ik met zijn flippers geweldig. Die zelfde PDK zorgt er vervolgens voor dat hij heerlijk GT rijdbaar is bij toeristen met de kap open. OFTEWEL overweeg je een 981? DOEN ! Voordat het te laat is. Maar ja, een beetje gekleurd ben ik wel :thumleft:
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


20 feb 2021 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Newbee: Boxster 981 2.7 Handbak in aantocht. Obv proefrit Boxster 981 S PDK heb ik toch gekozen voor "base" handbak. De eindoverbrenging is korter bij de 2.7 vs 3.4 , wat op NL wegen bij een roadster volgens mij eerder een voordeel dan een nadeel is. Gezien start topic, eerste ervaring met handbak (onbreekt geloof ik zover) dus vs PDK S (welliswaar proefrit met knop op stuur variant, vond het niks om eerlijk te zijn, met flippers vast beter, maar gevoel welke versnelling je zit vond ik toch minder, helaas, want veel meer aanbod aan PDK auto's in NL..)..


09 maart 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Rotterdam
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Goede samenvatting en mooie auto!


16 maart 2021 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Foto van de keuring, piece of cake dat invoeren (uiteindelijk) tegenwoordig, online bpm etc , easy...

Afbeelding

Eerste ervaring:
- het starten is het allermooiste aan deze auto
- rijdt heerlijk soepel onderin om lekker te toeren
- cabrio rijden gaat met 8 C en lekker zonnetje, letterlijk zo naar de RDW gereden
- soound = all inclusive -> sportuitlaat
- boven 6000 rpm lekker rap (het is geen RS3 of Model 3), maar "who cares", je kunt het gas zelfs een 1 sec langer ingedrukt houden :-)
- met lage temperaturen, is grip N banden iets beperkt, de ESP werkt goed..
- bandjes wringen bij scherp insturen, bijzonder..
- Manual maakt je meer betrokken bij rijden, maar is langzamer, de 2.7 is wel in balans met deze bak , lange verzet valt me zover wel mee, 3 versnelling vanaf 80-120 kmh range prima te gerbuiken.
- een cayman zou mij ook prima zijn bevallen, heel - heel lang getwijfeld zelfs, maar kon op te weinig bijval rekenen van het vrouwen front thuis, dus nog zo'n verhaal. Zover no regrets, laat het mooie weer maar komen, zo'n boxster is toch alvast een beetje anticiperen op klimaatverandering in NL :-)


16 maart 2021 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Ervaringen eerste jaar Boxster 981
Wat knip en plakwerk levert plaatje wat niet snel in de Porsche brochures staat :
Motorkoppel 2.7 en 3.4 vermenigvuldigd met overbrengingsverhouding en eindoverbrenging, geconverteerd naar snelheid (Hoop dat het klopt, geen garantie :-) )..
Wat je eruit kunt halen:
-hogere toeren (= meer fun) in 2 makkelijker met 2.7 beneden 100 kmh (pro-handbak eigenlijk)
-rond 100-120 kmh ligt het grappig genoeg niet zo heel ver uit elkaar allemaal (vergelijkbaar), mijn ervaring.
-PDK & launch control grootste verschil 2.7 en 3.4 , daar is de 3.4 natuurlijk veel sneller (pro PDK)..

Afbeelding


23 maart 2021 0:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.