Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 2:22



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Kinderstoel 997 - maar dan wel achteruit zitten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Kinderstoel 997 - maar dan wel achteruit zitten
Heeft er iemand al een kinderstoeltje gevonden voor achteruit zitten tm 2,5 jaar?
Zoek een stoeltje voor ons dochtertje die straks een jaar wordt. Het liefst wil ik dat ze achteruit zit in verband met de veiligheid.


05 feb 2017 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Kinderstoel 997 - maar dan wel achteruit zitten
Gaat lastig worden denk ik.
Hoop dat ze niet te lange benen heeft, de mijne past in m'n DD al niet eens achterstevoren, laat staan in een 911..
Sowieso heeft achterstevoren ook weer een aantal nadelen voor de veiligheid hoor.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


05 feb 2017 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Kinderstoel 997 - maar dan wel achteruit zitten
Hebben wij ook naar gekeken voor de veiligheid maar bij ons in de BMW 5-serie paste het niet.
De maxi-cosi staat achterwaarts maar de vervolgstoel ontkom je nauwelijks aan om deze voorwaarts te hebben qua ruimte.

Deze heb ik, de kleine zit niet in de gordels om de schouders, waarmee de evt klap alleen op de nek komt maar het bovenlichaam rolt over de stootkussen heen om de klap beter op te vangen. Onze zoon zat hier met 9 maanden goed stevig in:

http://cybex-online.com/nl/carseats/juno2fix.html

Afbeelding

Kan met iso fix of alleen gordel, slaapt lekker :), en kussen wordt als tafeltje gebruikt.
Enige nadelen zijn dat de kleine vrij laag zit en moeilijk naar buiten kan kijken en dat er wat handigheid nodig is om een tegenstribbelend kind erin te krijgen :evil: maar dat is bij de meeste stoeltjes wel zo...


05 feb 2017 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Kinderstoel 997 - maar dan wel achteruit zitten
En past goed in 996 of 997 achter? Zonder scheef trekken. De meeste stoeltjes die ik geprobeerd heb passen niet echt. Alhoewel wordt aangegeven door 911 rijders van wel. Door de welving van de zijkant in het interieur trekken ze allemaal scheef en komt er speling op de gordelbevestiging als je er eens een goeie snok of duw aan geeft, mijn inziens helemaal niet veilig. Ook iets achter of onder het stoeltje klemmen lijkt bepaalde stoeltjes te kunnen fixeren. Maar dat is dus maar schijnveiligheid. Bij de impact van een aanrijding gaat dat schuiven en kan het stoeltje kantelen en loskomen. Ik spreek in dit geval over bevestiging op de achterbank zonder isofix.


06 feb 2017 1:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kinderstoel 997 - maar dan wel achteruit zitten
Dan moet ik achteruit zitten in ieder geval maar uit mijn hoofd zetten.
De meningen zijn er ook nogal over verdeeld valt me op......

Dan ga ik maar eens op zoek naar een originele Porsche stoel.


06 feb 2017 23:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.