Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 11:02



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Goed verzorgen 991 C2, tips? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Goed verzorgen 991 C2, tips?
Beste, sinds een paar dagen is mijn 991.1 C2 cabrio binnen. Top auto, super veel lol. Wil er goed mee omgaan, en heb me geprobeerd in te lezen. Rijd overdag een Tesla dus moet er weer een beetje inkomen... Vroeg me daarom af of er zaken om specifiek rekening mee te houden?
Sowieso olie en koelvloeistof warm rijden voor doortrappen lijkt me. Wat voor brandstof tankt iedereen? Lijkt erop dat Ron98 beter is, maar sommige "merken" beter dan de andere? Wat lopen jullie verder periodiek na op de auto?
Vroeg me daarnaast af of het feit het geluid dat de auto maakt bij met koude banden en lage snelheid scherp insturen (alsof de auto over zijn banden heen rolt) op termijn kwaad kan... verkoper gaf aan dat dat door de stand van de wielen komt, heb het op de tesla ook (al is het daar iets minder).
Tot slot hoor ik wisselende geluiden over de launch control. De 1 zegt nooit gebruiken, de ander zegt dat t geen kwaad kan... Heb de auto sowieso niet aangeschaft voor de stoplicht races, maar ben wel benieuwd naar de meningen....


21 maart 2017 0:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
van harte met de nieuwe auto. :thumleft:

Je geeft zelf al een beetje het antwoord denk ik. Hoe intensiever het gebruik hoe sneller het stuk gaat. Ik zou zelf zeker af en toe de launchcontrol gebruiken, gewoon omdat het kan. De auto zal er niet beter op worden maar dat wordt hij sowieso niet (door gebruik en/of stilstand). Ik heb weleens een filmpje gekeken van een turbo waar ze de launchcontrol (ruim) 50 keer achter elkaar testen om te zien wat er zou gebeuren. De auto gaf geen krimp.
Veel plezier en gewoon lekker :drive:
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 maart 2017 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Lekker hoor een 991!

Wat het geluid van de voorbanden betreft, dat is een bekend fenomeen (heeft de 997 ook) en komt idd door breedte van de band icm wielstand. Ikzelf heb het alleen bij (bijna) maximale wieluitslag, bij ergens uitdraaien zeg maar.
Ergens op het forum heb ik er al eerder iets over gezien. Schijnt er dus bij te horen.


21 maart 2017 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
p.willemse78 schreef:
Wat voor brandstof tankt iedereen? Lijkt erop dat Ron98 beter is, maar sommige "merken" beter dan de andere?

:popcorn: :res:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 maart 2017 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Zulke brede banden maken altijd geluid bij lage snelheid en insturen.
Elke jaar minstens oliewissel!
Voor de rest gewoon gezond verstand en genieten van het rijden.
Af en toe eens uitlaten op de Autobahn.
Zo een paar keer ook eens lekker naar redline jagen bij tussenacceleraties.
Minstens elke week wassen met een goeie zachte voedende shampoo :D
Wel echt goed de twee-emmertjes-methode toepassen, anders maak je nog meer krassen dan de wasstraat.
Daarna liefkozend droogaaien met een grote zachte dikke microvezeldoek :mrgreen:


21 maart 2017 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Rij ook een 991; dat met de banden op stapvoets snelheid met (flinke) stuuruitslag hoort er gewoon bij. Verder tank ik BP 98 of V-power en als alles lekker warm is trap ik regelmatig flink het gaspedaal in e.d. Launch control dus ook gewoon lekker gebruiken als je er zin in hebt en alles is warm. Persoonlijk rij ik de auto ook minimaal eenmaal per week door de (lappen)wasstraat. 964 doe ik wel met twee emmer techniek e.d. Al met al ga ik daar iets anders mee om..
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


21 maart 2017 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
+1 voor ASW en Kheldar. Ik heb de indruk dat bij koude banden het geluid bij scherp sturen en lage snelheid hoorbaarder is (maar is niets verontrustend).
Ikzelf hou voor warmrijden altijd 30 of 30 aan (30minuten of 30km; het eerste wat bereikt wordt).

Wassen doe ik zelf en 1x per jaar een volledige detailbeurt en elke 3maanden een wetcoatbehandeling na het wassen (parelt het water mooi van de auto af en vuil hecht wat minder goed).

Verder veel :drive: plezier met de 991.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


21 maart 2017 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Hoop onderhoud zon nieuw ding.
Mijn 993 gaat 1x/jr door de wasstraat.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 maart 2017 18:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Foei :mrgreen: Wasstraat = Krasstraat
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


21 maart 2017 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Dat van wassen en droogaaien was maar om te lachen hé


21 maart 2017 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Nice. En daarnaast natuurlijk elk excuus aangrijpen om ren stukje te gaan rijden. Bewust boodschappen vergeten, herkenbaar? Vwb warmrijden heb ik standaard als ie koud is de temperaturen van olie etc in beeld staan. Onder de 90" trap ik m niet in... wassen moet de eerste keer nog gebeuren. De auto heeft een glas Coating dus regen etc. Loopt er gewoon vanaf. Ga vanmiddag de velgen eens even onder handen nemen...


22 maart 2017 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
een 991 zou ik bij de dealer laten onderhouden :salut:


22 maart 2017 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Goed verzorgen 991 C2, tips?
Is geen discussie, beurt is vorige week door porsche dealer in Enschede uitgevoerd... vanaf nu komt ie netjes in onderhoud bij porsche centrum eindhoven


22 maart 2017 12:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.