Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 17:23



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Porscheloos... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Porscheloos...
Mijn prachtige 911 3.2 cabriolet is verkocht. De auto waarvan ik mezelf had beloofd deze nooit meer weg te doen, heeft na op de kop af negen jaar toch het veld moeten ruimen. We hebben namelijk besloten in Amsterdam te blijven wonen waar ik afgelopen jaar een eigen advocatenkantoor ben gestart. Met de files tegenwoordig was voor ons de keuze voor een kleiner huis maar dichtbij kantoor snel gemaakt. Helaas kost een garage bij mijn huis plm 400 euro per maand en op de fiets naar een garage aan de andere kant van de stad of op straat parkeren is voor mij geen optie. Daarom met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van mijn droomauto.

Na ruim dertien jaar Porsche (944 Targa, 911 3.2 coupé, 911 3.2 Targa en 911 3.2 cabriolet) nu dus Porscheloos... Voelt best gek eigenlijk. Dit weekend komt er een Mini cabrio voor terug als stadsauto. Daarnaast gaat onze huidige familieauto, een oerdegelijke en fijne Mercedes E320 combi, plaatsmaken voor iets anders. Ik twijfel nog een klein beetje over een Cayenne. Mijn pa heeft het nieuwe model maar die is qua aanschafprijs voor mij helaas te hoog gegrepen. Na het rijden in die nieuwe versie (wat een topbak!) deed een Cayenne S van de tweede generatie me tijdens een proefrit afgelopen weekend wat gedateerd aan ondanks het vermogen en de stuurkwaliteiten. Ik denk daarom dat de keuze zal vallen op een Jaguar XJ van het type X350/X358. Ja, inmiddels ook een oudere/verouderde auto maar naar mijn mening zo mooi en de laatste Jaguar 'old style'. Zijn nog lastig te vinden met een lage kilometerstand! Ben erg benieuwd.

Ik was niet echt actief op het forum maar las graag mee en zal dat zeker blijven doen.
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


Laatst bijgewerkt door Eric 3.2 op 31 maart 2017 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.



29 maart 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porscheloos...
Sterkte met t verlies ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 maart 2017 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porscheloos...
Zo'n X358, moet dat een diesel zijn? Weet nog 2 hele mooie wagens te staan, 1 particulier en 1 bij een handelaar. Zijn wel allebei >26.000 euro..

X358 ga je niet gauw goedkoper vinden, met een acceptabele kilometerstand. X350 is ook een goede optie, zelfs met +200.000 km's. Enige waar je op moet letten is de staat van de luchtvering, maar is vaak goedkoop op te lossen. Verder super auto's, en vrijwel probleemloos (4.2 V8 is wel het minimum wat je moet nemen!).


29 maart 2017 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Porscheloos...
Ik wil een benzine-uitvoering ondanks de goede verhalen over de diesel. Ik verwacht slechts zo'n 10.000 kilometer per jaar te gaan rijden dus dan komt het dieselsommetje niet uit.

De 4.2 schijnt inderdaad goed te zijn. geldt dat ook voor de 3.5 8-cilinder?

Nooit gedacht trouwens Jaguar-advies te krijgen op het Porscheforum. Van alle markten thuis!!!
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


29 maart 2017 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Porscheloos...
Hmmm porscheloos, balen, maar begrijpelijk (in jouw situatie) persoonlijk moet ik er niet aan denken voor mijn negentigste....

Maaaar

Hoe moet dat nu met dat onderschrift van je? :scratch:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 maart 2017 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Porscheloos...
Er komt vast weer eentje terug. :thumleft:


30 maart 2017 6:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porscheloos...
Is een macan niets voor je?
Wel wat kleiner dan een Cayenne maar wat mij betreft wel mooier.
Vind de (klassieke) XJ nog mooier eerlijk gezegd, Maar ja, das geen Porsche.. :scratch:
_________________________________________
footers zuigen! :D


30 maart 2017 8:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Porscheloos...
Pacoloco schreef:
Is een macan niets voor je?
Wel wat kleiner dan een Cayenne maar wat mij betreft wel mooier.
Vind de (klassieke) XJ nog mooier eerlijk gezegd, Maar ja, das geen Porsche.. :scratch:


Hi Pacoloco,

Ja, een Macan is zeker iets voor mij! :lol: :P Hij is alleen (zwaar) boven budget. We hebben net een appartement gekocht dus het leeuwendeel van de opbrengst van de 3.2 gaat daar in zitten. Het budget voor de vervanger is maximaal €25k. Daarvoor vind je zeker een goede oude XJ of Cayenne maar geen Macan vrees ik...
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


30 maart 2017 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Porscheloos...
outletvalve schreef:
Hmmm porscheloos, balen, maar begrijpelijk (in jouw situatie) persoonlijk moet ik er niet aan denken voor mijn negentigste....

Maaaar

Hoe moet dat nu met dat onderschrift van je? :scratch:


Ha Outletvalve,

Goed punt. Ik heb ´m maar even aangepast! 8) :lol:

Gelukkig is mijn vader een nog grotere autoliefhebber dan ikzelf en bezit hij een Cayenne S en een 997 4S die ik af en toe mag lenen. :lol:
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


30 maart 2017 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Porscheloos...
en waar ga je eventueel de Jag neerzetten, ruimte probleem blijft in Amsterdam en buiten worden ook de Jags er niet beter op.
_________________________________________
Picasa album


30 maart 2017 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Porscheloos...
Taxi Hans schreef:
en waar ga je eventueel de Jag neerzetten, ruimte probleem blijft in Amsterdam en buiten worden ook de Jags er niet beter op.


Hi Hans,

Gewoon voor de deur. We wonen in een ruime straat met meer dan voldoende en grote parkeerplaatsen. Uniek in Amsterdam maar toch waar. Onze E combi staat daar ook al jaren prima. Daarnaast staan er nog meer grote auto's (wat SUV's en ook een aantal XJ's) in de omliggende straten dus daar maak ik me niet zo druk om. Idealiter slapen auto´s binnen maar het is niet anders. En ik beschouw de Jag ook niet per se als een beauty queen maar als onze daily driver. Eens kijken hoe het bevalt. Maar eerst die Jag vinden natuurlijk!
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


30 maart 2017 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porscheloos...
Plek in de garage € 400,-- per maand. Twee uurtjes declareren en je bent er :shock: :lol:
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


30 maart 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: Porscheloos...
ArnoM schreef:
Plek in de garage € 400,-- per maand. Twee uurtjes declareren en je bent er :shock: :lol:


Ach 't is maar wat je prioriteiten zijn. Mijn 911 zou t veld iig nooit ruimen voor een huis :drive:
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


30 maart 2017 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porscheloos...
ArnoM schreef:
Plek in de garage € 400,-- per maand. Twee uurtjes declareren en je bent er :shock: :lol:


Precies, auto ook op de zaak, stalling mag dan ook op de zaak, kost je dus bijna niets meer...

Maar prioriteiten dus... ;)
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


30 maart 2017 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porscheloos...
die stalling is toch voor de klanten? :wink:
_________________________________________
remmen is angst


30 maart 2017 13:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porscheloos...
Jaguar XJ 4.2 V8 Supercharged!
Heb hem al weer een tijdje. Heerlijke en mooie auto. :cheers: :ba: :cheers:


30 maart 2017 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porscheloos...
Hele mooie keuze, dikke wagen! :cheers: :cheers:


30 maart 2017 16:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porscheloos...
Eric 3.2 schreef:
Ik wil een benzine-uitvoering ondanks de goede verhalen over de diesel. Ik verwacht slechts zo'n 10.000 kilometer per jaar te gaan rijden dus dan komt het dieselsommetje niet uit.

De 4.2 schijnt inderdaad goed te zijn. geldt dat ook voor de 3.5 8-cilinder?

Nooit gedacht trouwens Jaguar-advies te krijgen op het Porscheforum. Van alle markten thuis!!!


Geld ook voor de 3.5, maar scheelt toch een hoop vermogen met de 4.2, ook al zou je dat niet zeggen. Qua verbruik maakt het geen bal uit, 4.2 loopt wel lekkerder, meer dan genoeg koppel. 4.2 is ook vaker beter uitgerust.
Adaptive cruise control had Jaguar al vanaf 2003, fijne optie.

4.2 weegt geloof ik rond de 1550 kilo, ideaal zo'n aluminium koetswerk.


30 maart 2017 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Porscheloos...
Subdriver schreef:
Jaguar XJ 4.2 V8 Supercharged!
Heb hem al weer een tijdje. Heerlijke en mooie auto. :cheers: :ba: :cheers:


Net in je album gekeken. Wat een waanzinnige auto zeg. Prachtige kleurstelling, zowel van binnen als buiten en top die accessoires zoals schermpjes in de hoofdsteuenen... Veel mooier dan dit vind je ze niet denk ik...
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


30 maart 2017 22:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.