Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:53



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
coolfan schreef:
Blijft lastig; heel veel zitten denken en dan vraag je je af; waarom zou je de perfecte 993 nu verkopen? Maar toch; ik denk dat ik toch voor wat anders ga! Zal m zeker wel missen maar soms is iets nieuws ook wel zo leuk!


stt...ga je vast veel spijt van krijgen
Succes met je zoektocht.


26 jun 2017 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
ik ben zelf nogal een wisselaar :mrgreen: en heb zo'n beetje alles gereden de afgelopen 3 jaar wat Porsche te bieden heeft ( behalve de 991).
vorig jaar nog een hele mooie 9974S gehad. Mooie volle auto, zwart zwart en waanzinnig mooi......om te zien. Het rijden kon mij niet bekoren. Nu weer teug naar luchtgekoeld. 993 targa. Heeft toch veel meer emotie dan de 997 vind ik. Echter als ik kijk waar ik het meeste fun in heb gehad was het mijn 3.2 Targa, Merk nu dat ik de 993 te veel laat staan en heb ook mijn twijfels. Toch maar weer wegdoen? maar voor wat. De snelheid haal ik nu uit mijn Panamera GTS en heb aan die auto echt heel erg veel plezier. Heb even een 356 gehad en twijfel nu weer om wellicht de 993 weg te doen voor een mooie 356. Waarom? de looks, het enorme contrast met de Panamera en met niks te vergelijken. De 993 is prachtig maar eigenlijk voor mijn gevoel het toch weer net niet. Voor erbij wat mij betreft iets echt ouds.

Kortom, heel erg lastig en eigenlijk een luxe probleem. Succes en heel veel wijsheid met je keuze!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


26 jun 2017 22:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Staat de targa al te koop en waar?
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


26 jun 2017 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Citaat:
Jos Targa: Echter als ik kijk waar ik het meeste fun in heb gehad was het mijn 3.2 Targa

Mooi toch zo´n 3.2 :wink: :thumleft:
_________________________________________
Less is more !


27 jun 2017 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Hoe basic wil je gaan.....danwel elke uitvoering heeft zijn charmes.

In de meeste uitvoeringen wel gereden, alleen nog een gt3rs een keer proberen..... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


27 jun 2017 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Ben eruit! De 993 gaat eruit! Dus mocht iemand nog wat zoeken....... Oh ja en spijt ga ik zeker krijgen :bang: maar het leven is te kort om dingen niet gedaan te hebben.....


27 jun 2017 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
zoektocht naar iets nieuws is leuk, de kriebels zijn leuk, de nieuwe is leuk. Maar dat nieuwe gaat er natuurlijk ook weer vanaf en switchen kost altijd geld. Ben van 996 naar 964 naar 997 gegaan. In alle 3 eigenlijk evenveel plezier.
Spijt van een switch? nee, van geen van 3. Maar altijd wel even slikken om de oude achter te laten. Maar ook weer even leuk om met de nieuwe weg te rijden.
my 2 pennies.

ps wel erg persoonlijk allemaal, dus lekker doen wat je hart je ingeeft en niet teveel naar je verstand luisteren :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


28 jun 2017 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
+1

Weet je al een beetje in welke richting je gaat kijken? "Moet" het een Porsche zijn, of juist wat anders?

Ik zou ooit nog wel eens in een Donkervoort willen rijden. Dat lijkt me werkelijk een geweldig puur apparaat. Misschien iets voor jou?
Succes in ieder geval met de verkoop en zoektocht. Hou ons maar op de hoogte :wink:


28 jun 2017 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Moet zeker Porsche zijn! Vind de belevening toch het mooist ook al blijft BMW toch ook heel mooi. Bij Donkervoort en Lotus mis ik de kwaliteitsbeleving maar ook wil ik liefst en 6 cilinder. Nu nog even kijken hoe ik mijn 993 ga verkopen.


30 jun 2017 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Na 12 jaar 2 verschillende 993 Cabrio's te hebben gehad, nu een 997.2 Cabrio. Totaal geen spijt, kosten van de 993 begonnen toch op te lopen, moet er wel bij zeggen dat het een daily driver is. Als het puur een weekend auto zou zijn..... Tsja.....
_________________________________________
Speed kills


01 jul 2017 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
coolfan schreef:
Moet zeker Porsche zijn! Vind de belevening toch het mooist ook al blijft BMW toch ook heel mooi. Bij Donkervoort en Lotus mis ik de kwaliteitsbeleving maar ook wil ik liefst en 6 cilinder. Nu nog even kijken hoe ik mijn 993 ga verkopen.

Gaat het zo'n nostalgisch F-je worden met KWB, S-je met listig staartje en voor die tijd best wel wat PKs... 8) ... is ook leuk (spreek uit ervaring... :lol: ...).. succes met de leuke keuze...:cheers: :ba: :thumleft:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


01 jul 2017 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Wij hebben dit weekend onze 3.2 ingeruild op een 997 S, wereld van verschil!
Zijn niet te vergelijken 3.2 is een pure rijders auto waar je instapt en een spreekwoordelijke schoen aantrekt, je voelt en hoort alles.
De 997 is een comfortabele snelle auto waar je na 1000 km uitstapt en zegt kom we rijden nog even door.

Een goed uitgevoerde 997 is echt leuk om te rijden en mooi om te zien, maar een 3.2 heeft de oude looks, het gevoel en de passie.
De 997 is wel wat gebruiksvriendelijker en daar hebben we hem voor gekocht.
_________________________________________
Groeten Pascal


11 jul 2017 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Citaat:
Porsche911:
3.2 is een pure rijders auto waar je instapt en een spreekwoordelijke schoen aantrekt, je voelt en hoort alles.
+1 8) :thumleft:
Maar zoals reeds eerder geschreven het blijft zeer persoonlijk, succes met de ultieme zoektocht :salut:
_________________________________________
Less is more !


12 jul 2017 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Tja . . . ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook naar een Boxster S (model 981) ben wezen kijken.

Heeft meer vermogen en allerlei ander leuk 'gesnor' aan boord.

Ik rij mijn 993 'R' nu al zo'n 12 jaar en deze is helemaal perfect (KW Variante 3, rolkooi, GT3 kuipstoelen, getuned en nog heel veel meer).
Iedere keer als ik 'm mee naar buiten neem blijft het een fantastische wagen en krijg ik complimenten m.b.t. de 'looks' en de 'sound' :D
Voorlopig staat ie nog steeds in mijn garage . . . maar ooit komt er een moment :? :? :?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


18 jul 2017 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
coolfan schreef:
Moet zeker Porsche zijn! Vind de belevening toch het mooist ook al blijft BMW toch ook heel mooi. Bij Donkervoort en Lotus mis ik de kwaliteitsbeleving maar ook wil ik liefst en 6 cilinder. Nu nog even kijken hoe ik mijn 993 ga verkopen.



Ik begrijp je gedachtengang CoolFan, ik heb hetzelfde. Mijn huidige 993 enige tijd geleden (na 10 jaar!) weer teruggekocht maar recentelijk een lang weekeinde gereden in een 991, wát een verschil. Ik blijf een voorliefde houden voor de 993 maar voor nu ga ik zeer waarschijnlijk weer afscheid nemen van mijn 993 C2.

Als iemand op het forum wellicht interesse heeft in een écht goede 993 dan graag een PB.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


19 jul 2017 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Heb ook gereden in een 991, prima auto, maar mij te 'clean', geen echte 911 beleving. Lufti mag lekker blijven!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 jul 2017 7:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Net 4500 km met mijn 964 over snelwegen gejaagd, canyon carving, binnenwegen, enz. Geen fijnere 911 dan een 964. Zo goed gebalanceerd, rauw, lekker klein zodat je hem overal tussendoor prikt. Wel 200 (en meer) moderne Porsches in de vorm van 991, 997 en 718 tegengekomen in de Dolomieten. Ongetwijfeld de betere P. maar het doet me weinig tot niets. Zelfs de 991R die we tegen kwamen is na 5 minuten er om heen lopen alweer gewoon imho.


20 jul 2017 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
+1 :thumleft:
Moet alleen 993 zijn ipv 964 :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 jul 2017 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Targa Floriaan schreef:
Heb ook gereden in een 991, prima auto, maar mij te 'clean', geen echte 911 beleving. Lufti mag lekker blijven!


+1 exact mijn afdronk na afgelopen jaar in diverse 991s te hebben gereden incl 991.1 GTS en 991.2 GTS.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 jul 2017 17:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.