Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 12:59



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Soms heb je weleens van die kriebels. Heb al 7 jaar mijn 993 Varioram met korte bak. 3 jaar geleden begon het al te kriebelen en heb toen mijn gehele onderstel laten vernieuwen. Auto rijdt pefect en rijdt als nieuw of misschien wel beter. Toch zit ik te denken aan iets sportievers maar toch met karakter. Ene kant verklaar ik mezelf voor gek want ik heb toen heel lang gezocht deze auto te vinden en als ik iets anders wil zou ik deze toch moeten verkopen :bang:

Wat is jullie ervaring? Zijn er nog meer die van een 993 geswitcht zijn? Spijt?


19 jun 2017 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Maak een proefrit met je eventuele gewenste opvolger en je weet het zo of je hem daarvoor in wil ruilen of niet.
Zo heb ik ooit eens in een paar 997's gereden en die rijden echt rondjes om een 964 qua snelheid maar toch werd ik er niet warm of koud van ,dus heb nog steeds ook na 10 jaar nog steeds de 964 :popcorn:


19 jun 2017 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Proefritten maken en dan heel goed nadenken.

Persoonlijk zou ik een goede 993 niet wegdoen, ook mijn 3.2 gaat niet voor een andere 911 weg en zeker niet voor een moderne 911; veel te groot voor mij en de garage.... :mrgreen:

Bovendien ik vind het prima zo en ga echt geen 40-50- of nog meer uitgeven voor een speeltje..... :scratch:

Succes met je keuze...... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 jun 2017 13:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Dial_888 schreef:
Bovendien ik vind het prima zo en ga echt geen 40-50- of nog meer uitgeven voor een speeltje..... :scratch:


Daarintegen 40-50- of nog meer in ontvangst nemen voor een speeltje :wink:

Zelf vorig jaar mei de 993 4S verkocht - en met ongeveer de helft van de opbrengst een 964 aangeschaft :drive:

Tot nu toe geen spijt van gehad ... ruim 9 jaar in de 993 kunnen rijden - nu weer eens in een 964.

Waar ik wel aan moest wennen is dat het bedrag dat ik voor de 964 moest betalen ik nooit zelf voor een 964 heb mogen ontvangen :|

Als je eens iets heel anders wilt, zou ik zeggen: DOEN :!:

Beter spijt van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je gelaten hebt :idea:


19 jun 2017 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Ik zou het niet doen! Heb mijn auto nu meer dan 14 jaar en denk er niet aan om hem weg te doen :D Is iets persoonlijks,dus gewoon doen wat je zelf wilt :!:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


19 jun 2017 15:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Het blijft altijd zeer persoonlijk, zelf zou ik zeggen nooit doen, maar er is maar een iemand die uiteindelijk de beslissing kan nemen en dat ben jijzelf :mrgreen:
Een of meedere proefritten :drive: in een mogelijk 993 alternatief kunnen de doorslag geven.
Succes met je keuze :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


19 jun 2017 15:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
+1, Lijkt mij allesomvattend.


19 jun 2017 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Voor mij persoonlijk zou het ook geen keus zijn

Er word wel eens gevraagd of ik geen nieuwe 911 zou willen mijn antwoord is dan heel graag voor erbij maar niet inplaatsvan.

Al 14 jaar de 964
_________________________________________
remmen is angst


19 jun 2017 16:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Inderdaad eens gaan proefrijden, dan weet je meer en kun je een betere keuze maken.

Ik heb enkele jaren terug de 964 vervangen met een boxster spyder omdat ik het open rijden miste. Ik mis hem nog zeker, maar zou zo weer dezelfde keuze maken.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


19 jun 2017 17:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Laat je niet bang maken. Er is ook heus een Porscheleven na de 964 (of 993). Na 8 jaar 964 was ik ook gewoon toe aan wat anders. Verandering van smaak doet eten. Heerlijke 997 gekocht en ook dat is weer zo`n kick. Gewoon ipv, niet erbij, en heb er geen spijt van. Het is ook gewoon leuk om eens in wat nieuwers te rijden. Ook al ben je hier volgens sommigen gek als je de rest van je leven niet in je luchtkoeler blijft rijden.. daar zeg ik tegen "life goes on guys" :). en krijg je spijt dan koop je toch weer een 993 oid? Zo exclusief zijn onze auto`s nu ook weer niet. Ergens kriebelt er bij jou iets dus dat betekend niks anders dan dat je er aan toe bent eigenlijk maar nu wil je van ons horen wat je moet doen.. Je moet luisteren naar je inner voice ;) Veel wijsheid gewenst.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


Laatst bijgewerkt door brian951 op 19 jun 2017 17:39, in totaal 2 keer bewerkt.



19 jun 2017 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Zoals een vriend van mij altijd zegt; als je jouw 993 verkoopt krijg je een stomp van mij :-)

Maar zonder gekheid, ik hou de 993. Iets erbij kan, in plaats van niet...

Nu een leuke frisse Boxster in gave kleuren kopen voor het open rijden bijvoorbeeld.


19 jun 2017 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Ja soms ben je gewoon toe aan iets anders. Ene kant denk je; auto is helemaal perfect met heel weinig kilometers en perfect onderhouden maar aan de andere kant; soms is iets nieuws ook wel leuk. De 993 blijft een prachtige machine zeker na het vervangen van alle onderstelrubbers. Maar iets nieuws blijft toch ook wel lokken. Hoor graag wat mensen gekocht hebben na hun 993 of naast hun 993 en wat de ervaringen zijn.


19 jun 2017 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Beetje geld er bij, en je kunt 996 GT3 rijden. :thumleft:
Staan er diverse te koop.


19 jun 2017 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Tja, een 993 is toch redelijk bullit proof. Zelf heb ik mijn luchtgekoelde vorig jaar verkocht en wilde ook wel eens wat anders. In dit geval een 996. Moet zeggen, die staat nu dus te koop. En waarom, is te modern. Mankeert niets aan, met een oudje heb je meer charme van het rijden en je kunt meer zelf doen mocht er wat zijn. Nu ben ik dan ook wel een echte klassieker rijder, sleutelen doe ik zelf en is ook een onderdeel van de hobby. Dat wordt dus gemist. Ik persoonlijk ga weer op de oude toer, eerst de 996 verkopen en dan zien we wel. Ik denk dat de keus heel persoonlijk. Wat ook al eerder is aangegeven, rij met een paar modellen en stel dan de vraag opnieuw.
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


19 jun 2017 19:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Een 993 is zeker bullet proof! Ok heb het hele onderstel laten doen; kost wat maar dan heb je ook wat en anders mis je toch de 993 ervaring! Kwa geluid vind ik zo'n luchtkoeler nog steeds fantastisch vooral als de variorum klep aangestuurd wordt.


19 jun 2017 20:08
Profiel
PorscheForum Rookie
993 C2
Amsterdam
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Vier jaar geleden mijn midnight blue C2 met handbak uit 1996 ingeruild op een 996 GT3 RS. Zeker geen spijt, wel minder gebruiksnut en mis in zekere zin het gemak van de 993. Idealiter de 993 gehouden maar garages zijn een dure hobby in Amsterdam.


19 jun 2017 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Of er nog een 993 bij doen :)
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


19 jun 2017 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Ken de twijfel.................dromen blijft echter heb ik ervoor gekozen om er een 996 cabrio bij te kopen. Vanaf hier weer verder kijken wat het wellicht gaat worden ipv de 996. Dus de 993 blijft nog even. Rij er bijna nooit in, echter 1 keer rijden ipv proefrijden in een ander en je weet de 993 blijft!!!! :lol:


19 jun 2017 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Op zoek naar wat anders is altijd leuk. Vaak zoek je ook een bevestiging voor je huidige P ( zeker bij een 996, zullen jullie zeggen :shock: ) Thuis op de bank is zoeken naar wat anders leuk maar wanneer ik weer met mijn P rijd weet ik het zeker. Ik hou 'm gewoon.
Bij twijfel gewoon meer met de huidige P rijden :drive:

71173
_________________________________________
De precisie 911


19 jun 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
2 jaar geleden mijn 993 verkocht nadat ik een 964 had aangeschaft. Ik vond de 993 uiteindelijk te 'modern'. Geen moment spijt gehad. 964 rijdt meer als een kart, motorbeleving vind ik puurder, en ik vind het uiterlijk mooier. Twijfel overigens wel eens hem te verkopen, er zijn nog zoveel mooie auto's te ontdekken. Een handgeschakelde 928.....Gewoon verkopen die 993 als het kriebelt.


19 jun 2017 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Is gewoon ook leuk om een andere P te kopen, deze weer op niveau te brengen, tijdje ervan genieten en dan weer naar het volgende project.
Niet voor de profit, wel voor de fun!
(zo ben ik nu met mijn derde P bezig in acht jaar en van geen enkele aan- of verkoop spijt gehad)

Dus ik zou zeggen: stap in dat avontuur - en onthoud daarbij dat de Porsches in verloop van tijd alleen maar beter zijn geworden. :-)


19 jun 2017 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Moet het weer een Porsche zijn? Zo niet, dan weet ik nog wel wat leuke auto's. :wink: Niet dat Porsche niet erg leuk is, maar er is zoveel lekkers... Ga bv eens met een Evora rijden. :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


19 jun 2017 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Blijft lastig; heel veel zitten denken en dan vraag je je af; waarom zou je de perfecte 993 nu verkopen? Maar toch; ik denk dat ik toch voor wat anders ga! Zal m zeker wel missen maar soms is iets nieuws ook wel zo leuk!


26 jun 2017 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Precies, is leuk dat je de 'vrijheid' hebt om zelf te bepalen cq iets nieuws aan te schaffen.

Succes met je zoektocht.... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


26 jun 2017 18:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Kriebels voor iets nieuws of gewoon houden die 993?
Heb m'n 993 nu ook ruim 7 jaar. Afgelopen jaar proefgereden in diverse auto's omdat het ook begon te kriebelen. Prijstechnisch is het nu best verleidelijk. Als je iets voordeliger in de prijsrange gaat shoppen koopt je voor dit geld ook twee andere leuke wagens (Cayman/1M). Zo kwamen de volgende wagens voorbij, BMW M2, 1M, Porsche Cayman R, Cayman 981 S/GTS, Porsche 991.1 GTS, Porsche 991.2 GTS, Lotus Elise/Exige ... Stuk voor stuk hele fijne wagens die ik best zou wil rijden/bezitten maar vervolgens dan weer een periode wat vaker met de 993 gereden en mezelf de vraag gesteld (vooral op basis van inruil op een nieuwere Porsche 911) of ik met zo'n nieuwer model ook echt meer plezier ga beleven. Heb uiteindelijk toch besloten hem (voorlopig) te houden. Tja wie kan in de toekomst kijken. Ik vond de lol en ervaring van een moderne 911 niet opwegen tegen de beleving van een laatste generatie luchtgekoelde 911 (turbo).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 jun 2017 19:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.