Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 20:38



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Moet ik Porsche Approved Garantie kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Panamera 4S 2013
Hoekse Waard
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Hoi

Vraagje, ik sta voor de keuze om voor mijn Panamera 4s uit 2013, de garantie met 2 jaar te verlengen/kopen. Omdat de oude na 2,5 jaar afloopt.
En ik was ook ook van plan om deze te verlengen a €3000 met 2jaar, maar twijfel nu. :-)

Bij de grote 170k km beurt zijn de oa bougies vervangen, en is er na 3 weken en 4,5k km (Italië/Kroatië) en net terug in NL een kapotte bobine.
Kan gebeuren natuurlijk dat ze dat met het vervangen van de bougies niet gezien hebben.

Maar dit valt niet onder garantie, vanwege ouderdom.
Staat ook online zie ik : https://www.porschecentrumeindhoven.nl/ ... d-garantie
Bobine staat er niet tussen.

Optische en akoestische defecten evenals ouderdom en slijtage zijn geen gebreken en zijn daarom van Porsche Approved uitgesloten.

Aan ouderdom / slijtage zijn onderhevig:
Ruitenwisserbladen, Wielen, Remblokken en remschijven, Schokbrekers, Koppelingsplaat en koppelingsdruklager, Aandrijfriem inclusief omloop- en spanrollen
Bougies, Accu’s, Expansievat PDCC, Koelmiddel, Alle lampen (exclusief xenon- en ledverlichting), Alle filters, vloeistoffen, oliën en vetten

Hier staat wel duidelijk wat onder ouderdom valt. Maar de motor en de PDK-bak worden ook ouder!
Weten jullie of bij normaal onderhoud en gebruik, dit wel altijd onder garantie valt.

Hoe denken jullie hierover.
Ik heb al gezocht naar meer info en ervaringen over de Approved Garantie, maar kan niet veel meer vinden dan de basic info folder.

Groetjes van een blije Panamera eigenaar. :mrgreen:


30 aug 2021 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Ik had het op de peperbus en vond het altijd wel een fijn gevoel. In feite is het een verzekering, dus als er wat te vervangen valt dan doet de dealer het graag voor; hij kan declareren.
_________________________________________
Got coffee?


30 aug 2021 15:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Panamera 4S 2013
Hoekse Waard
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Marco schreef:
Ik had het op de peperbus en vond het altijd wel een fijn gevoel. In feite is het een verzekering, dus als er wat te vervangen valt dan doet de dealer het graag voor; hij kan declareren.


Bedankt voor je reply.
Ik ben nog nieuw met Porsche, en moest even zoeken dat een peperbus, een Cayenne is :D


30 aug 2021 15:31
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Ik heb ook de garantie verlengd op mijn opgesmukte Q5. Geen idee of het de moeite waard is, maar ik weet dat een nieuwe PDK als snel 10k kost en ik weet ook dat ze van glas gemaakt zijn, dus ik ga vast weer verlengen in 2022.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 aug 2021 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Heb het al jaren en tot nu toe altijd het geld eruit gehaald. Maar zeker als je auto al flink wat gelopen hebt en je hebt een klapper met motor of bak is het wel een goed gevoel en je gaat ongemerkt makkelijker kilometers maken.


30 aug 2021 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Het is altijd een overweging natuurlijk en een werkende kristallen bol is nog niet te koop. Ik heb het nog steeds. Mijn PDK begon olie te lekken bij 80k km, kon niet gerepareerd, geheel vervangen was de enige oplossing. In totaal, nieuwe bak plus in en uitbouwen was over de €20k. Dan heb je maar één gevoel: dankbaarheid. Daarna nog water in mijn achterlichten (997.2, bj 2012) en die zijn ook direct vernieuwd.
Wanneer de mijne afloopt verleng ik weer met 2 of 3 jaar. Even doorbijten, het blijft veel geld, maar eens gedaan geeft het een goed gevoel
My 2 cents...


29 sep 2021 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Het is net roulette speel ik rood of zwart (:
Dus is stukje zekerheid dat je koopt
en ja zonde als alles heel blijft maar heel blij als er een grote heel dure reparatie moet gebeuren


30 sep 2021 8:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Ben nog heel antiek, rijd al bijna 40 jaar 911 met alleen een WA extra :oops:
Af en toe naar Robert Visser voor een beurtje :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


30 sep 2021 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Altijd doen met die moderne meuk. Het is niet de vraag of ze stuk gaan, maar wanneer...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 sep 2021 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Als je denkt/meent dat je aan de garantie “geld moet verdienen” dan zou ik het niet doen. Als je rustig wil slapen met de gedachte dat wanneer je tegen een dure reparatie aanloopt waarvoor je het geld niet hebt/niet wil missen, en voor dat geruststellende gevoel bereid bent een premie te betalen, dan zou ik het wel doen.
Deed het met mijn 997 turbo S wel, met de gedachte dat ik een evt. PDK of turboschade niet kon uitsluiten en dat ik in die kosten geen zin had. Heb de auto inmiddels verkocht, problemen heb ik nooit gehad maar van de approved garantie (toch) geen spijt.\


01 okt 2021 8:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Soort van brandverzekering. Je betaalt elk jaar de prwmie maar hoopt dat je hem nooit nodig hebt
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 okt 2021 8:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Met het verschil dat een nieuwe onder garantie vervangen PDK of motor altijd wel fijn is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 okt 2021 9:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: L5S1, vdleer


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.