Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:09



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Moet ik Porsche Approved Garantie kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Ik krijg (net als vele anderen) een aanbod van PCR om Approved Garantie af te sluiten op mijn 997 (uit 2005, 148k op de teller). Er moet dan eerst de 111 punten check worden uitgevoerd en dan heb ik garantie gelijkstaand aan de fabrieksgarantie met uitzondering van aan ouderdom of slijtage onderhevige onderdelen. Het kost € 1.360,- voor een jaar. Ik twijfel. Er zal uit de 111 punten wel eerst wat komen maar dan is ie wel helemaal goed lijkt me dus dat is wel de moeite waard. Maar dan? Wat valt er onder de dekking? Als de bak of motor kapot gaat? Wordt ie dan gewoon vervangen? En welke onderdelen zijn er eigenlijk niet aan ouderdom of slijtage onderhevig? Weet iemand hoe dit werkt?
Alvast dank.


22 jun 2017 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Om te beginnen met het antwoord op je topic-vraag: je moet helemaal niets...

Ik neem verder aan dat wanneer ze je zo'n aanbod doen, ze je ook de voorwaarden overhandigen. Het lijkt me dat er weinig onderdelen zijn die niet ouderdom- of slijtage-onderhevig zijn. De voorwaarden zullen duidelijk maken wat er exact onder deze garantie en dus ook wat er buiten valt

Wellicht kun je hier de voorwaarden posten, dan weet iedereen onder welke voorwaarden zo'n Approved garantie loopt

En zoals met alle verzekeringen: het is het afkopen van risico voor mensen die liever geen/zo min mogelijk risico willen lopen. Anderen zien wel als het zover is. Das heel persoonlijk uiteraard
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 22 jun 2017 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.



22 jun 2017 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
je moet natuurlijk helemaal niets,maar is misschien wel goed voor je gemoedsrust :mrgreen:

http://www.porsche.com/netherlands/nl/a ... -approved/


22 jun 2017 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Barney schreef:
Als de bak of motor kapot gaat? Wordt ie dan gewoon vervangen? En welke onderdelen zijn er eigenlijk niet aan ouderdom of slijtage onderhevig? Weet iemand hoe dit werkt?
Alvast dank.

motor en bak zijn onderdeel van de garantie. Remmen, banden e.d. niet. Ik heb het destijds wel gedaan met mijn zelf ingevoerde 996 vanuit een P-dealer in Duitsland. Vlak voor verlopen garantie een beurt laten geven bij dealer in NL. Daar zijn toen onder garantie aantal zaken verholpen (w.o. lekkage keerring tussen motor en bak). De dealer kan je vast een overzicht geven wat wel en niet tot de garantie behoort (als het goed is krijg je daar een boekje van dat bij de garantie hoort).
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


22 jun 2017 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Als je in Google intoetst: Porsche Approved (Garantie) PDF krijg je een PDF met voorbeelden.

Ik kan even geen link plaatsen, omdat meteen de PDF opent.


22 jun 2017 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
http://www.porsche.com/netherlands/nl/a ... heapproved


22 jun 2017 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Wellicht ben ik wat simpel van geest maar als mijn auto in onderhoud is bij de dealer zit er sowieso al garantie op de nieuw geplaatste onderdelen bij onderhoud. Daar hoef ik het dus niet voor te doen. Dus gaat het om zaken die nog niet kapot gegaan zijn de laatste paar jaar. Ik heb altijd geleerd dat als iets de eerste paar jaar niet kapot gaat, dan gaat het pas na 15 jaar kapot. Bij 15 jaar of ouder komt je P niet meer in aanmerking voor Porsche Approved dus tja....
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 23 jun 2017 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.



22 jun 2017 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Op welke school heb je dat geleerd?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 jun 2017 22:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
De school des levens.... :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2017 22:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Als je bang bent voor een kapotte motor of bak en je die kosten niet zo op kan hoesten zou ik de verzekering van € 1360,- per jaar zeker overwegen ....

Ik ken er die de verzekeringspremie ruimschoots terug hebben verdiend - én die hadden niet eens schade/mankementen aan motor of bak :popcorn:


22 jun 2017 22:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
De reparaties die uit die 111 puntencheck rollen zul je zelf wel moeten betalen. Dus vanaf het startpunt heb je dan een prima auto. Die voor een bepaalde periode ook nog garantie krijgt.


22 jun 2017 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
horn schreef:
De school des levens.... :lol:


Ik ken er toch wel een paar in mijn omgeving waar die 15 jaar redenering niet helemaal op is gegaan.

Die zullen wel op een andere school hebben gezeten. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 jun 2017 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Olaf schreef:
Ik ken er die de verzekeringspremie ruimschoots terug hebben verdiend - én die hadden niet eens schade/mankementen aan motor of bak :popcorn:


Ik heb 3 jaar achter elkaar de Porsche Approved garantie verlengd, en ik speelde bijna quitte. Onverwachte kosten die werden vergoed onder garantie waren jaarlijks ongeveer 1.500 euro, terwijl de garantie zelf me 2.000 euro per jaar kostte.


Of je het moet doen, hangt af van je verwachte aantal kilometers per jaar. Als je jaarlijks 5.000 km rijdt, zou ik het nooit doen. Ik reed jaarlijks 35.000 km met mijn 996, en dan wordt het een ander verhaal.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


22 jun 2017 23:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Blij dat ik niks moet van jullie want ik moet al zoveel :flush: . Verder hartelijk dank voor de tips. Ik denk dat ik hem gewoon maar afsluit. Ik rijd ongeveer 15 tot 20 k km per jaar en met mijn 996 had ik jaarlijks behoorlijke kosten. Ik laat het wel weten als ik een nieuw motortje heb gekregen op kosten van Ferdinand


23 jun 2017 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Ik heb hetzelfde aanbod gehad en besproken bij PCL. De 111 puntencheck a Ca. EUR 200 komt er bij. Dus het wordt nog iets duurder. Ik heb besloten om het niet te doen. Reden: ik heb de auto nu bijna 4 jaar en weet wat ik heb. Bovendien rijd ik maar 5000 kms per jaar. Verder heb ik het gevoel dat bij een 13 jaar oude auto veel onder normale slijtage zal vallen.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


23 jun 2017 10:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Barney schreef:
Ik krijg (net als vele anderen) een aanbod van PCR om Approved Garantie af te sluiten op mijn 997 (uit 2005, 148k op de teller). Er moet dan eerst de 111 punten check worden uitgevoerd en dan heb ik garantie gelijkstaand aan de fabrieksgarantie met uitzondering van aan ouderdom of slijtage onderhevige onderdelen. Het kost € 1.360,- voor een jaar. Ik twijfel. Er zal uit de 111 punten wel eerst wat komen maar dan is ie wel helemaal goed lijkt me dus dat is wel de moeite waard. Maar dan? Wat valt er onder de dekking? Als de bak of motor kapot gaat? Wordt ie dan gewoon vervangen? En welke onderdelen zijn er eigenlijk niet aan ouderdom of slijtage onderhevig? Weet iemand hoe dit werkt?
Alvast dank.


doen!
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


23 jun 2017 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
erwin996 schreef:
Of je het moet doen, hangt af van je verwachte aantal kilometers per jaar. Als je jaarlijks 5.000 km rijdt, zou ik het nooit doen. Ik reed jaarlijks 35.000 km met mijn 996, en dan wordt het een ander verhaal.

Approved geldt toch tot een max van 10.000km P/jr?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


23 jun 2017 20:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
oh da's een goeie. Dat zal ik wel ff navragen dan.


24 jun 2017 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Er zit een leeftijd max en totale km stand max op. Dan zou het vreemd zijn om nog een jaar max aan kilometers in te stellen, zeker omdat ouderdoms en slijtage onderdelen toch al van de garantie zijn uitgesloten. Maar wel verstandig om even na te vragen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 jun 2017 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Andersom kan ook: ik had de garantie met 2 jaar verlengd (981 was toen 2jaar oud en had ruim 55Kkm gereden) en 0,0 gebruik van hoeven maken. :thumleft:

En hoe het ook anders kan:
Kocht paar jaar geleden een Hyundai i30 (wat? ja een Hyundai) en daar zit 5jaar en ongelimiteerde kms garantie op (ook op slijtdelen als de koppeling e.d.). :shock: :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


25 jun 2017 7:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Nou ik ben weer wat verder, maar heb besloten het niet te doen. Wel een mooi aanbod op zich van PCR, waarbij de 111-punten check gratis is en de aanbieding geldt zolang je maar binnen de termijn van de aanbieding besluit de garantie af te sluiten (de check mag dus wel na afloop van de actieperiode worden gedaan). Kosten zijn € 1360,- voor één jaar of € 2.370,- voor twee jaar. Vooral dat laatste leek me wel wat. Ik zat alleen met het volgende; de auto moet eerst een beurt en die heeft hij niet zo lang geleden gehad, maar dan bij Wisman (via Wolbert) en dat is geen erkende dealer. Dus hij moet eerst een beurtje, dan de 111-punten check en dan is alles in orde. Normale slijtage en auditieve en visuele zaken vallen buiten de garantie. Helaas ook de motor als daar aanpassingen aan zijn gedaan. Ik heb 3 modificaties door Resto laten uitvoeren die niet door Porsche worden aanbevolen en de kans is groot dat alles weer in originele staat moet worden teruggebracht om de garantie te laten ingaan. De conclusie (in goed overleg) is dat ik het beter niet kan doen. Ik laat wel de 111-punten check doen voor mijn eigen gemoedsrust , maar verder vertrouw ik erop dat hij goed in orde is. Als hij in elkaar draait breng ik hem naar Resto. De eerste 2.370 euro is dan al verdiend.


04 jul 2017 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Je laatste zin.....
Denk je dat Resto bij in de soep draaien de modificaties zal terugdraaien, of begrijp ik je verkeerd.....
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


04 jul 2017 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Beter lezen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 jul 2017 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
mbembe schreef:
erwin996 schreef:
Of je het moet doen, hangt af van je verwachte aantal kilometers per jaar. Als je jaarlijks 5.000 km rijdt, zou ik het nooit doen. Ik reed jaarlijks 35.000 km met mijn 996, en dan wordt het een ander verhaal.

Approved geldt toch tot een max van 10.000km P/jr?


In mijn tijd niet (2010-2013). Je mocht zoveel kilometers per jaar maken als je wilde (tot tellerstand van 200.000 km, dat dan weer wel). Heb net even gekeken op de Porsche site, en een kilometerbeperking per jaar kon ik niet zo snel vinden.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


04 jul 2017 21:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
nee, ik bedoelde dat ik alvast 2370 euri heb uitgespaard aan garantiepremie als er een revisie nodig is. Over een maximum aantal km heb ik niks gehoord, maar het lijkt me toch onbeperkt als ik maar onder de 200 k blijf?


05 jul 2017 22:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.