Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:58



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Een vervelende ervaring... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Een vervelende ervaring...
Beste Forumvrienden,

Ik wil nog even annoniem houden waar en met welke auto mij het volgende is overkomen (onderzoekje loopt en wil nog geen details vrijgeven), maar wil graag wat ervaringen van mensen die hetzelfde is overkomen:

Gisteren is er een poging tot het stelen van mijn Porsche gedaan. Het alarm van de garage is afgegaan en de melding is doorgestuurd naar de meldkamer van de politie. Er is snel gehandeld, minutenwerk. Toch slaagden de dieven erin de autodeur open te krijgen. Ook hier alarm afgegaan. Wonder boven wonder is er geen enkel spoor van schade te bekennen, enkel wat vingerafdrukken. De auto is goed beveiligd, klasse 3 alarm en Pedallock. Uiteraard is de aangifte verricht.

De hamvragen:
Komen deze vermeende dieven terug?
Hebben ze enkel bestudeerd hoe de auto te stelen valt?
Waarom hebben ze geen schade achtergelaten?
Waarom is er niets uit de auto gestolen? (dashboard kastje en deuropbergvakken waren onaangeroerd, radio onaangeroerd)
Wat te doen: auto verplaatsen naar een andere plek?

Als jij jouw ervaring kwijt wilt, deel hem dan svp liefst even via een privé-bericht.

Met dank,
SGO


05 jul 2017 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Vervelend en ik kan mij voorstellen dat je nu extra maatregelingen gaat nemen. Maar over het hoe of waarom en of ze terugkomen kan iedereen zijn eigen theorie hebben.


05 jul 2017 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Zou eens naar die garagedeur kijken of je die beter burglar proof krijgt.


05 jul 2017 10:44
Profiel
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Quickrelease voor je stuur plaatsen.


05 jul 2017 10:46
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
meeste garage deuren kan je nog een extra vergrendeling vanuit binnen op zetten , gewoon een schuif ..
breken ze hem dan open is de hele buurt wakker.. ( heb ik ook pas gedaan nadat er 2 crrossmotoren waren gestolen :(
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


05 jul 2017 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Heel vervelend en flink balen zoiets... Statistisch gezien is de kans groot dat na een mislukte inbraak er binnen 6 weken een tweede poging gedaan wordt. Vraag is echter of je de auto extra zou moeten beveiligen. Als ze perse jouw auto willen hebben dan zal het ze echt wel lukken op een of andere manier. Als ie goed verzekerd is zou ik er dus zeker niets aan doen... Persoonlijk heb ik liever dat ze mijn auto meenemen dan dat ze in de buurt van mijn gezin komen....


05 jul 2017 10:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Waarom niks uit je auto gehaald? Omdat ze daar niet naar op zoek zijn. Brengt niks op en wel risico.
Hoe ze hem open hebben gekregen zonder schade: diverse antwoorden op mogelijk. Hoe doet de parkeerpolitie dat... :idea: Om welk model Porsche gaat het eigenlijk?
Ze zullen vast wel eea voorbereid hebben. Neem niet aan dat je van buiten je garage kan zien wat erin staat, dus het zal geen toeval zijn.
Inderdaad redelijke kans dat ze terugkomen als ze echt jouw auto willen hebben. Geen idee hoe bijzonder deze is. Dus ofwel 'Porsche, dat levert relatief veel en snel geld op' of 'DIE Porsche, daar hebben we al een koper/heler voor'. In het laatste geval komen ze wel terug.
Mijn mening is ook zorgen dat hij goed verzekerd is en zorgen dat ze heel erg moeilijk door de garage mijn huis in kunnen komen. Liever dat ze mijn auto weghalen dan dat ik het ze zo moeilijk maken dat ik 's nachts wakker word met een pistool op mijn hoofd en een bivakgozer die om de sleutels komt vragen....

Succes. En veel wijsheid.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jul 2017 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Ik neem aan dat je een vrij nieuwe auto hebt? Tegenwoordig krijgen die lui met allerlei technische hulpmiddelen en frequentiesensoren auto`s open zonder sleutels en/of braakschade. Heel simpele tip.. leg een dikke ketting door je velg met flink hangslot.. daar zijn ze doorgaans niet op voorbereid. 8) D0aarnaast, bewegingsmelders inclusief verlichting en camera`s.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


05 jul 2017 11:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Ik zie net in een ander topic dat het om een 964 C4 gaat. Relatief oud, makkelijk open te krijgen, hoge waarde vs risico. Denk dat je je garagedeur moet verstevigen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jul 2017 11:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Goed verzekeren ~ én bidden dat ze niet terug komen ;)

Je zou 'n Lo-Jack in kunnen laten bouwen (peilzender).
Of evt. een Bear-Lock ...


05 jul 2017 11:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Ik heb nog niet een bedrif kunnen vinden dat een bearlock voor een 964 kan/wil plaatsen. Iemand tips?


05 jul 2017 13:01
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Ik heb ook een LoJack in mijn GT3 zitten, eis van de verzekeraar. Maar ik denk dat een beetje boef dat ding er zo uittrekt - ik weet namelijk waar hij zit en dat zal bij alle 997's wel zo zijn. En boeven kunnen ook dingen onthouden.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


05 jul 2017 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Disclock stuurslot heeft bij mijn 964 jarenlang goed gewerkt. Heeft altijd rond de plek gestaan waar de eerste is gestolen (op straat)

filmpje
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


Laatst bijgewerkt door de Fiscalist op 05 jul 2017 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jul 2017 20:43
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
.. inderdaad ... BearLock bij een (vroege) 911 kan zou nog wel eens lastig kunnen zijn :|

Heb je een airbag-loos stuur :?:

Dan zou je een afneembaar stuur kunnen overwegen :idea:

... wat overigens bij een airbag-stuur ook kan, maar dat ter zijde :popcorn:


05 jul 2017 20:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
even een link naar het Bullock/Bearlock topic.
viewtopic.php?f=1&t=47998&p=1247192
het enige wat we nodig hebben is een voorbeeld auto en vooral iemand met tijd....gebeurd namelijk in Poznan Polen.
On topic: erg vervelend maar ik zou a) mijn verzekering even updaten en b) m'n gezin altijd voor laten gaan.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


05 jul 2017 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Mijn auto staat 2 kilometer verder in een garagebox. Midden in een woonwijk,
garage niet beveiligd en een antiek fabrieks-alarm. De beste beveiliging is
waarschijnlijk de omgeving : zo'n 20 huizen kijken tegen de garagebox aan en
als daar een alarm af gaat is heel de buurt wakker. Alarm kan ook niet af gaan
natuurlijk.

As'tie morgen toch weg is, is dat jammer, maar is het een auto en goed verzekerd.
Zoals eerder aangegeven : liever de auto dan jijzelf of je gezin die onder vuur komen
te liggen.

Ik lig er (2 km. verder) niet wakker van.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


05 jul 2017 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Geen ervaring mee, maar zijn dit mogelijke opties?

http://www.secu.nl/producten/secumax-garagedeuren


06 jul 2017 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Beste Forumvrienden, heel erg bedankt voor de waardevolle tips. Ik hoor toch weer nieuwe dingen die mij triggeren en zal daar individueel op terugkomen. Hoofdconclusie die ik zelf ook al had getrokken: De auto is mij dierbaar maar mijn gezin en mijn Eigen leven zijn mij veel dierbaarder. Ik ben ik goed verzekerd en veel materiële zaken zijn vervangbaar.

Hartelijk dank allemaal voor de bemoedigende woorden!

SGO


06 jul 2017 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Ok maar maak het onze criminele vrienden toch zo moeilijk mogelijk. Stelen mag namelijk niet lonen. :salut:


06 jul 2017 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Bocaloco schreef:
Ik heb ook een LoJack in mijn GT3 zitten, eis van de verzekeraar. Maar ik denk dat een beetje boef dat ding er zo uittrekt - ik weet namelijk waar hij zit en dat zal bij alle 997's wel zo zijn. En boeven kunnen ook dingen onthouden.


Dat ding zit in mijn RS4, wwet echt niet waar ie zit.
Mocht er ook niet bij zijn bij inbouw.


06 jul 2017 13:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
RS-R schreef:
Mocht er ook niet bij zijn bij inbouw.


Officieel mag je daar inderdaad niet bij zijn ... echter was ik blij er wel bij te zijn, zodat ik de inbouwer een betere en moeilijk zichtbare plaats aan heb kunnen wijzen :wink:

Je kunt overigens je abbonnemt bij Lo-Jack over laten zetten naar een andere module - de module zelf willen ze niet van de ene naar de andere auto over zetten ... ik denk mede omdat ook de inbouwers onderling niet (mogen) weten waar deze zit :popcorn:


06 jul 2017 14:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Even dit verhaal gelezen en in een paar minuutjes een extra vergrendeling op de garagedeur erbij gezet.
Lijkt me dat het steeds erger wordt dat inbreken en dat geweld er blijkbaar steeds vaker bij hoort :flush:


06 jul 2017 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Dat is dan weer 't risico van 'te goed beveiligen', komen ze gewoon de sleutels en/of codes 'vragen'.. :pale:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


06 jul 2017 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Tja, lastig.
Heb ook liever dat ze me met rust laten als ze mn spulletjes komen lenen. Ik heb weleens gehoord dat wanneer er geen inbraakschade is te zien dat de verzekeraar moeilijk kan gaan doen (Klok en klepel).
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 jul 2017 18:56
Profiel
Bericht Re: Een vervelende ervaring...
Voor een 964:

2 uurtjes werk om een onderbreker middels een tuimelschakelaar te maken.

12V onder zekeringkast van de DME onderbreken is voldoende. Ik zou de schakelaar onder de zekeringkast monteren of op een andere plaats in de kofferbak.

Ga je een tijdje niet rijden DME relais eruit.


07 jul 2017 6:26
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.