Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:50



Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
911 997 bekende issues? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 911 997 bekende issues?
Beste,

Ik ben nieuw op dit forum en ben nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben mij aan het verdiepen voor de aankoop van een 911 997.
De reden dat ik mij hier meld is dat dat ik een vraag heb over de issues betreffende de modellen voor de update 2009.
Ik lees veel over rms en de ims en niet te vergeten de bore scoring. Er zijn voor deze issues updates of fixes die uitgevoerd kunnen worden of zijn.
Nu is mijn vraag of deze issues voor de hele periode geldt, dus van bouwjaar 2004-model 2005 tot de update van 2009, of dat deze zaken al bijv. in 2007 vanaf factory zijn opgepakt en opgelost?
Verder is het kilometrage van de auto alsmede de hoeveelheid km's die de nieuwe eigenaar per jaar gaat rijden misschien van belang ivm deze issues?
Voorts zou ik graag willen weten of deze updates of fixes ook in de onderhoudshistorie worden opgenomen zodat je dat kunt zien in het boekje of anders hoe dit te achterhalen valt?
Graag zie uw reactie tegemoet.

mvg,
Paul
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


10 jul 2017 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Beste Paul,

De 997.2 is een volledig andere motor dan dd 997.1. En voor zover ik weet, nagenoeg probleemloos.

Succes met je zoektocht!


11 jul 2017 7:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Klopt ... alleszins geen ims probleem meer. Koeling lijkt ook opgelost dus bore storing is ook niet echt een issue meer. Zoals elke auto en elke motor zullen er voor de 997.2 ook wel aandachtspuntjes zijn. Maar niet meer echt die katastrofale gevolgen kunnen hebben.

Is ook moeilijker te achterhalen. Want de meeste 997.2 reden tot voor kort waarschijnlijk nog onder (uitgebreide) garantie. Daarvan is dus weinig over geweten of er problemen zijn als de dealer ze oplost door er een nieuwe motor in te zetten. Zal vast nog wel gebeuren dat een motorblok stuk loopt maar dat we het niet weten waardoor precies. Naarmate de autos ouder worden zullen er meer ervaringen naar boven komen. Time will will tell.

Vooralsnog lijkt het een probleemloze auto ... uitzonderingen daargelaten.


11 jul 2017 7:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Hier nog een recent topic over issues met de 997.2 (DFI)

viewtopic.php?f=3&t=47474
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jul 2017 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Ik geloof dat enige bekende issue de labdasonde is....betrouwbaarheid + PDK was voor reden om een (klap) meer geld te betalen. Heb nog geen moment spijt gehad vab mijn 997.2 4S PDK Cabrio.


11 jul 2017 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Vergeet niet dat je 'spook'verhalen kan vinden van elke type motor van welke fabrikant dan ook.
De 996 had duidelijk problemen, de 997.1 minder maar niet probleemvrij en de 997.2 zal weer beter zijn.

Wat ik hoorde van de Porsche specialisten (Visser, Aarts en Koen) toen ik voor de keuze stond, was dat dit blok nagenoeg probleemloos is. Enkele uitzonderingen daar gelaten.


11 jul 2017 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
We moeten de issues ook niet overdrijven maar ze zijn er zeker, ook bij de DFI motoren. Ik heb wat betrouwbaarheid betreft zeker geen grenzeloos vertrouwen in ons merk. Beter goed geïnformeerd .,.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jul 2017 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben niet compleet geweest met mijn info maar ik kijk naar een 997.1.
De update versie van 2009 en later is mij te nieuw en ik rijd daar veel te weinig voor.
Kortom, de vragen betreffende versie 997.1 zijn nog niet beantwoord omdat de topic automatisch naar versie 997.2 is geschakeld door mijn incompleet zijn.
Toch nog graag wat respons op mijn vraagjes.
Alvast dank.
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


11 jul 2017 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Ik heb recent een 997 4S gekocht bij een gerenommeerde specialist van dit forum en deze heeft met een endoscoop een controle gedaan in de cilinders.
Verder blijken juist bij de 997 de automaten meer last te hebben van motorproblemen dan de handgeschakelde (dat is bij 996 precies andersom).
Ook werd mij aanbevolen om altijd met de airco aan te rijden, blijkt ook invloed te hebben op de koeling... Hoe dat precies werkt, weet ik niet.

Natuurlijk met beleid warm rijden, maar dat lijkt me logisch.
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


11 jul 2017 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Met airco aan draaien de ventilatoren constant in de laagste stand. Bij filerijden koelt dat beter waarschijnlijk.

Het koelwater in het kachelciruit circuleert dan ook mee in het hele systeem dus op die manier theoretisch gezien een grotere warmtecapaciteit van het gehele koelcircuit om warmtepieken op te vangen.


11 jul 2017 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Porsche964Heeze schreef:
Verder blijken juist bij de 997 de automaten meer last te hebben van motorproblemen dan de handgeschakelde (dat is bij 996 precies andersom.


Heb juist het tegenovergestelde vernomen. Lijkt me ook logisch, een tip kan je niet overrevven...
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


11 jul 2017 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Porsche964Heeze schreef:
Ik heb recent een 997 4S gekocht bij een gerenommeerde specialist van dit forum en deze heeft met een endoscoop een controle gedaan in de cilinders.
Verder blijken juist bij de 997 de automaten meer last te hebben van motorproblemen dan de handgeschakelde (dat is bij 996 precies andersom).
Ook werd mij aanbevolen om altijd met de airco aan te rijden, blijkt ook invloed te hebben op de koeling... Hoe dat precies werkt, weet ik niet.

Natuurlijk met beleid warm rijden, maar dat lijkt me logisch.


Toevallig bij Koen een zilveren?


11 jul 2017 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Automaten schijnbaar iets meer lijkt de conclusie te zijn van specialisten.

Zou komen door de schakelkarakteristiek van de tip. Schakelt in auto-modus bij wegrijden redelijk snel op waardoor de motor steeds wat lager in de toeren blijft dan je met een handgeschakelde auto zou rijden. Daardoor moet het vermogen bij lager toerental overgebracht worden wat resulteert in hogere krachten op de werkzijde van de cilinders vergeleken bij hogere toerentallen.

Bij lagere toerentallen ook minder oliedruk en waterpompdebiet waardoor korte temperatuurpieken bij deze zwaardere belastingen minder goed opgevangen kunnen worden.

Misschien klopt het dat de 997 en dan bv de 3.8 blokken daar nog wat gevoeliger voor zijn aangezien ze dunnere cilinderwanden hebben. Vooral dan scheuren en zogenaamde D-chunk (stuk van de cilinderwand dat aan het uiteinde afbreekt.


11 jul 2017 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Voor de cilinderwanden heb je weer een modificatie met stalen cilinderbussen.


11 jul 2017 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Dat heet al meer revisie toch? Of was het in jouw geval een modificatie? ;)

Heb je daar eigenlijk nog iets over te melden Ewout? Ik ben vooral nieuwsgierig naar je olieverbruik? Staal zet minder uit dan aluminium dus bij koude motor zit er als het goed iets meer speling tss zuiger en cilinder. De mijne lust na revisie wel een litertje elke 4500-5000km (10w50 olie) met 0w40/5w40 was het elke 2500km. Ik rijd ook wel kortere stukjes tussen langere ritten.


11 jul 2017 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Je kunt het als modificatie laten doorvoeren. Bij een revisie doen ze het automatisch (althans waar ik het heb laten doen).
Ik heb in 10 000 KM 1 x een liter olie bijgevuld. Dat vind ik niet heel spannend. Uit mijn hoofd gaat er in mijn 997 0W40 olie in. Bij de 964 had ik 10W40.

Verder doen ze dan ook modificatie van het koelsysteem en ims tussenlager.

Het is dat bij de AKK bleek dat de hele motor gereviseerd moest worden anders had ik de modificaties zowieso laten doorvoeren na aankoop.
Dat laatste zou voor mij een prettiger gevoel zijn maar er zijn er hier ook veel die niets hebben laten aanpassen.


11 jul 2017 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Ja, motor is door dezelfde persoon gereviseerd. En daarna ook nog gemodificeerd. Voor peace of mind. Alles verder goed hier nu 50.000km na revisie.


11 jul 2017 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Kheldar schreef:
Automaten schijnbaar iets meer lijkt de conclusie te zijn van specialisten.

Zou komen door de schakelkarakteristiek van de tip. Schakelt in auto-modus bij wegrijden redelijk snel op waardoor de motor steeds wat lager in de toeren blijft dan je met een handgeschakelde auto zou rijden. Daardoor moet het vermogen bij lager toerental overgebracht worden wat resulteert in hogere krachten op de werkzijde van de cilinders vergeleken bij hogere toerentallen.

Bij lagere toerentallen ook minder oliedruk en waterpompdebiet waardoor korte temperatuurpieken bij deze zwaardere belastingen minder goed opgevangen kunnen worden.

Misschien klopt het dat de 997 en dan bv de 3.8 blokken daar nog wat gevoeliger voor zijn aangezien ze dunnere cilinderwanden hebben. Vooral dan scheuren en zogenaamde D-chunk (stuk van de cilinderwand dat aan het uiteinde afbreekt.
. Daar heb ik dan geen last van. Sport modus altijd aan :)
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


11 jul 2017 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Ik heb nog wel een vet probleem gevonden bij mijn 996, wellicht dat je daar met je 997 ook nog tegenaan loopt. Je kan het helaas niet ondervangen met tijdig onderhoud ofzo, of modificaties, althans, ik heb nog niks op de diverse fora gevonden. Als het eenmaal "pakt" ben je de l*l. Probleem is dat als ik eenmaal in de auto zit, en het contact omdraai, ik er niet meer uit wil. :|





:mrgreen: :cheers: :ba:


12 jul 2017 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Wanneer ik jullie reacties zie ben ik weer wat wijzer geworden maar zie nog niet een antwoord op mijn vragen.
Lees ik het nu goed dat een 3.6 blok beter/sterker is dan een 3.8 blok bij de 997 1?
Wanneer we het over ims en rms en cilinderwanden hebben, zijn deze km afhankelijk?
Oftewel spelen deze problemen pas op bij de bijv. 100.000km en meer of heb je de problemen al vanaf de fabriek in het vooruitzicht?
Natuurlijk vanuit gaande dat er deskundig mee is gereden en niet de boel is afgetrapt!
Verder kom ik er niet zo goed achter wat het type coupe nu inhoud. Wat is het verschil met een Carrera, een S of 4S? Motorisch weet ik het wel maar puur in-exterieur?
Benieuwd naar jullie deskundige reacties.
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


12 jul 2017 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Iha is het 3.8 blok uit de Mk2 probleemlozer dan de 3.6. Carrera is de gewone body, de S heeft ook de gewone body maar meer pk's, de 4S heeft de wide body, vierwiel aandrijving en net zoveel pk als de S. De 4S is daarmee de meest begeerlijke ook omdat deze standaard met meer opties is uitgerust.
Maar daar betaal je dan ook voor....

Er is overigens veel documentatie beschikbaar als je over de verschillende varianten iets wilt weten.

Succes!


12 jul 2017 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Hier sinds 2 jaar eigenaar van een 997.1 C4. Voor zover ik weet ongemodificeerd met 110k op de teller. Blok loopt als een trein, is kurkdroog. Geef m z`n onderhoud. Rij m netjes warm en trap m ook af en toe goed los zoals het hoort. 8). Misschien dat er ooit wat kapot gaat, zoals t met iedere auto kan gebeuren. Dat zie ik dan wel weer. Laat je ook niet te bang maken. Er blijven er veel meer heel dan die er stuk gaan.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


12 jul 2017 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Bij de 997.1 is het 3.6 blok beter dan het 3.8 blok omdat van de laatste de cilinderwanden dunner zijn en bij oververhitting eerder kunnen vervormen waarna de zuiger de binnenkant gaat beschadigen.
Ik vind zelf de small body van de gewone S mooier dan de wide body van de 4S, maar dat is persoonlijk.
De extra PK's en het grotere koppel van de S versies zijn natuurlijk wel lekker.
Er zijn genoeg C2 S-versies met een hoop opties.
En 4 wielaandrijving is natuurlijk niets voor echte mannen..... :twisted: :drive:


12 jul 2017 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
4 of 4s enkel en alleen al voor de bredere achterkant....prachtig
_________________________________________
ex 964; ex 993; ex 993turbo
nu 997 4S en 993 4S


12 jul 2017 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
En bij de 997.2 4s weer met de rode balk!!!

Maar kan niet tippen aan de kont van de 993 of 996 4s


12 jul 2017 20:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.