Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:18



Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911 997 bekende issues? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
ik moet toch wel toegeven dat ik de brede kont wel erruuuuuuuuuuuuuuuuuugh lekker vind.
Wat nog een ander overweeg puntje voor mij is of ik een 997 1 cabrio met weinig km's wil en die iets ouder is, of de andere keuze een 997 1 4s coupe iets jonger en misschien iets meer km's.
RIj lang cabrio en eerlijk is eerlijk, voor mij is cabrio rijden op de snelweg toch niet geweldig.
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


12 jul 2017 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Moeilijke dilemma's he ;)


12 jul 2017 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
heb een 997 4s coupe 2008 met wat meer km
loopt als een zonnetje goed onderhoud geen probleem
zie er op us forum genoeg met 200k miles zonder probleem
succes met je zoektocht
gr harry


12 jul 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Jij ziet op de US fora allemaal 997s die meer dan 3 ton (kilometers) hebben gelopen? :scratch:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


12 jul 2017 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
ja klopt die zijn er daar met zulke standen ?
op Facebook Porsche 997 enthusiasts


12 jul 2017 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
In de US vinden ze alles onder de 600 miles peanuts om heen te rijden. Zijn wij hier niet gewoon lange afstanden.


12 jul 2017 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Nee dat blijkt. Ik zit kennelijk in de verkeerde subgroep op rennlist. Of die 993 jongens rijden gewoon te weinig. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 jul 2017 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Ben wezen kijken naar een 997 1.
Het model met heup is prachtig.
Nu heb ik een leuke voor jullie lezers.
Wat ik mij nu afvraag wat je mag verwachten van een ex Porsche bezitter en een auto van 10 jaar oud met weinig km's.
Wat mij opviel is dat er redelijk wat steenslag op de motorkap zat. Tevens hele lichte hele kleine krasjes hier en daar in de lak. Ook zat er een krasje in een zij achterraam rubber.
En wat instap krassen op de dorpels. De brede heuppartij had de bekende beschermstickers.
Volgens mij zijn de krasjes er niet uit te polijsten.
Voorts was er een velg met wat butsjes.
Binnenkant was netjes waren het niet dat achter 2 deukjes in het leer zaten die er al lang inzaten zo te zien. veert in ieder geval niet meer terug.
Historie is bekend en oh is bij porsche centrum gedaan. Auto is schadevrij.
Voor en achterbumper opnieuw in de lak vanwege steenslag en krassen.
Wat is jullie mening in deze.
Krasjes normaal voor die leeftijd of in die leeftijd mag je ook een ongeschonden auto verwachten.
graag zie ik jullie mening in deze.
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


13 jul 2017 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Steenslag op de voorkant is redelijk normaal. Dat us het nadeel van lage auto met redelijk platte neus.
Dat voorklep, bumper en achterschermen opnieuw gespoten zijn komt dus redelijk vaker voor.

Over de krasjes is het moeilijk oordelen. Je zegt zelf hele lichte kleine krasjes ... zijn er waarschijnlijk wel uit te krijgen.

Ik heb nog maar weinig auto's gezien die 10jr oud zijn en waarmee wordt gereden die geen lichte gebruikssporen heeft aan binnen en buitenkant.

Instapdorpels is typisch iets, merk ik bij mij soms dat toch de gesp van de riem wel eens klettert. Krasjes in velgen zijn ook snel gemaakt.

Ik weet niet hoe hoog jij de lat legt natuurlijk. Koop je een auto die supermooi in de lak staat en je gaat er mee rijden dan krijg je vroeg of laat steenslag en andere defecten. Een keer niet opletten met poetsen ...


13 jul 2017 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Het is voor het eerst dat ik naar een 10 jaar oude verhoudingsgewijs dure auto kijk.
Ik weet dus ook niet wat ik mag verwachten en wat normaal en niet normaal is.
vandaar mijn interesse om andere hun mening te horen, hoe zij kijken naar een porsche van 10 jaar.
Als een auto altijd porsche dealer onderhouden is, dan toch nog aankoopkeuring of is het wel goed dan met ims, rms en cilinderwanden?
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


13 jul 2017 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Wat Kheldar al zegt; steenslag en krasjes zijn normale gebruikssporen bij een 911. Ook mijn 991 heeft steenslag op bumper en voorklep. Is niet te voorkomen.
Aankoopkeuring geeft je een inzicht in staat van de auto en evt achterstallig of te verwachten onderhoud.
Je kunt ook bij het betreffende Porsche Centrum even navragen of het onderhoud "bij" is en wat er aan komt. Als de auto daar zijn onderhouds geschiedenis heeft kunnen ze dat zo zien (elke dealer trouwens voor een auto die bij de officiële dealer in onderhoud is).

IMS al of niet vervangen kunnen ze zien als de auto daar altijd in onderhoud geweest is. Cylinderwanden etc staat los van onderhoud. Over het algemeen zijn de 3.6 blokken iets betrouwbaarder dan de 3.8
Als de auto niet onder een approved programma valt zou ik zeker een AKK doen.


13 jul 2017 19:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Als de auto wel onder een approved programma valt zou ik ook een AKK doen.


13 jul 2017 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Kan iemand mij nog even vertellen of er nu verschil is tussen de 911 997 1 3.8 carrera 4s coupe en de 997 1 3.8 carrera 4s?
dus zonder coupe.
Ik kan geen verschillen vinden.
Graag jullie kijk hier op!
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


13 jul 2017 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
De uitvoeringen zijn coupe, targa of cabrio. Ik neem aan dat jij het in beide gevallen over de coupe hebt.

Een sedan maken ze (nog) niet. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 jul 2017 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Dus op de targa en cabrio na zijn alle modellen coupe.
Dus wanneer er 977 3.8 carrera 4s staat is dat het hetzelfde als 997 3.8 carrera 4s coupe?
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


13 jul 2017 23:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Nee, dat kan dus een 4s coupe of 4s cabrio zijn.


13 jul 2017 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
(je vergeet de targa)

Ga er nou maar voor het gemak vanuit dat als het er niet expliciet bij staat het idd om een coupe gaat.

Daarbij, plaatjes doen ook wonderen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 jul 2017 23:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Je kan het verschil redelijk eenvoudig zien aan het dak... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jul 2017 7:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Oké, wat is het verschil dan dat je kunt zien aan het dak.
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


14 jul 2017 7:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
68727


14 jul 2017 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
horn schreef:
Je kan het verschil redelijk eenvoudig zien aan het dak... :idea:


Dit is cynisch bedoeld Sheldon :lol: :wink:


14 jul 2017 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
De potentiële koper moet zich denk ik eerst wat verder verdiepen in de materie als hem nog uitgelegd moet worden wat het verschil is tussen een coupe en een targa/cabrio.. Ik zou even bij de basis beginnen en je veeeel verderop een keer druk gaan maken over krasjes..
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


14 jul 2017 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
zucht, je zou bijna gaan uitleggen waar die de motor kan vinden... Misschien dit maar eens gaan lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_997

en het is coupé.

Back on topic, mijn 997 S coupé heeft ook steenslag (helaas) ondanks dat ik er voorzichtig mee ben.. Succes met de zoektocht!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


14 jul 2017 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Daar ik nooit heb gevraagd wat het verschil is tussen coupe targa en cabriolet begrijp ik de consternatie niet. Volgens mij is mijn vraag geweest of er verschillen zijn tussen carrera 4s en de carrera 4s coupe, als deze bestaat. Wanneer men leest en daarop antwoord gaat het onderwerp ook geen eigen leven leiden zoals nu.
_________________________________________
Thanks.

met vriendelijke groet,

Paul


14 jul 2017 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: 911 997 bekende issues?
Relax, relax....

De meeste vragen die je hier stelt zijn al tig keer voorbij gekomen, dus het werkt het beste als je je goed inleest m.b.v. de zoekfunctie en resterende vragen hier stelt. Hoe specifieker hoe beter, dan krijg je ook niet zo snel van die leuter reacties. Een paar tips en suggesties:

- bepaal zelf welk type je aanspreekt, niemand kan je helpen met de keus tussen cabrio of coupe of eventueel targa.
- wees eerlijk tegenover jezelf qua beschikbaar budget. Haal van je budget 5k af voor het bijwerken van (onvoorzien) onderhoud na aankoop. Kijk dan wat er overblijft. Misschien valt die 4s targa van 2006 dan wel af, of juist niet.
- verdiep je in de zwakke plekken / risico's van het model.
- bedenk dat je een sportauto koopt met een toenmalige nieuwprijs van EUR 125-150k. Als het kapot gaat wordt het snel duur. Niet alleen de motor kan kapot, maar de elektrische motor van een stoel, de airco, de actieve PASM demper van de s-modellen, of de katalysator. Een AKK is een momentopname die je kan zeggen of op dat moment er iets kapot is. Altijd doen. Maar ook na de AKK kunnen dingen stuk gaan. Als je niet tegen dat risico kan, geen 997 kopen
- Bij een AKK gaat de motor niet open. Je kunt dus niet zomaar zien of de cilinderwanden zijn ingelopen. Daarvoor moet je de wanden laten inspecteren met een cameraatje, kost wat extra maar dat geeft wat zekerheid.
- Ga vooral veel auto's bekijken, dan ga je verschillen zien, zowel qua auto's als verkopers. Komt een auto afgeleefd over, dan is ie dat waarschijnlijk ook. Gewoon verder kijken.
- Koopjes bestaan niet. Echt niet.
- Altijd AKK doen, en bij twijfel weglopen, al reken je voor de 4e keer de AKK af.

Succes!


14 jul 2017 15:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.