Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

08 aug 2017 21:52

Hoe minder je kan betalen hoe beter zou ik zeggen :)

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

08 aug 2017 22:55

Zielig dat ie niet genoeg verdient zodat hij daar aan moet denken :popcorn:

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

08 aug 2017 23:34

Waarom zou je een dief zijn van je eigen portemonnee?
BTW en BPM lekkere dubbele belasting.
Belasting ontwijken is gewoon een echte sport.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

08 aug 2017 23:58

Volgens mij moet de begroting sluiten dus wanneer er op dit vlak iets wordt ontdoken, dan zal dit ongetwijfeld op een andere manier (of beroerder, door iemand anders) moeten worden gecompenseerd.

Vind het dus zelfs een ietsje asociaal.

Uiteraard ben ik het er wel mee eens dat op den duur de bpm gaat verdwijnen en er een EU gelijkheid en prijsharmonisering komt op dit gebied.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

09 aug 2017 8:15

Moest de overheid efficiënt zijn, zou ik er minder problemen mee hebben om alle belastingen te betalen.
Maar de overheid maakt er een sport van om geld weg te gooien (naast alle goede dingen die ze financiëren weliswaar),
dan vind ik dat het ook een sport mag zijn om zo min mogelijk te betalen op sommige vlakken.

Ik spreek misschien wel over de Belgische overheid, maar volgens mij gaat het niet veel beter zijn in Nederland.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

09 aug 2017 8:16

Als de overheid gewoon efficienter met haar geld omgaat dan hoeft ze ook minder te stelen.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

09 aug 2017 9:00

Haha ... asociaal ... wat een kromme en simpele redenering.

Vraag jij ook als je een pakje wil toegestuurd krijgen van buiten de EU om de waarde wat lager te zetten?

Ding jij ook naar korting op zaken die je aankoopt, zoals bv. een keuken.

Rijd jij ook om voor een goedkoper tankstation te vinden?

Dan ben je net zo asociaal want onder aan de lijn minder belastingsinkomsten voor de overheid.

Je gaat me toch niet wijsmaken dat voor een dure auto de helft bijgeteld moet worden aan belasting/bpm? Dat je dat zonder met je ogen te knipperen normaal vindt?

Afgunst is het! Je weet het alleen niet.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

09 aug 2017 22:21

Wat heeft een ander tankstation of korting vragen te maken met belasting te maken? Appels met peren.

Denk dat iedereen het ermee eens is dat de regels om belastingdruk te verlagen ok is. Wat hiervoor als asociaal wordt bestempeld heeft mijn inziens te maken met het opzetten van speciale constructies met als enig doel de belastingdruk te verlagen. Dat wordt steeds vaker en ik denk terecht als asociaal gezien.

Uiteraard mogen ze van mij de BPM ook afschaffen, maar dat staat los van bovenstaande.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

15 aug 2017 16:32

Dat je met zo'n inkomen die paar duizend extra niet wil aftikken gok ik?

Iedereen moet lekker doen wat hij wil, ik vind de gepersonaliseerde nummerborden wel vet iig.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

15 aug 2017 20:46

Willen de kwakers over dat dit asociaal is dan ook even rekening houden met het feit dat er zelfs een rechterlijke uitspraak ligt dat BPM niet terecht is en eigenlijk niet geheven mag worden.
Dat onze overheid dit gewoon langs zich neerlegt en doorgraait.. en dat de meeste het als makke schapen accepteren tja.
Het zet dit bericht alleen in een iets ander licht,

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

15 aug 2017 21:06

BPM onrechtmatig. :shock: :lol: :res:

Zo kan je 't ook bekijken. Innovatief. :thumleft:

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 9:22

Ik zie dit altijd heel simplistisch.

De overheid heeft een begroting en die moet sluiten, of dat nou via BPM of een andere belasting binnenkomt. M.a.w. wanneer de overheid stopt met het heffen van BPM gaan we dit ergens anders terug zien.
En wat mij betreft gelukkig maar!! Ik betaal graag om in dit mooie land te mogen leven met al zijn faciliteiten. Zet me maar weg als mak schaap, prima. Ik ben in ieder geval wel een gelukkig mak schaap, dat eeuwige (hollandse) geklaag :ass: :popcorn:

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 12:18

Niks maks aan.
Snap niet dat een hoop mensen niet snappen dat we er echt niet beter van worden als we morgen allemaal stoppen met belastingen betalen.. :?

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 13:27

Pacoloco schreef:Ik zie dit altijd heel simplistisch.

De overheid heeft een begroting en die moet sluiten, of dat nou via BPM of een andere belasting binnenkomt. M.a.w. wanneer de overheid stopt met het heffen van BPM gaan we dit ergens anders terug zien.
En wat mij betreft gelukkig maar!! Ik betaal graag om in dit mooie land te mogen leven met al zijn faciliteiten. Zet me maar weg als mak schaap, prima. Ik ben in ieder geval wel een gelukkig mak schaap, dat eeuwige (hollandse) geklaag :ass: :popcorn:


+100
De klagers weten niet hoe goed ze het in NL hebben.
Ga eens een paar jaar in Libanon wonen zou ik zeggen, hoef je nauwelijks belasting te betalen :thumleft:
De belastingdruk in NL is erg hoog, maar de voorzieningen zijn navenant.
Wat overigens niet wegneemt dat onze accountant wel aan fiscale optimalisatie doet, maar das logisch 8)

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 13:34

Het probleem is natuurlijk dit:
Afbeelding

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 13:36

Zegt nix over voorzieningen.
De PP in Belgie is blijkbaar hoger dan in NL.
Maar heb je wel eens over de wegen gereden bij onze zuiderburen?

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 13:55

Ja we zijn zielig dus het het logisch dat we onze vier Porsches via Luxemburg kopen en op kenteken zetten.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

16 aug 2017 23:57

Max woont in Monaco, waarom dan Luxemburgse platen?
Kan me niet voorstellen dat Luxemburg wat betreft auto's fiscaal nog voordeliger is dan Monaco...

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

17 aug 2017 1:31

Het merkrecht het "gezin" wordt beheerd in Mavic S.a.r.L. (Max Victoria), een Luxemburgs bedrijf.

Mijn vermoeden: Max z'n salaris van RBR ontvangt hij persoonlijk in Monaco, waar geen inkomstenbelasting is. De overige inkomsten uit het merk "Max Verstappen" ontvangt hij in Luxemburg waar 5.718% VPB geldt voor inkomsten uit intellectueel eigendom.

BPM is wederom een ordinaire vorm van nivellering, maar dat is een discussie die je nooit zal winnen. Dus maar lekker door sturen en hopen dat de buurman ooit een bedankje stuurt voor de extra bijdrage. :mrgreen:

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

17 aug 2017 7:30

BPM gaat over uitgaven, dus beetje vreemd om dat onder de noemer nivellering te schuiven.

Ze zijn iig wel geel met zwart de platen, valt in NL wat minder op dan die Monaco platen. :thumleft:

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

22 feb 2018 11:44

Over 4 weken ontvangt JV zijn GT2RS.
Heeft ook een Ferrari 488 Pista besteld.
Op Luxemburgs kenteken.

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

22 feb 2018 12:27

Jos Verstappen?

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

22 feb 2018 15:13

Wow. Raad je dat nou in één keer?

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

22 feb 2018 17:28

't had ook Jan Vayne kunnen zijn :mrgreen:

Re: Op A12 ingehaald door Max Verstappen in 991 Turbo S

22 feb 2018 17:32

Die heeft niet eens geld voor de kapper, dus..... :mrgreen:
Plaats een reactie