Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 15:45



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Verkopen? Nee!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Cazzo Super Veloce schreef:
Olaf schreef:
Bij de 993 werd er al bezuinigd op kwaliteit :|

Nou daar is ene Erwin het zeker niet mee eens :popcorn:

Renntech schreef:

Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto


Waar schreef Renntech dat?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


26 sep 2017 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Hier op dit forum, ruim 11 jaar geleden. Je mag het zelf opzoeken. :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 sep 2017 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Ik heb gezocht, maar zie alleen een aantal keren dat Cazzo zegt dat Erwin zegt dat.... ;-)
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


26 sep 2017 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
viewtopic.php?f=1&t=8056&p=175834&hilit=een+fijnere+en+betere+auto#p175834
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 sep 2017 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Thnx. Over eenzijdig samenvatten gesproken....

Dit schreef Erwin;

"Het gekke is dat de 993 die door velen als mooiste en beste 911 wordt gezien eigenlijk helemaal niet zo goed rijd op hoge snelheid. Nouja, wel goed maar minder zeker als de 964 of 996.

Zelf vindt ik de 993 altijd erg zenuwachtig aanvoelen door de "mooie" achterwielophanging.
Deze achterwiel ophanging is erg goed uitgedocterd maar werkt alleen als de uitlijning exact 100% goed staat. En dat is zeldzaam.

Vorige week had ik een 993 voor een jaarbeurt die niet lekker reed, wat wegligging betreft dan.
Ik voelde iets in de achterwielophanging en belde de klant of hij dat ook vondt. Deze zei dat de auto nooit anders had gestuurd maar ik mocht er wel eens naar kijken en als ik het kon verbeteren dan mocht het.
Ik merkte vooral dat de auto tijdens spoorvorming en inveren door kuilen in de weg reed alsof er diagonaal banden onder lagen. Op hogere snelheid dan. Aan de banden lag het niet, daar lagen goede Pirreli's onder met N-codering. Ook vond ik dat de auto rechtsachter naar mijn gevoel zwakker over kwam als links achter.
Ik heb de auto over de schokdempertestbank gereden maar alle schokdempers waren in orde. Daarna heb ik de auto uitgelijnd en rondom alles moeten verstellen. Alles stond fout.

Het uitlijnen van een 993 vereist veel kennis om dit goed af te stellen.
Het is de moeilijkste ( lees: uitdagendste) wielophanging van de 911 om uit te lijnen. Bij deze auto's kan namelijk ook de (elasto-) kinematische toespoorverandering afgesteld worden en dat vereist speciaal gereedschap die bijna niemand heeft of...... logisch nadenken. :roll:

Na het uitlijnen reed de auto 100% beter, maar nog niet helemaal 100% goed. :roll:
Ik vond nog steeds dat de auto rechtsachter iets geks deed maar kon niet goed zeggen wat het was. Ik had het gevoel dat er rechtsachter een minder sterke veer zat dan Links.
Daarom de auto weer op de brug gezet en de achterveren goed bekeken, niks te zien. Het waren links en rechts dezelfde veren met dezelfde gewichtsindicatie kenmerken. Toch de schuifmaat eens gepakt en de draaddiktes gemeten.
Naar mijn idee was de linker veer iets dikker dan de rechter. Omdat ik dit niet goed kon meten heb ik de achterste veerpoten uitgebouwd. Nu kon ik goed meten dat de veren verschillend van dikte waren. Het scheelde 0.25 mm :shock:
De auto had de originele veren, allebeide dezelfde, allebeide 3 paarse verstrepen. Dit geeft de sterkte van de veren aan. En toch verschillende diktes. Ik denk dat dit een fabrieksfout is, misschien indertijd twee verschillende veren in de zelfde bak terecht gekomen en per ongeluk dus gemonteerd. Ik heb twee nieuwe veren gemonteerd en de auto reed zoals een 993 hoort te rijden. Op de terugweg belde de klant blij op dat de auto nog nooit zo goed had gestuurd.

Zelf zou ik onder een 993 het eea. veranderen om er een beter sturende auto van te maken. Ik zou hem zo willen laten sturen als een 964, iets minder comfortabel wat wegligging betreft en wat meer gevoel laten geven.
Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto maar naar mijn smaak hebben ze de 993 wat sturen betreft net iets te gedempt gemaakt.
Te veel 'Mercedes', en dat is nou net niet wat ik zoek in een Porsche :mrgreen:

Oei, wat zal dit laatste een commentaar opleveren :shock:"
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


26 sep 2017 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen rijeigenschappen en bouwkwaliteit.

Dus of die ene uitspraak van Erwin nou zo slecht is samengevat weet ik niet. Dit topic ging namelijk over bouwkwaliteit.

Maar fijn dat je het door mij opgezochte bericht even integraal hebt overgenomen, stuk duidelijker zo. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 sep 2017 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
MarkS schreef:
Dit topic ging namelijk over bouwkwaliteit.

Nee hoor! :wink:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


26 sep 2017 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
porsje911 schreef:
Dit schreef Erwin;

Zelf zou ik onder een 993 het eea. veranderen om er een beter sturende auto van te maken. Ik zou hem zo willen laten sturen als een 964.


:salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


26 sep 2017 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Neppert schreef:
MarkS schreef:
Dit topic ging namelijk over bouwkwaliteit.

Nee hoor! :wink:


Een beetje net zoals het nu niet over de rijeigenschappen gaat ... :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 sep 2017 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Dus een aantal niet nader te noemen expert die roepen iets over de bouwkwaliteit en dan is het waarheid? Elke model heeft zijn manco`s, agree. de een is een olieboot (dat noemen we hier karakter maar het is eigenlijk om je als premiummerk voor te schamen) ..de ander roest bij de raamstijlen... weer een andere een te ingewikkelde achterwielophanging.. en bij het aanbreken van een nieuw tijdperk de bekende ims die voor problemen KAN zorgen.. Ik ben begonnen met een 944, gevolgd door een 951, toen een 964 en nu een 997 dus kan er wel iets over zeggen denk ik.. Allemaal geweldige autos maar als ik kijk naar hoe strak alles in elkaar zit en op elkaar aansluit in de 997 daar kan geen voorganger aan tippen :) Maar goed iedereen hier mag wat anders vinden :thumleft:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


27 sep 2017 1:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Jouw 997 is vooral een stuk nieuwer dan de andere modellen die je hebt gehad. Van de 997 en de 991 zal het de komende jaren pas blijken hoe die oud worden. Natuurlijk is het productie proces verder ontwikkelt en op veel onderdelen ook verbeterd. Wel eens in Leipzig of Stuttgart in de fabriek geweest? Er is natuurlijk ontzettend veel geautomatiseerd en gerobotiseerd. Maar je moet je wel afvragen wat je belangrijk vindt, dat de naadjes in je dashboard nog beter aansluiten of dat je motorblok heel blijft. Als ik bijvoorbeeld een 991.1 GT3 zou hebben gekocht dan zou ik wel weten waar m'n prioriteiten liggen .
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 sep 2017 13:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
Ben ik toch wel blij met mijn 3.2 G-model :mrgreen:
_________________________________________
Less is more !


27 sep 2017 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Verkopen? Nee!!!
MarkS schreef:
Jouw 997 is vooral een stuk nieuwer dan de andere modellen die je hebt gehad. Van de 997 en de 991 zal het de komende jaren pas blijken hoe die oud worden. Natuurlijk is het productie proces verder ontwikkelt en op veel onderdelen ook verbeterd. Wel eens in Leipzig of Stuttgart in de fabriek geweest? Er is natuurlijk ontzettend veel geautomatiseerd en gerobotiseerd. Maar je moet je wel afvragen wat je belangrijk vindt, dat de naadjes in je dashboard nog beter aansluiten of dat je motorblok heel blijft. Als ik bijvoorbeeld een 991.1 GT3 zou hebben gekocht dan zou ik wel weten waar m'n prioriteiten liggen .


Ik weet dat er de nodige problemen verholpen moesten worden bij de introductie van de waterkokers. Had dat op voorhand beter gemoeten? Ja zeker. Aan de andere kant is automatisering niet meer weg te denken en is het ook vaak een betere en efficiëntere manier van productie. Idd is het afwachten hoe de waterkokers ouder worden. Maar ik zie de sloperijen nog niet rijen dik gevuld met vroege 996-jes dus ik denk dat dat best goed gaat komen want voor elk probleem is een oplossing. Doorgaans wordt er aan onze auto`s meer geld uitgegeven qua onderhoud en reparaties. De auto`s die rijden die rijden gewoon en degene die een probleem krijgen, wat dan ook, die worden gefixst.. Mijn inschatting is dat er een mooie nieuwe generatie klassiekers aan gaat komen over pak m beet een jaar of 10 :)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


27 sep 2017 14:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.