Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:13



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
vaudi schreef:
Zeker weten. Spreek uit ervaring.
Een keuring is minstens een jaar geldig. Laat je binnen 2 maanden keuren, voordat de huidige APK is verlopen, dan wordt je datum die je al had met een jaar verlengt.

Laat je later keuren, door te laat of doordat de auto in de schoring zit.
Op het moment dat de auto is goedgekeurd is de APK een jaar geldig.

Op deze wijze kun je dus een APK datum doorschuiven of zelf zo regelen dat je om de 2 jaar voor APK gaat.



THANKS :thumleft:


02 okt 2017 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Ik dacht twee maanden.....ik heb zo al vaker de apk-datum richting het voorjaar 'geduwd'.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 okt 2017 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Kheldar schreef:
Sinds wanneer is dat? Heb al wel eens een paar weekjes te laat laten keuren maar geen bekeuring gekregen.

Edit: Of beter gesteld wat is de coulance termijn die toegepast wordt.


Twee maanden stil staan op openbare weg
(dus niet rijden zonder APK)
Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is.
Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan.

Zie deze link


02 okt 2017 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Ik begreep dat je hem ook gewoon eerder kan keuren waardoor de datum ook 'opschuift'? 1x eerder keuren en je kunt voortaan telkens op het moment laten keuren dat jou het beste uitkomt
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 okt 2017 20:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Volgens mij werkt dat niet, laatste keer ook gedaan maar (zoals hiervoor ook aangegeven was) geldt dan dat het 1 jaar PLUS de tijd die je eerder was.
M.a.w. dan blijft de datum hetzelfde.


02 okt 2017 20:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
coulance termijn is 2 maanden. als je rijdt en je wordt binnen die 2 maanden aangehouden zonder geldige apk krijg je - in de regel - wél een bekeuring. anders krijg je hem na 2 maanden automatisch op de mat.
Zoals eerder gezegd. Eerder keuren schuift de datum niet 'achteruit'. Een jaar plus de periode dat hij eerder gekeurd is. Als je hem anderhalve maand na verlopen van de APK laat keuren gaat op de goedkeuringsdatum het nieuwe jaar (of 2 jaar) apk-periode in. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 okt 2017 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
dat is niet te vertellen, de RDW controleert steekproefsgewijs. er zijn gevallen bekend bij APK stations die er meer dan een jaar overheen zitten. gemiddeld kan men inderdaad na 2 maanden door de mand vallen, dit is maar 20 % van de gevallen. een beetje mazzel moet je hebben niet waar :mrgreen: mijn auto's geschorst of niet de APK doe ik trouw op tijd. mijn BMW al geschorst vanaf maart maar heeft in september toch mooi zijn APK gehad, haal ik hem uit de schorsing kan ik dat tenminste niet vergeten.
_________________________________________
Picasa album


03 okt 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
@hans,
Keuren jullie zelf?


03 okt 2017 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Taxi Hans schreef:
dat is niet te vertellen, de RDW controleert steekproefsgewijs. er zijn gevallen bekend bij APK stations die er meer dan een jaar overheen zitten. gemiddeld kan men inderdaad na 2 maanden door de mand vallen, dit is maar 20 % van de gevallen. een beetje mazzel moet je hebben niet waar :mrgreen: mijn auto's geschorst of niet de APK doe ik trouw op tijd. mijn BMW al geschorst vanaf maart maar heeft in september toch mooi zijn APK gehad, haal ik hem uit de schorsing kan ik dat tenminste niet vergeten.


Een paar jaar geleden, toen het RDW nog niet aangesloten was op mijnoverheid.nl was ik te laat met een apk-keuring (ik had deze auto gekocht en blijkbaar was er iets mis gegaan bij het RDW waardoor ik geen brief heb ontvangen over de keuringsdatum). Exact twee maanden had ik de bekeuring in huis. Voor de duidelijkheid: de auto stond gewoon thuis in de schuur. Ik ben bang dat het tegenwoordig niet meer obv steekproef gaat. Ik vermoed dat ze het goed geautomatiseerd hebben. Twee maanden te laat? Bekeuring! En die is best prijzig.

Nu wordt je keurig geïnformeerd via de berichtenbox. Als je nu te laat bent is het je eigen schuld ..


03 okt 2017 19:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
De boete is 130 euro exclusief 9 euro administratiekosten. Zie hier


03 okt 2017 19:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Wing schreef:
Exact twee maanden had ik de bekeuring in huis. Voor de duidelijkheid: de auto stond gewoon thuis in de schuur. Ik ben bang dat het tegenwoordig niet meer obv steekproef gaat. Ik vermoed dat ze het goed geautomatiseerd hebben. Twee maanden te laat? Bekeuring! En die is best prijzig.

Dat is precies wat ik bedoelde. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 okt 2017 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
vaudi schreef:
@hans,
Keuren jullie zelf?

Vaudi, wij keuren en onderhouden ons wagenpark niet, alleen het hobby gedeelte onderhouden we gedeeltelijk. 8)
_________________________________________
Picasa album


04 okt 2017 9:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.