Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:14



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
ik schorste de 993 vaak in de winter, en de jeep die ik hoofdzakelijk gebruikte om de caravan te trekken in de periode's dat deze niet werd gebruikt.
Betaalde hierdoor minder belasting, mijn keuze en niks mis mee

De opmerking dat dit beneden niveau is, en cententellers :scratch:

Een extra auto voor de hobby, is voor vele een behoorlijke uitgave

Of is het Porsche forum meer voor dikke nekken, die er prat op gaan dat ze vol wegen belasting betalen voor 5 voertuigen en nergens op hoeven te letten :roll:


27 sep 2017 7:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
rens914 schreef:
Cententellers, ik betaal voor 4 auto's en haal zelfs mn camper niet eens uit de WB.
Lekker belangrijk.
Dacht dat dit een forum op niveau was.


Goed van jou hoor dat je betaalt voor 4 auto's en je camper! Ook op het Ferrari forum lees ik dat men daar ook gebruik maakt van schorsing.

Deze topic ben ik gestart om mede liefhebbers attent te maken op de regeling. Als je er geen gebruik van wenst te maken, even goede vrienden. Maar om dan mensen af te doen als cententellers en jouw patsersgedrag te tonen? Ik weet niet wie dan op het "juiste" niveau zit ..


27 sep 2017 8:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Ach Wing, de meerderheid is het met je eens en je hebt mij bijvoorbeeld aan het denken gezet om inderdaad de 911 voor een 4-tal maanden te schorsen. Ik wist niet dat het zo makkelijk online kon dus had hier nooit rekening met gehouden.
Wat betreft de negatieve reacties, gewoon negeren en niet teveel waarde aan hechten.
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


27 sep 2017 9:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Rens914 die eerder schreef:
"verlopen apk kan volgens mij ook zijn als een auto staat afgemeld bij het RDW.
Die van mij staat ook met verlopen apk maar is gewoon afgemeld."

Dus ook geen MRB..


27 sep 2017 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Bedankt voor de tip :thumleft: :cheers: Ik ga er zeker gebruik van maken is dan toch weer een gratis tank benzine als je een maandje niet rijdt in de donkere wintermaanden. Alle beetjes helpen en als het geld direct bij mij blijft i.p.v. op de grote algemene berg om onze uit de hand gelopen welvaartstaat te bekostigen ben ik extra blij. Niet voor het bedrag maar wel voor het idee :cheers: :salut:


27 sep 2017 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Pauper :mrgreen:


27 sep 2017 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Moedertje staat is toch voorlopig nog aan t uitbuiken van je donatie bij je GT3. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


27 sep 2017 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
mijn "winterauto" staat in de zomer geschorst en dan de 2 Porsche weer uit de schorsing. in de winter draai ik dat weer om wat mij per jaar toch meer dan € 750,= scheelt. persoonlijk is dit dus een handige en goedkope manier van bezuinigen als je het toch niet gebruikt. kan ik mooi in de winter mijn "centjes gaan tellen" :mrgreen: "
" ik betaal voor 4 auto's en haal zelfs mn camper niet eens uit de WB. " :mrgreen: :mrgreen: ik heb 20 auto`s en betaal voor geen van allen WB openbaar vervoer met blauwe plaatjes heeft wel zo zijn voordelen :cheers: :cheers:
_________________________________________
Picasa album


27 sep 2017 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Houd er wel rekening mee dat je de auto niet op de openbare weg mag hebben staan. Zelf op de oprit met kentekenplaat zichtbaar (scanauto's van politie/belasting) kan voor problemen zorgen.

De boete voor rijden met een geschorste wagen is niet mals. En ja, geparkeerd staan op de openbare weg wordt gezien als rijden.
_________________________________________
My other ride is a Volvo


27 sep 2017 10:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Doe het zelfde met de Range Rover ( en voorheen met de Defender ) WB is 130 euro per maand ... dus die 24
euro heb je er zo uit .. rij af en toe wel 4 maanden niet met die auto .. soort van "cashmanagement " :D
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


27 sep 2017 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
@Ronaldo. Klopt ik ben nog aan het bijkomen dus alle kleine beetjes helpen weer. Maar het rijden in de GT3 maakt veel goed. Dan heb je geen tijd om daaraan te denken. :cheers: :cheers: :mrgreen:


27 sep 2017 12:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
driesvh schreef:
Ach Wing, de meerderheid is het met je eens en je hebt mij bijvoorbeeld aan het denken gezet om inderdaad de 911 voor een 4-tal maanden te schorsen. Ik wist niet dat het zo makkelijk online kon dus had hier nooit rekening met gehouden.
Wat betreft de negatieve reacties, gewoon negeren en niet teveel waarde aan hechten.


+1


27 sep 2017 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
PTT schreef:
Rens914 die eerder schreef:
"verlopen apk kan volgens mij ook zijn als een auto staat afgemeld bij het RDW.
Die van mij staat ook met verlopen apk maar is gewoon afgemeld."

Dus ook geen MRB..


Klopt ptt, dat is mn 5e auto. Mn restauratie project. Een alpine a310. Die kan niet eens de weg op.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


27 sep 2017 14:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Nou en, kun je toch gewoon wegenbelasting voor betalen, vind dit een beetje pauper.


27 sep 2017 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


27 sep 2017 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Dat zou idd kunnen maar dat gaat zelfs mij te ver ptt. Wat een niveau he. Je voelt je duidelijk aangesproken.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


27 sep 2017 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Driver4S schreef:
@Ronaldo. Klopt ik ben nog aan het bijkomen dus alle kleine beetjes helpen weer. Maar het rijden in de GT3 maakt veel goed. Dan heb je geen tijd om daaraan te denken. :cheers: :cheers: :mrgreen:


:thumleft: Precies.

En ze doen er allemaal mooie dingen mee. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


27 sep 2017 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Dacht dat dit een forum op niveau was.


27 sep 2017 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Het forum heeft inderdaad een niveau. :cheers: :salut:


27 sep 2017 17:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Iemand wie weet wat de regels mbt APK zijn?

Ik begrijp dat de auto in de schorsing "officieel" niet gekeurd hoeft te worden mag wel vlgs de regels maar als je hem een paar maanden later laat keuren, geldt dan die datum als nieuwe datum? maar dan een jaar verder
Of geldt de "oude" datum?
Het zou nl voor mij een manier zijn om de APK datum naar een beter jaargetijde te krijgen. (Is nu in januari terwijl begin april fijner (qua weer) zou zijn)

Alvast bedankt :salut:


02 okt 2017 15:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Volgens mij lukt dat wel.

Citaat:
Schorsen

Zodra het kenteken van een voertuig is geschorst, is de eigenaar niet langer verplicht om het voertuig te verzekeren en is het voertuig (indien van toepassing) niet meer APK-plichtig. Ook hoeft er dan geen wegenbelasting meer betaald te worden.

Je kunt schorsing van het kenteken aanvragen op het kentekenloket of op de site van de RDW. Deze gaat in op de dag van aanvraag en duurt maximaal 1 jaar. De APK, verzekering en motorrijtuigenbelasting (MRB) kunnen hiermee voor maximaal 1 jaar worden geschorst. Deze periode kan eventueel worden verlengd.

De schorsing van de APK verplichting en Motorrijtuigenbelasting gaat automatisch via het RDW. Neem voor het schorsen van de WA-verzekering contact op met je verzekeraar.

Schorsing en APK

Verstrijkt de geldigheid van de APK tijdens de schorsingsperiode, dan moet je de auto laten goedkeuren vlak voordat de schorsing afloopt. Je kunt bij de belastingdienst een ontheffing voor de motorrijtuigenbelasting aanvragen voor één dag. Je mag met een geschorst voertuig voor de APK naar een APK-keuringsstation rijden. Je moet dan de afspraakbevestiging, met daarop de tijd, bij je hebben en het voertuig moet WA verzekerd zijn. Je mag alleen rond de afspraaktijd rijden van uw woonadres naar het adres waar u de APK laat doen.


https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in-het-verkeer/de-weg-op/schorsen-van-het-kenteken


02 okt 2017 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Ik denk het ook maar ik kan het (nog) nergens op het web vinden of het ook daadwerkelijk zo is. of de datum naar de nieuwe datum gaat


02 okt 2017 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Zeker weten. Spreek uit ervaring.
Een keuring is minstens een jaar geldig. Laat je binnen 2 maanden keuren, voordat de huidige APK is verlopen, dan wordt je datum die je al had met een jaar verlengt.

Laat je later keuren, door te laat of doordat de auto in de schoring zit.
Op het moment dat de auto is goedgekeurd is de APK een jaar geldig.

Op deze wijze kun je dus een APK datum doorschuiven of zelf zo regelen dat je om de 2 jaar voor APK gaat.


02 okt 2017 17:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
laat je een auto te laat keuren krijg je na 2 maanden automatisch bekeuring op de mat (als je hem niet geschorst hebt uiteraard).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 okt 2017 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Auto ouder dan 15 jaar? Rij je beperkt? Vaker schorsen!
Sinds wanneer is dat? Heb al wel eens een paar weekjes te laat laten keuren maar geen bekeuring gekregen.

Edit: Of beter gesteld wat is de coulance termijn die toegepast wordt.


02 okt 2017 19:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.