Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:39



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche 996 Turbo S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
Turbo S is wel heel mooi, maar idd het zal nooit een racemonster worden, het blijft een cabrio.
Tip voor TS: verruim je blik naar een 4S, zo'n beetje alles van de turbo, maar niet de motor. Ikzelf rijd de 4S, en rijd regelmatig een 997 cabrio turbo, maar met de 320pk die ik nu heb - is echt meer dan genoeg. Belachelijk snelle auto. De 997 turbo is idd sneller, maar voor mij niet nodig.


30 sep 2017 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
Ik snap de rekensom niet helemaal. 45k voor de auto en dan op 53k uitkomen zonder btw en bpm? Bedoel je wel al met import belasting erbij?

Enkele delen in de deuren zijn al Carbon. Als je dat wel mooi vindt zou ik de andere delen ook in Carbon zoeken. Of voor the time beeing de originele delen laten hydro-dippen.

Een ander set wielen er onder, achterbumper vervangen en eventueel een ander tellerhuis met km/h teller en je bent zo goed als klaar.

Enige echte obstakel is de onderhoudsgeschiedenis. Bel eens met Atlanta, misschien willen zij helpen. Daar een nieuw boekje aanschaffen en door hen de beurten die gedaan zijn in laten vullen. Boekje aangetekend toe laten sturen en je bent klaar.

Ik zou in ieder geval een setje velgen en houten lijstjes niet als dusdanig obstakel zien dat ik zou overwegen een auto die bijna 40k meer kost te kopen.

Reken maar dat die duitse verkoper die auto ook weer naar Europese standaard opgeleukt heeft om zo heel flink te verdienen!


01 okt 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
DLotus schreef:
Ik snap de rekensom niet helemaal. 45k voor de auto en dan op 53k uitkomen zonder btw en bpm? Bedoel je wel al met import belasting erbij?



+1. Met BTW 21% zou dat alleen al een kleine 55k zijn.

Ik heb de foto's meermalen bekeken op verschillende schermen. Daarbij kwam bij mij het gevoel dat er een heeeeel klein kleurverschil tussen voorbumper en kofferdeksel zit. Dat kan natuurlijk door de verschillende hoeken (lichtinval) komen, maar mede i.c.m. het ontbreken van een foto van de sticker a.d. binnenzijde van het kofferdeksel zou dat een controle waard zijn. Verder een mooie P waarbij de wielen mij persoonlijk niet storen (houtinleg wel maar daarin ben ik niet de enige). Je kunt evt ook zelf prberen de historie, evt via een NL dealer, proberen op te vragen. Dat heb ik in het verleden met een Audi S8 gedaan

Suc6 met de overwegingen
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


01 okt 2017 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
Ik ben zelf in het bezit van 996 turbo cabrio met o.a. een short-shift en een handbak. Deze auto is best sportief te rijden.
Waarom ben je speciaal op zoek naar een 996 turbo S cabrio en geen 996 turbo cabrio ? Geringere productie aantallen ?
Op zoek naar een handbak of een automaat ?


01 okt 2017 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabriolet
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
DLotus schreef:
Ik snap de rekensom niet helemaal. 45k voor de auto en dan op 53k uitkomen zonder btw en bpm? Bedoel je wel al met import belasting erbij?

Enkele delen in de deuren zijn al Carbon. Als je dat wel mooi vindt zou ik de andere delen ook in Carbon zoeken. Of voor the time beeing de originele delen laten hydro-dippen.

Een ander set wielen er onder, achterbumper vervangen en eventueel een ander tellerhuis met km/h teller en je bent zo goed als klaar.

Enige echte obstakel is de onderhoudsgeschiedenis. Bel eens met Atlanta, misschien willen zij helpen. Daar een nieuw boekje aanschaffen en door hen de beurten die gedaan zijn in laten vullen. Boekje aangetekend toe laten sturen en je bent klaar.

Ik zou in ieder geval een setje velgen en houten lijstjes niet als dusdanig obstakel zien dat ik zou overwegen een auto die bijna 40k meer kost te kopen.
Reken maar dat die duitse verkoper die auto ook weer naar Europese standaard opgeleukt heeft om zo heel flink te verdienen!


Die rekensom is niet zo moeilijk hoor, ik schreef al: “De Amerikaan kost ca. 45 K (euro's) in de VS, dat is in NL inclusief vervoer en invoerrechten (excl. BPM en BTW) ca. 53 K. in NL.”
Als ik de auto zakelijk ga rijden speelt BTW geen rol, dus deze prijsvoorstelling was vooral even om het vergelijk met de ‘Duitser’ zuiver te kunnen maken...

Goed plan trouwens om eens even met Atlanta of NL dealer te bellen, ik vermoed wel dat ze er niet veel trek in hebben (want ‘het brengt ze niets’) maar je weet maar nooit natuurlijk....

De Turbo ‘S’ keuze is inderdaad vooral vanwege de exclusiviteit, als ik er dan toch voor ga, dan maar ‘all the way’, en inderdaad een handbak, ik heb al een 964 Tip, die op zich heel goed bevalt maar wil nu dus een HB. Ik ben persoonljk redelijk maf van Cabrio’s alhoewel een coupe ook niet verkeerd zou zijn hoor, daar zit echter meestal een open dak in en dan zit ik met mijn 2,01 mtr weer nogal ingeklemd tussen stoel en (lagere) dak (vanwege het schuifdak...) Cabrio’s zijn perfect als je lang bent...

Kleurverschil voorbumper en koffer zag ik ook, bovendien kan je behoorlijk inzoomen en zie je ‘gespoten’ steenslag. Volgens de verkoper ontbreekt de koffersticker omdat die niet meer geplakt werd op de 996 Turbo S vanaf de modeljaar 2005 (dus laatste jaar niet meer).. geen idee of dat klopt, iemand ?


01 okt 2017 19:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
viewtopic.php?f=1&t=44898 :salut:


01 okt 2017 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo, 991.2 GT3
Bericht Re: Porsche 996 Turbo S
Kom je na het rijklaar maken voor NL en BPM ook niet in de buurt van de 997 turbo prijzen?

Deze bijvoorbeeld. In de zelfde kleur, maar wel een coupe zonder schuifdak.
http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... eschakeld/

Of deze, andere kleur maar wel cabrio. Staat overigens al heel lang te koop dus de prijs lijkt mij wel (flink) onderhandelbaar.
http://www.autowereld.nl/porsche/911-ca ... tails.html

Scheelt je een hele hoop risico en gedoe met import. Ik volg het aanbod van 997.1 Turbo's al een paar jaar en de prijzen zijn m.i. erg stabiel. De 996 Turbo is al aan het herstellen.


01 okt 2017 20:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.