Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:55



Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Ja. Met een bericht zijn account te verwijderen.

Het is een forumregel om verkooptopics van iemand anders niet te vervuilen. In de regel veeg ik dat soort posts ook. Maar ja, binnen 24u komt het wle eens voor dat geen van de mods op het forum alles heeft gelezen. Ik verwacht dan altijd dat een ts ons een pb’the zoekt on eea te vegen. Dat iemand op zijn tenen getrapt alles veegt en vertrekt gebeurt zelden. Tja, en als het wel gebeurt is dat ts’ eigen keus.

Maar als we allemaal wat minder flauw doenwordt het vast wel weer wat beter.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 nov 2017 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
wattttttttt geen 24 uurs bezetting van de mods schande :mrgreen: :res:


18 nov 2017 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Ik zou ook schijtziek worden van al die zogenaamde grapjassen die iets 'grappigs' over je aangeboden waar moeten zeggen. Leuk in andere topics, maar ga niet iemands verkooptopic vernaggelen. Potentiele klanten kunnen hierdoor negatief beinvloed worden. En populair wezen moet je maar elders doen.


19 nov 2017 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
En zet je dan ook allemaal kruisjes in jouw topic en verwijder je alle berichten? Of neem je contact op met moderator? Ik denk laatste :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 nov 2017 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Die mens houdt het 3 posts uit in zijn eigen verkoopdraad en vraagt dan om af te sluiten.

Vind ik niet echt om te juichen. :ass:
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


20 nov 2017 3:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Tsja, je kan het de verkoper wel gaan verwijten dat hij zijn biezen heeft gepakt, maar ik snap ergens wel dat hij het met dit forum als verkoopkanaal heeft gehad. Wat hier onder stamgasten duidelijk als humor wordt gezien (al is de term dameskapperauto bij de 3.268e keer ook niet meer voldoende om een half uur de slappe lach te krijgen...) kan op een ander behoorlijk irritant overkomen.

Misschien is het een idee om humor te bewaren voor topics die daar meerwaarde door krijgen. Verkooptopics zijn eigenlijk simpelweg een advertentie en daar kun je dan zinnige vragen in stellen en dat is het dan wel. Ook de ongetwijfeld goed bedoelde "die ben je zo kwijt" draagt weinig bij vind ik.

Wat al helemaal niet bijdraagt is negatief commentaar. Of dat nu gaat om de prijs (zie bv de verkoop van de 964 jubi, waar de prijs inderdaad idioot hoog is, maar wel marktconform), of over de auto zelf. Uitzondering is m.i. onzin in de advertentie. Je mag best potentiële kopers waarschuwen. B.v. als je van die auto weet dat die in het verleden 200.000 km gelopen heeft en hij staat te koop met 75.000 km op de teller, dan snap ik dat je daar een opmerking over maakt. Of een 'originele' 911 Carrera 3.2 met 300 pk. Die is dan ofwel niet origineel, of heeft er slechts 231 (uit mijn hoofd).

Persoonlijke smaak kun je ook beter niet melden. Ik vind ook niet ieder model van Porsche even mooi. Maar tenzij ik de auto eventueel wil kopen is dat niet zo relevant. Dat je de modellen met meer dan twee volwaardige zitplaatsen eigenlijk Porsche onwaardig vindt zal best, maar dat is dan lekker jouw mening. Laten we daar nou ook maar eens heel simpel over zijn: Porsche heeft het gewoon heel slim gedaan om te stappen in de SUV markt (en later de Panamera). Hoort het niet bij een sportwagenmerk? Nou, daar denken eigenlijk alle grote sportwarenmerken inmiddels anders over, aangezien zowel Porsche, Maserati, Lamborghini, Aston Martin en Ferrari een SUV op de markt hebben, of dat deze over niet al te lange termijn beschikbaar zal zijn. Met een Panamera rijd je ook echt niet voor schut hoor.

Kortom, prima om wat humor te brengen en ik ben de laatste om te pleiten voor lange tenen, maar bij een verkooptopic zou ik denken dat als je niets zinnigs te melden hebt, je beter gewoon niet kan posten.

Mijn mening.


20 nov 2017 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Als je in een verkooptopic onzin gaat schrijven als “ik verkoop m alleen aan n liefhebber” vind ik het niet gek dat daar op gereageerd wordt.
Doen de mods ook aan mee.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 nov 2017 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Dat zie ik zo vaak staan. Natuurlijk is het onzin. Maar ja, zo kan ik met een dagje marktplaats akkeren een heel boekwerk aan onzinnige "wervende teksten" vinden.

Ik acht de bezoekers van deze site in staat om daar doorheen te kijken.


20 nov 2017 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Cazzo Super Veloce schreef:
Als je in een verkooptopic onzin gaat schrijven als “ik verkoop m alleen aan n liefhebber” vind ik het niet gek dat daar op gereageerd wordt.
Doen de mods ook aan mee.

Dat het gebeurt betekent natuurlijk niet dat het constructief of zelfs wenselijk is. Wat dat betreft slaat Devils son de spijker op zijn kop. Het lijkt soms wel alsof mensen denken dat reageren in een topic een verplichting is in plaats van een mogelijkheid.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


20 nov 2017 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Devils son schreef:
Mijn mening.

+1
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


20 nov 2017 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Natuurlijk heeft Devil een punt. En in de ideale wereld / situatie zou dit ook helemaal geen issue zijn. Maar met de tientallen, honderden, ... forumgebruikers (reaguurders) zit er altijd wel een reactie tussen die niet passend, wenselijk of gewoon off topic is. Daarom was het ook logischer geweest als TS even had gevraagd daar rekening mee te houden cq een verzoek tot opschoning of afsplitsing had gedaan (bij een moderator). De gekozen weg is nu wel erg kinderachtig en overtrokken. Even los vh feit dat ook dit volstrekt niet strookt met forum (regels).

Mijn mening.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 nov 2017 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Precies, als je je stoort aan reacties in je topic gewoon ff vragen of het wat minder kan.
Ik zou er niet mee zitten, blijft je verkooptopic tenminste lekker bovenaan staan.
Toen ik mn 993 te koop zette kreeg ik ook reacties op de interieurkleur. Zal me verder worst wezen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 nov 2017 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Die van mij is zwart....zou sinterklaas er bij mee zijn gezien de pieten discussie....ach en straks is het 1 Jan. en dan kunnen de goede voornemens van stal worden gehaald en het leven gaat door..... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


20 nov 2017 17:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Cazzo Super Veloce schreef:
Precies, als je je stoort aan reacties in je topic gewoon ff vragen of het wat minder kan.
Ik zou er niet mee zitten, blijft je verkooptopic tenminste lekker bovenaan staan.
Toen ik mn 993 te koop zette kreeg ik ook reacties op de interieurkleur. Zal me verder worst wezen.


Wat was er dan mis met je interieur???
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


20 nov 2017 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
http://marvelkids.disney.nl/avengers/karakters/hulk
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


20 nov 2017 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Cazzo Super Veloce schreef:
Toen ik mn 993 te koop zette kreeg ik ook reacties op de interieurkleur. Zal me verder worst wezen.

The proof of the pudding is in the eating; heb je hem verkocht? :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


20 nov 2017 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Zie daar maar eens een liefhebber voor te vinden :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 nov 2017 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Terug getrokken wegens aankoop landgoed ;)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 nov 2017 18:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Cazzo Super Veloce schreef:
Als je in een verkooptopic onzin gaat schrijven als “ik verkoop m alleen aan n liefhebber” vind ik het niet gek dat daar op gereageerd wordt.
Doen de mods ook aan mee.

Zoals vaker gezegd zijn 'de mods' 90% van de tijd gewoon bezoeker. En in de regel veeg ik dergelijke topic vervuiling in een verkooptopic eind van de dag of de dag erna. Er komt wel eens een dagje voor dat we iets niet zien of hier niet zijn. Een pb'tje van TS is in het algemeen genoeg om meteen in te grijpen bij 'off topic geneuzel' in een verkooptopic. Als je echter uit jezelf boos en beledigd al je posts gaat vegen, moet je dat zelf weten. Irritant vind ik persoonlijk, maar ja, mensen zijn soms ineens heel boos en beledigd. Zoals laatst iemand die midden in de nacht in 5 posts achter elkaar steeds bozer werd en toen vertrok. Tja. :scratch:

Daarbij vind ik persoonlijk 'ik verkoop alleen aan een liefhebber' iets dat ik zelf nooit zou doen. Als je me de vraagprijs betaalt mag je hem op de hoek het kanaal in rijden. Moet je lekker zelf weten. Jouw auto. Maar daar denken mensen duidelijk ook wel eens anders over. Wie wordt betaald, bepaalt :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 nov 2017 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Ik denk dat Devils Son het forum heel mooi samenvat met exact wanneer (volgens mij dan toch) een reactie iets toevoegt en wanneer niet. Voor mij eigenlijk wel een beetje de ongeschreven regels, ook de soms goed bedoelde reacties.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij hetgeen Devils Son zegt en ja dan kun je ook nog wat vinden van de manier waarop TS reageert, maar het had sowieso niet gebeurd als we bepaalde opmerkingen achterwege hadden gelaten. Ik had als TS anders gereageerd denk ik, maar snap het ook wel weer als je hier nog niet zo lang rondhuppelt.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


20 nov 2017 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Maar er kon toch niet meer geEDIT worden? Of is dat weer teruggedraaid?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


20 nov 2017 23:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Ja, een tijd geleden omdat wij gek werden van alle verzoeken in verkooptopics om openingstopics aan te passen :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 nov 2017 8:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Cazzo Super Veloce schreef:
Precies, als je je stoort aan reacties in je topic gewoon ff vragen of het wat minder kan.
Ik zou er niet mee zitten, blijft je verkooptopic tenminste lekker bovenaan staan.
Toen ik mn 993 te koop zette kreeg ik ook reacties op de interieurkleur. Zal me verder worst wezen.


Fijn dat jij je er niet aan stoort, maar dit hoort niet thuis in een verkooptopic.
1) het is niet grappig maar gewoon een feit
2) het kan potentiele kopers negatief beinvloeden. Als iedereen zegt: aparte combi maar erg stijvol dan geeft dat een meer positieve mindset voor de aspirant koper dan wanneer het topic vol staat met :flush: en :sick:

De meeste kopers hebben toch in hun achterhoofd dat ze hem ooit weer weg zullen doen en bedenken zich dan nog eens voordat ze een gewaagde combi kopen. Uiteindelijk help je elkaar daar ook niet mee.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


21 nov 2017 8:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Andere oplossing zou kunnen zijn .. dat reageren op verkooptopics is uitgesloten .. krijgt het een
echt advertentie karakter. Iemand die een opmerking dan wil maken doet dat direct per pm naar de adverteerder.
Heb dit wel vaker gezien ... je bent meteen verlost van alle discussies onnodige opmerkingen enz.
Wil iemand reageren , omdat de km stand absoluut niet klopt ed . maakt hij een nieuw topic aan hierover .. voordeel
is dat het verkooptopic zuiver een advertentie topic blijft .. en daar gaat het de verkoper uiteindelijk om..
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


21 nov 2017 9:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Topic onleesbaar gemaakt---> onwenselijk!
Eureka! Lijkt me een prima oplossing. Weet alleen niet of dat wel binnen de regels van een forum past. Heb ik geen verstand van.


21 nov 2017 10:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.