Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:24



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911 in USA AL-..-.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Ik denk dat ze Niels911SC ontvoerd hebben..........
_________________________________________
Speed kills


01 nov 2017 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Jij hebt te vaak over de N1 naar Pretoria gereden geloof ik :mrgreen:
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


01 nov 2017 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar wel nieuwsgierig naar een update en velen met mij denk ik.....
_________________________________________
Speed kills


01 nov 2017 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Nou idd!! :popcorn:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 nov 2017 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Nou Maurice, we're waiting on you :popcorn:
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


02 nov 2017 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Ssssst, hij is undercover.....
Afbeelding
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


02 nov 2017 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
:mrgreen: :mrgreen: Er zijn een paar geweldige ontwikkelingen maar die post ik dit weekend even. Maar ik kan melden dat de 'aanbieder' door de mand is gevallen en van zijn bed is gelicht. Hij is net zo min Amerikaan als dat ik marsmannetje ben maar dat wisten we al :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 nov 2017 14:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
van z'n bed gelicht? :shock:

nou ben nu wel heel benieuwd!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


03 nov 2017 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
hoezo cliffhanger :mrgreen: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
remmen is angst


03 nov 2017 14:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Nou, kom op met de ontknoping :D


06 nov 2017 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:


06 nov 2017 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Sorry, weekend was wat druk met de Snertrit maar hier komt ie dan.

Nadat ik het telefoonnummer van deze uiterst behulpzame verkoper had gekregen ben ik stipt op tijd maar eens gaan bellen. Helaas, nummer reageerde niet. Dus ik schrijf netjes een mail terug dat zijn nummer niet werkt. Binnen 5 minuten uiteraard reactie want je wilt een potentiele financier van je leven natuurlijk niet mislopen :wink:
Verkoper schreef:
I didn’t get your call, it seems there is an issue with the carrier. Kindly call me now +1 213-529-7XXX. Thank you


En dit blijkt een nummer in Californië te zijn. Gelijk maar eens gebeld. In keurig Engels wordt er opgenomen waarbij een West-Afrikaans accent niet geheel onopgemerkt blijft.
Eerst maar eens vragen naar de historie van de auto. Nou deze echte Porsche liefhebber had de auto al 10 jaar en reed er dagelijks mee. Dat is mooi, is het in ieder geval een goed rijdend exemplaar zei ik hem. :mrgreen:
Daarna maar eens wat over de restauratie vragen. Nou toen werd het toch iets stiller. Ja de auto was helemaal opnieuw gespoten. Specifieke plaatsen met roest waren er bij Porsche niet en de kunstof delen aan de carrosserie :shock: waren ook opnieuw gespoten. Dan maar eens vragen of er matching numbers van de motor en versnellingsbak. Het werd even stil en toen kwam er een heel verhaal over waarom het andere telefoonnummer niet werkte. :shock: :mrgreen: . Nee natuurlijk dat was het antwoord dat ik wilde horen.
Maar hoe zat het dan met de motor, was die ook gereviseerd. Nou volgens mijnheer de verkoper was die bij Porsche in Duitsland gereviseerd en had hij hem zelf weer voorin gemonteerd. Wacht, hoor ik dat goed, voorin. Ik vraag het nog even, was het lastig om de motor voorin te monteren want dan moet er toch wat aangepast worden. Nee hoor was heel makkelijk net als bij alle Porsche's was er genoeg ruimte voorin. :lol:
Nu wist ik het zeker, dit is een hele unieke Porsche, dus maar eens hebben over de financieën. Dus ik vraag hem hoe hij er over denkt dat als ik de auto besluit te kopen dat ik een aanbetaling doe en dan naar de VS vlieg om hem op te komen halen. Natuurlijk geen enkel probleem, hij accepteerde alle betalingsmogelijkheden. Dus eerst maar eens afscheid genomen en gezegd dat ik het met mijn vrouw zou overleggen in de avond.
Om 22:00 ging de telefoon wel 4x over met het bekende nummer maar ik denk, even lekker laten gaan. Hij denkt nu zaken te gaan doen.
Ik heb hem de 27e maar eens gebeld dat ik het zeker interessant vond en best een aanbetaling zou kunnen doen. Daarop vroeg ik hem vanuit zijn eigen email adres de gegevens te sturen. Hij gaf aan een bedrag van maximaal 6000 dollar over te maken als ik accoord was.

Binnen een kwartier had ik de volgende email:
Verkoper schreef:
Hello
You can go proceed with the deposit to my account information below:

INTERAUDI BANK
Acct Name: LevXXX International XXX
Acct no :7317XX.
ABA Routing No : O26OO6XXX
Swift code :AUSAUS33
Address: 19 East 54 Street, New York,NY 1OO22

Please attach me the receipt of payment as we proceed!


Verrek, dat is mooi een account naam van een bedrijf. Even Google op losgelaten en blijkt een bedrijf uit het midden oosten te zijn dat in New York een agentschap heeft. Vast niet de rechtmatige eigenaar van de Porsche dus het bedrijf maar eens benaderd. Blijft idd hun account te zijn maar de financiele afdeling daarvan zit in Frankrijk en zijn zich verder van geen kwaad bewust.
Nu wordt het leuk. Wat dit soort criminelen doen is het bankaccount van een bedrijf gebruiken om een bedrag naar te laten boeken. Waarom hij er op staat dat ik het "receipt of payment" stuur is omdat hij met dat afschrift en de SWIFT transactiecode het bedrijf kan bellen en zeggen dat er een bedrag per ongeluk verkeerd geboekt is en of ze dat naar het "juiste" rekening door willen sturen.

Nu moest ik hem aan het lijntje houden en uitzoeken waar vandaan hij emailt. Daar heb ik zo mijn methoden voor dus een aardig mailtje terug gestuurd.
Maurice schreef:
Hi Robert,
Just did a £4,500 payment ($5,900)
Since it is nighttime here the payment is not approved yet but as soon as it is tomorrow I will send the receipt. Normally it will take 2-3 working days so before the weekend you must have it in your account.
Will call you as soon as you received the down payment for the next steps


In 1 minuut en 15 seconden had ik de tracing informatie terug. De email is gelezen vanaf een Macintosh in Lagos Nigeria. Bijna de volledige adres informatie was compleet evenals de volledige fingerprint van de computer waarmee deze vrolijke vriend zijn email verstuurd. Kleine moeite om even de provider te benaderen en om medewerking te vragen.

Tevens met alle gegevens de speciale aangifte voor scam bij de FBI maar ook de speciale recherche eenheid van de politie in Nigeria ingestuurd. Een dag later had ik response en case numbers en kon ik de FBI de case geven in Nigeria en visa versa evenals de gegevens van de provider in Lagos.
Ondertussen moest ik de uiterst vriendelijke autoverkoper aan de praat houden zodat hij zijn sporen niet kon wissen.

De volgende ochtend kreeg ik om 8:32 onze tijd al een mailtje. Erg vreemd want de beste kerel wist te melden dat hij op kantoor bij een grote financiele instelling in Los Angeles werkte. Blijkbaar starten die om half twee 's nachts:
verkoper schreef:
Good morning,
Ready to leave for work now, let me know when you send the receipt.
Robert


Zes uur later nog een mailtje want hij wil nu denk ik toch zijn geld hebben. Hier zie je al dat ik vast niet de enige ben waar hij vage transacties mee probeert op te zetten want mijn telefoonnummer zou hij toch moeten hebben. Hij heeft me meerdere keren gebeld.
verkoper schreef:
I’m waiting to hear from you. What’s your phone number if you would like to discuss. I have other buyers inline and as a matter of fact i just received an offer from a local buyer this morning. I would need the receipt of the deposit .


Goed laat ik hem nog maar eens aan het lijntje houden. Compleet jippie verhaal natuurlijk maar zo houd ik de discussie even op gang.
Maurice schreef:
I had a small delay in the bank transfer since I made a mistake in the account number. But that is corrected this afternoon when my bank called me.
I did transfer 4,500 pound which equals 5,900 usd.
Will send the receipt as well. Sorry for the delay.


Vrijdag avond is de advertentie op Craiglist ineens verwijderd onder vermelding van "This posting has been flagged for removal"
Eens kijken of onze Nigeriaanse vriend daar een goed verhaal voor heeft.
Maurice schreef:
Payment receipt will be send.
By the way, where is the advertisement? It says it is removed


Binnen 5 minuten een antwoord dat aan alle kanten gelogen is uiteraard
verkoper schreef:
Good to hear from you, the advertisement was removed by me since you said you had made the deposit. I removed it because of you. I await your payment receipt.


En nu de mooiste. Vrijdag ochtend krijg ik een reactie van de recherche in Nigeria
Nigeriaaanse autoriteiten schreef:
Dear Maurice,
Thank you so much for reporting the scam to us and connecting us with the authorities in USA.
The information we received was very detailed and with information from the USA regarding the abuse of bank accounts and website owner we could trace many transactions back to the suspect.
This lead to an arrest of the suspect last night.
We would like to ask you to share any information that you did not share with us before.


Dat was wel een hele snelle actie maar blijkbaar was deze kerel op redelijke schaal bezig en ik vermoed ook al op de korrel van de opsporingsdiensten.
Wel interessant om te zien hoe deze scammers bijzonder goed uitgerust zijn. Ze bellen via Amerikaanse nummers, gezien het feit dat het vaste nummers zijn waarschijnlijk via providers die goedkoop de wereld rondbellen mogelijk maken of zelfs hacks in telefooncentrales (was in de jaren '90 heel populair)
Ook hoe slinks ze gebruik maken van accounts van bedrijven om maar te doen lijken of ze volledig USA based zijn is best scary. Als bedrijf kun je overigens nog aardig in de problemen komen als je op dit soort verzoeken van "doorsturen van een verkeerde transactie" in gaat. Door de bedragen niet te groot te maken blijven de criminelen zo vaak onder de radar.
Ben benieuwd of ik nog wat meer hoor vanuit Nigeria. :wink:
Ik vond hem wel geniaal zo.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


06 nov 2017 14:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Knap werk!!! :cheers: :cheers:
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


06 nov 2017 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Maurice:
Top verhaal, goed bezig geweest!


06 nov 2017 15:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Als nou thuis de bel gaat wel eerst even door de brievenbus kijken wie er voor de deur staat.... :wink: Goed verhaal man! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 nov 2017 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
:res:
fenomenaal goede actie Maurice !


06 nov 2017 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Hee Sherlock! :cheers: :res:


06 nov 2017 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
:res: :thumleft: :thumleft: :salut:
mooie actie

word al weer 4 keer gebeld vandaag door microsoft dat ik een probleem zou hebben, heb gezegd geen verstand van bel Horn maar :lol:
_________________________________________
remmen is angst


06 nov 2017 16:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
impressive :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 nov 2017 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Geweldig! :thumleft:


06 nov 2017 16:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
:res: :res: wat een verhaal en gelukkig met een afloop die je toewenst aan dit soort oplichters :twisted: Mooi veldwerk :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


06 nov 2017 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 Targa (1977)
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
:popcorn: :thumleft: geweldig verhaal!


06 nov 2017 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
geweldig gedaan ! ik kom meestal niet verder an alle email adressen verzamelen en ze
dan allen ( meestal 25-30 adressen) een mail te sturen , en ze te bedanken voor de poging tot
oplichting :D .. je maakt wat mee als je en motor te koop hebt !
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


06 nov 2017 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Klasse gedaan!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


06 nov 2017 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 911 in USA AL-..-..
Briljant! Goede actie! Die is niet blij. Zo'n afrikaanse cel voldoet nl. niet helemaal aan de noord europese standaarden... :roll:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


06 nov 2017 20:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.