Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:55



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
automatische verlichting 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht automatische verlichting
Wat mij opvalt dat werkelijk alle moderne wagens voorzien zijn van automatische verlichting als het donkerder wordt, echter bij schemer en vooral mist werken alleen de voorlichten (led) maar achter brand niks.

Waarom zou dat zijn. Lijkt me toch dat achter net zo belangrijk is zo niet belangrijker gezien te worden dan van voren? :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


08 nov 2017 18:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: automatische verlichting
Aan de achterzijde heb je reflectoren zitten, voor niet :!: (heeft geen zin)
Ben het wel met je eens, maar het ligt een beetje aan de gevoeligheid van de sensor in de voorruit.

Heb ook dagrijverlichting en automatische verlichting op de bedrijfsbus (Ford Transit Custom) maar die
is vrij gevoelig, de verlichting gaat snel aan ook bij mist en schemer.

Beste is nog op de DD (Volvo V70) gewoon automatisch licht aan als je start :thumleft:


08 nov 2017 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: automatische verlichting
WillemB schreef:
Beste is nog op de DD (Volvo V70) gewoon automatisch licht aan als je start :thumleft:


Mijn Saab 9000 net zo; staat altijd aan; zowel voor als achter. Bewezen veiligheidsfunctie :lol:
Automatische verlichting (voor en achter, en dan ook overdag ipv alleen in donker) zal vermoed ik nog wel geen verplicht onderdeel zijn van de NCAP-test, anders was het al lang doorgevoerd.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


08 nov 2017 20:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: automatische verlichting
renetrzes schreef:
... echter bij schemer en vooral mist werken alleen de voorlichten (led) maar achter brand niks.

Waarom zou dat zijn.

Omdat dit geen "automatische verlichting" op basis van lichtsensor is, maar dagrijlichten zijn en die zijn alleen aan de voorkant aanwezig ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 nov 2017 20:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: automatische verlichting
Idd Eric4C. En hele volksstammen vergeten bij mist om dan handmatig de verlichting aan te zetten :bang:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


08 nov 2017 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: automatische verlichting
EriC4C schreef:
renetrzes schreef:
... echter bij schemer en vooral mist werken alleen de voorlichten (led) maar achter brand niks.

Waarom zou dat zijn.

Omdat dit geen "automatische verlichting" op basis van lichtsensor is, maar dagrijlichten zijn en die zijn alleen aan de voorkant aanwezig ;)


Ja dat snap ik maar overdag wanneer het in de herfst en winter toch best wel donker of mistig kan zijn kom ik veel auto’s op de autoweg tegen die je aan de achterkant slecht ziet. M.a.w dat met die sensor werkt niet optimaal.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


08 nov 2017 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: automatische verlichting
Velen gebruiken ondanks de automatische stand, welke gebruik maakt van de sensor, graag het handje om de verlichting aan te zetten. Als ze dan de dagverlichting aanzetten gaat ook de dashboardverlichting aan en denken ze (denk ik althans) dat ze de verlichting aan hebben. Inmiddels is het al enige tijd verboden voor nieuwe wagens om dagrijverlichting aan te hebben zonder dat de achterlichten aan staan (ooit ergens gelezen). De sensor die bij handmatige bediening niet werkt is die grijze massa ergens bovenin als het goed is.


08 nov 2017 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: automatische verlichting
Gaius schreef:
Inmiddels is het al enige tijd verboden voor nieuwe wagens om dagrijverlichting aan te hebben zonder dat de achterlichten aan staan (ooit ergens gelezen).


Hoe lang is enige tijd? Mijn auto is 6 maanden oud en de achterlichten zijn niet aan als de dagrijverlichting wel aan staat.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


08 nov 2017 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: automatische verlichting
Oeps, dan zal het wel zo'n voorstel zijn geweest om dat wettelijk aan te passen welke het niet heeft gered. Helaas naar mijn mening, want komt regelmatig voor dat ik 's avonds of 's ochtends auto's in het donker zie rijden welke aan de achterkant niet zijn verlicht. Gezien de voorkeur voor zwarte en donkergrijze auto's zie je ze ook lang niet altijd ver van tevoren :shock:


09 nov 2017 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: automatische verlichting
Volgens mij is dit al eerder gemeld, auto's welke na 2016 een goedkeuring hebben gekregen hebben altijd de achterlichten branden.
Verder valt het mij momenteel op dat er auto's zijn moet zo'n sterke drivinglights dat men soms niet eens het gewone licht aanmaakt.

Op de DS3 van mijn vrouw werkte het soms niet, maar op de 3008 heb ik nog geen fout ontdekt. Ook als het mistig is springt de verlichting aan.
Deze auto heeft wel altijd het achterlicht aan.
_________________________________________
Mvg,

René


09 nov 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: automatische verlichting
MY00 schreef:
Volgens mij is dit al eerder gemeld, auto's welke na 2016 een goedkeuring hebben gekregen hebben altijd de achterlichten branden.
...
.


Daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien vlg mij.


09 nov 2017 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: automatische verlichting
ik heb 4 auto`s dit jaar afgeleverd gekregen waarvan er 3 ook dit jaar zijn gefabriceerd en geen van allen hebben dit :shock:
wel heb ik bij de Mercedessen (E-Klasse) dat als wij geen dagrijverlichting aan hebben de lichtsensor scherper reageert.
_________________________________________
Picasa album


09 nov 2017 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: automatische verlichting
Het gaat niet wanneer ze gefabriceerd zijn, maar de goedkeuring hebben gekregen.

Zoals ik al schreef heeft de 3008 van mijn vrouw, introductie eind 2016 en haar auto gebouwd in mei 2017, altijd de achterlichten aan.
_________________________________________
Mvg,

René


09 nov 2017 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: automatische verlichting
Franse auto`s zijn wel vaker de bouwtekening kwijt tijdens het bouwproces :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


09 nov 2017 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: automatische verlichting
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/duizend ... chterlicht
Hier staat dat t vanaf 2015 wel mag, maar niet moet. Al blijken ook de deskundigen daarover van mening te verschillen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


10 nov 2017 13:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: automatische verlichting
bij onze 996 turbo gaat altijd de verlichting aan zodra de motor draait.(voor en achter)
dashboard verlichting gaat alleen aan met de lichtknop.


10 nov 2017 17:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.