Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:09



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Porsche Advanced Driver Training 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Porsche Advanced Driver Training
Ik kreeg een e-mail mbt rijvaardigheid trainingen en las dat speciaal voor classics een module beschikbaar is.

Iemand al de ‘Classic’ module al gevolgd en zijn/haar ervaring wil delen.... :?:

Is het die 349 euro waard cq zijn er andere of betere opties?
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 nov 2017 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Check de pagina van GP Elite. Zij verzorgen exclusief voor Porsche de trainingen.

De klassiekerstraining zal vooral een specifieke groep deelnemers zijn waarbij de instructeurs dus ook wat gerichter kunnen trainen. Verder lijkt het me ook niet zo spannend want uiteindelijk moet die klassieker ook gewoon de bocht om en tijdig tot stilstand worden gebracht (met een stuur, twee of drie pedalen en vier banden). Bij een modernere Porsche kunnen ze eventueel wat meer met de veiligheidsvoorzieningen doen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 18:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
ik heb het gevoel dat nivo 1 op de openbare weg is?

omdat er staat: de start begint altijd bij u porsche centrum naar keus
_________________________________________
remmen is angst


17 nov 2017 19:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Klopt, ook dat doet GP Elite. Dat deden ze in het verleden niet. Maar nu met Porsche wel.

Die zou ik persoonlijk dan weer overslaan maar met de gemiddelde Porsche klant tegenwoordig misschien wel verstandig om op de openbare weg te starten. ;-)

Staat wel los van de klassiek vs modern insteek.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Ik heb vorig jaar aan zo een Porsche Advanced/Performance Training georganiseerd door GP Elite meegedaan op Zandvoort.

Ik herken niet de comentaar van hierboven.

Erg relaxe sfeer, goede omkadering. waren maar 25 deelnemende auto’s, dus heel rustig op het circuit. Goede instructeurs.

Zo een andere rijvaardigheidstraining is altijd nuttig. Zeker voor een klassieker met zware kont zonder ABS en PSM.


17 nov 2017 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Wat herken je niet? Ik schrijf toch niet dat die trainingen niet nuttig zouden zijn.

Daarbij was toen ik hem volgde de rijvaardigheidstraining op de baan in Lelystad. Inmiddels ben ik zelf wat verder dus aan mij minder besteed maar bij GP kun je het complete programma volgen en volwaardig coureur worden als je dat wil. Ik ben super tevreden en positief over GP, heb een groot deel van hun programma gevolgd en daarna m’n EU licentie gehaald.

Misschien heb je m’n opmerking verkeerd geïnterpreteerd.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
MarkS schreef:
... maar met de gemiddelde Porsche klant tegenwoordig misschien wel verstandig om op de openbare weg te starten. ;-)



Ja, waarschijnlijk foute interpretatie ... ik interpreteerde dat als dat het er door onervarenheid en roekeloosheid van de gemiddelde Porsche klant get misschien beter was om niet op zo een Porsche minded circuitevent te gaan starten.

Never mind ... het zijn allemaal leuke events en door het minder aantal autos op de baan zelfs ideaal als eerste circuitervaring.

Zelfde ervaring met GP verder. Ik hoop volgend jaar wat meer internationaal te gaan ;) eerst maar eens die track-toy regelen.


17 nov 2017 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Erg leuk en verslavend idd. :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
De Advanced trainingen werden altijd via Dolf Dekking of iemand via hem gegeven en dat is inderdaad op de openbare weg. GP Elite verzorgt de circuit trainingen. Met beide overigens erg goede ervaringen en beide zou ik aanbevelen.

Op de Porsche site staat ook nog een filmpje van Dolf Dekking over de PADT, is dat nu overgenomen door GP Elite?

Overigens zag ik dat voor de Porsche Advanced Driver training nu een Advanced module is. Iemand die daar wat meer over weet?


17 nov 2017 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Ik weet niet of Dolf het nog steeds doet. Ik weet dat GP het nu doet. Staat ook op hun website en ze zijn exclusief Porsche partner voor trainingen. Vriend van me kreeg van Porsche zo’n openbare weg training aangeboden bij aanschaf van z’n 991.1. Ook door GP. Zie op Facebook wel dat Dekking veel ritten organiseert. GP huurt overigens natuurlijk ook gewoon coureurs in als ze ze zelf niet in dienst hebben.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Daar heb je helemaal gelijk in. Het clubje instructeurs is natuurlijk beperkt en die worden vast door verschillende partijen ingehuurd.

De openbare weg training vond ik overigens erg goed.


17 nov 2017 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Hij was er ook erg enthousiast over. En laat ik daar duidelijk over zijn, ik voel me zeker niet te goed voor zo’n training omdat ik toevallig ook circuit rij. Valt zeker nog wel wat te leren maar omdat je met circuit rijden het inmiddels allemaal wel wat sneller gewend bent, voel ik dan meer voor extra training op circuit. Waar ik dan weer niet met de Porsche kom, dus daar moet ik dan nog even iets op verzinnen. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
En daar gaat het mij om, openbareweg training met mijn luchtkoeler.

Ik las ook dat het vanuit de plaatselijk Porsche centrum georganiseerd wordt, Enter dus voor mij en daar in de omgeving heb je ook mooie wegen.

Iig heb ik wat zoek en leeswerk voor de komende winter. Nadat ik vandaag de 911 heb volgetankt in DL kan ik In theorie nog 2 weken rijden voordat de winterstop begint..... :drive:

Bedankt tot zover voor alle info.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 nov 2017 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Openbare weg is ook makkelijker om van te voren zelf te oefenen. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2017 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
Aandachtspunt tegenwoordig is meer van hoe ontwijk je bellende medeweggebruikers zoals ik gisteren op de terugweg na het tanken meemaakte.... :bang:

Net de grens gepasseerd en jahoor, menner kwam mij tegemoet over de dubbel doorgetrokken middenstrepen....ik naar rechts tegen de berm aan en al toeterend.....kortom, je zou ze ‘wat’ aandoen..... :twisted:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


18 nov 2017 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Porsche Advanced Driver Training
allemaal leuk die trainingen op de openbare weg,
nu maar hopen dat er geen Toyota,s van rechts komen ?


18 nov 2017 20:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.