Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:45



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ervaringen met verschepen auto gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Ervaringen met verschepen auto gezocht
Ik ben bezig met een auto die op het moment in Amerika staat. De auto moet dus hier naar toe komen.

Om het nog even lastiger te maken, hij staat nu in Maui (Hawaii)

Wie kan mij een goed adres aanraden voor het verschepen van de auto?

Verder, als ik het goed uitgezocht heb is het zo dat de huidige eigenaar de title uit laat schrijven bij de DMV en mij de title geeft. Ook heb ik een ondertekende 'bill of sale' nodig.

Wanneer de auto aankomt in NL zal doorgaans volgens mij de verscheper het inklaren doen en betaal ik 6% btw (hij is ouder dan 30jr)

Daarna de auto kloppend maken voor EU. (koplampen en knipperlichten zijn al Europees) Even zoeken of hij voor de APK een mistlicht moet hebben in dat jaar.

Keuren en rijden!

Voor mij is nu een partij vinden die het verschepen kan arrangeren nog de lastigste horde om te nemen... :pale:


20 nov 2017 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Zou SCL in Rotterdam om een offerte vragen. Bekende partij, duidelijke afspraak en kunnen alles afhandelen
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


20 nov 2017 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
ik onderschrijf het advies van Harry. Recentelijk heb ik nog een Lotus (ik zag jouw nicknaam Dlotus staan ..) via SCL uit NY laten verschepen.

Ik weet niet of je het van een bedrijf of particulier koopt, maar ik heb nog via SCL een inspectie laten uitvoeren. Een paar kleinigheden gevonden en nog iets van de prijs afgekregen waardoor de kosten van de inspecteur ruim is terugverdiend .. je hebt ook nog een verklaring nodig dat het om een oldtimer gaat. SCL levert alle formulieren aan.

Verder heb ik de auto op laten halen bij het bedrijf en all-risk verzekerd tijdens transport (met al die stormen vertrouw ik het niet echt over het water). Het lossen in Rotterdam, inklaren en transport tot mijn huis heb ik allemaal laten regelen. Houd er rekening mee dat de btw in 2018 waarschijnlijk naar 9% gaat . Als je het snel regelt is jouw auto wellicht nog net in 2017 in NL. Maar duurt het iets langer, dan wordt het al snel 2018.

Het keuren doe ik volgend jaar in maart of april. Want anders moet ik de apk in de winter laten uitvoeren. Door de keuring uit te stellen kan ik de apk beter afstemmen op het weer.

Op dit moment staat mijn auto in de schuur en is hij tegen brand en diefstal verzekerd.


20 nov 2017 20:27
Profiel
PorscheForum Rookie
1966 splitbus 1965 kever cabrio 1983 T3 westfalia 1991 964
Hoeselt
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Global Transport Amsterdam B.V.

ophalen overal ter wereld en bij je thuis afgeleverd. Perfecte service, heb er zelf al 2 stuks via hun geimporteerd.

Ellen Polman zal je met plezier verder helpen.


Ellen@gtadam.com


20 nov 2017 20:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
DLotus schreef:
Om het nog even lastiger te maken, hij staat nu in Maui (Hawaii)


De 911 die laatst op ebay stond toevallig?


20 nov 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Bedankt allemaal! Ik zal de twee genoemde partijen benaderen en kijken wat zij voor mij kunnen betekenen. Voor 2018 hier zal vrees ik niet meer lukken...

Het gaat wel om een 911, niet eentje van eBay.

edit; bedoel jij die rode coupe die ook op Hawaii stond?


20 nov 2017 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
In Roosendaal zit Marlog Car handling. Wekelijks trailers vol met veelal Amerikaanse auto's. Persoonlijk geen ervaring mee. Succes!
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


20 nov 2017 23:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Ik heb mijn vorige 911 uit LA gehaald, transport & handling via Marlog. Was de goedkoopste partij en ben tevreden over hoe het gegaan is. Zij regelen het vervoer van deur tot deur als je wilt, in mijn geval vanaf Oakland (haven) tot Roosendaal.

Je hebt inderdaad de title en de bill of sale nodig, maar let op, de originele moeten bij de auto zitten want anders doet de uitgaande douane moeilijk (heeft mij 2 maanden vertraging gekost). Dat is in de USA voldoende, en ook hier bij de RDW heb je deze 2 documenten nodig. Voor de 6% invoer gebruiken ze de waarde op de bill of sale (goed lezen :mrgreen: Let wel dat de douane een (één) bankafschrift kan opvragen) en de bijkomende transportkosten. Deze reken je normaliter via de vervoerder af bij aankomst.

Voor de RDW moet je auto helemaal in orde zijn, dus volgens de NL regels maar ook volgens de APK. Als je pech hebt met de keurmeester kan je naar je kenteken fluiten voor bijvoorbeeld een scheurtje in een stuurkogelhoesje. Kan je weer een nieuwe afspraak maken voor een paar weken later. Neem ook het ingevulde BPM aangifteformulier mee, die kan je bij de RDW deponeren. Ja, ook voor oldtimers waar geen BPM meer opzit.

Technisch moet je meestal de verlichting aanpassen, sealed beam koplampen zijn hier niet toegestaan. Dus andere lichtunits voorin. Verder moet je even de running lights loskoppelen. En voor de rest de auto technisch helemaal goed zetten. Ik weet niet uit welk jaar de auto is, maar het is vaak bij de RDW dat als het er op zit, het moet werken. Heb je dus een auto zonder mistlampen af fabriek is dat meestal akkoord. Zitten ze er wel maar werkt het niet is het afkeur.

Succes! En vast veel voorpretplezier :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


21 nov 2017 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik begreep inderdaad dat de bill of sale en de title bij de auto moeten zijn. Ik zorg ervoor dat ik van beide kopieen heb.

Het lastige in dit verhaal is dat hij niet "gewoon" in California staat, maar op een eiland heel wat mijlen verderop. Vanuit Oakland naar NL is niet zo moeilijk, maar vanaf Maui naar Oakland is lastig en heb ik prijsopgaven liggen tussen de $870 en $1500

Het gaat overigens om een Porsche 911 3.2 Carrera Targa uit 1987. De auto is 21 jaar in bezit van de huidige eigenaar en nog netjes origineel. Dus echt op de radio na is alles zoals hij van de fabriek kwam. Hij heeft overigens al EU koplampen en oranje achterlichten. Dus dat scheelt flink.

Ik maak hem overigens (op de motor na) helemaal gelijk aan een EU versie. Dus sidemarkers vervangen voor het Europese rubber stripje voorop. Andere achterbumper en smalle stootblokken, Knipperlichtje op het voorscherm, Mijlenteller ombouwen naar KM en eventueel dus mistlichtschakelaar in het dashboard en dan dus een andere reflectorbalk met lamp erin.

Dat zijn volgens mij wel ongeveer de verschillen in grote lijnen. Uiteraard heeft deze een katalysator, wellicht gaat die er ook maar uit (heeft de 930/25 motor en G50 bak)


21 nov 2017 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Uit eigen ervaring heb transporten gedaan met Marlog (prima) maar ook met John Bakker john@calconcars.com
Nederlander die in USA woont en ook in Enschede, doet zijn transporten met o.a. West Coast Shipping.

Deze combinatie kan ik van harte aanbevelen uit tijd en kosten. Mijn auto stond in Ohio en is toen via New York verscheept.
De USA customs deden lastig, dit heeft john prima op kunnen lossen.

Mocht je vragen hebben, stuur even een pb.

Succes!


21 nov 2017 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
@Quickstep,

John Bakker had ik inderdaad al eerder doorgekregen. Zijn prijs voor hem naar NL halen is prima! Maar hij heeft wat moeite met de auto van Maui naar zijn pakhuis te halen.

Zoals het er nu uit lijkt te gaan zien boekt de verkoper gewoon de trip van Maui naar Oakland en vangt John hem daar op. Gaat naar zijn pakhuis en komt dan in een container naar NL.

Het is allemaal een hoop gedoe, maar ook wel weer leuk en spannend om een keer te doen!


21 nov 2017 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
air-mike schreef:
Global Transport Amsterdam B.V.

ophalen overal ter wereld en bij je thuis afgeleverd. Perfecte service, heb er zelf al 2 stuks via hun geimporteerd.

Ellen Polman zal je met plezier verder helpen.


Ellen@gtadam.com

Hier nog een stem voor GTA. Voor mij hebben ze het afladen en inklaren van drie auto's uit Japan verzorgd en een transport van een auto uit Duitsland. Ook hebben ze pas twee keer ene prijsopgave voor mij gemaakt voor transport vanuit Canada en de US en die prijzen waren echt heel scherp. De service is echt top en het is lekker snel schakelen omdat het een klein bedrijfje is. Absoluut een aanrader.

Die grotere partijen mikken vooral op mensen die het allemaal niet kunnen overzien en 'ontzorgd' willen worden. Bij GTA laat ik de auto gewoon bij mij thuis afzetten (kost ook geen drol, kan ik zelf niet voor rijden) en regel ik zelf de ombouw van de verlichting en dergelijke wel. Vervolgens tijdelijke kentekenplaten en verzekering en dan langs de RDW. Zeker als het je eigen auto is dan zou ik dat veel liever zelf doen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


21 nov 2017 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Wellicht leuk om even een update te geven.

Ik heb de auto gevonden via Craigslist. Met een handige "search engine" kan je alle gebieden van Craigslist systematisch afzoeken. Hiermee krijg je dus wel een redelijk beeld van wat er te koop staat.

CL is leuk, maar er staat een hoop op waar ik mijn bedenkingen bij heb. Zowel een hoop rommel als een hoop scam-verhalen. Goed opletten dus!

De auto die ik gekocht heb is een 1987 911 3.2 Targa in het Grand Prix wit en een zwart interieur. Opties zijn 16" Fuchs wielen, Airco, Cruise control en centrale vergrendeling. Verder is hij origineel geleverd met een Blaupunkt radio (helaas niet meer aanwezig)

De huidige eigenaar heeft hem gekocht in 1996 als cadeau voor zijn vrouw. Hij kocht hem bij een Porsche dealer en de auto kwam van de eerste eigenaar. Hij is altijd als tweede auto gebruikt en heeft ruim 200K mijlen gelopen. Altijd netjes onderhouden en alles zit erbij (boekjes, krik, compressor, reservewiel, gereedschapset etc.) Hij heeft twee verhuizingen meegemaakt en heeft in alle huizen waar ze gewoond hebben in de garage gestaan (dus geen gescheurd dashboard door de zon)

De zoon van het echtpaar is verhuisd naar Maui en zij zijn daar 7 jaar terug ook gaan wonen. De auto is meegegaan en hij geeft aan dat ze nu met de kleinkinderen geen tijd meer hebben om ervan te genieten. Verder, de wegen zijn er niet zo dat je hem lekker uit kan laten.

Zeker dus geen auto die door een handelaar even ingekocht is en weer de deur uit gaat. Zoals hij zei, het is alsof ik mijn bordercollie op moet geven.

De man heeft echt super meegeholpen met het klaarmaken van de auto voor transport. Hij gaf op een gegeven moment aan dat hij er van zijn vrouw nooit de snelweg mee op mocht zonder de neus in te pakken (zo een Amerikaanse car bra) Die heeft hij er nu voor het transport ook weer op gedaan, zo blijft hij netjes. Ook heeft hij hem nog helemaal in de poets gezet voor hij hem bij Pasha af ging leveren.

Kortom, de wijze waarop hij alles heel keurig en juist aanpakt zegt mij ook wel iets over hoe hij met de auto omgegaan is. Verder kreeg ik de details van de garage die hem op Maui recent nog een beurt gegeven had. Die man heeft jaren bij Porsche gewerkt en doet nu alleen nog wat leukere autos van het eiland. Volgens hem een goede auto.

Uiteraard blijft het natuurlijk een gok, je koopt een auto die letterlijk aan de andere kant van de wereld staat. Maar goed, je leeft maar 1 keer.

Nu is het lange wachten begonnen. Hij is op 6 december uit maui vertrokken en gaat nu naar Oakland. Hier haalt West Coast Shipping (via California Connection / John Bakker) hem bij Pasha op. Dan gaat hij naar Richmond en wordt hij in een zeecontainer geladen. Vervolgens vertrekt hij richting Rotterdam. Het zal dus nog wel even duren voor hij hier in Nederland is.

Ik zal eventuele vorderingen hier posten.


09 dec 2017 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Leuk om mee te lezen. :thumleft:


09 dec 2017 17:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
DLotus schreef:
Hij gaf op een gegeven moment aan dat hij er van zijn vrouw nooit de snelweg mee op mocht zonder de neus in te pakken (zo een Amerikaanse car bra) Die heeft hij er nu voor het transport ook weer op gedaan, zo blijft hij netjes.


Iedereen die met een 'car bra' in de buurt van een auto komt zou opgeknoopt moeten worden.

Heb jij wel eens gezien hoe die dingen vastzitten?
Ze doen meer kwaad dan goed....
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


10 dec 2017 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Die Porsche BH´s zijn wel ok en helpen tegen steenslag.

Maar als je de BH erop laat zitten kan er roest of lak beschadiging ontstaan omdat er vocht tussen gaat zitten .
Er kan dan kleurverschil ontstaan op voorklep en bij koplampen of nog erger, vocht blaasjes.


10 dec 2017 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
het klinkt als een keurig verzorgde auto. Dus ik ben benieuwd of hij voldoet aan de verwachtingen. Spannend dus. Gefeliciteerd iig met de aanschaf en alvast heel veel plezier toegewenst!


10 dec 2017 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Ten aanzien van de CarBra, ik ben het er wel mee eens. Iets wat bij hoge snelheid loopt te schavielen is nooit goed. Beetje zand er tussen en je hebt problemen. Deze is overigens wel origineel Porsche. Tijdens transport kan het zeker geen kwaad!

Ik heb wel wat foto's, vroeger deed ik dat via Photobucket, maar dat werkt niet meer. Bij uploaden naar album hier krijg ik de melding dat ze te groot zijn. Toen mijn pogingen gestaakt.

iemand een tip?


10 dec 2017 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Verkleinen naar 1600 bij 1200 of 800 bij 600 pixels...
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


10 dec 2017 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
DLotus schreef:
Zeker dus geen auto die door een handelaar even ingekocht is en weer de deur uit gaat. Zoals hij zei, het is alsof ik mijn bordercollie op moet geven.

De man heeft echt super meegeholpen met het klaarmaken van de auto voor transport.


Herkenbaar. Ik hoop voor je dat je een eerlijke auto aantreft straks. De 72-er die ik uit de VS heb gehaald bleek toch een wat minder eerlijke auto te zijn als mij was verteld; slecht gerepareerde grote schade. Nu wilde ik er toch een ST van maken maar ik had toch niet op dat reparatiewerk op die richtbank gerekend...
_________________________________________
real Porsches are air-cooled

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...


10 dec 2017 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Mooi verhaal, leuk om het zo te volgen!

Nog even een ervaring voor wie hier komt voor informatie over het verschepen van een auto... Ik heb bij het 'repareren' van mijn Volvo sleutel de transponder beschadigd dus kon de auto niet meer starten. De dealer zit 15 km. verderop dus ik had weinig zin in verschepen. Via Marktplaats iemand gevonden met een autotransporter. Afspraken gemaakt maar die kerel komt gewoon niet opdagen en reageert niet meer op mail of telefoon.

Dus afgelopen vrijdagmorgen maar weer gebeld met Roger van Global Transport Amsterdam, had ik natuurlijk gelijk moeten doen. In minder dan twee uur (!) na mijn belletje stond hier een professional voor de deur die de auto netjes oplaadde en naar de dealer bracht. Kost me 40 euro meer dan de Marktplaatsboy maar dan heb je tenminste iemand die ook daadwerkelijk op komt dagen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


11 dec 2017 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
DLotus schreef:
Ik heb wel wat foto's, vroeger deed ik dat via Photobucket, maar dat werkt niet meer. Bij uploaden naar album hier krijg ik de melding dat ze te groot zijn. Toen mijn pogingen gestaakt.
Het album hier werkt wel aardig maar een standaard foto van een beetje telefoon is tegenwoordig snel 7MB, dat is veel meer dan op dit moment mag op het forum.

Wat ik nu doe is ze uploaden op Flickr.com, daarna op het icoontje voor Delen klikken en de 'bbcode' kopiëren naar je forumbericht. Dat werkt prima.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


11 dec 2017 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Jullie dachten natuurlijk allemaal dat hij er al lang zou zijn. Niets is minder waar...

Ik heb hem afgelopen vrijdag pas op kunnen halen. De auto is 6 december inderdaad van Hawaii vertrokken naar het vaste land en 20 december aangekomen. John Bakker heeft een en ander geregeld en daar ging wel wat mis.

Hij is bij West Coast shipping neergezet, bij twee andere auto's die ook voor John waren en toen begon het wachten op een vierde om de container vol te krijgen. Door allerlei onduidelijke omstandigheden heeft het tot half maart (!!) geduurd voor die vierde er eindelijk was.

16 april is hij in Rotterdam aangekomen en ik heb hem bij de eerste gelegenheid opgehaald in Enschede.

De afgelopen drie dagen krankzinnig veel uur in de auto gestoken om te inventariseren hoe de vlag ervoor hangt. Hij staat inderdaad grotendeels nog in de eerste lak, het interieur is keurig en onverkloot. Op de radio na inderdaad nog helemaal origineel. Heeft ooit een lekkende accu gehad, hierdoor wat lichte corrosie voorin, maar geen echte roest. Wel daar wat delen in de tectyl gespoten.

Op die lichte corrosie na is hij echt helemaal roestvrij. Niks, maar dan ook echt niets aan de bodem is ook maar bruin of iets dat op roest lijkt. Als je heel kritisch bent zie je op de voorbumper in het aluminium heel licht wat corrosie plekjes onder de lak.

Inmiddels de sidemarkers voor eruit en vervangen voor de normale rubber strips. Toch opzoek naar H4 lampen want er zitten nu H5 lampen in (kleine tegenvaller)

Ik had de verkoper gevraagd of hij nog wat aan onderhoudsgeschiedenis had, kreeg een gescand velletje papier met wat er in de afgelopen twee jaar aan gedaan was. Bij het uitpakken van de auto zat er een dikke map bij met letterlijk alle rekeningen incl. de aankoopnota, window sticker etc erbij!!

Op het vervangen van wat aandrijfashoezen, setje remblokken achter en het even vrij maken van de remklauwen achter na is hij technisch ook echt nog goed.

Ik doe wel meteen een grote beurt met alle filters, bougies, pakkingen klepdeksels, rotor en verdeelkap. Meteen maar nieuwe remvloeistof en denk ook maar bak olie. Dan is hij voorlopig weer even bij.

Kortom, hij valt 100% mee. :thumleft:


29 apr 2018 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
73102 73101 73100


29 apr 2018 22:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ervaringen met verschepen auto gezocht
Dat zijn de mooie ervaringen! Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar ach - dat zal je nu snel vergeten zijn. Enjoy!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 apr 2018 6:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Stefaan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.