Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:58



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Koper in buitenland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Koper in buitenland
Ik heb een koper misschien in Duitsland voor mijn auto. MOET die persoon aanwezig zijn bij de RDW als ik de auto uitschrijf of kan dat ook zonder hem?

Hij wil hem op laten halen door een chauffeur.

Ik lees er een beetje verschillende dingen over online, misschien weet iemand hier het.

Thanks.
_________________________________________
Porsche 911SC '78
Volvo 242 '79
Audi RS6 '05
Prius '08 (aanrader :-)


21 nov 2017 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koper in buitenland
Ik weet niet beter dan dat hij de auto ter plekke op zijn naam moet zetten. Kan bij GWK. Platen worden ingenomen dus hij moet zelf regelen dat hij met de auto thuis komt.


21 nov 2017 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC `81
Eindhoven
Bericht Re: Koper in buitenland
Je kunt bij een GWK (en neem aan ook de RDW) de auto uit laten schrijven in Nederland. Kentekenplaten lever je in en je krijgt de originele papieren incl. exportdocumenten mee (niet op naam van de nieuwe eigenaar). Dit moet voor de koper voldoende zijn om de auto mee in te schrijven. Eerder 2 keer op die manier een auto naar de UK verkocht.


21 nov 2017 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koper in buitenland
Daar zijn ze weer! de verschillende berichten. Ik ga even bellen met de RDW. Heb ik al gedaan vanochtend en ze zeiden dat het niet kon. Maar volgens mij wist die persoon niet helemaal waar het over ging en kan het wel.
_________________________________________
Porsche 911SC '78
Volvo 242 '79
Audi RS6 '05
Prius '08 (aanrader :-)


21 nov 2017 12:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koper in buitenland
Eduard, had jouw broer die foto's nog doorgestuurd van het uitlaatspruitstuk?


21 nov 2017 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koper in buitenland
Geen idee waar je het over hebt Dennis
_________________________________________
Porsche 911SC '78
Volvo 242 '79
Audi RS6 '05
Prius '08 (aanrader :-)


21 nov 2017 13:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koper in buitenland
Je kan gewoon op eigen naam bij de GWK exporteren.

Maar voor wat ik begreep blijf je wel aansprakelijke voor wat er met die auto gebeurd.
Leg dus goed vast (contract, copy legitimatie en bankafschrift v/d betaling) aan wie je de auto verkocht hebt, zodat je aan kunt tonen dat jij de wagen niet meer in bezit hebt :idea:


21 nov 2017 13:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koper in buitenland
Dank Olaf en anderen, de vervoerder, een Nederlander, zegt ook dat het geen probleem is.

Ik maak een vrij uitgebreid contract met de verkoper dus de rest komt wel goed.
_________________________________________
Porsche 911SC '78
Volvo 242 '79
Audi RS6 '05
Prius '08 (aanrader :-)


21 nov 2017 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Re: Koper in buitenland
@ eduard: Bij elk RDW station kun je je auto afmelden. Beide kentekenplaten meenemen, je complete kentekenbewijzen meenemen, je identiteitsbewijs
en bankpas om de kosten te betalen. Nog geen 2 tientjes.
Je krijgt dan Exportpapieren mee en een deel van je kentekenbewijs. Die je kunt overhandigen aan de chauffeur en de koper
kan met die papieren een Duits kenteken aanvragen. Als er nog APK op de auto zit wordt dit ook overgenomen..
Ik spreek uit ervaring....... :wink:
Succes.

Ter aanvulling: in sommige plaatsen waar veel autobedrijven zitten kun je bij die
die een schild op de gevel hebben met "Export RDW" het op dezelfde manier regelen.


Laatst bijgewerkt door sportscarfreak op 21 nov 2017 14:14, in totaal 1 keer bewerkt.



21 nov 2017 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Koper in buitenland
Zelf ook wel eens een auto afgemeld. Simpel en kost weinig tijd. Hoeft niemand bij aanwezig te zijn. Je kan dan ook nog een kenteken krijgen om de auto naar bv Duitsland te rijden (wat ik heb gedaan).

Belangrijk is wel dat je mogelijk recht hebt op bpm teruggaaf. Dat krijg je pas nadat de auto elders is geregistreerd. Vraag de koper om daar bewijs van op te sturen.


21 nov 2017 14:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.