Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 12:01



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
Hans een Turbo heeft nou eenmaal een stukje meer componenten aan de motor hangen en alles slijt wat harder omdat je er ook wat harder mee rijdt dat hebben vorige eigenaren ook ermee gedaan. Heb zowel Porsche non turbo's gehad als nu weer een 997 Turbo. Dus kan je een heel boekwerk aan rekeningen voorschotelen van niet turbo modellen en ook van de Turbo dan zul je zien dat ik gewoon een realistisch prijsbeeld schets. Het kan zeker goed gaan dat je eentje hebt die zeer minimaal is in het onderhoudt maar helaas zijn dat toch eerder de uitzonderingen. Zou zonde zijn dat iemand zo een auto koopt en dan door iedereen rooskleurig is voorgeschoteld kost je niks extra ten opzichte van een non turbo en dan opeens, is er een klein onderdeeltje in de motor dat kapot of versleten is en ja dan ga je al met de eerste reparatie tussen de 5 en 10 duizend. En als je dat niet als reserve hebt voorbereid gaat je dat heel zuur vallen. en qua onderhoudt is een turbo nou eenmaal duurder staan de prijslijsten van op de Porsche site. En dan zit je nog met af en toe een rubber hier en daar. koelslangetje die poreus is geworden, voorste radiateurtje wil nog wel eens een steentje vangen en de lijst kan nog wel even doorgaan met wat een Turbo wel meer heeft.


01 dec 2017 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
aha goede uitleg en zeker een grote kern van waarheid maar eigenlijk zeggen we hetzelfde. het onderhoud is navenant aan het gebruik van het voertuig, rijdt je er continu snel mee gaat je onderhoud omhoog. rijdt je zoals de gemiddelde Porsche rijder doet snel, tour, stads en andersoortig hobbymatig dan zijn de verschillen niet groot. waterslangen, radiateurs etc zijn van gelijke materialen gemaakt en dus zal overal net zo vaak kapot gaan. dank voor je uiteenzetting :thumleft:
_________________________________________
Picasa album


01 dec 2017 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
Zeggen op dat vlak inderdaad hetzelfde. Onderdelen zijn zelfde kwaliteit maar er zitten meer onderdelen in dus gaat er ook meer kapot of verslijt er meer. De middelste radiateur is alleen bij de turbo te vinden. Als voorbeeld en laat deze nou net vaak lek gaan door steentjes. Die zij radiateurtjes hebben daar weer geen last van. Zelfde als het vleugelmechanisme is alleen bij de turbo te vinden en wil ook wel eens een revisie nodig hebben na 10 jaar. En zo kan ik de lijst wel afgaan wat ik allemaal heb meegemaakt en de verschillen zijn.


01 dec 2017 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
Veel gewone 996-en hebben ook de derde radiator hoor (alle tiptronics trouwens)


01 dec 2017 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dongen
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
TurboJ schreef:
Hans een Turbo heeft nou eenmaal een stukje meer componenten aan de motor hangen en alles slijt wat harder omdat je er ook wat harder mee rijdt dat hebben vorige eigenaren ook ermee gedaan. Heb zowel Porsche non turbo's gehad als nu weer een 997 Turbo. Dus kan je een heel boekwerk aan rekeningen voorschotelen van niet turbo modellen en ook van de Turbo dan zul je zien dat ik gewoon een realistisch prijsbeeld schets. Het kan zeker goed gaan dat je eentje hebt die zeer minimaal is in het onderhoudt maar helaas zijn dat toch eerder de uitzonderingen. Zou zonde zijn dat iemand zo een auto koopt en dan door iedereen rooskleurig is voorgeschoteld kost je niks extra ten opzichte van een non turbo en dan opeens, is er een klein onderdeeltje in de motor dat kapot of versleten is en ja dan ga je al met de eerste reparatie tussen de 5 en 10 duizend. En als je dat niet als reserve hebt voorbereid gaat je dat heel zuur vallen. en qua onderhoudt is een turbo nou eenmaal duurder staan de prijslijsten van op de Porsche site. En dan zit je nog met af en toe een rubber hier en daar. koelslangetje die poreus is geworden, voorste radiateurtje wil nog wel eens een steentje vangen en de lijst kan nog wel even doorgaan met wat een Turbo wel meer heeft.


Serviceprijzen bij de dealer zijn voor de non-turbo en turbo nagenoeg gelijk. Een C2 is een tientje goedkoper, C4 en turbo zijn gelijk geprijsd.


02 dec 2017 18:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
En toen gingen ze de bougies vervangen ;)
_________________________________________
footers zuigen! :D


03 dec 2017 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
Hier ook nog een gelijkaardig draadje...
viewtopic.php?f=1&t=38405

Zoals eerder aangegeven onderstel remmerij etc zal niet zo heel veel afwijken van een niet-turbo en wordt wat meer beïnvloed door eigen rijstijl.

Motorisch kan het een ander kostenplaatje worden omdat voor een aantal onderhoudszaken de motor er uit moet of dat het flink wat extra werkuren zijn vergeleken met de niet-turbo. Dat kan met de dealertarieven flink oplopen inderdaad. Wat minder een issue als je 5000km/jr rijdt omdat je de kosten dan over een langere periode kan verrekenen dan bv met 25.000km/jr.

In ieder geval een redelijk gevuld reserve-potje aanhouden.


03 dec 2017 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
Goedemorgen,

dat is een hoop reactie en info in elk geval in een paar dagen tijd! Dank daarvoor! Na het doorlezen in elk geval een rode draad, wat je ook neemt in elk geval een budget achterhouden voor het geval dat, maar geen echt goed antwoord of een turbo nou veel meer onderhoudskosten met zich meeneemt. De ervaringen zijn ook divers te noemen, en natuurlijk moet je geluk hebben soms. Ik lees wel dat specifieke onderdelen wel duurder zijn in aanschaf tbv de turbo. En de brandstofkosten zijn hoger, maar als je daar op moet letten moet je al helemaal niet aan een auto als een 911 beginnen lijkt me.

Heb een tijd geleden ook gereden met een 996 tiptronic, maar dat is zo'n verouderd systeem tov de dubbele koppeling die je nu in veel auto's hebt dat ik die ga vermijden, dat voegt niet veel toe aan een 911.

De turbo die op het forum te koop staat acht ik wat te prijzig (geef ook niets om de toegevoegde waarde van een speciale editie van de turbo) met zijn 80K. Ik probeer richting de 50K een mooie te vinden.


04 dec 2017 9:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 turbo vs nonturbo (onderhoud en repairs)
Tja, het begint bij mij alweer een beetje te kriebelen (en het is nog niet eens lente).
Dus als er nog wat rek in het budget zit en een handgeschakelde 997 in je straatje past kun je altijd eens een pbtje sturen :wink:
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 dec 2017 14:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GinnFizz, K00i, Mart WTL


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.