Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:02



Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Nog een update,

BPM betalingsverzoek heb ik woensdag ontvangen en direct betaald. Helaas nog geen bericht van de RDW - hopelijk is het maandag geregeld. Keek toevallig op de rdw site en zag dat RR-911-R als laatste was uitgegeven... helaas niet voor mij :?

Betreft de Porsche Car Connect en Vehicle Tracking - toch nog een verassing: een factuur van Clifford van EUR 1035.00. Clifford gebeld en dit is blijkbaar normaal wanneer je de PCC diensten laat activeren door een dealer in het buitenland. Normaal gesproken gaat de factuur naar de dealer in NL.

De dealer in Duitsland zegt wel dat PCC/VTS diensten in Duitsland de eerste 24 maanden gratis zijn. Dus dat zou voor mij ook moeten gelden. Nu hoop ik dat ik de factuur naar de dealer in Duitsland kan sturen en dat zij dat weer bij Porsche Duitsland kunnen claimen - maar ik maak weinig kans denk ik. Heeft iemand hier ervaring mee?


05 jan 2018 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Die dienst is de eerste 24 maanden “gratis” omdat dit bij de kosten die de dealer bij een nieuwe auto berekent in zit.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jan 2018 21:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Hallo daar,

Ben geïnteresseerd in een 2 jaar oude 991.2 uit Duitsland. Kan iemand misschien een opsomming geven wat er nu standaard in de auto zit qua Alarm of anders waar ik dit kan vinden?

Bedankt.


06 jan 2018 1:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Val je overal zo binnen?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jan 2018 2:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Wat Mark bedoelt is dat de meeste mensen hier verwachten en dat het gewaardeerd wordt je hier op het forum om jezelf even kort voor te stellen. Doen we in het echte leven ook als we ergens als onbekende bij komen staan om over iets mee te praten, toch?

Misschien ook om meer randinformatie te geven omtrent de vraag die je hier in een korte zin neerploft. Maakt het allemaal wat makkelijker voor diegene die het antwoord misschien weet om dat duidelijke en volledige antwoord te geven.

Hoe minder info jezelf geeft hoe minder duidelijk een antwoord gaat zijn. Als je zelf geen moeite doet iets te formuleren en te omkaderen moet je niet raar opkijken als niemand anders dat voor jou wel zou doen om een je vraag te beantwoorden.


06 jan 2018 9:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Bedankt voor je reactie Kheldar. En inderdaad excuus. Nog even wennen aan deze manier van communiceren.

Zoals ik al zei ben ik na lang sparen een 991.2 4S tegengekomen. Zit momenteel midden in de onderhandeling. Erg spannend allemaal.

Heb al een hoop gelezen hier over het alarm. De dealer in Duitsland heeft het steeds over het PVTS plus systeem, maar door de taalbarriere kom ik er slecht achter wat nu standaard op de auto zit. Vandaar mijn vraag.

Nogmaals excuus voor het zomaar binnenvallen. Dit was uiteraard niet zo bedoelt.

Bedankt Kris btw voor je uitgebreide verhaal. Al veel aan gehad.


06 jan 2018 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Lettelingen, Belgie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Voor de PVTS activatie betaal je in België eenmalig 299€ bij de Porsche dealer.
Vreemd dat ze daar geld voor vragen wanneer het in Duitsland dan weeral gratis is...

Er bestaan 3 types diensten eens geactiveerd. Remote Services, Security Services en Safety Services.

Eens geactiveerd zijn de "Remote Services" gedurende een jaar gratis.
Dit is wat Porsche zegt over deze service:
"De Remote service maakt het mogelijk via uw smartphone verschillende functies van uw Porsche te beheren, zoals: actuele voertuiglocatie, afgelegde ritten, deurvergrendeling, klimaatbeheer etc.
Mocht u een hybride Porsche hebben dan kunt via de Remote service ook het oplaadprogramma beheren en de actieradius raadplegen."

Je hebt dan ook nog de "Security Services". Deze zijn te betalen vanaf de eerste dag.
Dit is wat Porsche zegt over deze service:
" De Security service is het voertuigvolgsysteem dat een stil alarm verstuurd bij vooraf gedefinieerde gebeurtenissen. Dit alarm wordt naar onze 24-uurs alarmcentrale verstuurd, die vervolgens contact met u zullen opnemen om de diefstalmelding te verifiëren. In het geval van een geverifieerde diefstal zal de alarmcentrale alles in het werk stellen om het voertuig lokaliseren en in samenwerking met de lokale politieautoriteiten het voertuig op te sporen en veilig te stellen.
De Security service in combinatie met een actief abonnement is INCERT gecertificeerd en wordt daarmee door alle verzekeraars geaccepteerd en zelfs door de meeste verzekeraars als voorwaarde gesteld voor diefstaldekking.
LET OP: Controleer de polisvoorwaarden van uw verzekeraar, het niet afsluiten van een Security Service abonnement kan tot gevolg hebben dat uw verzekeraar niet uitkeert in het geval van diefstal!"

Tot slot heb je de "Safety Services". Ook te betalen vanaf dag 1.
Dit is wat Porsche zegt over deze service:
"De Safety service heeft als doel u te ondersteunen in het geval van een ongeval. Het systeem verstuurd namelijk bij een ongeval waarbij de airbags geactiveerd worden direct een alarmsignaal naar de alarmcentrale, zij nemen contact met u op om te vragen of u ondersteuning nodig heeft en afhankelijk van de ernst van de situatie kan de alarmcentrale de hulpdiensten aansturen om zo kostbare tijd te winnen."

Security service kost € 423,- per jaar.
Full service (Security service + Safety service + Remote service) kost € 545,- per jaar.

Greetz,

Plumber
_________________________________________
997.1 Carrera S Cabrio
981 Cayman S
991.2 Turbo S
Macan S
718 Spyder
Taycan Turbo


06 jan 2018 14:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Het standaard alarm op een 991.2 is voor de NL SCM 3 / 5 bijna compleet. Wat ontbreekt is de sirene (volgens mij optie code 534).

PVTS is ook standaard; PVTS Plus is een optie die het volgsysteem uitbreidt met een driver card. Dit zie je vaak op een auto met Entry & Drive omdat het mogelijk is om de sleutel ongemerkt te kopieren. Als je vervolgens zonder de driver card wegrijdt dan wordt de alarmcentrale gewaarschuwd. NB: Driver card formaat is iets kleiner dan credit card; wel iets dikker maar past in een portemonnee. Je moet hem zeker niet in de auto laten liggen.

Het uitbreiden van het alarm inclusief certificering SCM 3 + 5 kost ongeveer EUR 700.00 (inc. btw) bij een Porsche Centrum.

Je kan de Duitse verkoper (Dealer?) vragen om de volledige lijst met optie codes - dan weet je zeker wat wel/niet in de auto aanwezig is. Je kan ook alle optiecodes hier zien: https://www.stuttcars.com/technical/option-codes/991.2/

De diensten van Porsche Car Connect (PCC) zijn hierboven al beschreven. Installeer Porsche Car Connect app en kijk eens in de demo mode. NB: op een 991.2 zijn de remote diensten beperkt: Spiegels invouwen en je kan zien of de auto is afgesloten - toch wel handig :)

Ik kan je aanraden om de periode van 24maanden 'gratis' PCC te bespreken en te laten opnemen op de factuur (al doende wordt men wijs :) ) activatie buiten NL betekent dat jij de factuur ontvangt. Kosten zijn idd EUR 545.00/jaar - voor 24 maanden is het EUR 1035.00

Succes met de onderhandelingen!


06 jan 2018 18:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Dank je Kris wederom voor al je tekst weer. Zit toch nog met een paar vragen.

1. Lees op internet dat klasse 5 = klasse 3 + klasse 4 + koppeling klasse 3/4. Klopt het dan wel dat de 991.2 standaard 3/5 (bijna compleet) is?
2. Die uitbreiding van 700 Euro bij Dealer, is dat dan alleen voor die sirene + certificaten?
3. Kunnen PVTS (plus) en de diensten van PCC in Duitsland geregeld worden, of moet dat bij de dealer in NL?

Hoop dat ik niet te veel van je vraag, maar mocht je hier nog antwoorden op hebben, heel graag.


07 jan 2018 14:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Heb zelf wat onderzoek gedaan en het volgende ontdekt. De 991.2 die ik uit Duitsland wil invoeren heeft geen sirene én geen hellinghoekdetector. Dit moet dus nog geïnstalleerd worden om de auto tenminste klasse 3 te maken.


09 jan 2018 22:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Goedemorgen Peewee737,

Er is helaas veel onduidelijkheid over dit onderwerp - ik ben zelf ook nog bezig met dealer en verzekering zonder mijn bankrekening verder te plunderen :)

1. Klasse 4,5 etc. is de oude aanduiding. Het gaat om klasse 4 en de nieuwe omschrijving daarvoor is gewoon 'volgsysteem' (met jammingdetectie). Klasse 5 betekent dat er een koppeling is gemaakt tussen het volgsysteem en het alarm in de auto - dus zodra het alarm afgaat dan wordt direct de meldkamer gewaarschuwd. Klasse 1,2,3 is het alarm op de auto - de 991.2 is standaard klasse 1. Voor klasse 2 en 3 ontbreekt de sirene (op eigen batterij). Dat bij jou de hellinghoekdetectie ontbreekt is vreemd; deze is volgens mij ook standaard (download even het verkoopboekje met alle opties - daar staat het in).

De instanties VbV/SCM certificeren het alarm en het volgsysteem. Om het volgsysteem te certificeren is een klasse 1 alarm al voldoende. Ik heb gebeld met Kiwa/SCM en zij hebben dat bevestigd. NB: op de site van kiwa/SCM kan je ook zien dat een 991.2 standaard is gecertificeerd op naam van PON - dat geldt helaas niet want PON heeft de auto niet ingevoerd.

Controleer de polisvoorwaarden van de verzekering. Veel verzekeringen hebben dit in de laatste jaren aangepast en een volgsysteem verplicht gesteld en vaak de eis van klasse 1,2,3 verwijderd. Blijkbaar voegt alleen een volgsysteem waarde toe wat ook ik kan beamen; bij mij in de straat staat elke dag wel een auto te loeien maar niemand die kijkt. Ik kan je aanraden om een bij centraalbeheer te kijken - prima voorwaarden en scherpe prijs.

2. Dit is inderdaad alleen toevoegen sirene + het uitgeven van 2 certificaten, alarm en voertuigvolgsysteem. NB: ik heb van Clifford 2 documenten ontvangen (inbouw volgsysteem en certificaat voor verzekering). Ik hoor vandaag van de verzekering of dit voldoende is. Zo ja - dan kan ik de afspraak voor het inbouwen van sirene afzeggen. NB: Het certificaat voor verzekering kan je downloaden vanaf de PCC site zodra je account is geactiveerd. Voor het 'inbouw' document kan je bellen met Clifford.

3. Ja je kunt dit in Duitsland regelen - maar als je dat doet dan krijg jij de rekening van Clifford (dit is de service verlener voor PCC in NL). Kosten EUR 1035.00. Je kan het proberen via een NL dealer - maar dan krijgen zij de rekening (en waarom zouden ze die betalen?). NB: Ik begreep later pas dat dit werd aangeboden door Dealer 1 (zie eerste post in deze thread) voor EUR 2500.00. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik zou het zo proberen (wel een beetje sneaky):
1. Vraag aan dealer in Duitsland of PCC diensten inclusief zijn
2. Vraag of zij het kunnen activeren als jij een code aanmaakt (op de pcc vodafone site - staat ergens in deze thread)
3. Als 1 en 2 met 'ja' beantwoord zijn dan kan je vragen om PCC diensten expliciet in het koopcontract op te nemen.
4. Na activatie ontvang jij de factuur die je dan naar de dealer in Duitsland kan sturen.

Het is sneaky want ik weet niet zeker of een dealer in Duitsland rekening houdt met kosten m.b.t. PCC. Maar ik kan me niet voorstellen dat het helemaal niets kost in Duitsland. Misschien gaat dit direct naar het hoofdkantoor... geen idee. Zelf onderhandel ik hier nog over - dealer in Duitsland heeft gezegd dat het inclusief is - maar staat niet in het koopcontract. Ik ga ervan uit dat dit niet vergoed wordt maar niet schieten altijd mis :)


10 jan 2018 10:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Dank je Kris.
Kom net van de Porsche dealer. Zij zagen inderdaad ook de hellinghoekdetectie staan in de lijst vd auto. Alleen de sirene mist inderdaad nog.
Bij de dealer in NL is de PVTS te activeren. Zij vragen hier 1800 euro voor. Dit is echter wel inclusief 2 jaar Porsche Car Connect, security en safety sevices à 500+ euro per jaar.


10 jan 2018 16:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Fijn om te horen.

Je kunt EUR 765.00 besparen door het door de dealer in Duitsland te laten doen. Dan kost het je EUR 1035.00

Hier kan je een account maken: https://pcc.vodafonetelematics.com/cwp/login.do

Kies als provider NL. Je krijgt een code die je aan de dealer in Duitsland kan geven.

NB: Dit is exact hetzelfde pakket - inclusief alle PCC diensten (emergency, remote en vehicle tracking). Zodra je het koopcontract hebt ondertekend dan kan je ook een email verwachten voor de Porsche Connect Store; als het goed is krijg je 2 jaar de connect diensten (google earth, radio.net, traffic, etc.).

-Kris


10 jan 2018 16:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Deze informatie is ook interessant (betreft het voertuigvolgsysteem): https://diensten.kiwa.nl/voertuigbeveil ... lgsystemen

Dus alleen een startonderbreker is nodig. Vervolgens 2 certificeringen nodig:
Startonderbreker (voormalig klasse 1)
Voertuigvolgsysteem (voormalig klasse 5 en kan alleen worden afgegeven indien je een certificering hebt voor de startonderbreker)


10 jan 2018 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Hele nuttige info Kris. Dank daarvoor.

Ook handig als je je auto in NL laat afleveren en verzekeren.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2018 17:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Dat zou wat zijn Kris, die besparing. Bedankt voor je info. Mocht jouw verhaal lukken bij de koop, dan hou je een flesje wijn tegoed. Thanks.


10 jan 2018 18:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Nog een update, helaas geen goed nieuws:

1. Verzekering gaat niet akkoord met de documenten die zijn opgesteld door Clifford; reden is dat dit geen vbv/scm certificeringen zijn. Jammer.
2. Hoewel de auto standaard voorzien is van een startonderbreker die voldoet aan de eisen van van klasse 1 - kan hier toch geen certificaat voor worden afgegeven. Reden hiervoor is dat Porsche (PON?) het systeem niet heeft aangemeld voor klasse 1; dat is alleen gebeurd voor klasse 3...
3. Om het certificaat voor het volgsysteem te bemachtigen heb je een certificaat voor klasse 1,2,3 nodig; dus dit kan alleen door je alarm te laten uitbreiden met een sirene.

Dealer heeft dit allemaal uitgezocht en uitgelegd :thumleft: Het is zonde van het werk en geld - maar de enige manier om een certificaat te bemachtigen (anders geen uitkering bij diefstal/joyriden).

Wat wel kan is om een Lojack in te bouwen en een verzekering te zoeken die dat accepteert (generali & fbto zeker - andere verzekeringen kan je met de acceptatie afdeling bespreken). In dat geval kan je voor de PCC alleen de remote services afnemen zodat je kan zien of de auto is afgesloten etc. Iemand hierboven had ook een goed punt dat Lojack een betere oplossing is - omdat het niet standaard is (en dus lastiger te omzeilen).

Nog wat achtergrond: SCM voor import: https://www.kiwascm.nl/controle-werking ... it-europa/

En nu wordt het tijd dat de postbode het kentekenbewijs in de brievenbus doet zodat ik platen kan laten maken :)


10 jan 2018 18:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Ik ga de 911 waarschijnlijk bij Porsche zelf laten verzekeren. Niet het goedkoopst, maar wel zeer uitgebreid. Hiervoor is Klasse 3/5 met sirene genoeg. Succes met de platen. gr.


10 jan 2018 21:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Sorry Kris. Voorlopig geen flesje wijn. Wij zouden vandaag op afspraak naar Porsche Soest gaan in Duitsland om de auto te bezichtigen en waarschijnlijk te kopen. Echter kreeg ik gisteravond laat een mailtje van verkoper dat de auto reeds verkocht was. Niet heel netjes van deze vestiging.
Op naar de volgende. Bedankt zover.

Gr. Paul.


11 jan 2018 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
heb in november mijn Cayman uit duitsland geimporteerd en deze was ook alleen maar voorzien van een startonderbreker. Een origineel SCM 3 alarm was veel te omslachtig en kostbaar. Mijn advies zou zijn om naast je startblokkering een Lojack te nemen wat overeenkomt met een SCM 4 Alarm.

Turien & Co zei dat dat niet nodig was omdat de waarde van het voertuig lager was dan 80.000 euro. Uiteindelijk mocht het wel en is het een veel betere beveiliging dan een af-fabriek SCM 3 alarm.

De restwaarde van de Porsche is bij Turien op basis van taxatiewaarde ipv dagwaarde. Zijn daar mensen die daar ervaring mee hebben?


16 jan 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Dag Kris, misschien toch nog een flesje. Auto is toch weer beschikbaar.

Nog even een vraag over de PCC diensten. Heb je dat uitonderhandeld in Duitsland of kreeg je dat er automatisch bij?

Gr. Paul.


17 jan 2018 0:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Kris123 schreef:
6. Ik ben op export platen naar huis gereden (met een rood vakje dat de datum aangeeft) - dealer heeft dit betaald; maar zou rond de EUR 200.00 kosten. Dit is inclusief WA verzekering. Er is veel onduidelijkheid of dit nu wel/niet mag in Nederland. Voor de zekerheid ook een eendagskenteken aangevraagd bij RDW (online - gratis). Meneer bij de RDW zei dat de exportplaten geldig blijven totdat ik een kenteken heb voor de auto - maar geen garantie dat oom agent dat ook vindt. Zucht - we doen soms erg moeilijk in dit landje :)

Exportplaten zijn niet geldig in Nederland. Heb daar veel tijd en navraag in zitten. Eendagskenteken naar en van RDW is beste optie. Mag je alleen op van en naar RDW rijden. Stukje van grens naar huis op exportplaten is je grootste risico. Wat ik altijd deed was een eendagskenteken aanvragen van RDW Velp op de dag dat ik NL binnenreed. Dan reed ik bij Zevenaar de grens over en deed dan het eendagskenteken van Velp erop. Was ik, als ik aangehouden werd, op weg van Velp naar huis (Utrecht). Voor de volgende ochtend vroeg ik dan online een eendagskenteken aan bij RDW Nieuwegein, waar ik wel altijd om 7.30u voor de deur sta. En dan rond 9u weer op weg naar huis en weekje wachten.

Leuk man - ziet er gaaf uit!! :thumleft:

Oja, op de vorige pagina ook even de foto's van Kris' nieuwe aanwinst zichtbaar gemaakt. :salut:

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2018 0:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Dank je horn - dan heb ik geluk gehad met dat rijden hier. Het was notabene tussen kerst en nieuwjaar; dus vuurwerk controles bij de grens. :shock:

Blijf benieuwd waarom het niet mag. Een van redenen dat het niet mag is dat je nog steeds BPM plichtig bent; hoewel je daarvoor bij de belastingdienst 1 keer per jaar een vrijstelling van 2 weken kan krijgen. Verzekering is ook geregeld via het exportkenteken en in mijn geval dubbel-op omdat ik voor de zekerheid ook de auto had verzekerd op VIN (in het geval dat ik het 1-dagskenteken moest gebruiken). Wat ontbreekt dan nog?

Inmiddels heb ik het alarm laten uitbreiden bij dealer in NL; EUR 725.00 voor twee a4-tjes voor klasse 3 en 5 rijker, en een sirene in de auto :) Verzekeraar wil ze niet eens hebben - alleen in het geval dat... :scratch:

Nog wat gemaild met de dealer in Duitsland betreft de PCC rekening. Maar, zoals verwacht, dit wordt niet betaald. Dus als je een auto met PCC op het oog hebt - zorg dan dat je geld reserveert voor deze diensten. NB: het kan eventueel zonder als je een lojack laat inbouwen en je de Car remote kan missen. Tip: bespreek dit expliciet met de dealer in Duitsland want de aanname is dat dit gewoon 24 maanden inclusief is; maar dat geldt blijkbaar alleen voor een Duits service contract. In de posts hierboven staat beschreven hoe en wat.

Nu is de aandacht verschoven naar het rijden - op zondagochtend scheen de zon en met dak open (en muts op) naar het strand gereden. Heerlijk! :D


23 jan 2018 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
horn schreef:

Exportplaten zijn niet geldig in Nederland. Heb daar veel tijd en navraag in zitten. Eendagskenteken naar en van RDW is beste optie. Mag je alleen op van en naar RDW rijden. Stukje van grens naar huis op exportplaten is je grootste risico. Wat ik altijd deed was een eendagskenteken aanvragen van RDW Velp op de dag dat ik NL binnenreed. Dan reed ik bij Zevenaar de grens over en deed dan het eendagskenteken van Velp erop. Was ik, als ik aangehouden werd, op weg van Velp naar huis (Utrecht). Voor de volgende ochtend vroeg ik dan online een eendagskenteken aan bij RDW Nieuwegein, waar ik wel altijd om 7.30u voor de deur sta. En dan rond 9u weer op weg naar huis en weekje wachten.

[/quote]


Je kunt dus een vrijstelling bij de belastingdienst krijgen om max 2 weken met exportkenteken te rijden in NL. Wist ik niet.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... jstelling/


23 jan 2018 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 991.2 import uit Duitsland - alarm & verzekering
Easy Tech in Bergschenhoek is ook een bekwaam bedrijf die met de rollenbank een tune kunnen optimaliseren.


23 jan 2018 17:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geronimo78


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.