Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 7:48



Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
C2 of C4? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: C2 of C4?
Een 911 maakt zowiezo geen kans tegenover een Elise.....alleen hard rechtuit!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 jan 2018 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: C2 of C4?
EriC4C schreef:
Hey leuk, een C2/C4-topic :lol:

frankv schreef:
Ik vind het maar onzin, een C4. (...) 4-wieltractie helpt je niets bij het remmen of je bochtgrip, alleen bij tractie bij accelleratie. Je komt dus eerder in de problemen in de bocht of bij het remmen, want daar heb je een hogere snelheid, maar heb je dezelfde 4 banden als een C2, en dezelfde remmen.

Wat remmen betreft heb je gelijk, maar wat je voor de rest schrijft is juist onzin :roll:
Ga eens met een C2 en C4 (< 996, dus zonder electronische hulpmiddelen) op de epoxycirkel in Lelystad rijden en ervaar het verschil. Uit eigen ervaring: met een 964C4 rijd je op die cirkel ook gewoon heel hard rondjes zonder uit te breken en moet je steeds weer van het gas af om niet tegen de voor je glibberende C2's (of 944's of ...) aan te rijden.

EriC4C schreef:
In een C4 met één hand aan het stuur en in de ander hand het fototoestel over de epoxy cirkel en dit schouwspel voor me :lol: :
Afbeelding Afbeelding

Véél meer grip (ook) in bochten dus met een C4 en je komt niet eerder in de problemen in een bocht vanwege hogere snelheid, want de grens ligt echt veel verder weg. Als die is bereikt dan is er echter inderdaad, zoals Olaf al schreef, ook geen houden meer aan.


Op zich een goed verhaal, maar 't gaat er om welke doelstellingen je hebt.
De 2 keer dat ik op die epoxy cirkel ben geweest wilde ik juist zo lang mogelijk driften, en dus niet zsm de bocht nemen. :salut:
Zo te zien probeerde de viper ook echt niet zsm rond te gaan.

Dat je, als je probeert zsm rond te gaan op dit soort gladheid, wint met een c4 snapt iedereen denk ik wel.
Vraag is wie er meer lol had, jij of de viper. :drive:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


09 jan 2018 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: C2 of C4?
Wel mooi zo een Viper met een V10, brute kracht..... :mrgreen:


09 jan 2018 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: C2 of C4?
991 C4S vs C2S
https://youtu.be/08t5Yw38Uos

997 C4 vs C2
https://youtu.be/mpa0SwE4CW4


09 jan 2018 21:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: C2 of C4?
Ronaldo schreef:
Op zich een goed verhaal, maar 't gaat er om welke doelstellingen je hebt.
De 2 keer dat ik op die epoxy cirkel ben geweest wilde ik juist zo lang mogelijk driften, en dus niet zsm de bocht nemen. :salut:
Zo te zien probeerde de viper ook echt niet zsm rond te gaan.

Dat je, als je probeert zsm rond te gaan op dit soort gladheid, wint met een c4 snapt iedereen denk ik wel.
Vraag is wie er meer lol had, jij of de viper. :drive:

De bestuurder van de Viper probeerde de auto onder controle te houden nadat hij een beetje gas gaf, dacht niet aan zsm rond gaan (kansloos) en droomde van driften :lol:

Ik probeerde ook niet zsm rond te gaan :roll: , maar met een 964C4 kun je niet driften op de epoxycirkel en is er geen lol aan. Dus wie er meer lol had mag duidelijk zijn. Zelfs Remmo Niezen was zeer verbaasd over de grip van een C4, wat er voor nodig is om die te verliezen en lukte het niet om de 911 op te vangen :idea: (als je niet weet wie dat is google daar dan maar eens op :wink: ) met impliciet een link naar C2 of C4? eerder in dit theater :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 jan 2018 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
Ik denk dat het wel uitmaakt welke C4 Eric.
Zit bij Porsche ook nogal wat verschil tussen de verschillende generaties.
En valt best mee te driften, denk soms zelfs makkelijker in drift te houden dan een C2 zoals ook in filmpje blijkt.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 jan 2018 22:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: C2 of C4?
Dat maakt inderdaad wat uit :wink:
EriC4C schreef:
Ga eens met een C2 en C4 (< 996, dus zonder electronische hulpmiddelen) op de epoxycirkel in Lelystad rijden en ervaar het verschil.

Met een 964C4 valt niet te driften op de epoxycirkel. Dat ik dat niet kan zegt niet veel, maar als het zelfs Erwin Jansen en Remmo Niezen niet lukt dan mag je daar vanuit gaan.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 jan 2018 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
En dat is ook wat ik bedoelde. De 4WD techniek op de 964 C4 werkt anders dan bij een 993, laat staan nog nieuwere modellen. Bij de 964 gaat (standaard) meer aandrijving naar voren. Bij de latere modellen verhoudingsgewijs meer naar achter. Laat ik het zo zeggen, ik heb het met een 964 niet geprobeerd maar als ik het met een 993 C4 kan dan zal het Remmo Niezen ook wel lukken. ;-)

Is eigenlijk ook de reden dat ik van een 964 niet de C4 zou willen rijden terwijl ik dat vanaf 993 wel zou overwegen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 09 jan 2018 23:37, in totaal 3 keer bewerkt.



09 jan 2018 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: C2 of C4?
996 c4 gehad en nu 996c2. Die laatste is spannender in de bochten en bij optrekken.


09 jan 2018 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: C2 of C4?
EriC4C schreef:
Met een 964C4 valt niet te driften op de epoxycirkel. Dat ik dat niet kan zegt niet veel, maar als het zelfs Erwin Jansen en Remmo Niezen niet lukt dan mag je daar vanuit gaan.


Moest 'm even googlen. :oops:
Maar ik denk dat Remmo net iets beter kan driften dan ik.. :lol: :wink:

Afbeelding
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


09 jan 2018 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
Kiest hij ook wel de makkelijkste wagen voor uit. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2018 0:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: C2 of C4?
MarkS schreef:
Bij de 964 gaat (standaard) meer aandrijving naar voren.



Nope...31 voor, 69 achter. Tenzij je bedoelt t.o.v. de 993 :mrgreen:


10 jan 2018 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: C2 of C4?
MarkS schreef:
Kiest hij ook wel de makkelijkste wagen voor uit. :mrgreen:


I.i.g. allemaal 2wd auto's idd. :mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


10 jan 2018 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: C2 of C4?
Bij mijn zoektocht was ik uit op een C2...omdat iedereen riep dat dat het meest pure zou zijn. Klopt, maar na enkele ritten voelde ik al aan dat C2 in combinatie met mijn rijstijl wel eens een kort avontuur zou kunnen zijn. Uiteindelijk toch voor een C4 gekozen en het meest belangrijke verschil is dat je echt veel harder door de bochten kan sleuren met een C4. Dat extra gewicht heb ik al weer terug gewonnen door tot op heden al bijna 80 kilo uit mijn C4 gepleurd te hebben :mrgreen:

Bovendien vond en vind ik de remmen van een C4 fijner doseerbaar en beter.


10 jan 2018 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: C2 of C4?
Nou nog een paar kg afvallen en alle vloeistofniveaus op minimaal en elke 50 km een klein beetje tanken en je bent er. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


10 jan 2018 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: C2 of C4?
giulia schreef:
...Dat extra gewicht heb ik al weer terug gewonnen door tot op heden al bijna 80 kilo uit mijn C4 gepleurd te hebben :mrgreen:


totmbo? :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


10 jan 2018 13:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: C2 of C4?
giulia schreef:
Bovendien vond en vind ik de remmen van een C4 fijner doseerbaar en beter.


Vast niet in vergelijking met een 92'er C2 :wink:


10 jan 2018 13:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
giulia schreef:
MarkS schreef:
Bij de 964 gaat (standaard) meer aandrijving naar voren.



Nope...31 voor, 69 achter. Tenzij je bedoelt t.o.v. de 993 :mrgreen:


Klopt, dat bedoel ik.
Onder normale omstandigheden is de verdeling bij de 964 31/69 en bij de 993 5/95.

Ik bedoelde idd niet dat de 964 C4 FWD was. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2018 13:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: C2 of C4?
Is het niet juist de combinatie van de motor achterin met achterwielaandrijving van een C2 wat het typische 911-rijgedrag oplevert waar we allemaal zo van houden? Hard rijden en bochten draaien met een C2 is moeilijker dan met een C4 maar de beloning is ook groter. Tenzij de 911 voor de status en poseren wordt gekocht natuurlijk. Maar dan kun je ook een mooie A6 kopen IMHO.


10 jan 2018 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
Dat ben ik wel met je eens. Bij de 993 turbo had ik de keuze niet maar miste daar wel dat speelsere vooral bochten gedrag van m’n 993 C2. Natuurlijk biedt het ook voordelen op de 993, zeker met meer vermogen, meer zekerheid en vertrouwen harder bocht door en uit accelereren. Maar eerlijk gezegd, hoe vaak rij je echt op of over de (speeekwoordelijke) grens? Ik denk ook dat bij de modernere 911s Porsche het systeem zo heeft doorontwikkeld en geperfectioneerd dat het verschil tussen C2 en C4 onder normale omstandigheden en op droge weg amper merkbaar is. Daarom hebben ze nu ook zo’n display waarop je kunt zien hoeveel tractie er naar vooras en achteras gaat. Het hele typische 911 karakter van motor achterin, staartlistig, lift off oversteer etc etc is er op de nieuwe modellen vrijwel uit ontwikkeld. Als je het niet weet kun je hem grootste deel vd tijd als een moderne BMW rijden. Ik wilde op de 991.2 ook liever niet naar de C4. Misschien om tegen beter weten in nog een beetje het idee te houden van de oude 911 setup en karakter.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2018 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: C2 of C4?
Ik zou lekker kijken naar technische staat, kleurencombinatie, uitvoering, km-stand etc en daarop gebaseerd mijn keuze maken.
Mijn 964 was toevallig een C2, mijn huidige 997 is toevallig ook een C2 maar dat is omdat de rest van de auto volledig naar mijn zin was.
Bij de 964 had je nog een beetje dat staartlastige gevoel, bij de 997 merk je het eigenlijk niet meer.
Ik had bij de 964 al dat de grens van de auto doorgaans verder lag dan mijn eigen grens.

De drift cursus was leuk om te doen maar ik peins er niet over om dat in de buurt van vangrail/paaltjes/medeweggebruikers te gaan proberen.
Ook ik rij regelmatig (behoorlijk) te hard, maar kom niet in de buurt van wat er allemaal met de auto mogelijk is. :drive:

Wat voor olie gebruiken jullie eigenlijk? En tanken jullie dan 95 of 98?
Ik heb verder overigens geen winterbanden onder de Porsche.... :mrgreen:


10 jan 2018 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
Je gaat toch niet serieus dit C2 vs C4 topic daarmee vergelijken?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2018 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: C2 of C4?
Het zijn allemaal Heintje Davids onderwerpen :wink:


10 jan 2018 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: C2 of C4?
Zo ken ik er ook nog wel 1 ;

Welke 911 is het meest bombenfest? :mrgreen:


10 jan 2018 18:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: C2 of C4?
Laatste c2 vs c4 dateert van 2013. Lijkt me geen jaarlijks terugkerend fenomeen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2018 21:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.