09 jan 2018 10:36
Niels911SC schreef: ... kans op lift-off oversteer (hoewel het nog steeds kan) kleiner.
09 jan 2018 11:10
frankv schreef:Ik vind het maar onzin, een C4. (...) 4-wieltractie helpt je niets bij het remmen of je bochtgrip, alleen bij tractie bij accelleratie. Je komt dus eerder in de problemen in de bocht of bij het remmen, want daar heb je een hogere snelheid, maar heb je dezelfde 4 banden als een C2, en dezelfde remmen.
EriC4C schreef:In een C4 met één hand aan het stuur en in de ander hand het fototoestel over de epoxy cirkel en dit schouwspel voor me :
09 jan 2018 11:19
Olaf schreef:Niels911SC schreef: ... kans op lift-off oversteer (hoewel het nog steeds kan) kleiner.
.. en als het je dan (toch) overkomt, is er (voor de gemiddelde bestuurder) geen houden meer aan
09 jan 2018 11:21
EriC4C schreef:Hey leuk, een C2/C4-topic
09 jan 2018 12:47
09 jan 2018 13:00
09 jan 2018 13:16
09 jan 2018 13:18
frankv schreef:Olaf schreef:Niels911SC schreef: ... kans op lift-off oversteer (hoewel het nog steeds kan) kleiner.
.. en als het je dan (toch) overkomt, is er (voor de gemiddelde bestuurder) geen houden meer aan
Inderdaad. Ook ik ben zo eens met mijn BMW op de Nurburgring tegen de vangrail geëindigd.
Ik moet zeggen dat ik een aantal van bovenstaande verhalen over overstuur en driften met wat verbazing lees. Alsof je in normaal gebruik driftend over de openbare weg rijdt... Ik heb driftcurssusen gedaan met mijn BMW E30 M3 (en kon er niks van), heb op het circuit gereden met mijn 964 en geprobeerd daar lift-off-oversteer te ervaren, vraag vaak meer van de voorbanden van mijn Clio RS 172 dan ze aan kunnen, en ik voel me regelmatig een hooligan als ik de 964 weer eens uitlaat. Maar kom op, hoeveel te hard moet je een klaverblad nemen, of hoeveel te bruut moet je op je gas gaan, wil je rondgaan?
Al dat gedrift in autovideo's (hoe gaaf ze ook zijn), dat zijn de gelukte shots, zelfs mensen als Needel, Harris etc. gaan tijdens de opnames wel eens in de rondte. Als je dat op de openbare weg probeert, eindig je in 9 van de 10 gevallen met een gebroken wielophanging sneu tegen een stoeprand.
Ik kan me goed voorstellen dat als je je 911 het hele jaar rond wilt rijden, dat je dan voor een C4 gaat, dat is prima, en geeft je inderdaad meer vertrouwen. maar voor de hobby auto die het voor velen van ons is, is inperking van de overmoed beter denk ik.
09 jan 2018 13:19
09 jan 2018 13:20
Cazzo Super Veloce schreef:Nog liever een Dacia Duster dan zon hok
09 jan 2018 13:22
09 jan 2018 13:32
frankv schreef: Ik zei dan ook, zolang het niet sneeuwt. Zo'n epoxycirkel is natuurlijk spekglad. Dat is geen vergelijk met een normale weg.
frankv schreef:Ik kan me goed voorstellen dat als je je 911 het hele jaar rond wilt rijden, dat je dan voor een C4 gaat, dat is prima, en geeft je inderdaad meer vertrouwen. maar voor de hobby auto die het voor velen van ons is, is inperking van de overmoed beter denk ik.
09 jan 2018 13:33
Volgens mij maakt het geen reet uit bij een moderne 911 of je 2- of 4-wielaandrijving hebt. Genoeg electro-nannies aan boord om je uit de shit te houden, ook al is het zeiknat.
09 jan 2018 14:18
frankv schreef:.... Ik moet zeggen dat ik een aantal van bovenstaande verhalen over overstuur en driften met wat verbazing lees. Alsof je in normaal gebruik driftend over de openbare weg rijdt...
.... Al dat gedrift in autovideo's (hoe gaaf ze ook zijn), dat zijn de gelukte shots, zelfs mensen als Needel, Harris etc. gaan tijdens de opnames wel eens in de rondte. Als je dat op de openbare weg probeert, eindig je in 9 van de 10 gevallen met een gebroken wielophanging sneu tegen een stoeprand....
09 jan 2018 14:26
Citaat:
Volgens mij maakt het geen reet uit bij een moderne 911 of je 2- of 4-wielaandrijving hebt. Genoeg electro-nannies aan boord om je uit de shit te houden, ook al is het zeiknat.
Bwa, 'k weet niet...
09 jan 2018 16:08
Cazzo Super Veloce schreef: Genoeg electro-nannies aan boord om je uit de shit te houden, ook al is het zeiknat.
09 jan 2018 16:54
09 jan 2018 17:26
Olaf schreef:Cazzo Super Veloce schreef: Genoeg electro-nannies aan boord om je uit de shit te houden, ook al is het zeiknat.
Op het moment dat er uitroeptekens en driehoekjes in het dashboard oplichten .... houden die nannies het niet meer bij
09 jan 2018 18:09
Cazzo Super Veloce schreef:Dan zijn ze juist actief toch?
09 jan 2018 18:39
09 jan 2018 19:37
09 jan 2018 19:44
09 jan 2018 19:48
dapatch schreef:Net als vierwielaandrijving
09 jan 2018 20:02
09 jan 2018 20:28
Tilt! schreef:Volgens mij maakt het geen reet uit bij een moderne 911 of je 2- of 4-wielaandrijving hebt. Genoeg electro-nannies aan boord om je uit de shit te houden, ook al is het zeiknat.
Bwa, 'k weet niet...