Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Ruiten tinten, maar welke tint?

10 jan 2018 19:13

Ja, ik ben erg druk bezig met de cayenne de laatste dagen.

Nieuwe sleutelbehuizingen, nieuwe achterlichten, bumper en stuurknoppen spuiten.
Volgende week staat een afspraak voor de automaatbak te spoelen en beiden cardans+tussenbak te verversen.
Daarna wil ik graag de ruiten laten tinten. Om precies te zijn de achterportierruiten en de achterruit.

Ik heb al meerdere auto's bij 1 specifiek bedrijf laten doen die Johnson folie gebruikt. Top service en 10 jaar garantie.
Dus de cayenne mag daar ook op bezoek.

Alleen welke tint weet ik niet precies. Ik hou ervan om het origineel ogend te houden. Maw niet te donker.

Bijvoorbeeld zoiets:
Afbeelding

of deze:
Afbeelding

Dan 'vloekt' het ook niet teveel met de ongetinte voorportier ruiten.
Zijn hier mensen die hebben laten plakken? Voor of nadelen van lichter of donkere tint?

Het gaat mij niet om privacy, veiligheid van UV straling en gebroken glas vind ik wel een meerwaarde maar die heb je volgens mij bij alle folies.

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

12 jan 2018 15:41

geen reactie gehad maar inmiddels is het geplakt.

20 procent heb ik laten doen. dit oogde origineel en paste ook het best bij het dakruitje.

ziet er keurig uit.

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

12 jan 2018 17:36

ik denk dat de meeste dit niet doen, maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

12 jan 2018 21:28

Je zou nog de zijruiten aan de voorkant moet 70 kunnen doen, zo wordt het geheel nog mooier!

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

13 jan 2018 19:57

Als ik van de week nog even redelijk weer is, en ik even de tijd heb schiet ik nog even een plaatje.

Ik vind het iig zeer geslaagd.
Plus minder UV straling naar binnen die het leer vernietigd
Minder warmte
Als je kinderen achterin hebt veiliger wanneer een ruit stukgaat. De folie houd m nog even bij elkaar.
Ruiten voor moeten wetstechnisch bijna geheel lichtdoorlatend zijn. Voor nu laat ik het zo, komt misschien later nog wel.

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

13 jan 2018 20:08

Ik vind origineel al behoorlijk donker.

Waarom heb je eigenlijk de achterlichten vervangen?

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

13 jan 2018 21:12

Mijn Ruiten waren origineel niet getint en ik vind het wel getinte een meer 'premium' uitstraling.
De nieuwe achterlichten zijn moderner , helderder, feller en een van de oude lampen had een scheurtje in het glas.

De achterlichten, het tinten van het glas, en de onderlip van de achterbumper geven de complete achterzijde echt een facelift.

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

13 jan 2018 23:05

Killerbean schreef:Ruiten voor moeten wetstechnisch bijna geheel lichtdoorlatend zijn. Voor nu laat ik het zo, komt misschien later nog wel.


70 mag, is zeker niet te donker en het maakt het geheel nog mooier!

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 11:11

Maar de voorste zijruiten 70 en dan de achterste 20 ziet er niet mooi uit denk ik?
Mag je de achterruit wel tinten of gelden daar dezelfde regels voor als voor de voorruit?

Ben benieuwd hoe het er nu uitziet

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 11:27

mbembe schreef:Maar de voorste zijruiten 70 en dan de achterste 20 ziet er niet mooi uit denk ik?
Mag je de achterruit wel tinten of gelden daar dezelfde regels voor als voor de voorruit?

Ben benieuwd hoe het er nu uitziet


70/20 altijd beter dan 0/20...

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 19:16

Ik zou nog even wat plaatjes maken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 19:33

Heel mooi en niet te donker dan word het snel fout

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 19:51

Precies waar ik bang voor was. Te donker.
Dit is precies goed. Wederom zeer tevreden :-)

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 20:14

mooi geworden :thumleft:

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

14 jan 2018 22:22

:thumleft: :thumleft:

Re: Ruiten tinten, maar welke tint?

15 jan 2018 9:18

:thumleft: :thumleft:
Plaats een reactie