Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:36



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
oldtimer regeling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht oldtimer regeling
Hallo,

Wil een auto kopen die op dit moment in de oldtimer regeling zit (120,-)
Maar ik wil gewoon nu ook met die auto rijden.
Is dit gewoon mogelijk of is dat omslagtig te regelen ?


Heb ooit een keer hier gelezen dat iemand elk jaar op 1 dec de auto overschreef op zijn vrouw zijn naam en dan 3 maanden belasting betaalde , en 1 maart weer terug en dan weer in de 120,- euro regeling ???

Dat was ik niet direct van plan, maar wil wel gewoon nu met die auto gaan rijden!


mvg

Hubertus


11 feb 2018 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: oldtimer regeling
In jouw geval na aankoop mag je gewoon rijden en ga je het normale tarief betalen. Krijg je automatisch een brief voor zoals bij elke andere auto.

Als je de auto (gelijk) weer schorst gaat de belastingdienst ervanuit dat je de regeling voortzet. Dan krijg je vanzelf een aanslag binnen gebaseerd op de overgangsregeling.

Althans zo ging het voor mij in december toen ik de 944 kocht, die zat in de overgangsregeling. Ik heb toen na een paar dagen de auto weer geschorst en in januari automatisch een brief gekregen dat de auto in de overgangsregeling zit. Zonder dat ik daar de aanvraag voor verstuurd had.


11 feb 2018 9:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: oldtimer regeling
En dan straks verbaasd zijn dat zo’n regel weer afgeschaft wordt...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 feb 2018 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: oldtimer regeling
Aangifte MRB verandering gebruiken en aangeven wanneer je MRB wil laten ingaan en dat zit je hiermee in het systeem van maandelijks MRB betalen....

Maar hoe dat gaat bij aankoop.... :?: ...maar je krijgt als nieuwe eigenaar vanzelf bericht om te betalen... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 feb 2018 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: oldtimer regeling
Op de website van de belastingdienst staat ook dat de regeling na aanvraag pas ingaat op 1 januari van het daaropvolgende jaar. Maar ik kreeg toch een brief dat de auto dus gewoon weer in de regeling zat. Had me voorgenomen om in 2019 weer in de regeling te stappen (in de loop van 2018 aanvragen). Het is nu dus al 2018 geworden.


11 feb 2018 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: oldtimer regeling
Dus als ik het goed begrijp kan ik kiezen bij het overschrijven van de auto ?


11 feb 2018 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: oldtimer regeling
Het staat duidelijk op de site van de belastingdienst.
Lees dit formulier maar eens door :thumleft:

https://download.belastingdienst.nl/bel ... z81fol.pdf

Citaat:
Met dit formulier kunt u:

het bijzondere tarief voor de overgangsregeling voor oldtimers
aanvragen

zich afmelden voor de overgangsregeling, als u niet meer voldoet
aan de voorwaarden, of niet meer wilt meedoen aan deze regelin


11 feb 2018 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: oldtimer regeling
Maar het feit dat je als nieuwe eigenaar niet meer hoeft aan te melden. Lijkt me dat bij overschrijven alles gerest zou moeten worden. En dat de nieuwe eigenaar een nieuwe aanvraag moet indienen. Dat is dus niet het geval, toch niet als je de auto gelijk weer schorst tijdens de maanden dat je niet mag rijden.


11 feb 2018 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: oldtimer regeling
Ik zou adviseren even te bellen met de belastingdienst. Zij snappen de regels mbt de MRB zelf nauwelijks!

-Ik kocht tegelijk met een vriend van mij een auto van voor '87. Hij ook van voor '87. Beide in de overgangsregeling. Beide al betaald. Ik moest opnieuw betalen en hij niet...
-Hij vergat een keer voor de gestelde datum het bedrag voor overgangsregeling te betalen en dan mag je niet meer wijzigen.. Dus zit je vast aan een jaar normaal MRB betalen (of overschrijven etc.)
-Meerdere keren is mij teveel MRB gefactureerd en heb ik dit gecrediteerd gekregen. MRB betaal ik anders dan bijna alle andere dingen niet op automatische incasso. Er gaat teveel fout!

Kortom, auto overschrijven en bij het overschrijven aangeven gewoon MRB te willen betalen en dit een dag later bevestigen aan de BD.


11 feb 2018 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: oldtimer regeling
Mijn ingevoegde 911 van 1985 werd afgelopen week maandag goedgekeurd bij de RDW. BPM formulier inmiddels ook teruggebracht.

Wie weet wat ik moet doen om deze ook als oldtimer te registreren voor de wegenbelasting?

Alvast bedankt!


11 feb 2018 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: oldtimer regeling
Hier gekeken? https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oldtimers/
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


11 feb 2018 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: oldtimer regeling
Ja, dat heb ik gedaan maar zie niks over een voertuig die in februari ingevoegd wordt... of betekent dat ik die pas in 2019 in de regeling kan zetten?


11 feb 2018 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: oldtimer regeling
:shock: Tjsezus! Wat een verhaal hierboven. Misschien moeten jullie dit hierboven even naar de belastingdienst opsturen, hebben ze wat te doen :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 feb 2018 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: oldtimer regeling
flash911 schreef:

Ja, dat heb ik gedaan maar zie niks over een voertuig die in februari ingevoegd wordt... of betekent dat ik die pas in 2019 in de regeling kan zetten?

Formulier invullen en opsturen:

Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief overgangsregeling voor oldtimers

En in de gaten houden of het goed gaat....succes.

Iig ik vind het een mooie regeling...123 euro ipv bijna 500 euro. Ik heb slechts een jaartje helemaal MRB vrij kunnen rijden maar helaas...
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 feb 2018 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: oldtimer regeling
Net met de belastingdienst gebeld; met een net ingevoegde voertuig die voldoet aan de eisen van de overgangsregeling oldtimers, krijgt men automatisch een acceptgiro voor de overgangsregeling.
Als die niet betaald wordt binnen 2 weken, gaat ie op de normale wegenbelasting.


12 feb 2018 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: oldtimer regeling
bedankt voor jouw belletje. Dan is het tenminste duidelijk. Op 6 maart wordt mijn Lotus gekeurd (bewust gewacht tot het officiële seizoen gestart is).


12 feb 2018 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: oldtimer regeling
steef schreef:
:shock: Tjsezus! Wat een verhaal hierboven. Misschien moeten jullie dit hierboven even naar de belastingdienst opsturen, hebben ze wat te doen :mrgreen:



Vorige week dit verhaal naar de belastingdienst gemaild , wacht nog op antwoord ! :res:


mvg

Hubertus(bonk)


17 feb 2018 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: oldtimer regeling
Hi all,

ik ben in december vergeten de €120,- oldtimer regeling over te maken (was op vakantie). Maar nu betaal ik dus per maand.
Heb de auto geschorst maar had gedacht dat wanneer ik deze uit de schorsing zou halen ik opnieuw de keuze kreeg, dat is helaas niet zo.

Ik hoorde dat wanneer de auto van eigenaar wisselt ik wel de keuze krijg.

Is dit mijn enige optie om weer terug in de oldtimer regeling te vallen?
Hoeveel dagen moet er tussen de eigenaren zitten? Want anders zet ik hem op mijn vaders naam voor 1 dag en de dag erna weer op mijn naam.

Groeten Leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


21 feb 2018 13:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: oldtimer regeling
Het duurt een 3- tal weken vooraleer je het voorstel per brief toegestuurd krijgt. Je zou het in ieder geval kunnen proberen.


21 feb 2018 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: oldtimer regeling
voor diegene die een auto in de overgangsregeling hebben, denk aan de wegenbelasting in december!


21 nov 2018 8:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: oldtimer regeling
Krijg je daar geen betaalverzoek voor binnen? Net zoals de overige wegenbelastingen?


21 nov 2018 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: oldtimer regeling
Ik verwacht de komende weken een envelop met een betalingsverzoek..... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 nov 2018 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: oldtimer regeling
Te betalen voor 01.01.2018


21 nov 2018 10:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: oldtimer regeling
Voor mijn '81-er heb ik na het invoeren uit Belgie eind oktober, meteen zelf een aanvraag overgangsregeling oldtimers voor het jaar 2019 aangevraagd (het jaartal moet je in de aanvraag specifiek aangeven). Ik was redelijk verbaast dat ik netjes een bevestiging kreeg, maar dat de regeling al in 2018 start. De auto moet daarom al per 1 december aanstaande ipv 1 januari 2019 (het jaar voor overgangsregeling oldtimers loopt per vol kalenderjaar van januari t/m december) stil blijven staan. Niet dat ik van plan was om met die auto door de pekel te blijven rijden, maar qua wegenbelasting was ik toch ook iets goedkoper geweest voor 2018 omdat ik voor de auto slechts een gedeelte van het 4e kwartaal MRB had hoeven betalen. Daarbij ben ik vanaf volgende week al afhankelijk van een autoambulance als hij toch naar een garagebedrijf zou moeten als ik iets niet thuis voor elkaar krijg met het werken aan de auto.

Ow, en ik moet het bedrag voor 14 december a.s. betaald hebben.
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


21 nov 2018 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: oldtimer regeling
Kheldar schreef:
Krijg je daar geen betaalverzoek voor binnen? Net zoals de overige wegenbelastingen?

je krijgt inderdaad een betaalverzoek per post maar geen herinnering! En als ik zie hoe vaak ik post ontvang die niet voor mij is, vermoed ik dat we redelijk vaak dingen niet ontvangen! Het zou jammer zijn om daardor de auto niet meer in de regeling te kunnen hebben...


21 nov 2018 13:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, m.b


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.