Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:19



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC `81
Eindhoven
Bericht Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
Iemand toevallig deze wielkastbeschermers gebruikt voor zijn/haar 911? Kwam ze tegen en wellicht een mooie bescherming voor oa de slotplaten.

https://www.lokari.de/epages/62716287.m ... cale=en_GB

Afbeelding


20 feb 2018 23:04
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911
Zou ik niet doen. Ik denk dat je op den duur meer last van hebben dan voordeel.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


20 feb 2018 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC `81
Eindhoven
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911
Johann schreef:
Zou ik niet doen. Ik denk dat je op den duur meer last van hebben dan voordeel.


Welke last bedoel je?


21 feb 2018 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911
Heb hier ook al wel eens aan zitten denken.
Maar ik denk dat er uiteindelijk toch wel veel rotzooi achter blijft zitten wat je moeilijk weg krijgt.
Blaadjes, zand, water gaat zich ophopen en uiteindelijk gaat de boel toch roesten.
Ik denk dat als je zoiets wilt dat je echt iets moet hebben wat de boel echt helemaal afsluit.
Dus moet het verlijmd of gelast zijn.....
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 feb 2018 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911
In de oldtimerwereld ( oa bij Triumph) een heel veel gebruikte oplossing, vooral bij rally rijders
ik ken verschillende mensen die ze geinstalleerd hebben.. al jaren , en zijn er erg tevreden over
geven goede bescherming
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


21 feb 2018 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911
Geen ervaring mee, maar ik vind het wel jammer dat destijds Porsche niet zelf op het idee kwam ter bescherming van de kwetsbare delen.

Zoals ik de mijne gebruik bij mooi weer/geen zout etc vind ik het niet nodig. Bovendien probeer ik de wielkasten schoon te houden bij onderhoud bijv. met een bezemborstel de klodders zand te verwijderen, spatbordranden binnenzijde zandvrij etc.

Ook heb ik vorig jaar, zie topic, een stukje plaatwerk rechterspatbord laten herstellen en gelijk de gehele onderzijde randen laten spuiten/stralen etc. onder de mom pak het gelijk goed aan. Kortom, gaat mij geen probleem meer opleveren.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 feb 2018 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
Vanaf de 964 zijn de schermen uitgevoerd met binnen-kuipen.

Zoals Johann zegt: elk voordeel heeft z'n nadeel :idea:

Zand en vuil dat achter de binnenkuipen komt, krijg je lastig weg ... maar het komt er ook niet zo makkelijk terecht.

Ik denk dat als je dit soort binnenschermen toe gaat passen bij je SC, je deze zeker 1 keer par jaar moet verwijderen om te kijken of er rotzooi achter zit.
Nu zonder dit soort binnenschermen kan je gewoon overal goed bij, met bijvoorbeeld een tuinslang .. om de rotzooi weg te spoelen.


21 feb 2018 11:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC `81
Eindhoven
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
Olaf schreef:
Vanaf de 964 zijn de schermen uitgevoerd met binnen-kuipen.

Zoals Johann zegt: elk voordeel heeft z'n nadeel :idea:

Zand en vuil dat achter de binnenkuipen komt, krijg je lastig weg ... maar het komt er ook niet zo makkelijk terecht.

Ik denk dat als je dit soort binnenschermen toe gaat passen bij je SC, je deze zeker 1 keer par jaar moet verwijderen om te kijken of er rotzooi achter zit.
Nu zonder dit soort binnenschermen kan je gewoon overal goed bij, met bijvoorbeeld een tuinslang .. om de rotzooi weg te spoelen.



Terechte punten! Ik twijfel er ook over. Denk dat de enige juiste wijze is deze met beugels aan de binnenschermen vast te zetten en dan de randen af te kitten. Zo kan er ook echt geen vuil meer tussen. Anders kun je waarschijnlijk beter regelmatig de wielkasten goed schoonspuiten.


21 feb 2018 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
Voor normaal gebruik niet doen. Gaat echt veel shit achter zitten met roest tot gevolg. Gebruikelijk om dit bij Alfa's te verwijderen om die reden. Als echter veel onverhard rijdt is het een must want je rijdt je wielkuipen stuk, met andere zaken tot gevolg. Dit is geen oplossing voor je auto. Laat dan de kuipen met een goede bodyschutz met rubbercompound afzetten. Dat werkt veel beter voor normaal gebruik.


22 feb 2018 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC `81
Eindhoven
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
Jullie reacties zijn overtuigend, ik ga ze niet plaatsen. Idd nog een optie om een goede beschermlaag aan te brengen. Dit ga ik later nog eens na.
Dank zover!


22 feb 2018 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
Een kennis van mij had vroeger een Austin Healey 3000 mk2 en gebruikte die voor de Tulpen Rally. Dat ding een keer gewassen voor hem en de achterschermen zaten dicht gepakt met modder. Als in ongeveer anderhalve emmer per kant!!

Het enige nadeel wat ik aan deze zie is dat ze met een rubber tegen de carrosserie aan zitten, water komt er tussen en kan niet makkelijk opdrogen. Wanneer er zoals bij een moderne auto gewoon een goede passing is waar bij het rijden wel lucht langs kan en de boel kan drogen is het minder een issue.

Van de andere kant, hoe vaak rij je nou met echt heel slecht weer met een klassieke 911?

Bij mijn 993 destijds de wielkasten netjes schoon gemaakt en nu drie jaar later nog altijd schoon. Straks met de 3.2 ook weer netjes schoonmaken en ook daar zal een en ander wel lang schoon blijven.

Goed, rij je er inderdaad mee in de sneeuw of iets, dan wellicht aan te raden :-)


22 feb 2018 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Bescherming binnenkant wielkasten 911 SC
waar heb ik dit eerder gelezen? :mrgreen:
viewtopic.php?f=33&t=43749
I've been there...niet doen tenzij je rally's gaat rijden.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


22 feb 2018 22:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.