Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:10



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche24 app 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche24 app
1900 euro om het hoogste level te krijgen.. maar zal vast mooie dingen opleveren lijkt me


01 maart 2020 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Porsche24 app
Sinds kort ben ik ook begonnen met punten sparen. Tot nu toe gaat het wel makkelijk met de gratis events. Na de eerste maand zit ik op 5500 punten.

Hoe ver is iedereen inmiddels? Is het de moeite waard om red of yellow te halen? Wat voor events zijn er afgelopen jaren voor yellow level leden georganiseerd bijvoorbeeld?


21 dec 2022 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Porsche24 app
Ik kijk wel uit naar de dag met een Porsche naar keuze. Geen idee of de invulling echt zo vrij is als dat het klinkt of dat ik ergens iets te optimistisch gelezen heb. Samen met de Advanced Driver Training is dat voor mij de reden om idd naar red te gaan.


21 dec 2022 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche24 app
Heb nu een dikke 21.000 punten. Level Silver dus.

Moet nog wel even doorsturen om naar Level Red te komen. Overweeg om die 300 euro af te tikken zodat ik inderdaad een Sunday drive kan doen, maar ook de driver Training en een Porsche als vervangend vervoer. Dat laatste heb ik al eerder meegekregen bij een beurt.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 dec 2022 13:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche24 app
Alex90 schreef:
Hoe ver is iedereen inmiddels? Is het de moeite waard om red of yellow te halen? Wat voor events zijn er afgelopen jaren voor yellow level leden georganiseerd bijvoorbeeld?


ik sta nu op 230k punten, maar ik ben ook Porsche uberfan :mrgreen:

Ik heb reeds de vierde jaar in een rij level Red en het is absoluut de moiete waard. Level Yellow is trouwens ook erg gaaf en ook absoluut het geld waard, maar dat is wel een drempeltje. Let wel dat je iedere jaar punten moeten inleveren om op niveaus te blijven :idea:

Clueless schreef:
Ik kijk wel uit naar de dag met een Porsche naar keuze. Geen idee of de invulling echt zo vrij is als dat het klinkt of dat ik ergens iets te optimistisch gelezen heb. Samen met de Advanced Driver Training is dat voor mij de reden om idd naar red te gaan.


Het is best vrij, maar het gaat dan wel om auto's die ze beschikbaar hebben in hun demofleet. Maar ik heb inmiddels een aardig selectie auto's mee gehad voor een zondag; Taycan (Turbo)(4)(S), Macan GTS, 718 GT4, Cayenne, 718 Boxster (S), Macan 2.0, 991.2 GT3. Wat had ik graag willen hebben GT2RS, maar die was niet beschikbaar :cry:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 dec 2022 13:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche24 app
Toen ik mijn P net had, de app geïnstalleerd. Na invoeren kenteken kreeg ik de melding: "Dit voertuig is al geregistreerd". Bleek dat de vorige eigenaar nog was geregistreerd. Kostte me enkele e-mails en wat weken wachten, maar daarna kon ik mijn auto toevoegen. Moet je blijkbaar een foto van je km-stand doorsturen... En ik had de auto niet in de buurt, dus weer weggelegd... Enkele weken later, app weer eens geopend, alles ingevuld en foto gemaakt.
Sindsdien heb ik de app niet meer gebruikt. Volgens mij moet je handmatig de km-stand doorgeven. Niet iets waar ik aan denk als ik in de auto zit.
Het zal vast voordelen opleveren, maar ik vind het allemaal niet heel gebruiksvriendelijk en in de praktijk heb ik de app dus ook nog niet gebruikt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 dec 2022 13:12
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche24 app
Beetje als het forum, rammelt een beetje, maar als je er moeite in stopt heb je een leuke club gevoel :res:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 dec 2022 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Porsche24 app
Zo jij dingen uitlegt is alles een probleem,
Tis 10 seconden werk om je km stand intevoeren


21 dec 2022 13:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche24 app
anton964 schreef:
Zo jij dingen uitlegt is alles een probleem,
Tis 10 seconden werk om je km stand intevoeren

Ik geef antwoord op de vragen van de TS. TS vraagt niet wat jij van mijn mening vindt.
Citaat:
Gebruiken jullie de app ook? Wat vinden jullie van de app trouwens?


Ik weet wat er met technologie mogelijk is en deze app kan op meerdere punten verbeterd worden.
Om een aantal voorbeelden te noemen:
1. automatisch opstarten zodra je connect met je PCCM (net zoals bijv. flitsmeister)
2. automatische herkenning van je km-stand ipv een foto moeten sturen die een persoon moet controleren
3. of de mogelijkheid om (mits geconnect met je PCCM) dmv GPS je km-stand automatische bij te werken
4. herinnering als je de app bijv. een maand niet gebruikt hebt
5. meer aandacht voor de rewards die je kunt behalen
6. mogelijkheid om (zonder mail, maar in de app) een reeds geregistreerde auto over te nemen

En de vergelijking met het forum gaat mank, die wordt in de lucht gehouden door vrijwilligers die met nauwelijks budget iets voor elkaar moeten krijgen. Porsche is een miljardenbedrijf, spendeer een deel hiervan om gewoon een goed werkende en gebruiksvriendelijke app op de markt te brengen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 dec 2022 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche24 app
Zelfs gewoon simpel antwoord krijgen op een mail is al nauwelijks of niet mogelijk. Km stand doorgeven gaat dan wel weer eenvoudig


21 dec 2022 14:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche24 app
Gaat het verder wel goed met je Polydeukes?

Ja, de app kan 10000 keer beter, ik irriteer me daar ook soms aan als hij vastloop etc. Maar de intentie is goed, het is daarbij ook gratis incl. hele leuke gratis events en elke nu en dan een erg leuke attentie.

Over een gratis service zeuren komt bij mij nooit goed binnen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 dec 2022 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Porsche24 app
Johann schreef:
Gaat het verder wel goed met je Polydeukes?
Over een gratis service zeuren komt bij mij nooit goed binnen.


Over het eerste kan ik niet oordelen, maar in de 6 punten die hij formuleert zit wel een grote kern van waarheid vind ik.
Als ik het topic lees komt het (op mij) allemaal nog knullig over qua gebruiksgemak anno 2022.

Dat het gebruik in het laagste niveau gratis is doet daar geen afbreuk aan. Waze is ook gratis maar evolueert en houdt rekening met de opmerkingen van de community.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 dec 2022 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Porsche24 app
Ik snap wel dat je handmatig je kilometerstand door moet geven. Als dat ding automatisch verbinding met je auto maakt en allerlei gegevens automatisch doorstuurt, dan loop je ten eerste een hoop gebruikers mis vanwege privacy angst en ten tweede kost het een hoop extra tijd en geld om aan de privacywetgeving te voldoen.

Door het handmatig door te geven, wat je ook prima eens per jaar kunt doen, of alleen als je daarmee een level omhoog gaat, heb je in ieder geval zelf in de hand wat voor data er van je wordt opgeslagen.


21 dec 2022 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche24 app
Johann schreef:
Gaat het verder wel goed met je Polydeukes?

Uitstekend! Dank voor je interesse. Maar noem mijn kritiek beroepsdeformatie. Geef dagelijks sturing en begeleiding aan vele ict-teams waaronder ook teams die apps ontwikkelen. Denken vanuit de behoefte van de gebruiker is lastiger dan je denkt. De gemiddelde ontwikkelaar doet te veel aannames, en de product owner (soort manager van een team ontwikkelaars) doet daar vrolijk aan mee ("Ik weet wal wat onze gebruikers willen en nodig hebben, dat ga ik ze niet vragen").
Maar goed... Zoals ik al zei: beroepsdeformatie...
Alex90 schreef:
Ik snap wel dat je handmatig je kilometerstand door moet geven. Als dat ding automatisch verbinding met je auto maakt en allerlei gegevens automatisch doorstuurt, dan loop je ten eerste een hoop gebruikers mis vanwege privacy angst en ten tweede kost het een hoop extra tijd en geld om aan de privacywetgeving te voldoen. Door het handmatig door te geven, wat je ook prima eens per jaar kunt doen, of alleen als je daarmee een level omhoog gaat, heb je in ieder geval zelf in de hand wat voor data er van je wordt opgeslagen.

Daarom wil je mensen de optie geven: Of zelf handmatig doorgeven, of automatisch via GPS. En de tussenvorm is dat je in de app wel een foto maakt van je km-stand, maar dat de software deze automatisch herkent en direct invoert.

En de discussie over privacy zullen we maar niet voeren. Maar laat ik zeggen dat we allemaal probleemloos facebooken, whatsappen, instagrammen, Googlen en graag gebruik maken van de vele gratis diensten van Google waaronder Android op onze telefoons, E-mail via Gmail en navigeren via Google Maps. Maar privacy is *kuch* voor veel mensen belangrijk inderdaad (NOT!). En voldoen aan privacywetgeving is helemaal niet zo kostbaar als je denkt. Je schotelt je gebruikers een onleesbare juridische tekst met gebruikersvoorwaarden voor die ze moeten accepteren om de app te gebruiken. Die leest toch niemand, ondertussen heb jij toestemming om de gegevens te verwerken en het is weer geregeld. Althans, zo werkt 99% van de aanbieders van gratis apps. Maar dat realiseren we ons niet, want (bijna) niemand leest waar ze toestemming voor geven.

Anyhow... Het is prima mogelijk om de Porsche24 app te verbeteren, waarbij je een balans zoekt tussen gebruiksgemak en privacy.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 dec 2022 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche24 app
Anne 2.7 schreef:
Toch ook maar eens beginnen. Steeds als ik de app open, denk ik, ik moet even een foto van de km stand maken. Maar de auto staat in de garage. En als ik bij de auto ben denk ik niet aan de app, maar alleen maar aan RIJDEN! :drive:

Ik heb al 1.276 punten in mijn (volgens de app) 911 3.0 (NOT). :drive:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


21 dec 2022 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Porsche24 app
Polydeukes schreef:
En voldoen aan privacywetgeving is helemaal niet zo kostbaar als je denkt.


Zo makkelijk gaat het bij ons bedrijf in ieder geval niet. Als je met ISO certificaten wilt laten zien dat je de gebruikersgegevens veilig verwerkt en bewaart, dan is het niet genoeg om je gebruikers toestemming te geven om de data te verwerken. Dan moet je ook aan kunnen tonen dat de gegevens veilig verwerkt worden. En ik neem aan dat Porsche niet graag in de categorie van louche gratis apps wil zitten.

Bovendien is het voor de gebruiker ook lastig te verifieren of de app alleen je kilometerstand bewaart. Met toegang tot de boordcomputer van de auto kan er veel meer worden opgeslagen. En ja, mensen zijn inconsistent met hun privacy, maar het zal Porsche de moeite niet waard zijn om mensen daarvan te overtuigen.

In ieder geval blijft het natuurlijk hun keuze. Ik gok dat ze hier zelf ook over na hebben gedacht en tot de conclusie zijn gekomen dat de kosten voor het ondersteunen van automatische kilometerregistratie niet opgwegen tegen de baten.


21 dec 2022 17:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche24 app
Met een ISO 27001 certificaat toon je enkel en alleen aan dat je je informatiebeveiligingsmanagementprocessen (ISMS) goed hebt ingericht.
Net zoals een rijbewijs niet de garantie geeft dat je nooit een ongeluk veroorzaakt of erbij betrokken raakt, is een ISO 27001-certificering ook geen garantie dat de beveiliging op orde is én blijft. Dus zegt helaas niks over bijv de beveiliging van een app of website. Hoewel bedrijven je dat wel willen doen geloven. Maar er zijn voorbeelden genoeg van ISO gecertificeerde bedrijven die data hebben gelekt, gehackt zijn of slachtoffer van ransomware.

Zo'n ISO traject kost inderdaad wel wat tijd en moeite, maar Porsche zal dit certificaat sowieso al wel hebben, omdat ze persoonsgegevens van klanten verwerken.

Maar goed, de discussie dwaalt af. Deze materie is mijn dagelijkse werk, dus als je meer wil weten, stuur maar een PB.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 dec 2022 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Porsche24 app
Als je er dagelijks mee bezig bent,vind ik het wel vreemd dat je zegt dat Porsche er mee weg kan komen door alleen maar toestemming van gebruikers te vragen. Helemaal als je er vanuit gaat dat ze ISO gecertificeerd zijn.


21 dec 2022 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche24 app
Wat is daar vreemd aan? Je moet een aantal zaken scheiden: technische beveiliging, ingerichte beveiligingsmaatregelen en beheerprocessen, privacywetgeving en als onderdeel hiervan doelbinding voor de verwerking van persoonsgegevens.
Een ISO certificaat zegt niks over hoe je als bedrijf persoonsgegevens verwerkt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 dec 2022 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S Porsche Carrera Cabrio 991
Den Haag
Bericht Re: Porsche24 app
37456 punten nu. Ik ben van plan Level Red te gaan activeren voor € 299,00. Ik ben benieuwd of het dat waard is. :scratch: Ben benieuwd naar de Advanced Drivers Training. Is dat met je eigen Porsche of mag je met een andere rijden?


03 jan 2023 0:03
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche24 app
Dat is met je eigen Porsche. Het is absoluut de moeite waard, de instructeurs zijn over het algemeen van Dolf Dekking of GP Elite en ze kunnen echt sturen. Gedurende de opleiding zal je op de openbare weg je grenzen echt leren verzetten. Ik gebruik 4 jaar later nog steeds de technieken die ik geleerd heb bij deze opleiding.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 jan 2023 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S Porsche Carrera Cabrio 991
Den Haag
Bericht Re: Porsche24 app
Goed om te horen Johann :thumleft: :thumleft:


03 jan 2023 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche24 app
Het is zeker leuk en interessant, ik was na de training op de openbare weg meteen ook sneller op Zandvoort :) Ik had Dolf zelf als instructeur, erg leuk.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


17 jan 2023 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Porsche24 app
Denk dat ik dat Red level ook maar eens moet binnenslepen.

Weet iemand trouwens of/hoe je meerdere dealers aan je profiel kunt koppelen? Ik ben wel in de events van meerdere dealers geïnteresseerd.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


18 jan 2023 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 986, Porsche Boxster 986, EX Mercedes SLK 200 (R170), Ex Alfa Romeo Spider 2.0 TS (916) Ex 944 Type 2 Ex 944 Type 1
Bericht Re: Porsche24 app
Spastblast schreef:
Denk dat ik dat Red level ook maar eens moet binnenslepen.

Weet iemand trouwens of/hoe je meerdere dealers aan je profiel kunt koppelen? Ik ben wel in de events van meerdere dealers geïnteresseerd.


Gewoon een andere dealer selecteren. Dan de app opnieuw opstarten en je ziet de events van die dealer.
_________________________________________
Als je alles onder controle hebt rijdt je net niet hard genoeg.
Rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen.


12 feb 2023 16:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.