Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 996)

07 maart 2018 14:25

Ik ben al een paar jaar de trotse bezitter van een Boxster S uit 2001. Deze is als 2de auto in gebruik (5000KM per jaar max). Ik heb aan deze Porsche met 110K aan KM's alles in orde gemaakt en waar nodig weer naar origineel teruggebracht. Ophanging, banden en velgen, cabriodak, airco radiatoren, bobines en bougies, luchtmassameter etc. alles is gereviseerd of vernieuwd en tip top in orde. Ik denk dat ik de Boxster dus maar hou of heel goed verkoop. Nu begint het te kriebelen om (daarnaast) een 911 te kopen. Na een eerste oriëntatie wil ik geen targa of cabrio maar een coupé. 2WD vind ik prima en bij voorkeur handgeschakeld. Schuifdak en achterwisser vind ik vaak niet mooi. Origineel, schadevrij en goed onderhouden en liever geen amerikaan...........Volgens mij is dit een wensenlijst van heel wat 911 zoekers!!!! Deze keer geen 996 (ik heb al een 986) maar wat anders. Wat opvalt is dat dan bijna alle auto's waar ik naar kijk vallen in de range 40K tot 60K. Dat wordt dan ook het budget. Maar nu wordt het pas moeilijk, ga je voor een 997 of een 911 uit 1986? Daar zit nogal wat tussen! Elk type heeft zijn voor en nadelen. En per type zijn er verschillen : probleem motoren die gevoelige IMS Lager en waterkokers die zomaar 450K KM draaien. Automaten die zwaar en lomp zijn en matig schakelen en PDK bakken die een handbak snel doen vergeten. Wie of waar is dit allemaal een keer mooi op een rij gezet? Bij mij staat met stip op 1 de betrouwbaarheid, gevolgd door de looks. PK's horen er wel bij maar dat staat op 3. Wie helpt mij op weg.......

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 15:10

Ha Robbert,
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de 3.2. , 964 En dat is het ook persoonlijk. Recentelijk in 997 turbo gereden en ik wist het gelijk dit is niets voor mij, allemaal te smooth weinig fun op de snelheid na maar je komt niet uit zijn 2 in de stad.
Beste tip die ik je kan geven probeer in beiden modellen te rijden en doe je eigen ervaring op.
Laatst bijgewerkt door Gizmo op 07 maart 2018 15:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 15:20

Dit is echt zeer persoonlijk, heb zelf alleen ervaring met de 3.2 8) en voor mij komt er, vooralsnog, geen andere 911 ¨ im Frage ¨ :wink: :D
Maar zoals Gizmo al schreef, probeer een aantal types en neem dan een besluit, succes :salut:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 16:40

Naast een Boxster zou ik ook eerder voor een 3.2 of 964 gaan. Maar ga vooral kijken en rijden.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 17:56

Succes met je keuze en zoektocht... :thumleft:

In de topic gevraagd hebben verscheidende members naar een 3.2 gezocht....en vervolgens heb ik nooit wat van teruggelezen dat ze uiteindelijk geslaagd zijn..... :scratch:

Tja, en betrouwbaarheid....uiteindelijk moet je een stuk geluk hebben mbt de motor/bak tijdens je bezit, de rest ophanging ed vind ik maar bijzaak, en plaatwerk is vooraf te controleren voordat het in de duizenden euro’s loopt.

Ohja, de ‘87 3.2 van mij gaat ook niet weg......na een lange zoektocht heb ik geen zin meer in een nieuw avontuur ondanks dat me een 993 me aangeboden is.... :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 07 maart 2018 18:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 18:09

993 coupe handgeschakeld the best of all worlds 8)

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 18:28

ach dat vindt jij

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 18:42

En hij heeft nog gelijk ook :thumleft:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 18:45

Geen discussie mogelijk :salut:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 18:53

Als je als Porsche rijder de Boxster S gewend bent, valt een Carrera 3.2 je wellicht tegen .... of juist niet èn verkoop je alsnog de comfortabelet Boxster :)

Een 915 bak schakelt overigens net zo goed als een G50 ... daar zou ik een Carrera 3.2 dan ook niet om laten staan.




Taxi Hans schreef:993 coupe handgeschakeld the best of all worlds 8)


Dan heb je het toch zeker wél over de 4S ;)

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 19:12

Ha, ha ik wist het wel. De discussie komt direct op gang, ga zo door........... Natuurlijk zoek ik in 2 compleet verschillende "tijdperken". Maar met de 964 en 993 eigenlijk ook weer niet. Ik volg het met veel interesse :cheers:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 19:15

Uiteindelijk is de 3.2 de beste 911, de rest bagger.... :mrgreen:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 19:59

Gizmo schreef:Ha Robbert,
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de 3.2. , 964 En dat is het ook persoonlijk. Recentelijk in 997 turbo gereden en ik wist het gelijk dit is niets voor mij, allemaal te smooth weinig fun op de snelheid na maar je komt niet uit zijn 2 in de stad.
Beste tip die ik je kan geven probeer in beiden modellen te rijden en doe je eigen ervaring op.

Ik deel deze mening; nieuwe modellen allemaal te smooth, zeker als aantal pk's niet op 1 staan bij je

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

07 maart 2018 21:16

Robert69 schreef:Natuurlijk zoek ik in 2 compleet verschillende "tijdperken". Maar met de 964 en 993 eigenlijk ook weer niet.


Dat zijn zeker 2 verschillende tijdperken, de 964 of de 993 :!:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 1:38

Jarenlang een 964 gehad.. Fijne auto maar kan qua beleving en fun niet tippen aan een 997. Best bang for the buck 8) Zoveel nieuwe fijne techniek, superlooks en geen roestproblemen waar veel luchtkoelers ondertussen last van hebben.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 2:02

brian951 schreef:Best bang for the buck 8)


Schrijft best nog wel iets af zo'n 997, niet :?: :popcorn:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 2:27

Als ie nog afschrijft dan is de “bang” per “buck” dus nog hoger. :wink:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 2:41

Dan is het Buck for Bang :wink:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 2:43

En ik maar denken dat de 996 de meeste bang gaf. :mrgreen:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 8:21

no brainer,

997 turbo :drive:, over best bang voor de buck gesproken :popcorn:
hoewel verkeerde keuzes niet bestaan in deze :thumleft:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 14:36

Toch beslaan de 964 en 993 samen maar een tijdsbestek van 10 jaar. Ik denk te weten dat de 993 niet een facelift van de 964 is maar is de wereld van verschil tussen deze 2 nu zo groot?

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 16:43

Begint al met die lelijke koplampen van 993.
Maar het is natuurlijk weer een model verder dan de 964. Dat zou in de woorden van Porsche betekenen een vooruitgang.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 18:48

Ooit (lang geleden) er aan gedacht om van de 993 over te stappen op een 964.

Na het bestuderen van de topic in de link kwam het besef dat de 993 toch wel op veel punten is verbeterd. De 964 is er nooit gekomen 8)

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... lysis.html

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 21:34

Foto’s zeggen meer :idea:

72808

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 21:41

Klopt...als is die brede kont ook mooi :thumleft:


Afbeelding
Plaats een reactie