Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 8:01



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Aanschaf andere 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Aanschaf andere 911
Zoals sommige mensen op dit forum mij misschien nog wel kennen van mijn 996 911 (GT2 optiek), moet ik mededelen dat ik deze een dikke maand geleden heb verkocht. Ik was toe aan iets "nieuws" / wat anders. Tenminste dat idee had ik. Ik heb vervolgens een A klasse gekocht van 2 jaar jong in nieuwstaat en full options.
En ja, super tof, al die snufjes Panorama dak, 2 grote schermen voor je smoel, Ambient verlichting en alle luxe die je maar bedenken kunt op deze auto.
Maar toch een 911 blijft een 911 (ongeacht of het nu de 996 was welke ik zelf hiervoor had), de lijnen van een 911 zitten vanaf kinds af aan al in mijn hersenpan als misschien een van de mooiste auto's op de markt.
En sommige zullen me voor gek verklaren (denk vooral niet porsche rijders), maar ik mis het simpele, spartaanse, stugge rijden van de 911. Niets knopje Drive mode select zoals de Benz heeft welke ik nu rijd. Maar gewoon 1 stand HARDCORE 911.

Nu vond ik op martkplaats een 911 model 996 in het (donker) Blauw Kenteken : 88-JD-PV.
Deze is aangekleed met de Carrera 4s bumpers (Turbo bumpers). Het is echter een Carrera 2.
Op foto in de advertentie ziet de auto er goed uit. De advertentie is helaas verlopen dus kan de link helaas niet plaatsen. Heb wat screenshots gemaakt uit een video welke het auto bedrijf mij heeft toegezonden, deze zal ik hier plaatsen.
Verder is het een automaatbak (mijn vorige 911 was schakel). voor 40k aan rekeningen van onderhoud bij vanaf 2015. Turbo / Carrera 4s Velgen set zitten eronder.
Staat al enige tijd te koop, kon ik aan de kenteken history zien. Auto moet 26k Kosten, met als ik me niet vergis 230.000km gelopen en een blok revisie gehad (Kilometerstand voor de revisie weet ik even niet) .
Iemand toevallig bekend met deze auto?

De benz zal uiteraard, zeker door z'n (jonge) leeftijd nog veel in waarde gaan zakken. Van de 911 weet ik dat deze nu waarde stabiel / Stijgend zijn. Maar goed het gaat nu even niet erom of het wel of geen investering is. Op comfort is het uiteraard wel een downgrade, maar zal de 911 in het echt moeten gaan bekijken om een reëel beeld te krijgen en kijken welk gevoel ik krijg bij de auto.

Dit is mijn voormalige 911

Afbeelding

Mijn auto momenteel:

Afbeelding

De 911 welke ik gevonden heb op marktplaats (Advertentie is helaas verlopen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook kwam ik de volgende 997 tegen. Ook weer op de foto zeer netjes. uit 2005, 286dkm gelopen voor een relatief lage prijs voor 997 begrippen. Vraagprijs 30k. Kenteken 96-RB-LL. Het kan een mooie koop zijn of toch een gevalletje "goedkoop is duurkoop". Opvallend is wel dat de auto in z'n 19 levensjaartjes al 22 keer van eigenaar gewisseld is. De meeste "Porsche eigenaren" welke ik persoonlijk ken, kopen de auto voor een aantal jaar of zelfs voor hun leven. Dus dit is wel even een dingetje welke mij aan het denken / Twijfelen zet. Daarnaast is het een "particulieren" verkoop, m.a.w. garantie tot aan de stoep natuurlijk. Ook deze auto staat relatief lang al in de verkoop. En een tijdje geleden was hij nog "gereserveerd" , wat zal moeten betekenen, dat die kijker/geinereseerde op een of andere reden bij het bekijken/testrijden is afgehaakt.

Hier de link:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/por ... r-km-stand

Afbeelding

Afbeelding

Iemand bekend met de bovenstaande 997 toevallig?


26 apr 2024 18:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aanschaf andere 911
Heb die blauwe 997 ook gespot.

Fantastische kleur …. maar krijg je die zelf ooit nog verkocht met (dik) 3 ton op de klok :?: :idea:

Mocht je budget nog aardig wat rek hebben … ik heb m’n nachtblauwe 997 Carrera S o.a. hier op het PF te koop staan … én is praktisch om de hoek.


26 apr 2024 20:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Aanschaf andere 911
GAAF in dat blauw :thumleft: die 997, zou mijn voorkeur hebben boven de 996. grondige AKK doen en dan weet je meer.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 apr 2024 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera
MRDH
Bericht Re: Aanschaf andere 911
Ja ik vind die blauwe 997 ook dusdanig gaaf dat in mij heel even het idee op kwam om deze te kopen en alles uit mijn nachtblauwe over te zetten omdat je deze kleur bijna nooit ziet. :D

De eerste vraag moet denk ik zijn: Tiptronic of handbak? Dat is een wezenlijk verschil, en zowel de 996 als ook de 997 hebben de Tiptronic. Dat lijkt mij prima als je hem als daily wilt gebruiken en nog weleens in de file staat. Maar als het vooral om het rijplezier gaat zou een handbak toch wel mijn voorkeur hebben.

Inderdaad AKK laten doen incl. check op bore scoring vanuit de onderkant (carter), de Tiptronics lijken daar gevoeliger voor te zijn. De 996 wekt bij mij iets meer vertrouwen, 19 eigenaren in 22 jaar is zeker opvallend.


26 apr 2024 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Aanschaf andere 911
Met 19 eigenaren ga ik er niet eens naar kijken


27 apr 2024 7:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carras70


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.