Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:07



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche verzekering 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Porsche verzekering
Voor de nieuwe 911 GTS weer op zoek naar de beste verzekeraar. Zat bij Turien met de premium polis (aanschafwaarde verzekering, geen no claim aftrek), ben even benieuwd waar jullie de polis hebben lopen en waarom?


12 maart 2018 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche verzekering
AFIC / Porsche
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


12 maart 2018 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche verzekering
Vriend van mij heeft een andere Porsche gekocht. Ik heb hem doorverwezen naar Afic maar die was duidelijk niet meer de goedkoopste. Er waren meerdere partijen die significant goedkoper zijn. Ik ga zelf ook maar weer eens shoppen; dacht dat ik goed zat bij Turien met de Porsche verzekering maar blijkbaar betaal je daar meer dan nodig

(Nee ik heb de voorwaarden (nog) niet zelf vergeleken. Er lijken wel veel zaken zoals waarde bij total loss in eerste 3 jaar wel gelijk)
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


12 maart 2018 21:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche verzekering
Ben allrisk verzekerd bij Centraal Beheer, 997 4s uit 2010. Voor 77 euro per maand, maar het is wel de provincie Zeeland.
_________________________________________
Porsche 997 4S


12 maart 2018 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche verzekering
Dat is voor N-Brabant ook ongeveer dat bedrag, bij sommige verzekeraars zelfs nog wat minder. Turien haalt dat helaas niet
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


12 maart 2018 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Porsche verzekering
Wat is je no-claim percentage, of gaat dat ook niet op, zoals bij Turien?


13 maart 2018 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Porsche verzekering
Ben ook wel benieuwd :scratch:


13 maart 2018 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche verzekering
Ik had ook altijd begrepen dat de combinatie "ouwe Porsche", Afic en Turien een prima combinatie was en niet zozeer de combinatie met een nieuwe Porsche.


13 maart 2018 10:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche verzekering
Ben ook benieuwd of geen appels met peren worden vergeleken.
Bijv:
- Verzekering tegen taxatiewaarde?
- Stallings- en/of alarm eisen?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 maart 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Porsche verzekering
mbembe schreef:
Vriend van mij heeft een andere Porsche gekocht. Ik heb hem doorverwezen naar Afic maar die was duidelijk niet meer de goedkoopste. Er waren meerdere partijen die significant goedkoper zijn. Ik ga zelf ook maar weer eens shoppen; dacht dat ik goed zat bij Turien met de Porsche verzekering maar blijkbaar betaal je daar meer dan nodig...

Stond er inderdaad van te kijken. Na aanschaf van de Cayman gewoontegetrouw bij SportwagenPolis (Turien) geïnformeerd.
Afic en Sportwagenpolis scheelde vrijwel niks, ANWB was iets goedkoper, Centraal Beheer €30,- per maand goedkoper. Geen taxatiewaarde maar 3 jaar aanschafwaarde, lager eigen risico, geen stallingsplicht, geen extra alarmeis buiten klasse 3, geen kilometerbeperking.
Ben niet zo'n overstapper voor een paar euro maar hier vond ik het verschil toch te groot.
Kan me voorstellen dat je liever voor een polis op basis van taxatiewaarde zou willen gaan als je verwacht dat je auto meer waard gaat worden maar die illusie heb ik niet.
Feit blijft wel dat woonplaats, bouwjaar van de auto etc. een rol spelen. Dus in die zin blijft het altijd maatwerk.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


13 maart 2018 13:09
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche verzekering
3AE '99 schreef:
Geen taxatiewaarde maar 3 jaar aanschafwaarde, lager eigen risico, geen stallingsplicht, geen extra alarmeis buiten klasse 3, geen kilometerbeperking.
(...)
Kan me voorstellen dat je liever voor een polis op basis van taxatiewaarde zou willen gaan als je verwacht dat je auto meer waard gaat worden maar die illusie heb ik niet.

Op basis van taxatiewaarde is interessant(er) als de taxatiewaarde hoger is dan de dagwaarde. Indien je 3 jaar aanschafwaarde garantie hebt dan is daarna de taxatiewaarde van de Cayman waarschijnlijk hoger dan de dagwaarde :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 maart 2018 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Porsche verzekering
Zal Mn tussenpersoon maar eens een eerste offerte lagen aanvragen hier en daar. De vorige liep bij Turien, aanschafwaarde bescherming is we belangrijk in dit geval.


13 maart 2018 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche verzekering
De mijne is uiteindelijk bij CB verzekerd, pakket-werkgevers korting en verder niks ‘moeilijk’, behalve een taxatierapport en alarmeis.....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


13 maart 2018 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche verzekering
bjft schreef:
Ik had ook altijd begrepen dat de combinatie "ouwe Porsche", Afic en Turien een prima combinatie was en niet zozeer de combinatie met een nieuwe Porsche.


AFIC is ook de tussenpersoon voor Porsche / PON NL. Dus ook voor nieuwe Porsches.

Alleen PCG heeft z’n eigen afspraken met CB.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 maart 2018 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche verzekering
Helaas zijn de premies inderdaad omhoog gegaan bij Turien. Na jaren geen premie te hebben verhoogd is dit nu wel gedaan. Let op dat vele zullen volgen want autoverzekeringen is bij alle maatschappijen een verliespost.

Daarnaast verschillen de voorwaarden per maatschappij behoorlijk. Aanschafwaardedekking bij CB geld tot 50.000euro. daarboven dagwaarde plus 10%. en zo zijn er nog vele kleine lettertjes. Dus advies is goed vergelijken en de algemene voorwaarden goed door te lezen. Uiteraard altijd bereid om jullie te helpen met de vergelijking.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


14 maart 2018 15:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche verzekering
Probeer eens Allsecur. Was in mijn geval de goedkoopste met een goede dekking.


15 maart 2018 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche verzekering
Ook Allsecur niet te vergelijken met de Porsche verzekering van Turien.

Nieuwwaardedekking max 3 jaar, mits de auto nieuw niet duurder dan 100.000 euro en niet geïmporteerd.
Aanschafwaardedekking max 3 jaar mits bij aanschaf niet ouder dan 6 jaar. mits niet duurder nieuw dan 50.000 euro en niet geïmporteerd.

Oftewel het appels met peren verhaal en in zijn geheel niet vergelijkbaar! de meeste Porsche zijn bij aanschaf nieuw al boven de 100.000euro. Bij de aanschaf van een gebruikte Porsche kun je dus in zijn geheel geen aanschafwaarde dekking krijgen want die zijn nieuw allemaal boven de 50.000.

Uiteraard als je enkel WA/ Wa beperkt/ of casco opteert dan valt er wat te vergelijken.

Moraal van het verhaal is echt goed te kijken naar de voorwaarden. Zou zonde zijn als je denkt bespaard te hebben en bij totaal verlies een enorme kater er aan over te houden.

Bij Turien is iedere Porsche, hoe oud ook altijd met aanschaf waarde en nieuwaarde of taxatiewaarde te verzekeren. men houd zelfs rekening met prijs stijgingen doordat het model in de loop van die 3 jaar de aanschaf of nieuwwaarde overstijgt.

Ik noem hier Turien omdat daar de meeste Porsches zijn verzekerd. er zijn uiteraard nog een paar andere partijen ( vaak via Engelse verzekeraars) die dezelfde voorwaarde bieden. Ik ken feitelijk geen enkele andere verzekeraar in Nederland waar de dekking voor exclusieve auto's voldoende geregeld is.

Met "ons" merk kan goedkoop echt duurkoop zijn!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


15 maart 2018 23:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche verzekering
Afgelopen dinsdag is mijn 996 getaxeerd.
Nu ben ik dus ook aan het rond kijken voor een casco (allrisk) verzekering op basis van taxatie bedrag.
Reeds 2 offertes binnen, Beide partijen; AFIC en veenstra en de jong (Porscheverzekering.nl) lijken de zelfde voorwaarden te hanteren.
-max 10.000km
-3 jaar tegen taxatie waarde
-Klasse 3 alarm of klasse 1 incombinatie met nacht clausule
-450,- eigen risico
enz.

Prijzen liggen vrij kort op elkaar (resp. €723,- en €694,24 per jaar).
Bij AFIC is er overigens gerekend met een maand premie bij de ander met een jaar premie. Per maand betalen kost bij hen 6% extra, wat dan neer zou komen op een totaal jaar bedrag van €735,90 en dan is AFIC dus weer voordeliger.
Ik heb nog niet nagevraagd of er ook een korting geld Bij AFIC als er per jaar betaald zou worden.

Kortom, onder aan de streep maakt het niet zoveel verschil in dit geval.
Werken beide met de zelfde maatschappij wellicht?

Een derde offerte komt er nog aan. Die heb ik opgevraagd bij de partij waar wij al onze andere verzekeringen hebben incl de garage polis van de zaak.

Alarm moet er nu dus zowieso in komen. Ombouw set is reeds besteld. Ik ga de originele klasse 2 upgraden naar klasse 3.
Nachtclausule werkt in mijn geval niet. De auto staat ook nog wel eens elders dan thuis in de garage. (of bv mee op vakantie, waar je ook niet zeker bent van een afgesloten of bewaakte parkeerplaats)


16 maart 2018 13:29
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche verzekering
Martinos schreef:
Werken beide met de zelfde maatschappij wellicht?


T&C waarschijnlijk :wink:

... dat kan dan ook via je eigen TP :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


16 maart 2018 14:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche verzekering
Zojuist ook bericht gehad van mijn vaste tussen persoon.

Volgens hem krijgt hij de auto maar bij twee verzekeringen volledig casco verzekerd tegen taxatie waarde.
Reaal en turien.
Volgens hem komt Reaal met een prijs van €2700, - per maand en turien met €4175,- per jaar.

Ik heb hem vriendelijk verzocht uit te leggen waarom hij met een dergelijk prijs van turien komt.


16 maart 2018 21:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche verzekering
Martinos schreef:
Volgens hem komt Reaal met een prijs van €2700, - per maand en turien met €4175,- per jaar.


Hoezo dan? Vind je die te goedkoop tov Reaal?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 maart 2018 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche verzekering
Oeps haha, die 2700 is ook per jaar natuurlijk.

Maar €723 of €4175,- vind ik een absurd verschil. Dus vermoed dat hij iets fout doet. (heb hem specifiek gevraagd naar 10000km per jaar, taxatie waarde enz, de voorwaarden zoals de andere aangeven)


16 maart 2018 21:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche verzekering
Ik denk dat hij een “hele” grote fout maakt. Wat is het bouwjaar en taxatiewaarde?
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


16 maart 2018 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche verzekering
Ik stuur je even een pb Jos!


16 maart 2018 22:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West Friesland
Bericht Re: Porsche verzekering
Nachtclausule is dacht ik alleen in je eigen woonplaats .....


16 maart 2018 22:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MetalGreen911SC, outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.