Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:44



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Boxster S hoge kms 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Boxster S hoge kms
Ben aan het overwegen om een Boxster S te kopen.
Heeft wel 225DKM en is een tip ,maar lijkt een correcte wagen en is dealer onderhouden.

Prijs is gunstig wat mij betreft ....

Zijn er dingen waar ik op moet letten ,is een tiptronic ook snel en leuk rijden of ga ik er spijt van krijgen.....

225dkm ,erg veel voor een Boxster S of geen probleem.....


:?: :?: :?:


23 maart 2018 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Heb een S staan uit 2000 met 207dkm op de motor, en dik 3 ton op de auto.

Leer, dak, plaatwerk, ziet er allemaal nog fris uit en de motor is rook- en lekvrij. Valt me 100% mee allemaal. Schakelen gaat koud wel zwaar maar met warme motor als een mes door de boter.

Pas stond er een volledig gedocumenteerde op een veiling met 399dkm op de klok, die ging zelfs nog voor een serieus bedrag weg.

225dkm zou ik wel aandurven. je hoort en voelt het snel genoeg, en als je wat meer zekerheid wil hebben, dan een AKK, en als je nog meer zekerheid wil met garantie erbij kopen als dat mogelijk is.


23 maart 2018 17:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster S hoge kms
petquesha schreef:
225dkm ,erg veel voor een Boxster S of geen probleem.....


IMS lager (op tijd) vervangen :?:

Hoge Km-stand hoeft zeker geen probleem te zijn .. en bij een automaatbak is het al wat veiliger, dan bij een handgeschakelde :wink:

De twijfels die jij nu hebt, zal een volgende koper ongetwijfeld ook hebben :idea:


23 maart 2018 17:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Ik heb zelf in 2013 voor die keuze gestaan: 2.5/2.7 met minder dan 100k of een S met 175k. Ik ben toen voor een 2.5 gegaan met nog geen 90k. Toen was Porsche nieuw voor mij (na 20 jaar Italiaans en Engels blik) en was dat dus een heel bewuste keus voor (op papier) het laagste risico. Maar heel eerlijk: nu zou ik, met bijna 5 jaar ervaring, toch voor de S zijn gegaan.
In onderhoudskosten maakt het natuurlijk niets uit, want jouw S heeft een volledige historie. Dus IMS, koppeling, bobines komen net zo goed aan de beurt als bij een auto met de helft op de teller. Maar ik denk wel dat je hem lang moet houden, want het wordt geen koekje om hem later nog door te verkopen. Dus spaar hem niet, zou ik zeggen...


24 maart 2018 11:07
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Bedankt ,veel goede adviezen !

Ik kan evt voor 800 euro een jaar garantie op de Porsche krijgen.

Had een 996 C2 6 bak ,had ook een 350 SLK Gtronic.

Ik moet nog test rijden met de Boxster S, maar heb toch lichte vrees dat het niet snel genoeg gaat zijn,volgend weekend weet ik meer .


24 maart 2018 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Boxster S hoge kms
een Boxster S zal je nog verbazen, regelmatig zijn er in een clubje S`jes meegeweest die ons best wel hoge tempo gewoon bijhielden. in de bergen ons zelfs behoorlijk aan het opduwen waren :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


24 maart 2018 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Een Boxster S is het probleem niet, maar de tiptronic maakt hem langzamer.


24 maart 2018 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Is het een 986 of een 987? Een tip in een 987 is zeker niet langzaam zoals hierboven gezegd. Is echt geen straf, bij een 986 weet ik het niet
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


24 maart 2018 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Oh ja, ik ging inderdaad even uit van de 986.

Een 2.5 doet zo'n 6.9 sec naar de 100km/u. De 3.2S met tiptronic duikt volgens de specificaties daar maar net onder.


24 maart 2018 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Boxster S hoge kms
RichardP schreef:
Een Boxster S is het probleem niet, maar de tiptronic maakt hem langzamer.

de verschillen tussen een tip en een handgeschakelde is minim voor een bovengemiddelde rijder. over de belevenis kan men discussiƫren, ik heb een 996 tip met AMG peddels :mrgreen: aan het stuur en dat geeft een hele leuke dimensie aan het rijden kan ik je vertellen. en in de bergen mag jij schakelen, blijf dan rechts rijden dan kom ik ff voorbij :cheers:
_________________________________________
Picasa album


25 maart 2018 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Dat ben ik met je eens, Hans. Maar een 986 tip is anders (naar mijn mening) dan een 996 tip. Niet qua automatische bak zelf. Maar qua totale beleving. Ik heb in een 3.2S proef gereden. Ook na een rit in een 2.5. Ik vond het lastig om daar de extra 'pit' uit te toveren. En dan een 'S' te betalen. Ik heb toen voor een handbak in de 2.5 gekozen.
In de 996 MK2 tiptronic vond ik de beleving overtuigend genoeg. En dat was nadat ik een handbak was gewend.

Maar je hebt ook een 996 Turbo. Dan is wel de uberklasse van de 996'en. :thumleft:


25 maart 2018 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Tja Hans, een 996 turbo, met 100-150pk meer maakt het dat de tip anders aanvoelt. Beetje appels met peren vergelijken. Om maar een idee te geven voor de 0-100 is de 996 turbo met tip 0,8sec trager.

Ja ik weet het, die rechte lijn sprint-tijden zijn niet alleszeggend en niet zo relevant voor dagelijkse leven. Maar toch, het zegt evengoed toch wel heel duidelijk wat de tip aan prestatie opslorpt door zijn extra gewicht en de inertie om het allemaal te laten draaien.

En met een turbo, die gaat zo hard. Dan valt het al gauw minder op. En ja ik denk dat velen met de tip sneller zijn in de bergen omdat ze volledig op de weg kunnen concentreren en twee handen aan het stuur kunnen houden.


25 maart 2018 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Boxster S hoge kms
het gaat niet om de Turbo mijne heren maar het verschil tussen tip en handgeschakeld. zeer regelmatig rij ik ook 40 tonners met handgeschakelde bakken maar ook automaten en ook binnen mijn bedrijf heb ik deze varianten. en dit zijn dus gewone "lompe" voertuigen waar het gemak van een automaat met nauwelijks snelheidsvermindering opbrengt. (de 40 tonners zijn in de "klim" zelfs sneller) ik bedoel te zeggen dat bij onze sport bolides (ja ook de Boxster :thumleft: ) de bovengemiddelde bestuurder daar nauwelijks of niets van merkt. op dit mooie forum heb ik heel veel mensen ontmoet maar nog niemand met een stopwatch in de hand bij een stoplicht zien staan. :scratch: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


26 maart 2018 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Bedankt voor alle adviezen ,ervaringen en feedback !
Werkelijk fantastisch dit forum :!:

Ik heb besloten dat 6.9 sec 0-100 te langzaam is en deze Boxster S met tip gaat het niet worden.

Zoek toch iets wat sneller is ,dus ga weer het internet afspeuren voor iets leuks......

:thumleft: :thumleft:


26 maart 2018 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Boxster S hoge kms
ik heb de meeste pret in de tussensprints, niet in het 0-100 verhaal. Maar nu wordt ik toch nieuwsgierig dus zal het een dezer paasdagen eens proberen. Eerst proberen, dan kijken hoe hard het volgens het boekje zou moeten kunnen.

De top weet ik ook niet, de teller ging de 250 voorbij maar de HUD (simpel ding maar erg handig) ging niet verder dan 199 :D duurde even voor ik dat door had :wink:


26 maart 2018 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster S hoge kms
Ik wil maar zeggen ... die 0-100 tijden zijn ook een indicatie voor de tussensprints ... het gaat hier over inertie van de aandrijflijn die blijft in principe grotendeels gelijk over het toerengebied. De handbak gaat gewoon vinniger en vlotter door de toeren. Is daarenboven een stuk lichter. Bv. het gewichtsverschil voor de 996 is bijna 80kg. Voor een 4S en Turbo zelfs nog meer door de 4wielaaandrijving. En een groot deel van al dat extra gewicht moet ook nog rondgedraaid worden.

Het grootste voordeel van de tip is wel dat door die gewichtsinertie bij het schakelen de toeren mooi op peil blijven, soort van rev-matching. Voor de 997 turbo zelfs nog voordeliger aangezien ze zo de turbo op toeren houden waardoor de auto sneller is dan de handbak.


26 maart 2018 21:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.