Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:00



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 996 C4S
Oss
Bericht verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Ik ben een nog P bezitter en ben aan het kijken naar een 997 en 996. In de advertenties op internet bekijk ik de fotoos en zie ik soms verschillen tussen wat er in de deurdorpel staat en wat er achter op de auto staat.

Bij voorbeeld deurdorpel heeft Carrera en achter op de auto staat Carrera 4S. Is dit zoals Porsche het soms aflevert, is dit afhankelijk van type 911 en/of jaartal? Als het gelijk hoort te zijn, moet ik dan gaan twijfelen over de auto?

Iemand die hier ervaring heeft met deurdorpel teksten en teksten achterop de auto?

Groet, Johan
_________________________________________
www.smartroombarcelona.com


09 apr 2018 20:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Ik vermoed een vorige eigenaar die met een andere tekst op de kap de buitenwereld wil doen geloven dat het een andere uitvoering betreft. Gebeurt bij meer merken.. :oops: Kenners zien het snel of het klopt.
De optiesticker op de voorklep en in het boekje moeten gelijk zijn en geven veel meer (en doorgaans betrouwbare) informatie. Via http://www.rdw.nl kun je het kenteken ingeven en tref je ook het motorvermogen.

Als je een auto op het oog hebt, kun je ook het linkje ff doorsturen, kijken we mee wat het zou moeten zijn. Er zitten hier best veel bereidwillige mensen om je te helpen (kijk maar eens in het voorsteltopic van die onderwijzeres die een Boxster zoekt.. :mrgreen: )
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


09 apr 2018 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 996 C4S
Oss
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Hoi 996Tom,

Bedankt voor je reactie! Een 4s op je achterkant zetten terwijl het c2 of c4 of S is, dan moet je wel iets te compenseren hebben......

Maar goed te weten dat dit voorkomt en ik in eerste instantie andere plekken moet controleren.

Groet, Johan
_________________________________________
www.smartroombarcelona.com


10 apr 2018 0:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Zou ook een aftermarket dorpel kunnen zijn.
_________________________________________
footers zuigen! :D


10 apr 2018 8:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Als ik wat foto's bekijk op internet, schijnt een 996 4s toch wel een 'gewone' Carrera instaplijst te hebben.

http://www.lorbek.com.au/prestige-cars/details/2004-porsche-911-1012229_326812

Afbeelding Afbeelding


10 apr 2018 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Niks gesjoemel met badges ofzo. Standaard is de zwarte drempel met Carrera er op. Een andere inscriptie op de deurlijst is gewoon een optie. Zou dus op de sticker moeten staan. Om meer precies te zijn gaat het dan om een deurdrempel met modelaanduiding uitgevoerd in carbon (X69) of RVS (X70).


10 apr 2018 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 996 C4S
Oss
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Helemaal duidelijk. Vandaag de Porsche opgehaald en ook daar zit optie X70 op zonder inscriptie 4s terwijl het toch een echte 4s is.

Is uiteindelijk geen overweging geweest om de auto niet te kopen, al het andere wel :lol:

Slotje op topic?
_________________________________________
www.smartroombarcelona.com


20 apr 2018 15:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: verschil tussen de deurdorpel inleg en de achterklep
Dan zijn ze de RVS lijsten er misschien voor een (goeie) reden afgehaald en hebben ze daarna de standaard lijsten er weer voor in de plaats gezet.

Misschien wat reeds geopperd werd dat de RVS lijsten met hun (scherpere) randen de lak beschadigen.


20 apr 2018 15:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.