Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:45



Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
toekomst benzine oldtimers? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht toekomst benzine oldtimers?
Wat gaat met onze oldtimers gebeuren?

'In 2050 geen benzine- en dieselauto’s meer'
Gepubliceerd: 25 maart 2011 21:23
Laatste update: 25 maart 2011 21:38
De Europese Commissie wil in 2050 alle benzine- en dieselgestookte auto’s van de weg hebben. In 2030 moet het gebruik ervan in stedelijke gebieden zijn gehalveerd.
In de plannen voor de toekomst van het transport in Europa staat dat de EU er naar streeft om in 2050 benzine- en dieselauto’s te hebben uitgeband. Al in 2030 moet het gebruik van dit soort auto’s in stedelijke gebieden zijn gehalveerd.

Het is één van de plannen die tot doel hebben de CO2-uitstoot in 2050 met zestig procent terug te dringen. Op het moment komt een kwart van de CO2-uitstoot in de EU van het wegverkeer. Komende maandag wordt het volledige rapport bekendgemaakt.

Om het wegverkeer terug te dringen, wil de EU dat in 2030 dertig procent van het wegverkeer dat een route volgt die langer is dan driehonderd kilometer, over de rails of via het water gaat. Daarvoor gaat worden gezocht naar financiële middelen.

Vijftig procent
In 2050 moet dat percentage zijn opgelopen tot vijftig procent. Op het moment is het transport via de weg in Europa vier keer zo groot als het railtransport.

Voor een uitstootvrije stad moeten fiscale maatregelen zorgen en het openbaar vervoer verder gestimuleerd. Ook moet voor elektrische auto’s en schone auto’s in de steden een goede infrastructuur worden gebouwd.

Hogere belasting
De EU vindt dat belasting en andere tarieven voor vervuilendere auto’s hoger moeten zijn. In 2030 moet het transport in de grote steden als CO2-vrij zijn. Voor auto’s van leveranciers, taxi’s en bestelauto’s worden speciale programma’s gemaakt om die een lage uitstoot te geven.

De EU heeft voor de plannen nog een lange weg te gaan. Driekwart van de reizen die in stedelijke gebieden worden ondernomen, gaan per auto.

Kilometers
Het aantal kilometers dat in stedelijke gebieden wordt afgelegd, stijgt tussen 1995 en 2030 met veertig procent. In Europa wordt 73 procent van de olieconsumptie gebruikt voor transport; 96 procent van het Europese transport maakt hier gebruik van.

Door: Autoweek


11 apr 2018 1:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
SH*T SH*T SH*T!!!!!!!!!!!!!!!.....
"rent snel de garage in om hem af te bouwen"

:lol: :lol:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


11 apr 2018 8:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Wat een onzin. Dit reguleert zich zelf toch helemaal. Als we vanaf, zeg 2030, geen diesel of bezine auto's meer kunnen kopen kan zijn er in 2050 nog maar zo weinig auto's dat je dit in het geheel kunt verwaarlozen. Verder zullen deze brandstoffen zo duur worden aan de pomp, als ze nog verkrijgbaar zijn, dat men wel 2 of 3x nadenkt om hiermee te gaan rijden.
_________________________________________
Mvg,

René


11 apr 2018 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Geen punt...Dan heb ik nog slechts een rollator.....


11 apr 2018 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Haha, ik zou dan een jaar of 76 zijn.
Het is nog maar de vraag of ik tegen die tijd nog een lage sportauto wil bezitten.... :lol:
Daar ga ik me nu lekker niet druk om maken.


11 apr 2018 9:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Ah, daarom is de klassieke automarkt op z'n retour :popcorn:

#paniek :twisted:


11 apr 2018 9:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Gelukkig hoef ik me met mijn waterkoker over dat soort issues geen enkele zorgen te maken. :mrgreen:

Maar gegarandeerd dat je over een jaar of tien DIY conversiekits kunt kopen (ik zeg: Ali Express) om je classic elektrisch te maken. Dat gebeurt nu natuurlijk al, maar is nog onbetaalbaar.


11 apr 2018 10:02
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Ik koop in 2050 wel een elektrische scootmobiel :drive: :mrgreen:


11 apr 2018 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
sommige zijn al bezig (electrische 911):
https://www.ed.nl/helmond/elektrische-9 ... ~ad0b30db/


11 apr 2018 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Ik denk dat de hobby steeds duurder wordt (lees: benzineprijs gaat langzaam omhoog om fossiel-gebruik te ontmoedigen)...


11 apr 2018 11:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
DE beug schreef:
benzineprijs gaat langzaam omhoog om fossiel-gebruik te ontmoedigen



:popcorn:


11 apr 2018 12:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Of benzine wordt geen drol meer waard :!:

Overigens lijkt het er steeds op dat alleen auto’s het hebben gedaan....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 apr 2018 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
sportscarfreak schreef:
Geen punt...Dan heb ik nog slechts een rollator.....

:mrgreen: de meesten hier Luuk!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 apr 2018 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Op korte termijn gewoon geen benzine en diesels meer verkopen. Dan lost het zich vanzelf op.
Blijven er nog een handje vol met oldtimers over waar het niet interessant voor is om Europees beleid op te maken.
Kunnen wij gewoon door rijden (wll een beetje duurdere benz. maar dat is dan maar zo)

Wordt er zo langzamerhand wel een beetje gestoord van de wijze waarop ze dit soort dingen aanpakken. Kost ons een deel van het plezier van de hobby en bakken met knikkers straks.


11 apr 2018 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
jongens, think big: als benzine beperkt verkrijgbaar is wordt het een schaars goed. En de elite wil altijd laten zien dat ze zich dingen kunnen permitteren die het gepeupel niet kunnen veroorloven. Dus, wie rijdt straks nog met benzine voertuigen? De ultra richs! En tot die tijd lekker ervan genieten :D

Onze auto's worden goud waard in de toekomst :cheers:

Of zit ik er naast :salut: :lol: ?


12 apr 2018 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
steef schreef:
Overigens lijkt het er steeds op dat alleen auto’s het hebben gedaan....

Idd, wat een geze*k. Alles wordt op de auto geschoven, beetje kort door de bocht om maar in autotermen te blijven
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


12 apr 2018 19:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Wing schreef:
als benzine beperkt verkrijgbaar is wordt het een schaars goed.


... ff een stukje info:

Citaat:
De totale bewezen voorraad aardolie kan bij een gelijkblijvende consumptie de wereld nog maximaal 43 jaar van olie voorzien. Mocht echter de volledige speculatieve reserve daadwerkelijk bestaand en winbaar zijn, kan daar nog 82 jaar bij worden opgeteld. De wereld zou dan, rekenend vanaf het jaar 2000, nog 125 jaar van olie kunnen worden voorzien.

De bewezen voorraad aardgas is iets groter, voldoende om de wereld bij gelijkblijvend aardgasverbruik nog 61 jaar te voorzien, of, met meerekening van de volledige speculatieve reserve, zelfs nog 214 jaar.

De voorraad steenkool is veruit het grootst. Zelfs de bewezen reserve zou de wereld, bij gelijkblijvend steenkoolverbruik, nog 180 jaar kunnen voorzien. Mocht ook de volledige speculatieve reserve winbaar blijken, kan daar nog 502 jaar steenkoolverbruik aan worden toegevoegd, zodat de aarde maximaal tot het jaar 2682 van steenkool kan worden voorzien. (In werkelijkheid zal ook het steenkoolverbruik in de nabije toekomst aanzienlijk stijgen.)


Als iedereen straks een elektrisch aangedreven auto bezit zullen die voorraden toch aangesproken moeten worden om voldoende elektriciteit op te wekken, daar we het met wind- en zonne- energie alleen niet gaan redden :popcorn:


12 apr 2018 20:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Mag dit naar het Libelle of Viva forum. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


12 apr 2018 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Ik hoorde dat ze in Belgie ook bezig zijn met elektrische auto's; alleen zijn de verlengsnoeren nog te kort :D
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


12 apr 2018 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Grey Day op 2 februari ?! Eén geruststelling: Belgie is niet de slechtste van de Europese klas. Onze buurlanden Luxemburg en Nederland doen het volgens de Eurostat-cijfers nog slechter. In Luxemburg valt de Grey Day al op 21 januari. In Nederland is dat op 23 januari, net als in Malta.


13 apr 2018 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
De auto's hebben het gedaan !! die veroorzaken de meeste co2 ????

1 van de grootste zee tankers die er rond varen stoot evenveel co2 uit als 50miljoen auto's !!

16 van die schepen even veel als alle 760miljoen auto's op de wereld en er zijn maar 3000 van die schepen, maar ja die co2 is op zee en die lucht kan niet hier heen waaien ??????

Maar het is gemakkelijker om de 760miljoen auto bezitters te laten betalen, dan een handje vol super rijken die de 3000 tankers bezitten.

Kijk maar eens een aflevering van TEGENLICHT van een paar weken terug, daar hebben ze het er over!

Ik blijf gewoon door stomen zo lang het kan! en tegen de tijd dat het elektrisch zou moeten koop ik wel een elektrische fiets, wil met een elektrische auto niets te maken hebben! :flush:


13 apr 2018 9:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
+1

Het wordt tijd dat mensen wakker worden en dat de pijn en oplossing wordt gelegd daar waar het het meest van toepassing is.
Niet bij al die miezerige autootjes en cv-keteltjes....
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


13 apr 2018 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Het gaat niet gebeuren dat "de rijken" dit gaan betalen/oplossen. Lobby is daarvoor te sterk. Kijk maar naar USA. (De hele USA gaat ervan naar de kloten, maar dat maakt verder ff niet uit).

Wordt bij het volk weggelegd. Geen probleem verder, want ik lees net dat er nog minstens 100 jaar benzine is, als ik nog 40 jaar daarvan mag genieten zou het al mooi zijn.

:drive:


Ik vraag me wel serieus af wat er met al die ouwe auto's gebeurt die nu al aan de kant van de weg staan te devalueren bij al die handelaren.

al die oude twingos, upjes, 305jes, etc etc... op autoscout NU 244.500 autos te koop in NL. (en dat is niet het complete aanbod).


13 apr 2018 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
2050. Dan ben ik misschien al lang en breed begraven. /care


13 apr 2018 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: toekomst benzine oldtimers?
Hoorde laatst dat de industrie in de Botlek voor 1/3 (?) van de Nederlandse CO2 uitstoot verantwoordelijk is. Willen ze terugpompen in gasvelden :roll:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


13 apr 2018 12:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.